בני הישיבות

tali_le

New member
זאת בעייתיות

אבל במקרים חריגים כמו פציפיזם (שמדובר בדר"כ באנשים לא יוכלו לירות גם אם ידרשו לכך) וכמו חרים (שלא יתגייסו בשום מצב) המדינה צריכה לאפשר להם לא לשרת ולעשות דברים אחרים
 

המרחפת

New member
המודל הגרמני

השירות הצבאי הוא חובה (לבנים... אך הבנתי שמתנהל שם מאבק לגיוס בנות, שבינתיים יכולות להיות חיילות רק בתפקידי רפואה ספיציפיים), ומה שרציתי להראות הוא, שפציפיסטים למיניהם (ויש הרבה) או בעלי פרופיל רפואי נמוך מחוייבים לעבודות סוציאליות (שירות לאומי) כגון עבודה עם זקנים, עבודות ציבור וכו. המערך הסוציאלי הגרמני ממש מסתמך על הפציפיסטים וכאשר הועלתה הצעת חוק לבטל את גיוס החובה, השאלה העיקרית הייתה "ומה יקרה עם כל הפציפיסטים? מי יעבוד במקומם?" הבנות, ד"א, מחוייבות לשירות הקהילתי הנ"ל, בדומה לגיוס חובה.
 

נריה_ה

New member
מודל טוב, אפשר לאמץ אותו בארץ לכלל

האוכלוסיה. רק יהיו איתו בעיות בארץ, הבנות בארץ משרתות לרוב בתפקידים לא קרביים וכך הן מגדילות את מספר הבנים שמתגייסים לקרבי. אילו אימצנו אותו לגמרי אז במקום הבנות הלא קרביות היו צריכים לדאוג לבנים לא קרביים ובכך להקטין את מספר הבנים הקרביים. הקטנה זו לא טובה בארץ שזקוקה לחיילים, לוחמים.
 

Dune

New member
תוספת קטנה למה שאמרו כאן

האמרה שלך "התורה היא מסמל פסול..." מראה שאתה לא מוכן לקבל את האחר והתורה זה ההיסטוריה של העם היהודי היא אומרת את ההפך מרצח ולעולם היא לא אמרה להרוג אדם שלא שומר שבת וכו´. הזיקה של כולנו ,העם היהודי, למדינת ישראל הוא בזכות התורה.
 
אם כבר אמרת

ומבלי כוונה להמשיך את הויכוח, אז סתם לידע כללי, התורה מצווה בהחלט לרצוח את השונה: את הגויים (למשל הציווי למחות את זרע עמלק, כולל נשים וטף), את ההומואים ("משכב זכר... מות יומת"), ואת מחללי השבת (לא חסרים סיפורים על חוטבי עצים שעבדו בשבת, והעם סקל אותם למוות).
 

Dune

New member
המצווה...

למחות את זכר עמלק זה רק את העם עמלק לא בגלל שהוא גוי אלה בגלל שהוא היה עם אכזר. את מחללי השבת לא אומרים להרוג היו כאלה שסקלו למוות את מחללי השבת אבל זה לא מצווה.
 

kitty

New member
די די!!! נמאס כבר!!! ../images/Emo46.gif

מהגישה הכל כך מעצבנת הזאת! והסיבה שלשמה אני די נסערת עכשיו זה בגלל שבדיוק הגבתי על אותו נושא בפורום אחר... מה זה לגייס בנות אבל שלא ישרתו ביחד עם בנים?! נו באמת!!!!! אם בן מקצועי מספיק הוא יעשה את העבודה שלו כמו שצריך בלי חשבון. וזה שיש שם בת לא צריך להפריע לו מאחר והיא עושה בדיוק את אותה העבודה. אוכלת את אותו חרא וסופגת את אותם האבנים אז מה זה השטויות האלה?! להתחשב ברצונם של הדתיים?! למה? הם מתחשבים ברצונם של החילונים?! גם ככה הם בקושי עושים משהו בשביל המדינה הזאת אז עוד יש להם דרישות?! אנשים, תקלטו! בנות יכולות להיות קרביות כמו כולם! ודי, מספיק לנסות להתווכח עם זה או לנסות לשנות משהו על ידי סיבות עלובות ונמוכות כמו זאת שהוצגה על ידי הבחורים הדתיים. די! תנו לנו לשרת בשקט.
 

