בעיה במחשבון הטכניון

tomer65538

New member
בעיה במחשבון הטכניון

שלום לכולם, נכנסתי לאתר של הטכניון ולמחשבון שלו כדי לראות את הסכם שלי והתחלתי לשחק קצת וראיתי השפעה שאינני מצליח להסביר של שינוי ציון בבגרות לעומת שינוי הפסיכומטרי ולכן הסתכלתי על הנוסחה שלהם, לפי זו המופיעה באתר: S = 0.611 * D + 0.0616 * P - 21 הם מגדירים : S - סכם D - בגרות P - פסיכומטרי עכשיו זה רק אני או שנתנו לבגרות משקל גבוה יותר? לדוגמה הציון המקסימלי של הבגרויות הוא נניח 122 בטכניון ושל הפסיכו 800 על אחד מקבלים 75 לסכם ועל אחד 43 תמיד חשבתי שפסיכומטרי או לפחות 50 אחוז ויכול להיות אפילו 70 30 במקצועות שונים כמו רוקחות
 

qet1

New member
אז ככה

קודם כל, החישוב שלך לא מדוייק, זה 49, לא 43. דבר שני, כן, הבגרות מקבלת בדרך-כלל משקל יותר גבוהה, אבל שים לב שהמשקל של הבגרות והמשקל של הפסיכומטרי מתוך כלל הציון לא קבועים ומשתנים בהתאם לנתונים שלך - אבל בגדול זה 60% לבגרות ו 40% לפסיכומטרי. לא הבנתי איך הגעת למספרים לגבי רוקחות, היחס נקבע ע"י הציונים *שלך* ולא ע"י דרישות הקבלה למקצוע. לא הבנתי למה החלטת שזו בעיה.
 

tomer65538

New member
הגעתי לכך שזאת בעיה מתוך הנחה

שזה 50 50 , שזה אכן 43 ולא 49. פסיכומטרי מאז ומתמיד היה 50 אחוז מה זה השטות הזאת.........
 

screwless

New member
מה? מאיפה הקרצת את זה?

אבוי לכולנו היה אם זה היה 50 אחוז לחשוב שמבחן אחד טיפשי אשר לא משקף את רוב האוכלסיה היה קובע בדיוק כמו השקעה של 12 שנה... כמו כן זה רק בטכניון ככה ואם אני זוכר נכון הטכניון זה המוסד שהכי מתחשב בפסיכומטרי, במוסדות אחרים לפסיכומטרי יש משקל אפילו עוד יותר קטן ואם תשאל אותי אז בצדק...
 

La Gamba

New member
הפסיכומטרי הוא מדד הרבה יותר מדוייק

מאשר הדבר הזול הזה שאנשים מחזיקים בידם ושמו בגרות.
 

tomer65538

New member
מסכים עם הדעה שלך ובקשר לקודם

שהגיב : אני בטוח במיליון אחוז שיש מקצועות שבהם מסתכלים על פסיכומטרי כ 70 אחוז ובגרות 30 אחוז . מקצוע "רוקחות" הוא אחד מהם. מלבד זאת - למה שלא יהיה שווה לבגרות של 12 שנים? שם אתה מתחמן תמורים והם נותנים לך נקודות, יש העתקות, אין נירמול ציונים, החומר משתנה כל הזמן תוכניות חדשות ישנות לכל אחת רמה שונה ושוב, מכיוון שאין נירמול אתה יכול להדפק כי הבגרות שהכינו בשביל השנה קשה יותר מזו של שנה שעברה. ולא חסר עוד בעיות במשרד החינוך..
 

