בעיה מסתורי ברכב

kitt

New member
מי ברז משאירים יופי סימני התאדות, הם משאירים;

סימני אבנית (אותה אבנית שבגללה אומרים לא למלא מי ברז.
 
קיט,ייתכן ואתה זוכר ש....

החלפתי את מיכל העיבוי.לפני זה נעלמו לי המים באופן מסתורי(לא כל הזמן -כמה פעמים)- דומה למה שהבחור מתאר רק שאני לא הגעתי להתחממות -כשראיתי את המפלס ירד עצרתי מייד.בבדיקת לחץ לא ראינו כלום פעמיים(!) -פעם אחת במוסך הקבוע שלי ופעם אחת במוסך חרום אצל בני דודים.ובגלל זה החלפתי כמעט את כל הצנרת -למטה ולמעלה.רק בפעם השלישית ראינו בבידקת לחץ שפריץ מהסדק במיכל עיבוי.איך יכול להיות?אל תשאל אותי -אני רק מספרת את מה שראיתי (כאמור אני כמעט ולא עוזבת את האוטו כשהוא במוסך -נוכחת ברוב הבדיקות והטיפולים).
אני הייתי אומרת לעשות שוב ושוב בדיקת לחץ.בפעם הראשונה כשלא ראו כלום אמרו לי שאני כנראה לא סגרתי טוב את הפקק של הרדיאטור,בפעם השניה במוסך בטירה בחור פשוט אמר לי "וואללה לא יודע -הכל בסדר פה"(לא לקח שקל על הבדיקה!).גם אחרי שהוחלפו מחבר+פלנג'ים שוב ראיתי את אותה ההתראה.רק בדיקה השלישית הייתה חיובית (מיכל עיבוי).
 
אז למה החלפת כמעט את כל הצנרת בהעדר אבחנה

נקודתית?
נזילות כפי המתואר הם מכשל נקודתי. לא סביר שכל הצנרת "תלך" באותו יום
 
מה ז"א "למה?" ?

כי אני צריכה רכב תקין לגמרי ולא כזה שדולקת בו נורת חוסר מים
כי ברכב בן 10 סביר מאד שהגיע הזמן להחליף גם אם לא רואים בעין כלום
כי זה עולה זול -כמה מאות שקלים זה לא ביג דיל

ולא אמרתי שהחלפתי הכל באותו יום - הוחלפו לפי התור צינור עליון+מחבר Y וצינור תחתון ואחריהם מיכל עיבוי.
 
לפחות את מטפלת ברכב...

וברכב ישן (וגם חדש, סתכלי על הסיפור של הנהגוס עם הI10 שהשמן "נעלם לו") חובה להגדיל ראש... שאפו

אני מניח שרוב המקפידים היו נוהגים כמוך. אני על כל פנים הייתי נוהג אחרת כלומר הייתי ממשיך לנהוג תוך הקפדה על כמות הנוזל וממשיך לבדוק עד שמוצא את הפסיק הספציפי כי מן הסתם איתרתם את הבעיה כשהיא קצת החמירה...

כמה ק"מ עשה הרכב שלך ב10 השנים? אני מניח שרכבים כאלה לא עשו יותר מדי. האם אני טועה?
 
נכון להיום אני מתכוונת ....

להשאיר את הרכב אצלי עד שיגיע לשיבה טובה,לכן הגיוני (בעיניי לפחות) לטפל באדיקות בכל דבר .
היום יש לרכב 139K,קניתי לפני שנה עם 130.

לא כל הרכבים מהסוג הזה עם ק"מ נמוך -יש לא מעט עם די גבוה כי זה רכב שעושה חשק לטייל.אז נכון שלא כל שבת אנשים נוסעים מכרמיאל לערד רק בשביל אימון דריפטים,אבל נוסעים די הרבה בסופ"שים.
 

the annonymous

New member
תעשה בדיקה אחרת

סע כך שהרכב לא יתחמם מעל למותר ובדוק נוזל קירור.

אם המנוע מתחמם יתר על המידה נוצר לחץ במערכת שמשתחרר מהפקק גם אם הוא תקין לחלוטין. הלחץ הזה הוא אדי נוזל קירור ולכן נראה לך שאתה מאבד מים.
 
