בעיה דחופה! אחותי שכרה דירה וכבר החוזה נגמר

בעיה דחופה! אחותי שכרה דירה וכבר החוזה נגמר

המשכיר הוא עו"ד שעבר לעבוד כבר בחו"ל כמה חודשים והשאיר את הטיפול לאחותו ומעביר לה הנחיות . לא אכנס לפרטים אבל הם טוענים שהייתה בעיה בדירה, שאחותי הזניחה את הדירה והבית אכול (הבית ישן) והם צבעו וסיידו וגבו על דעת עצמם 2,320 ש"ח, ז"א רשמו סכום ולקחו כסף בטענה מצידם שגם היא לא הודיעה מראש על עזיבתה (והיא כן הודיעה). הם אומרים שיצאה בזול מזה.(מה שלקחו בכל אופן לא מוצדק הם גם הכריחו אותה לשלם נזילה שהייתה בצנרת ולא רוצים להביא לה אישור שהנזק של הבנין). הבעיה הכי גדולה היא- השטרחוב שאני ערבה הראשית בסכום של 15,000 ש"ח+צ'ק לפק' העיריה(שאחותי כבר ביטלה)-ששניהם נמצאים אצלם ולא רוצים להחזיר. אחותו של העו"ד קיבלה הנחיות לא לתת לנו את השטר עד שנחתום והיא תחתום שאין שום טענות לכל צד. זה אומר, שה-2,320 ש"ח הלכו אם נחתום. השאלה: אם השטר ישאר אצלם, האם הם יכולים ללכת להוצל"פ ולעקל לי את הרכוש שלי נגיד החש' בנק וכד' בסכום של יותר מ-15,000 ש"ח? כמה זמן התהליך הזה עד שקורה אם בכלל... אם כן נחתום במטרה לקבל את השיק והשטר ולהיות שקטים שלא יפעילו את השטר, האם יהיה כן אפשר לתבוע אותם אח"כ שמה שגבו לא צודק. מה שהכי מטריד אותי זה השטר, מה הנשק שיכול להגרם לי? ומה הכי כדאי לעשות? הרי כתוב בחוזה שהם צריכים להחזיר לנו במידה ואין שוב חובות.. ואין חובות הם גם פרעו שיק על דעת עצמם. זה לא פלילי? תודה, מחכה לתשובה דחופה!!!
 
התראה במייל

נוסף על מה שנאמר לך לפעמים כתובת מייל זה הפרט היחיד שיש לתובע בגין הפרה באינטרנט. אכן לא רק שאין חלובה לשלוח לך התראה לפני תביעה, אלא שיותר ויותר גופים מסתפקים במשלוח מייל טרם תביעה (בין היתר הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות וא.ל.י.ס.. השמות מוכרים לך מהמייל?). אם אתה לא רוצה להסתבך בתביעה יקרה - שווה לפעול לאור מה שביקשו ממך. אם החלטת להסתבך - בוא אלי ואשמח לייצג אותך
 

עירני22

New member
מענה בדרך של פשרה

הואיל ואחותך כבר הכניסה אותך למצב לא נוח, שבו את מתגוננת הייתי מציע בדרך של פשרה: אפשר שתסכימי עם בעל הדירה שיושב לך שטר החוב ואין לך ולבעלי המושכר טענה כלשהי. כך יוצא שאת מפסידה 2300 שח של צביעה, אך מרוויחה שקט נפשי והיעדר דיונים משפטים מייגעים.
 
עורך הדין משכיר הנכס חושב כמוך

שנוותר ולכן נוהג ככה . זוהי סחיטה. השאלה בכלל מה הוא יכול לעשות עם השטר.. על השטר כתוב פרטי בנק של אחותי ואני ערבה ראשית ע"ס 15,000 ש"ח . השאלה הכי עיקרית - במידה וירצו להפעיל אותו האם יוכלו להפעיל רק 15,000 ש"ח או יכולים לעקל את כל חש' הבנק ? והאם התהליך ארוך עד שיגיעו להוצאה לפועל אם בכלל... בחוזה כתוב - שהם חייבים להחזיר לנו את השטר והשיק שאצלם במידה ואין חובות. אין חובות על הדירה הרי גם הם פרעו על דעת עצמם 2,300 ש"ח , זה לא חוקי מה שהם עושים. אני גם חשבתי כמוך לקחת את השיק והשטר ולחתום אבל מה זה אומר? זה אומר שהלכו ה-2,000 ש"ח לאחותי. האם אפשר לחתום תחת לחץ ואח"כ לתבוע ולזכות? תודה רבה !
 

