בעיה בשחרור רגשות

  • פותח הנושא dyns
  • פורסם בתאריך

dyns

New member
בעיה בשחרור רגשות

בקשה!! אני יודע שזה טיפה ארוך ארוך, ואני גם הולך לפרסם את זה בכמה פורומים במקביל, אבל בבקשה תקראו בסבלנות אני ממש תקוע וזקוק לעצה. יש לי רעש נפשי מאוד חזק שגורם לי לחרדה קבועה חוסר ריכוז וחוסר שקט, אני יודע שזה מרגשות שחסמתי ולא התמודדתי איתם, הנק' היא שכבר יותר משנה שאני מנסה טכניקות שונות לשחרר את הרגשות האלו ולא מצליח, ניסיתי הכל כולל טיפול פסיכולוגי ואפילו כדורים (שטיפה עזרו אבל לא..
) הייתה לי חברה ועיקר החסימה הרגשית החלה מאז ששכבנו, היו לי רגשות אשם מאוד חזקים לגבי זה מצד שני מאוד רציתי לשכב איתה, כך שהדחקתי את האשמה, וזה התנקם בי בהפוכה וחסם לי את היכולת להרגיש כל דבר כולל אפילו אהבה אליה, מדי פעם זה היה משתחרר אבל עקרונית מאז נחסמתי רגשית ואני לא מצליח להרגיש כלום,(למעט פעמים נדירות ורגשות מאוד מאוד חזקים). בהמשך נפרדתי ממנה, היינו יחד 5 שנים ואז כמעט התחתנו ונפרדתי ממנה, ביום שאחרי הרגשתי פיזית מאוד רע היו לי סיוטים ולא נרדמתי בלילה (הרגשתי פיזית הכי רע שהרגשתי אי פעם!), אבל כיוון שהייתי חסום רגשית לא הצלחתי לחוש נפשית את הפרידה, וזה נהפך לרעש פנימי וחוסר שקט נפשי שמפריע לי מאוד בחיי היומיום. אני לא מצליח לגעת בזה ולשחרר את העצב הכעס הבושה והאשמה שטמונים בתוכי, אני יודע שלפעמים פתאום דברים טיפה משתחררים לבד ואז אני מרגיש נפלא, אבל אני אחרי כמה זמן נחסם שוב. (אני חושב שיש דברים יותר עמוקים שלא משוחררים והפרידה איננה הבעיה היחידית..) אני לא מסוגל יותר לתפקד ככה, אני כל הזמן נמצא בתחושת חרדה מתמשכת(מבלי קשר כלשהו למציאות האופפת אותי), וחוסר שקט. עצות ורעיונות קונקרטיים איך לשחרר את הרגשות שלי להפסיק להיות חסום ולחזור להרגיש ממש ממש יעזרו. (כבר ניסיתי טיפול פסיכ' הוא לא עזר ולי אזל הכסף..:)) תודה רבה על הסבלנות והקדשת הזמן.
 

hilabarak

New member
תנסה להסתכל על האירוע מזווית

קצת שונה. תניח לרגע שבעיית חסימת הרגשות היתה קיימת כל החיים ודי הזנחת אותה. היא באה לידי ביטוי במקום נקודתי (הקשר הזוגי הזה) בצורה חזקה ממנה כבר לא יכולת להתעלם. באותו מקום פתאום הפכת להיות ער לבעייה שלך ועכשיו אתה מנסה לטפל בה. אבל נשמע כאילו אתה רוצה לחזור למצב הקודם, שבעיני (מתוך הניסיון שצברתי) הוא היה אשלייה. הבעייה היתה קיימת תמיד רק הביעה את עצמה במצב ספציפי ומרגע שראית אותה כפי שהיא במקור אינך יכול לחזור אחורה. אם תנסה לראות את חייך עד היום מזווית שונה - כאדם שתמיד סבל מחסימה רגשית קבועה, תוכל לאתר את המקורות שלה. תוכל להתבונן בתהליכים שתמיד היו קיימים רק לא רצית לראות. תוכל להבין שמה שהתעלמת במשך 20 או 30 שנה לא ייפתר ביומיים ומכאן תתאפשר לך סבלנות. כל עוד תחפש פתרון שהוא חזרה לאשלייה של טרום ההבנה, לדעתי תמשיך להישאר תקוע. כי בעצם לא תנסה לפתור מהשורש דברים, אלא תנסה לעמוד במקום בו אתה מתעלם מהבעיות וזה מקום שכבר לא קיים.
 

dyns

New member
נכון,אבל..