La Gamba

New member
וגם כי הבגרות לא משקפת כלום

פרט לשלושה ימי חרישה שעשית טרם המגן וטרם הבגרות.
 

tomer65538

New member
הממ, בכל זאת יש מקצועות לא קלים

מתמטיקה. פיזיקה. מדעי המחשב (יחידות 4 ו- 5)
 

La Gamba

New member
זה נכון

אבל עקב ה"מוניטין" של המקצוע, יש כאלה שסתם מסתבכים עם זה
 

d1zzy

New member
אל תשוו בכלל פיזיקה למתמטיקה ומדמ"ח

מתמטיקה של בית ספר זה כללים פשוטים...מחשבים דורש קצת מחשבה בתרגילים מסויימים... פיזיקה, בתרגילים מסויימים, דורש הרבה יותר מחשבה..
 

tomer65538

New member
מדעי המחשב זה לא קל. אני לא מדבר

על היחידות הראשונות. היחידות האחרונות 4 ו-5 כוללות חומר של דיסקרטית... מודלים חישוביים בהחלט לא מקצוע קל! וזה רק יחידה אחת. השנייה מבני נתונים, מחסנית רשימה פונקציה שקוראת לעצמה (שכחתי תשם) ועצים בינארים גם אם הרמה יחסית היא נמוכה זה עדיין הכי קשה שיש בתיכון
 

חייסוס

New member
וויכוח עקר

מה הטעם בוויכוח על איזה נושא יותר קשה בתיכון? הרי כל אחד מאיתנו מוכשר בתחומים מסויימים יותר מבאחרים. שניכם לומדים בבתי-ספר שונים זה מזה, ועל כן מלמדים אתכם מורים שונים זה מזה - שאופן הוראתם יכול להיות שונה בתכלית.
 

tomer65538

New member
או להתווכח או ללמוד על מלחמת העולם

השנייה והשואה. תחליט.
 
קישקוש

קודם כל אף אחד לא לומד לבגרות 12 שנה. אני לא למדתי לאף בגרות מכיתה א'. אם אתה חושב שהידע שצברתי מכיתה א' משתקף רק בבגרות אז אתה טועה, כי הפסיכומטרי בוחן בין היתר את הידע שצברת, גם בבית הספר, בהבנת הנקרא, חשבון בסיסי, ואנגלית. חוץ מזה שהבגרות בארץ היא ביזיון. כל כמה שנים משנים את הבגרויות, מה שהופך את הציון לתלוי בשנה שבה למדת, ולרמת הקושי של המבחנים באותה שנה, ול"מיקוד החומר" (או יותר גרוע, הגרלה כמו שהיתה פעם!) שבכלל הופכת את הבחינות האלו לבדיחה שכל המטרה שלהן היא להוציא אחוז מסוים של זכאים כמדד לרמת החינוך (והתוצאה שלו היא הנמכת הרמה במקום שיפור ההוראה). אין צורך לציין שהבגרות תלויה בבית הספר שבו למדת, ובמגן שנתנו לך שזה ציון פנימי של בית ספר שאין עליו כמעט פיקוח בכלל. וכמובן אל תשכח שתופעת ההעתקות בבגרות היא הרבה יותר נפוצה מאשר בפסיכומטרי. סיפורים על מורים שנכנסו לכיתה ופתרו תרגילים לתלמידים מוכרים כמעט לכל אחד, וזאת בניגוד להשגחה הקפדנית שיש בפסיכומטרי, והעונשים החמורים בהרבה על העתקות בפסיכומטרי (השווה פסילת מבחן בגרות יחיד שאפשר לחזור עליו, לפסילה אוטומטית מקבלה לאונבריסיטה!) לדעתי כל התרעומת שיש על הפסיכומטרי כמדד לא מייצג מגיעה מאנשים שקיבלו ציונים נמוכים ומרגישים שזה לא הוגן. הטענות שלהם לא עומדות במבחן המציאות, ולראיה תוכל למצוא באתר של "המרכז לבחינות והערכה" שפע של נתונים סטטיסטיים שמראים קורלציה גבוהה בין הצלחה בתואר הראשון (ציוני קורסים) לבין ציוני הפסיכומטרי.
 

Usul19

New member
בקשר לנתונים הסטטיסטים אני לא יודע

אבל אני יכול להגיד לך מניסיון אישי, שציון בפסיכומטרי ממש לא משקף את הציונים או היכולת של בן אדם להוציא ציונים גבוהים בקורסים. איתי לומדים בכיתה הרבה אנשים שהוציאו הרבה מעל 700, והרבה הרבה יותר ממני... ואני מקבל יותר מהם (לא שאני מיוחד או משהו, אבל זאת הייתה סתם דוגמא).
 
למעלה