בעד ונגד !!!

gilroy

New member
בעד ונגד !!!

יש בבעלותי אופנוע שאני מתכנן להחזיקו לתמיד. כרגע יש עליו 46000 ק"מ. בהנחה שבעוד כ-5 שנים יהיו לו כ-100000 ק"מ . ובהנחה שהמנוע יראה סימני גסיסה. האם כדאי/נבון יהיה לקנות עכשיו אופנוע זהה לחלוטין שהוא טוטאל לוס. אך שמנועו חדש לגמרי, במחיר של ביטוח חובה ??. לאחסן אותו ולהשתמש בחלקיו בעת צרה ??
 

RaananC

New member
אם אתה מתכנן להחזיק באופנוע לתמיד

ולא למכור אותו, אזי תתחיל לצבור ע"י רכישה ב-EBAY חלקי NOS-NEW OLD STOCK כדי שיהיה לך מספיק חלקי חילוף חדשים לכל צרה שלא תבוא.
 

gilroy

New member
זה רעיון טוב..אבל

אני מתייחס בעיקר למנוע. בהנחה שהחלפת מנוע או שיפוצו יעברו בקלות את ה-5K ש"ח. כאן יש מנוע חדש(11K ק"מ) + הרבה חלקים טובים(בעצם אופנוע שלם עם נזק מסויים) בפחות כסף.
 

RaananC

New member
גם למנוע ניתן לרכוש חלקים בזול בעלות של

דולרים בודדים, כמו בוכנות, רינגים וכד'. נשאלת השאלה מה עדיף שיפוץ או התעסקות בבירוקרטיה שכרוכה בחלפת מנוע (רישום ברישיון רכב וכדומה). אני אישית שונא בירוקרטיה ולכן תמיד אעדיף שיפוץ על החלפת מנוע (אבל זה אני). בהצלחה בכל מקרה.
 

gilroy

New member
זה DL650 בן חמש(גן חובה) ../images/Emo3.gif

עונה על צרכיי מעל ומעבר. מחירו יחסית נמוך. כל החלפה למודל חדש יותר כרוכה בתוספת כספית גדולה בהרבה מהסכום שציינתי לעיל.
 

NeeD 4 SpeeD

New member
לדעתי , עדיף לך לשים כל חודש

כסף בצד למטרה הזאת. מנוע שתקנה הולך לעמוד הרבה זמן בלי תזוזה - אחרי 5 שנים כולו יחליד מבפנים וכל הגומיות/ אטמים יתייבשו . אם יש לך אופנוע נדיר , שבעוד 5 שנים יהיה קשה למצוא לו חלפים אז מילא.
 

h a j b i

New member
../images/Emo45.gif כמו כן

מנוע לא הולך במכה (כל עוד יש שמן ומים בכמות הנדרשת). סביר להניח שיהיו לך חודשים רבים ואפילו שנים למוצא מנוע ברגע שהמצב יתחיל להידרדר.
 

Red Ross

New member
אם תתמיד בטיפולים, תחזוקה נכונה ורכיבה מתאימה (לא יודע אך אתה רוכב), אני לא רואה שום סיבה שהמנוע יראה סימני גסיסה לאחר כ- 100K ק"מ. (בהנחה שהמנוע אכן עבר רק 46K ק"מ ולא 146K, לא נפתח מעולם, אתה יודע מה עבר עליו ולכן סביר להניח שהוא עדיין במצבו חדש.)
 

Torquefreak

New member
אתה חיי בסרט

ה DL650 שלי בן 15 חודש ויש עליו 39000 ק"מ. אני מעריך שבעוד שנתיים לכל היותר הוא יגיע ל100000 ק"מ. אין שום סיבה שהמנוע יתחיל לגסוס! בדוק בפורומים בחו"ל, נדירים מאוד הם הביבי סטרומים שפתחו להם מנוע. עם טיפול ואחזקה נכונים - אמין בטרוף. כמו רוב המנועים המודרנים בעצם.
 

