בעיה בגומיות של המוט והמשולשים, מה צריך לעשות?

danieli90

Member
שלום



החלפתי צמיגים, הפועל העיר את תשומת ליבי שבגלגל שמאל יש מוט שהגומיה שלו קרועה, וכן שהגומיה של המשולש יבשה.

אמר לי שיעשו בעיות בטסט על זה, וכן שאל אם יש רעש בבאמפרים.



אז כך, עברתי טסט ממש בימים האחרונים, אז או שזו לא בעיה או שהיא קרתה בימים האחרונים (הקרע, כי היובש זה לא משהו שקורה מהיום להיום), או שהם לא ראו.



יש לי לפעמים רעש (כמו חריקה) בבאמפרים, לא משהו קבוע, זה קורה יותר כשאני בסיבוב, אולי גם בזמן לחיצה על הבלם, לא שמתי לב בדיוק.



למה שייכים הגומיות הללו? האם יש בעיית בטיחות? האם צריך להחליף? האם ניתן להחליף רק גומיות או צריך את כל החלק? במה זה כרוך?



הרעשים זה מהגומיות היבשות של המשולשים או מהגומיות של המוט?



בגלגל שמאל יש גומיה קרועה במוט, וכן גומיה יבשה במשולש.

בגלגל ימין הגומיה של המוט נראית שלמה אבל אולי לא במיטבה, וגם שם רואים יובש במשולש.



מצ"ב תמונות

התמונות הן של הגלגל השמאלי, ויש 2 תמונות של צד ימין, כתוב עליהן צד ימין


תודה
 

קבצים מצורפים

  • 20220214_150056.jpg
    20220214_150056.jpg
    1.5 MB · צפיות: 4
  • 20220214_145432.jpg
    20220214_145432.jpg
    3.6 MB · צפיות: 5
  • 20220214_145409.jpg
    20220214_145409.jpg
    1.9 MB · צפיות: 5
  • צד ימין1.jpg
    צד ימין1.jpg
    1.3 MB · צפיות: 4
  • צד ימין2.jpg
    צד ימין2.jpg
    1.3 MB · צפיות: 3
  • 20220214_145416.jpg
    20220214_145416.jpg
    2.7 MB · צפיות: 3

חן 1111

Active member
הגומיה היבשה של המשולש לא צריכה להטריד אותך כרגע, כל זמן שהיא שלמה ואין שם חופש (ואם עברת טסט רגיל, בלי קומבינות, אז כנראה שאין חופש).
הגומיה השנייה היא של מוט קישור של המוט המייצב. ואם היא קרועה, זה אומר שהמפרק שמתחתיה ייהרס במהירות, אולי כבר נהרס. ייתכן שזה מה שעושה לך את הרעשים. לא בטוח שאפשר להחליף את הגומיה, אבל כל החלק הזה לא מאוד יקר. תבדוק. זה לא קריטי מבחינה בטיחותית.
 

danieli90

Member
הגומיה היבשה של המשולש לא צריכה להטריד אותך כרגע, כל זמן שהיא שלמה ואין שם חופש (ואם עברת טסט רגיל, בלי קומבינות, אז כנראה שאין חופש).
הגומיה השנייה היא של מוט קישור של המוט המייצב. ואם היא קרועה, זה אומר שהמפרק שמתחתיה ייהרס במהירות, אולי כבר נהרס. ייתכן שזה מה שעושה לך את הרעשים. לא בטוח שאפשר להחליף את הגומיה, אבל כל החלק הזה לא מאוד יקר. תבדוק. זה לא קריטי מבחינה בטיחותית.

היי חן

עברתי טסט רגיל לגמרי
כנראה שהבודק לא התרשם שישנה בעיה כלשהי
אני מניח שהוא ראה גם את הגומיה הקרועה במוט קישור, כנראה בדק את המפרק וראה שהוא תקין
הייתי היום אצל מוסכניק, הוא בדק את המוט ואמר שזה תקין על אף הגומיה הקרועה.
בהזדמנות אזמין מוטות קישור ליתר בטחון, מאחר וזה לא דחוף אנסה להזמין מחו"ל משהו איכותי יותר מסתם טורקי שעולה 50 ש"ח בארץ.
יש מצב שהרעשים קשורים למערכת הבלימה בכלל?
זה מזכיר לי רעש שאני שומע אם אני לוחץ על הבלמים חלש בתזוזה איטית, יש מין חריקה כזו.

תודה
 

חן 1111

Active member
לא כתבת איזה רכב זה ובן כמה הוא. רעש בלמים בדרך כלל מופיע רק כשלוחצים על הבלמים. רעש בבמפרים קשור למתלה. כמו שכתבתי, זה יכול להיות קשור למוט הזה עם הגומיה הקרועה, או למוט המייצב, או לקפיצים. בעל מקצוע צריך לשמוע ולאבחן את זה.
לגבי מוטות הקישור האלה, לא הייתי משקיע במשהו איכותי. זה חלק די פשוט שלא עובד קשה והתפקיד שלו די שולי.
 

danieli90

Member
לא כתבת איזה רכב זה ובן כמה הוא. רעש בלמים בדרך כלל מופיע רק כשלוחצים על הבלמים. רעש בבמפרים קשור למתלה. כמו שכתבתי, זה יכול להיות קשור למוט הזה עם הגומיה הקרועה, או למוט המייצב, או לקפיצים. בעל מקצוע צריך לשמוע ולאבחן את זה.
לגבי מוטות הקישור האלה, לא הייתי משקיע במשהו איכותי. זה חלק די פשוט שלא עובד קשה והתפקיד שלו די שולי.

טויוטה אוריס 2013
הייתי בשני מוסכים ועשו נסיעה על הרכב בשביל לשמוע את הרעשים ולא היה באותו זמן.
יש בכלל מצב בתיאוריה שמשהו שקשור למערכת הבלמים ירעיש בבאמפרים או אפילו בנדנוד יזום של הרכב בעמידה (גם זה קורה רק לפעמים) או שלא יכול להיות קשר.
אחליף בהזדמנות את מוטות הקישור גם בלי קשר לרעש, בגלל הגומיה הקרועה גם אם המוט והמפרק תקין.
 

חן 1111

Active member
יש בכלל מצב בתיאוריה שמשהו שקשור למערכת הבלמים ירעיש בבאמפרים או אפילו בנדנוד יזום של הרכב בעמידה (גם זה קורה רק לפעמים) או שלא יכול להיות קשר.
לא סביר. רעש כזה קשור יותר למתלה. בלמים ירעישו רק, או בעיקר, בזמן בלימה.
 
למעלה