עירני22

New member
גם אני מהצד של השוכר:

גם אני שכרתי דירה. ישנם מספר כללים בסיסיים בשכירות שכדאי לפעול לפיהם. ניראה לי שאחותך שגתה בטיפולה : אני לא משאיר את נושא היציאה מהשכירות במחלוקת: בעל הדירה דורש סיוד לבן וניקיון בצאתי מהמושכר, אז אני מסייד. טעתה אחותך שלא עשתה כך. בדיון משפטי? את מתחילה מעמדת נחיתות. מחר המשכיר יציג את השטר שלך בהוצאה לפועל ויחל בהליך לא נוח לפעול כנגדך כעריבה וכנגד אחותך ,השוכרת.תיאלצו לבקש הגנה כדי להגיע לדיון בבית-משפט שגם שם המשכיר יוצא מעמדה טובה יותר. אז בדרך שהיצעתי,את יכולה למנוע את הסיפור העגום הזה. אבל ,מובן,אם תתעקשי על דרכך להתגונן, יכול להיות שבמחיר של עוגמת נפש ,תצילי את כספך.אני סקפטי, אבל אם תיקלעי למצב הבא, תוכלי תמיד לשאול הלאה איך לפעול...
 
תודה. אחותי לא קיבלה את הדירה צבועה

בחוזה לא כתוב שהיא צריכה להחזיר אותה מסויידת. הבנתי מאחותי שהיא השאירה קצת לכלוך ולא הוציאה חפצים מסויימים ואם יש נזק קטן אז זה לא מגיע ל-2,000 ש"ח. העו"ד כבר גבה על דעת עצמו 2,000 ש"ח, מה הוא יכול גם ללכת להוצל"פ ולדרוש יותר? הוא צריך להוכיח נזקים רציניים כדי לבקש יותר. השאלות החשובות: 1. האם יכול ללכת להוצל"פ ולבקש יותר מ- 15,000 ש"ח? או צוו עיקול על כל החש' שלי? 2. כתוב בחוזה שיכול להפעיל שטר רק אם יש חובות ואן חובות ולכן הוא לא פועל ע"פ החוק 3. יש אצלו שיק נוסף פתוח לפקודת העירייה, האם יכול להפעיל אותו ? 4. אם באמת נחתום תחת לחץ ואח"כ נתבע בתביעות קטנות האם אפשר לעשות זאת? תראה, גם אני חושבת כמוך ולהציל את השטר והשיק הנוסף, השאלה אם באמת כדאי לחתום אולי הוא לא יכול לעשות כלום.. הרי כבר לקח 2,000 ש"ח על דעת עצמו ולא הציג אפילו קבלות. כשנחתום אנחנו צריכות לרשום שאין שום טענות.. השאלה אם אפשר אח"כ לתבוע למרות שחתמנו. תודה
 
לא ניתן לגבות או לעקל יותר מגובה סכום השטר !!

1. כל שהם יכולים לעשות זה לנסות ולגבות את הסכום שנקוב על השטר (בחלקו או במלואו). 2. הגביה צריכה להעשות תחילה נגד אחותך שהיא החתומה על השטר. 3. רק אם יוכח שלא ניתן היה לגבות את הכסף מאחותך, ניתן לפנות אליך בתור הערבה. 4. אם מדובר ב-"שטר-ביטחון" צריך היה לכתוב בראש השטר את המילים "שטר ביטחון" 5. גם אם לא נכתב על השטר שהוא שטר ביטחון, ניתן להתנגד לביצוע השטר בהוצאה לפועל, בטענה שאכן מדובר בשטר ביטחון, וזאת בהסתמך על הסכם הבסיס (חוזה השכירות) שעל פיו נעשה השטר. בהתנגדות לביצוע השטר צריך לצרף תצהיר ולפרט בו הן את העובדות שלטענתך לא מצדיקות תשלום על פיו והן את חוזה השכירות וצילום השטר.. 6. לא ניתן גם במקרה הגרוע ביותר לעקל לך יותר מהסכום שכתוב בשטר ושהיית ערבה לו. במילים ברורות: לא ניתן לעקל לך יותר מ- 15,000 ש"ח. 7. במקרים מיוחדים ניתן לשלם תוך מחאה (מה שאת קוראת "תחת-לחץ") ואחר כך לתבוע החזר, אבל זה לא במקרה הזה!!!! אם יש דרישה לתשלום שטר שמוגשת להוצאה לפועל ואת כן משלמת, לא תוכלי אחר-כך לתבוע כלום. התשלום של דרישת התשלום הינה "מעשה בית דין" - שמשמעו - כמו פסק דין נגדך על ידי בית משפט, שלא ניתן לערער עליו. את חייבת להגיש התנגדות לביצוע השטר בהוצאה לפועל!!!.
 
