בעיה מסתורי ברכב

רפי83

New member
בעיה מסתורי ברכב

יש לי פולקסווגאן בורה שנת 2003 והבעיה שלי היא כזאת כשאני נוסע ברכב והוא כבר חם אחרי מספר קילומטרים נוספים החום מנוע מתחיל לעלות ומד מפלס המים מתריע, אני צריך לעצור בצד לחכות שהמנוע יתקרר ולהוסיף מים ולנסוע. הלכתי למספר מוסכים שבדקו לי את מערכת המים בלחץ ואין שום בריחה, כמו כן גם אין שום סימני מים על הרצפה ובבדיקה שלהם גם הובהר לי שהמים לא נכנסו למנוע והשאלה שלי היא כזאת לאן לכל הרוחות נעלמים המים????. לאף מוסך אין פתרון, אשמח לכל כיוון תודהה.
 

enigo

New member
הניחוש שלי - אטם משאבת המים

לפחות במנועים של PSA, האטם הזה לא כושל בבת אחת, אלא פשוט מתחיל להפרץ כשהלחץ במנוע גבוה (מה שקורה כשהמנוע חם). גם אצלי זה לא התגלה בבדיקות במוסך עם "ניפוח" המערכת, אלא רק בנסיעה.
בפעם הבאה שהאוטו מתחיל להתחמם, עצור מיד בצד והצץ מתחת למנוע לאזור משאבת המים. ההימור שלי הוא שתראה שם טפטוף.
 

רפי83

New member
בעיה ברכב

מה שאתה מתאר זה הכי קרוב למה שקורה בפועל אבל אני אמור פשוט לגשת למוסך ולהגיד לו שיש כנראה כשל באטם משאבת המים? (מפני שהוא לא מצליח לפתור את הבעיה).
תודה רבה על התשובה.
 

enigo

New member
אם תראה מים נוזלים, ותגיד למוסך איפה ראית

אותם נוזלים, הוא אמור להגיע למסקנה לבד. ואם לא הגיע - תחליף מוסך...
 
האם אתה מקבל 2 התראות בו זמנית?

גם על המפלס הנמוך וגם על טמפ' גבוהה מדי? זה לא הגיוני.
האם המאוורר-יוניט ברדיאטור הוא תקין?
 

רפי83

New member
בעיה ברכב

אני עוקב ורואה את מד הטמפ' עולה ולפני שהוא מגיע לקו האדום ההתראת מפלס נמוך מתריעה לי וככל הידוע לי המאוורר ברדיאטור תקין.
תודה רבה לך.
 

wil

New member
התראת מפלס נמוך?

אתה בטוח שיש לך התראת מפלס נוזל קירור נמוך?
לא מכיר רכב עממי שיש לו התראה כזו.
אני מכיר נורת חום מנוע שמתריאה על חום ולא מפלס.
הנורה האדומה התחתונה פה:
http://www.cars101.com/subaru/forester/forester09dashlights1.JPG

לגבי מאוורר:
האם ההתחממות מתרחשת גם בנסיעה בינעירונית רצופה?
אם כן אז אין קשר למאוורר. בנסיעה במהירות בינעירונית המאוורר לא רלוונטי בכלל, יש מספיק מהירות אוויר בלעדיו.
 

רפי83

New member
בעיה

לגבי ההתראה אתה צודק בדקתי בספר רכב וזו טעות שלי עימך הסליחה ולגבי ההתחממות אז כן היא מתרחשת ברוב המקרים בנסיעה בינעירונית רצופה.
 

wil

New member
כלומר מיקדנו את הבעיה - התחממות כתוצאה מאובדן

נוזל.
עקוב אחרי העצות הטובות שנתנו לך פה,
אם תאתר את מקום הנזילה בזמן אמת יהיה למוסך קל לעזור לך.
 
אבל המוסך לא אמור לנפח עם פומפה ולבדוק איפה ה

הדליפה.
בד"כ דליפות מאיזור החיבורי צנרות וכד'. רואים סימני נוזל קירור שהתאדה.

הוא אומר שבדקו ולא נמצאה כל דליפה.
אני מנחש שהכשל הוא במערכת הקירור: יוניט רדיאטור או תרמוסטט.
הכשלים של אלה הולכים ומתגברים וגם עוצמת הבעייה מחריפה.
 

kitt

New member
מה הקשר בין תרמוסטט להתחממות בין עירונית?

