בעיה בהתקנת לינוקס

ronenkremer

New member
בעיה בהתקנת לינוקס

שלום, במחשב שלי מותקן XP על דיסק C ועל D רציתי להתקין לינוקס רד-הד 7.3 והגדרתי את ה BOOT MANAGER שיהיה על ה MBR בדיסק C. בסוף ההתקנה הכול עבד יופי (תפריט בחירה וכו´). אבל אחרי שמחקתי את ההתקנה של לינוקס והתקנתי שוב (לבדוק את כל האפשרויות) ראיתי שההמלצה כאשר יש NT על המחשב היא להתקין את ה BOOT MANAGER על המחיצה הראשונה בדיסק של הלינוקס (דיסק D). אגב מדובר בשני דיסקים נפרדים. כשעשיתי את זה לא עלה לי תפריט ה BOOT בהתחלה אלא ישר ה XP. כששיניתי את דיסק ה BOOT מה SETUP של המחשב לדיסק השני קיבלתי ERROR. מישהו יכול לומר לי למה כשהתקנתי את ה BOOT MANAGER על ה MBR בדיסק C הכול עבד תקין ובאופציה השנייה זה לא עלה (למרות שבהתקנה של רד הט כתוב שכך צריך לעשות)?
 

תמר,

New member
כאשר אתה מתקין את ה-boot loader ...

על הדיסק השני, המערכת לא מגיעה אליו בזמן ה-boot, כי הוא לא נמצא ב-mbr (שזה ה-master boot record). אני מניחה (אף על פי שלא עשיתי זאת), שהכוונה היתה להגדיר את ה-boot manager של ה-XP שיציג תפריט לבחירת מערכת ההפעלה. ב-win2k יש קובץ בשם boot.ini, וכנראה אותו צריך לערוך על מנת שיופיע תפריט.
 

ezaton

New member
אמת ויציב

הייתי מוסיף, שעליך לעלות במצב הצלה, לתקן את הגדרות הלילו שלך, ולהתקין אותו ב MBR, כפי שהוכיח את עצמו עובד. קורה לא מעט שהמידע הכתוב באתר של רדהאט מיושן. עצוב, אבל קורה. היתה תקופה, לפני שנה לערך, שבה אכן הומלץ להשתמש בטוען של חלונות 2000 ו XP כדי להעלות לינוקס. התקופה חלפה, וכיום לילו בטוח ואמין יותר מהטוענים של שני אלו.
 

beitar

New member
אני מתרגם את mini LILO HOWTO

מ LDP וגם הם עם ההמלצות המיושנות והדפוקות הללו לגבי עבודה עם NT (והם מדגישים שזה תקף גם ל 2000). בהחלט שעדיף לשים את לילו ב mbr (ואם תמר תתעקש אז את grub
), הוא עושה את העבודה נהדר.
 

matam haifa

New member
בלילו הישן

הבנתי שהיתה בעית תמיכה ב-2000/NT/XP , כיוון שאני "נולדתי" בתקופה שאין בעיות, רק רציתי לשאול, פשוט אז אי אפשר היה ליצור תפריט התחלה? או שהלילו היה מוציא כל מיני הודעות שגיאה? מה היו התופעות שפיספסנו? דבר שני, עד היום אני שומע שרדהאט 6.2 זו אחלה מערכת, אפשר פשוט לשים שם לילו חדש?
 
למעלה