לגבי סעיף 7. תחת לחץ התכוונתי נגיד וחתמנו

למשכיר שאין שום טענות.. וזאת רק על מנת לקבל את השטר וזה היה תחת לחץ, האם אפשר לתבוע אח"כ אותם על מה שכבר גבו? שאלה שניה- מתי אני צריכה להגיש התנגדות לביצוע השטר בהוצל"פ? אין לי היום צילום של השטר.. עוה"ד מחזיק את השטר והשיק השני , הוא עדיין לא איים שיפעיל את השטר. האם יש סיבה לדאגה בינתיים? אחותי הלכה היום לאיזה עו"ד מצווה.. והם ניפחו לה את השכל שהיא תזכה ושלא תעז לחתום. שתי האפשרויות הן כאלו: 1. לחתום עם חתימה "תחת לחץ" שאין שום טענות ונקבל את השטר והשיק . השאלה אם אפשר לתבוע אותם אח"כ? אמרו לאחותי שלא.. ולי אמר איזה עו"ד שכן. 2. לא לחתום על כלום וללכת לתבוע היום.. ובטח זה יקח המון זמן כל התהליך ואני לא אהיה שקטה. אחותי אומרת שזוהי סחיטה והמשכיר בגלל שהוא עו"ד הוא "בונה על זה" וחושב שלא תתבע אותו .. היא רוצה ללכת ראש בראש. אליפז, עכשיו אני יודעת שהמקסימום זה 15,000 ש"ח ואני קצת יותר רגועה אבל לי יש בעיה עכשיו עם אחותי.
 

עירני22

New member
טוב שאת חושבת כמוני../images/Emo201.gif

לא אלאה אותך בדיני שכירות, רק אודה שנאלצתי לעבור כמה מיקרים כאלה כי כמה מבני משפחתי חשבו כמוך. אחד מהם, הצליח להכניס אותי לבור יותר עמוק..., שכר בדמי מפתח ומידי פעם טרח למדוד את הסבלנות (אין סבלנות) של הבעלים עד שכמעט הפסיד את הנכס...(הוצאתי אותו מזה ,לא לדאוג!) מניסיוני, אין לך אלא להמשיך להסכים עימי....טוב, ברצינות: אין העובדה שאחותך לא קיבלה את הנכס צבוע או מסוייד כטענתה, יכולה לעמוד לה כיום, הואיל והיא כבר חתמה שקיבלה את המושכר כדין , ןברור שאם צבעו היה צריך לצבוע...(מה לעשות, היא גרה שם ?=אז עליה לסייד!) אין העובדה שאין בידי אחותך אישור שמסרה את המפתחות ביום סיום החוזה?=עוד חור שחור, הגורר קנס חוזי כפי שקבעתם. אין לאחותך אישור שהיא מסרה את המושכר כשהוא פנוי מכל חפץ לשימוש הבעלים?-עוד חור שחור, כמו הסעיף הקודם. לא כדאי שאמשיך,,,, אבל ברור שעמדתך יותר בעייתית. כמה יתבעו? כמה שיעלה להם כדי להשיב את המושכר לידיהם במצב טוב וראוי להשכרה, ועוד דמי השימוש הראויים עד שהוא מתאים להיות כזה . אבל אם זו הוצאה לפועל?-עד גובה השטר שנימסר להם, דהיינו 15000 שח הינו החסם העליון לתביעתם אם הינה על דרך הוצל"פ.
 
למעלה