בVW יש התראה גם על נוזל קירור נמוך מדי

במיכל העודפים.
אין אצלו מכסה ברדיאטור אלא המילוי נעשה ישירות למיכל הכדורי של העודפים. אם זה נמוך מדי במיכל זה אז יש לו התראה גובה נוזל קירור
 
החיפושית הייתה מקוררת באויר צח

ככה משום מה אני זוכר אבל אל תסמוך יותר מדי. החיפושית היא טרם תקופתי אז יש לי תירוץ טוב אם טעיתי.
 

the annonymous

New member
הישנה כן. אחרי שכתבתי הצטערתי שלא כתבתי

ברזיליה או טרנספורטר.


ד"א החיפושית החדשה מקוררת נוזל קירור.
 

kitt

New member
החיפושית החדשה זה בושה לשם, צריך לקרוא

לה גולף דארת' ויידר.
 

daniel4949

New member
אני קורא פה דברים ....

דברים שלא ניתקלתי בהם כמעט אף פעם גם למשל כשהיה לי את הבי 4 הקודם שכשמכרתי אותה הייתה בת 10 ,ותפקדה כמו חדשה ,,,,כנראה שהסטיגמה שיפניות בכל אופן הן ראש יותר שקט ולרוב לא מכירות הרבה מהבעיות שאחרות ניתקלות בהן הרבה קודם ,

כשקניתי ב 2006 את הבי 4 2001 ואז הייתה עם 95אלף קמ יד ראשונה ,פגשתי מישהו שאני מכיר שיש לו מכון רדיאטורים בין השאר ליד דינמומטר ,אמר לי עוד מעט קיץ ,עדיף שתבוא לנקות רדיאטור ,,
לא ניקיתי ועברו כמה שנים ובתחילת 2011 מכרתי את הרכב אחרי כשבועיים מודעה ביד שתיים ,ב 1500 פחות מהמחירון ,שזה יפה מאוד עם מצב השוק האקטואלי ,ורק בגלל שהיה צריך להחילץ את מחזיר השמן בין הגיר למנוע ,בשל חופש קטן ,הזעה קטנה ,אחרי 10 שנים ,אפילו לא ממש נזילה ,והרדיאטור לא נוקה מאז שהרכב יצא לכביש ...........זו אמינות ושקט ..................................
 

enigo

New member
מילא משאבת המים - הדיפ' המרכזי שרד בלי החלפה?

יפה...
האמת שזו בעיה שצצה בדגמים המאוחרים יותר לדעתי, כשעברו ליחידות צימוד חשמליות במקום דיפ' אמיתי. אבל היא היתה חמורה ונפוצה מספיק כדי שתשתרש מאז ההוראה בסובארו שצריך להחליף את כל ארבעת הצמיגים ביחד (עניין שמאז נבדק לעומק והתגלה כלא קשור לבעיה, אבל מה אכפת ליבואן להשאיר את ההוראה? לו זה לא עולה...).
אז בחייאת - לכל מכונית יש בעיות. חלק יותר, חלק פחות, אבל אין מושלמת - וגם האסונות די נדירים.
 

the annonymous

New member
מחזיר שמן שנוסל בגלל חופש זו לא תקלה קטנה אלא

מנוע או גיר שעומדים בפני שיפוץ אז או שאתה לא יודע מה היתה התקלה או שאתה מגמד אותה בכוונה.

ד"א, ניקוי קדיאטור לא עשיתי אף פעם לרכבים שהחזקתי כולל כאלה שהיו בני 12 ועם הרדיאטור המקורי. אם תקפיד על נוזל קירור מתאים והחלפתו בזמן אין סיבה לעשות ניקוי למערכת סגורה.
 

חן 1111

Active member
אין מחזיר שמן שמחזיק לנצח. עם חופש או

בלי חופש.
אם כי מחזיר השמן הזה הוא די עמיד בדרך כלל.
לרוב מחליפים אותו באופן יזום בכל פעם שמורידים גיר או מחליפים קלאץ'. בגיר אוטומטי, ככל שיש לך יותר מזל והגיר מחזיק יותר, ככה יש יותר סיכוי שתגיע לנזילה של מחזיר השמן הזה.
 
למעלה