תרמוסטט סגור היה גורם להתחממות קרובה לתחילת הנסיעה, מה גם שבית תרמוסטט נוזל כל הזמן ולא חלק מהזמן.
יוניט מאוורר (מה שאתה קורא לו יוניט רדיאטור) לא היה מפעיל מאוורר או מפעיל אותו לאט מדי וגם אז לא היתה נגרמת בריחת מים.
הבעיה היחידה שמתחברת עם הסימפטומים היא משאבת מים נוזלת.
 

רפי83

New member
נזילה

אם זו הייתה משאבת מים לא הייתי אמור לראות שלולית רצינית על הרצפה??
 

the annonymous

New member
האטם המכאני שבמשאבה לא נוזל תמיד במצב

סטאטי. יש מצבים שהוא נוזל רק כשהמשאבה מסתובבת.
 
כלומר הנוזל מתחמם ואתה מקבל התראה על זה

האם אתה רואה שחסר אצלך נוזל קירור? כי אני מבין שאתה מקבל התראת חום אבל לא התראת חסר נוזל.

ייתכן שהתרמוסטט התעייף?
האוטו מתחמם גם בעיר וגם מחוץ לעיר?
האם מאוורר הרדיאטור עובד או שהאוטו מתחמם מדי על פי השעון ובו בעת הרדיאטור יחסית קר?
כל אלה מעידים שהבעייה היא בתרמוסטט

אל תיסע כשהאוטו מתחמם מדי. עצור כי אחרת תקבל נזק יקר בראש מנוע בעלות שיכולה להגיע לכמה אלפים ועד ל10K
להבדיל תרמוסטט עולה 60 ש"ח ועם העבודה עוד קצת

עוד אפשרויות: רדיאטור סתום (באבנית) או יוניט מאוורר מקולקל
 

רפי83

New member
אני עוצר את

הרכב לאחר שראיתי שהחום מנוע עולה מחכה שיתקרר פותח את פקק מיכל המים ורואה שהנוזל פשוט נעלם. לפעמים אני מוסיף בקבוק מים מינרלים שלם ולפעמים אפילו שניים.זה קורה לי בעיקר בנסיעות בינעירוניות.המאוורר עובד אני רואה אותו בפעולה כשאני עוצר ופותח את מכסה המנוע .
אני מיד עוצר מחכה להתקררות מוסיף מים וממשיך לנסוע.
תודה.
 
הבנתי. אז ככה...

דבר ראשון ברור שיש אצלך נזילה. האם בדקו במוסך עם פומפת לחץ? מעלים לחץ ע"י הפומפה ואז מחכים לראות האם הלחץ נופל ומהיכן.

2. אם בדקו אז ייתכן שהפקק אטימה התעייף?
3. אל תמלא מים מינרלים. תחת זאת תשתה אותם ואת הרדיאטור תמלא במי רדיאטור אחרת תקבל אבנית וסתימות ברדיאטור ובראש המנוע.

נשמע לי שהבעייה אצלך זולה לטיפול. לפחות אתה אחראי ועוצר מיד כשמופיע התחממות אז אתה לא מייצר נזק נוסף יקר. הרושם שלי שיש אצלך דלף מחיבורי הצינורות או מהפקק. מוסך רציני יודע לאבחן את זה כמו שצריך כי זה קל.
 

kitt

New member
כשיש כזו נזילה, והרכב במעקב וכניסות חוזרות

למוסך לאבחון אין מה לשפוך נוזל קירור, אם הוא היה נוסע כך הרבה חודשים זה סיפור אחר, במצב שלו אפשר לחיות שבוע-שבועיים עם מי ברז שבין כה נוזלים.
השואל כתב בפירוש שבדיקת לחץ לא העלת כלום (בדיקת לחץ, זה השם הנכון לפומפה שלך).
 
לכן התייחסתי ורשמתי כי ייתכן שהמוקש בפקק...

או שלא בדקו טוב.
איפה הוא בדק?
הייתרון של נוזל רדיאטורים הוא שכשהוא נוזל רואים את סימני ההתייבשות שלו, שלא כמו מי ברז שמתאדים כלא היו
המוסך משתמש בתאורה עם רכיבי אור בתחום ה UV וכך רואים את סמני הנוזל
 
למעלה