אני יודע שזה משהו שהלך והחמיר עם השנים, אבל אני תקוע אין לי כיוון מאיפה להתחיל ואיך לשחרר את הרגשות שלי. וכיום הם הגיעו לנק' רתיחה, וכבר אי אפשר להמשיך ולחיות עם הבעיה הזו ולכן אני מחפש פתרונות!
 

dyns

New member
במילים אחרות

אני מחפש רעיונות ל-מה לעשות או איך או כיוונים לעשייה. אני יכול שנים לדון מאיפה זה ולמה זה, אבל אני זקוק עכשיו לפתרונות שישחררו את זה!
 

hilabarak

New member
בדרך כלל אדם תקוע כי הוא פעל רק

מזווית אחת וללא ספק בעיות אנושיות הן מורכבות ומצריכות שילוב. אני ממליץ על השילוב הבא : 1. פילוסופיה כזו או אחרת, שנותנת מהות לתהליך. מקום אליו הולכים, כי אני מסכים עם ישראל שחיטוט בשורשים ללא תוחלת לא מוכיח עצמו. 2. התנסות ועשייה (שינוי התנהגות) - עלייך ליישם דברים שאתה מבין בשטח. להיות מוכן להיכשל ולהתנסות שוב ושוב עד ליציאה מהתקיעות. נניח סתם במקרה שלך, להיות מוכן להיכנס לקשר כושל מתוך ידיעה שהכישלון הזה, יבנה את הבא. 3. לצערי "פרויד", אם יש לך פחדים שאינך מבין מהיכן הם מגיעים ומדוע הם קיימים אולי תבין לאן אתה רוצה ללכת ואולי תנסה לשנות, אך הפחד לא ישתחרר. ניקח סתם אדם שהוא חסר ערך עצמי לחלוטין והגיע למצב בו הוא צורך סמים. נניח שהבאנו לו מטרה והבנת חיים דרך דת או רוחניות או ייעוץ פילוסופי. והאדם מבין שונה את החיים. נניח שגמלנו אותו מהסם והצלחנו לשקם אותו בעבודה מסודרת. עד שהוא לא יאמין ברמה הרגשית שהוא ראוי לאהבה, למרות שאבא שלו היכה אותו או למרות שאמרו לו שהוא לא שווה כלום, אתה תמיד תמצא אותו בסיכון גבוה. מהניסיון שלי לא תוכל להימלט מהכניסה ה"פרוידנית" למהות חוסר הערך. אינני יודע לגבייך, אבל אני מניח שלא פעלת בשלושת החזיתות בו זמנית, לכן הינך תקוע.
 
"סתם" טכניקות מול פתרון מהשורש

אני לא בעד לפתור בעיות מן השורש. אני חושב שזו קלישאה. שהרי מנין לנו יכולת לאתר את השורש האמיתי או את מצבור השורשים שימצה כל בעיה נתונה. הפסיכואנליזה נכשלה בזה כשלון חרוץ. ככל שהדברים עלולים להישמע שטחיים, יש מקום לסגל כמה טכניקות התנהגותיות מתועדות ולנסות לגייס תיאוריה פוסט פאקטום (לאחר מעשה). אני מצד שני לא מאמין בשליפה מהמותן. ייעוץ איכותי עולה כסף. אני יכול להציע לך לפנות לסטאז'רים (בייעוץ פילוסופי), לטיפול פסיכולוגי דרך קופות החולים (יש אנשים מעולים במחיר פחות או יותר סמלי). כשאני כותב "טכניקות התנהגותיות" אני מתכוון שתפנה אל אותם המקומות שבהם אתה תקוע, ותנסה (אפילו בצורה שתזכיר משחק) לסגל לעצמך התנהגויות פרדוכסליות. התעלם מהרגשות וחשוב על ההתנהגות. (יש הרי התנהגויות רגשיות...). אני ממליץ לך מאוד על הספר "פילוסופיה בחיי היום יום- 101 ניסויים פילוסופיים" מאת ז'אן פול דרואה. בהצלחה.
 
למעלה