7 0 7

New member
כדאי

תקבל לא רק מנוע מצויין אלא גם חלקים נוספים. את המנוע אתה יכול לשמור לפי הכללים הרשומים בסיפרון של האופנוע שמקבל מי שרוכש כיד 1 ממלאים שמן עד הסוף. למעלה למעלה ומרססים שימונים מבחוץ. תעטוף את הכל בניילון וזה יישאר במצב חדש ל20 שנה לא תתחרט...
 

gilroy

New member
בקיצור.. ../images/Emo10.gif

קיבלתי כאן "שטיפה" מהבוסית שלי. הייתי הולך על זה, אבל ה"מעצמה" הטילה ווטו ! להחזיק אופנוע, שתי מכוניות ועוד אופנוע לחלקים, זה כנראה עילה למלחמה...
 

xfwind

New member
../images/Emo62.gifתחליף ניק....

 

M O R M

New member
נגד - לא כדאי להוציא עכשיו כסף לשיפוץ מראש

ממש ממש לא כדאי לרכוש מנוע ללא מטרה מידית . אתה מכיר אותי ואני מחזיק מנוע רזרבי ועוד הרבה חלפים בבית אבל מנסיון זה מיותר עבורך. למה מיותר ? כי אתה מוציא עכשיו כסף על אולי בעתיד , אם ממש יהיה חשוב לך תוכל לרכוש בעתיד מנוע של אופנוע יותר חדש מ- EBAY . מה גם שאין דבר כזה אופנוע "לתמיד" אולי ימאס לך ממנו בעוד ארבע שנים , תקבל תוספת שכר ויתחשמק לך אופנוע חדש. אז גם תשפץ ותמכור? מיותר , תופס מקום במחסן , עולה כסף עכשיו על אולי בעתיד , אטמים גומיות מתיישנות.
 

oren_hershco

New member
המממ.... לא בטוח שזה יועיל. הסבר:

כמו שציינו לפני, קיימים כל מיני חלקים, כגון אטמים, שגם ללא כל שימוש יתיישנו. אבל יש עוד עניין: מאחר ואני כרגע בתחילתו של תהליך שיפוץ של קטנוע אספנות נדיר (פרטים בקישור למטה), אני מתחיל לקבל את התחושה שדווקא מציאת חלקים למנוע היא לא הסיפור הבעייתי. מנועים נבנים, על פי רוב, סביב רכיבים המקובלים בשוק. כלומר, רוב הרכיבים הבודדים (מיסבים, אטמים, ברגים) לא נוצרו במיוחד לאופנוע שלך, אלא נמצאים בשימוש גם באופנועים, כלי רכב או מכונות אחרות. לעומת זאת, קיימים חלקים שהם כן ייחודיים לאופנוע (לדגם) שלך: חלקי פיירינג, ידיות אחיזה, פנסים, לוח שעונים, סמלים, חישוקים, מיכל דלק. את החלקים האלה קשה יותר לשחזר בעת תאונה או אם הגיעו לסוף חייהם בגלל בלאי. באופנוע שמוגדר "טוטאל לוס" דווקא אלו החלקים שנהרסים, כך שלא בטוח שרכישת גרוטאה כזו תועיל. כמובן שאם המנוע שלך הוא בתצורה נדירה כלשהי (נגיד, סוזוקי DR-BIG על שלל מוזרויותיו), אולי זה בכל זאת כדאי. הקטנוע אותו אני משחזר הוא Fuji Rabbit, קטנוע יפני שהיה פופולרי בישראל בשנות ה- 60' וה - 70', ונמצא כיום ב"סכנת הכחדה" א. שרשור בפורום מועדון החמש (כדי לראות תמונות צריך להיות רשום ל- carsforum) ב. בלוג בתפוז אורן
 

Dresdner

New member
כרגע נמכר DL650 טוטל לוס במחיר מציאה

ואני מניח שאתה מתכוון לאופנוע הזה, המנוע שם ועוד כמה חלקים במצב טוב מאד (לפי התמונות בכל מקרה) במחיר שהוא מבקש הייתי קונה וכמו שכתבו לך כאן יש דרכים לשמר מנוע שיהיה מוכן לעבודה בעוד כמה שנים טובות, אני מכיר יבואן של מנועי רכב משומשים מאירופה שהמנועים שוכבים אצלו לפעמים שנים עד למכירה ואין בעיות (הוא כמובן דואג לאחסנה נכונה). במקרה הכי גרוע תמכור את החלקים באיזה שלב אם תתחרט.
 
למעלה