Dune

New member
כן הם עושים משהו בשביל המדינה...

דתיים זה לא חרדים!!!!!!!! דתיים אלה חובשי הכיפות הסרוגות חרדים זה לובשי השחור תבדילו! הדתיים מאוד תורמים למדינה ויש אפילו חרדים שתורמים(מעט אבל יש) למה לפגוע באמונה שלהם?? אנחנו מדינה של העם היהודי! עם מילים כאלה עושים פילוג בעם למה? אין יחידות של חרדים נפרדות? אז שייעשו גם חיל נשים. זה לא ייפגע באף אחד
 

*אבי*

New member
לא, כאן אני לא מסכים איתך.

אם כבר מגיעים למסקנה שחייבים להפריד ואין שום פתרון אחר, מי שצריך להיות ביחידה נפרדת הוא מי שדורש את ההפרדה - ואלו אנשי ישיבות ההסדר. אין סיבה שחיילים חילוניים לא ישרתו עם בנות.
 

Dune

New member
אז אתה...

מפצל את העם בעניין הדתי - חילוני במקום לקרב בין השניים ואני חושב שיותר לגיטימי להפריד בין נשים לגברים מאשר אנשים לפי הדת שלהם.
 

tali_le

New member
למה?

כי קל יותר להפלות נשים? מיש לא יש את הבעיה, הוא שצריך לשלם את המחיר של פתרונה וכאן הבעיה היא אצל הדתיים
 

Dune

New member
לא יותר קל להפלות נשים אבל...

הפיצול בין נשים לגברים הוא פיצול מובן יותר מפיצול בין דתיים לחילונים וכולם כעת רוצים לקרב בין שני הצדדים ובמקום זה אתה מפצל אותם. באותה מידה של מי שיש לו את הבעייה אפשר להגיד שהבנות יצטרפו רק עכשיו והדתיים היו בצבא מאז ומתמיד, ובצה"ל תמיד יש פיצול בין גברים לנשים בכמעט כל דבר אבך אין פיצול בין דתיים לחילונים.
 

tali_le

New member
אז מה זה אומר?

שבסופ]ו של דבר אתה מפלה נשים... וזה לא בסדר לא משנה איזה טיעון תיתן לזה
 

Dune

New member
אבל...

להפלות דתיים בגלל שהם מאמינים בדת היהודית זה יותר טוב? הפילוג בין נשים לגברים היה מאז ומתמיד לנשים יש תפקידים משלהם בצה"ל שהם רק לנשים אז זה לא הפלייה? אבל לא ראיתי תפקידים בצה"ל רק לחילונים או רק לדתיים מלבד שומר כשרות(שאני חושב שלכולם מובן למה זה רק לדתיים)
 

*אבי*

New member
הגישה שלך לא נכונה לדעתי.

הפרדת יחידות של נשים מטעמים דתיים היא הדבר האחרון שיביא לקרוב לבבות, ובצדק גמור. עם כל האמפתיה שיש לי לחיילי ההסדר, אם להם יש בעיה לשרת עם נשים, הם צריכים להפריד את עצמם. אין סיבה לגרור לזה את הנשים, שלהן אין שום בעיה לשרת עם חיילי ההסדר.
 

Dune

New member
אנחנו נמצאים במדינה של העם היהודי..

ולכן לא צריכים לפלג בין מאמין ללא מאמין. הנשים נכנסו לקרבי אחרי שהדתיים שירתו בנאמנות את המדינה עשרות שנים
 

*אבי*

New member
זו לא שאלה של מה קדם למה.

העובדה שעד עכשיו הייתה אפליה בצבא נגד נשים היא לא מקור לגאווה.
 

Dune

New member
אבל יש בצבא אפלייה גם נגד גברים

למה אף אחד לא מדבר עליה?
 

*אבי*

New member
צודק. כל אפליה מינית שאינה

מטעמים מבצעיים טהורים היא פסולה.
 
למעלה