בסגן ואז איזור הפיורדים מצפון (אולסנד) לדרום (סטאבאנגר)?

johnc1

New member
בסגן ואז איזור הפיורדים מצפון (אולסנד) לדרום (סטאבאנגר)?

הי,
אנחנו זוג, מתכננים טיול לכ-12 יום לנורבגיה מתחילת ספטמבר.
בגלל שאנחנו רוצים לעשות גם את הבסגן, אז חשבנו לנחות באוסלו ומיד לסוע לשם - ואז אחרי הבסגן לעשות את איזור הפיורדים מבערך אולסנד ועד לסטאבאנגר (כלומר מצפון לדרום). ואז לטוס מסטאבאנגר חזרה.
האם זה נשמע הגיוני וטוב? ברוב המקומות ראיתי שממליצים לעשות מדרום לצפון, אבל בגלל שאנחנו גם רוצים לעשות את הבסגן, זה יותר מסתדר הפוך - האם זה משנה? והאם 12 יום יספיקו?
תודה!
 

רן ברק2

New member
מסלול בסגן

גון שלום.
ההגיון שלכם נכון.קחו בחשבון שההגעה לנקודת היציאה,הצעידה עצמה והחזרה יקחו יומיים ואולי עוד חצי יום.במידה ואתם מתניידים ברכב אתם חייבים לחזור לנקודת היציאה מה שמאפשר לכם לקבל החלטה אם להתחיל בממברו או לסיים בה. במידה ובכוונתכם גם לעלות למצוק הדרשן בסטוואנגר אתם קצת לחוצים בזמן ותצטרכו לקצר השהות בחלק מהפיורדים.
לצעידה יש להערך עםנעלים מתאימות,רצוי מקלות הליכה,הרבה נחישות ולא להתפתות להתחרות עם המקומיים.בהצלחה
רן.
 

johnc1

New member
אין זה משנה שאנחנו נוסעים בדרכים הנופיות מצפון לדרום?

אנחנו נהיה עם מכונית. משום מה בכל אתר ברשת כולל האתרים הרישמיים וב-travel guide של fjord norway המסלול מתואר מסטרוואנגר צפונה.
הבנתי שבדרך עוברים גם בדרכים שמוגדרות כדרכים נופיות.
אז אין זה משנה שאנחנו בעצם עושים את הנסיעה "הפוך"?
כנראה נאריך ל-14 ימי טיול מלאים. נרצה להגיע בדרום ל-pulpit rock וגם ל-kjerg.
אגב המחשבה לעשות את הבסגן בהתחלה (במקום בסוף למשל), היא שככל שספטמבר מתקדם, כך אפשרויות ה-boat שם קטנות וכמובן אפשרות למזג אוויר פחות טוב.
לסיום, בסגן ואז איזור הפיורדים מצפון לדרום?
או לחלופין עדיף להתחיל מסטוונגר, להצפין, ובסוף לסיים בבסגן (ואז נעשה אותו באמצע ספטמבר שנראה לנו פחות טוב....)
תודה!
&nbsp
 

רן ברק2

New member
בסגן תחילה

לעניות דעתי החשיבה שלכם נכונה.כל הדרכים בחוף המערב עם נופים מרהיבים והפיורדים אחד יפה מהשני.אם בצפון ישנו הגיירנר אז כשמדרימים יש את נרופיורד וליסה פיורד.14 יום יאפשרו לכם להתנהל יותר לאט ולהקדיש יותר זמן לאתר שמאד מצא חן בעינכם.השיקול לעשות את בסגן בתחילת הטיול,משמע בתחילת ספטמבר -משמעותי מבחינת מזג אויר ומעבורות.כדאי בתכנון הטיול לקחת בחשבון לו"ז מעבורות ועד מתי הן פועלות בפיורדים השונים
רן
 
למעלה