בעיה בקריאת קבצים מדיסק עם תמונות

leiny85

New member
בעיה בקריאת קבצים מדיסק עם תמונות

שלום לכולם, יש לי בעיה עם דיסק מלא בתמונות. במהלך טיול צילמתי במצלמה דיגיטלית וצרבתי לאחר מכן את התמונות באיזו חנות מקומית. על אחד הדיסקים (כנראה) צרבו לי בשתי "נגלות" (250 מגה כל פעם). פעם אחת פשוט זרקו את התמונות בדיסק, ופעם נוספת בתוך תיקייה. במחשב ישן שיש לי (WIN98) אני מצליחה לראות את כל התמונות. עם התמונות ה"זרוקות" אין בעיה, וכבר העתקתי אותן למחשב, עם התיקיה יש בעיות. האנטיוירוס מתריע על משהו לא ברור, התמונות מסרבות להיפתח ו/או להיות מועתקות למחשב. מצאתי איזו פרצה - אני מכווצת אותן לארכיון על הדסקטופ ואז פותחת - הבעיה - חצי מהתמונות פגומות והקובץ לא נפתח. חשוב לציין כי במחשב חדש עם WINXP לא הצלחתי לראות את התיקייה בכלל! בקיצור - יש למישהו פתרון יצרתי? איך אני ניגשת לקבצים בתיקייה המסתורית? יש איזו תוכנה שיודעת לשחזר דברים כאלה? או אולי תוכנה שיודעת לתקן את התמונות הפגומות שלי? יש מצב שאיזו מעבדת מחשבים תוכל לשחזר את התמונות האבודות? זה נורא חשוב לי, אשמח לכל רעיון, אני די נואשת... תודה!
 

leiny85

New member
אולי בכל זאת יש למישהו רעיון?

כל פיסת מידע תעזור...
 

ykiki

New member
נסי לפתוח את הסידי הבעייתי ב....

במחשב בו קיים צורב (CD או DVD, לא חשוב). יתכן והצריבה נותרה "פתוחה", ואז רק צורב יכול "לראות" אותה. במקביל, יתכן ותהליך הצריבה היה לא תקין, ומכאן הבעיות. ניתן לפנות לעזרה מקצועית (לא זול) במעבדות שיחזור מקצועיות, וניתן גם להיעזר בטכנאי מיומן ומנוסה בתחום. קיימות תוכנות שיחזור שמתיימרות לטפל גם בסידי דפוקים שכאלה, גגלי ותמצאי (אין לי המלצה מניסיון). להבא, כמה עצות: 1. לצרוב פעמיים, על שני CD נפרדים. 2. לא לצרוב יותר מפעם אחת על כל סידי. 3. תמיד לבקש לראות את התמונות ע"ג הסידי, לאחר שנצרב ולאחר שהמצלמה נותקה מהמחשב (כדי לוודא שרואים מהסידי ולא מהמצלמה). לצערי, כטכנאי אני נתקל לא מעט בתופעה זו של אבדן תמונות של מטיילים (בעיקר במזרח) עקב צריבה לא נכונה/מדיות דפוקות.
 

ykiki

New member
ויתכן גם ש...

חלק מחנויות הצילום, מספקות גם אפליקציה שלהן לעיון וצפיה בתמונות (מי ביקש מהם בכלל?!). לעיתים, האפליקציה הנ"ל גורמת לבעיות שכאלה - התראת אנטיוירוס וסירוב לפתיחה של תמונות.... אם תעלי צילום מסך של כל התוכן של הסידי, פרוס, אולי אפשר יהיה להבין יותר.
 

leiny85

New member
קודם כל תודה על התגובה ../images/Emo140.gif

אכן, הצריבה נעשתה במזרח, והם קצת מאותגרים בנושא.
מה אני צריכה לגגל? (אילו מילים? damaged CD?) התייעצתי אצל בעל חנות פיתוח. הוא ניסה לראות על המחשב שלו, וראה רק אחת מהנגלות (172 תמונות). הוא אמר שהא יכול להפנות אותי למעבדה שתשחזר את זה אבל זה עניין של מאות שקלים (שאין לי כמובן). ולגבי כל העצות - תודה, דווקא הקפדתי על כל הנ"ל (מלבד צריבה פעמיים), הם עושים הרבה דברים על דעת עצמם ובגלל קצרים בתקשורת (אין שפה. קשה.קשה) אני מעלה צילם מסך (אני מקווה שזה מה שהתכוונת), יש שם 2 צילומי מסך. כל התמונות שלא נמצאות בתיקייה - ניתן לראות ללא בעיה. את התמונות בתוך תיקיית 0000 יש בעיה לראות, ובכל תיקיה בפנים (כגון 109CANON) יש קובץ EXE עליו מתריע האנטיוירוס (אולי באמת זו תוכנת הצפייה שאמרת?)
 

leiny85

New member
למישהו רעיון איך פותרים את הבעיה?

צילום המסך שצירפתי שופך קצת אור?
 

leiny85

New member
מקפיצה בפעם האחרונה...

אנשים טובים, אני אהיה אסירת תודה לנצח אם מישהו יציל את התמונות שלי...
 
למעלה