בני היקר בן ה-12 טוען שאני

נירה63

New member
בני היקר בן ה-12 טוען שאני

מהדור הקודם, הישן לטענתו ושאיני מבינה שהמחשב כל כך חשוב לו........ולמה אני כל הזמן עושה לו לוח זמנים... אז זהו שבימי המלחמה לא עשיתי ענין והוא וחבריו באמת ישבו על המחשב...הרבה ברירות לא היו לנו...בין האזעקות היה הרבה מחשבבבבבב, אבל המלחמה מאחורינו והשנה התחילה...ואני מוצאת את עצמי הרבה פעמים ביום חושבת לעצמי, למה? למה המציעו את המחשב הזה?? סתםםםםםם...אני לא מבינה מדוע המחשב קודם אצלו ואצל חבריו ולא הליכה לים או בואו נטייל קצת באחו? ואז התשובה שלו : מה...אין שם מזגן...או מתי נחזור הביתה? וכשאני שואלת על השיעורים, התשובה...הכנתי...למדת למבחן? כן למדתי...מה אגיד לכם, מחר יש מבחן בלשון, למד אולי 10 דקות... מה עושים?? ובבקשה לא לרדת עלי ב...את לא מבינה את כן מבינה...אנא מכם לתת לי טיפים עניניים בכדי שהמריבות לא יגיעו לשמיים בבית שלנו....
 
היי נירה

גם אצלנו המחשב שולט. ולפחות כאן לא טוענים שאנחנו הורים בורגנים שלא מבינים ומהדור הקודם. ולעניין מה שכתבת אצלי היא יודעת שקודם שיעורים וללמוד למבחן ואח"כ מחשב. ולמה לא לטייל בחוץ וכו'. הם כבר בדור הזה שטיולים בחוץ לא מעניינים אותם אז רדי מזה. ואל תלחצי עליו למה הוא והחברים במחשב כל היום, זה מה שעושה הנוער שלנו היום, את צריכה לשמוח שהוא במחשב ולא נניח באיזה מועדון לילה מפוקפק (כן אני ראיתי שהוא בן 12.....). מה שכן אצלי, נהוג החוק שאני יודעת בדיוק מה היא עושה במחשב ואיפה היא גולשת ועם מי היא מדברת במסנג'ר.
 

נירה63

New member
לאמא של דפנה

המצב הוא כזה בבית ש....כן הוא מגיע מכין את שעוריו לומד כן אבל הכל כל כך מהר בצי'ק צא'ק כזה ואחר כך אם אני לא מאירה לו לקום מהמחשב , אזי הוא יכול להיות כל היום וכל הלילה ליד ובתוך המחשב...מזל שהמחש אינו מתחבר לתחת שלו אחרת גם כשאנחנו ברכב הוא היה מחבר אתץ המחשב אל עצמו...כן זה מטריףףףףףףףףףףףףףףףףףף אותי, מפני ש...ישנם עוד דברים יפים ונמעניינים לעשות. למזלי הבן שלי וחבריו אינם מאלה שמסתובבים במועדוני לילה כאלה ואחרים...הוא מסתובב עם חברים חנונים, אנחנו גרים באיזור של חנונים לשמחתי הגדולה ...וכן אני יודעת בדיוק מה הוא עושה במחשב...המחשב בפינת אוכל כך שאני עומדת ורואה מה הוא עושה, הוא כל הזמן במשחק שנקרא מייפל-סטורי....אבל כן זה משגע לי את השכל...תודה על תגובתך .
 
גם אותי זה שיגע אז העברתי את המחשב

לחדר שלה (למעשה היא קיבלה אחד לשימושה האישי). וככה אני לא משתגעת אבל בהחלט יודעת שהיא חורשת עליו שעות בחדר. למזלי אצלנו יש גם ספרים שהיא אוהבת לקרוא (מעל 800 דף מסיימת ב-3 ימי קריאה) היא עושה שיעורים כמו שצריך וגם היא מהחנונים וכל החברות שלה חנוניות.
 

naci111

New member
סליחה, מה זה הדבר הזה המחשב שולט???

מי משלם את החשבונות? את או הילד? מי פה ההורה.... הפתרון הכי טוב המחשב מקולקל כבר חודשים מה שגורם לילדים להשקיע יותר בלימודים...... אני לא אומרת שהמחשב אינו תורם לחיי ילדינו אך ברגע שזה גורם לויכוחים אין בכלל מה לדבר. לנתק..... זמנית....
 

חני ב

New member
מנסה לא לריב איתו

פושט מציבה עובדה שבזמן בי"ס, המחשב נכבה גג בשעה 20:30. היום התברר שעוד לא הכין שעורים שניתנו לו ביום חמישי, ואחרי ויכוחים ולא צריכה לאמר מי ניצח בהם, אין לו מחשב לא היום ולא מחר. נקודה. מסבירה לו לא פעם שהוא כבר לא בכתה א'! בקושי ראיתי אותו מכין שעורים מתחילת השנה ואם כבר הכין, אחרי 5 דקות סיימם. מעתה? בדיקה שלי.
 

נירה63

New member
חני תודה, המחשב נסגר בשעה 21:00

אני פשוט סוגרת אבל זה הענין למה כל הזמן...רגע, עוד רגע, עוד שנייה זה נורא חשוב...נו אמא עוד רגע....כשאני הייתי ילדה אבא שלי אמר מילה ולא היו ויכוחים, למה כשהוא פונה אלי אני לא אומרת רגע אלא עוזרת לו ...בלי הרגע הזה, בלי העוד שנייה הזו... ואת הסיפור שארע ממש לפני כמה דקות מי דאוסיף אבל זה נגמר בצרחות שלי...
 

חני ב

New member
אצלו המילה השכיחה היא

"עוד דקה"
, כנראה המורה בכתה ב' לא לימדה אותו טוב שעון
.
 

חוה 1

New member
לדעתי את בהחלט צריכה להגביל אותו

אי אפשר לשבת שעות על המחשב , להחליף את המחשב בחברים זה רע מאד. אם הוא כל היום על המחשב , אין לו חיי חברה, הוא לא קורא, הוא לא לומד כמו שצריך. אם הוא לא יגיבל את עצמו, תגבילי את אותו.
 

נירה63

New member
חוה , החברים נפגשים כאן אצלנו בבית

הם משחקים כן, אבל כמעט הכל ביחד ולחוד סביב המשחק "מייפל סטורי"....ובין לבין כן הולכים לצופים ולחוג סיירות אבל... הויכוחים הללו מוצאיים מהדעת. יש לבן שלי חברים כן, וישנה תקשורת בינהם אבל הבסיס הוא מה קורה במשחק במחשב, ואיך האתר שלהם ואיך ואיך ומה שומעים במחשב...בקיצור מעצבן אותי!!!!!!!!!!!!111
 

חני ב

New member
מה יש במשחק הזה

עוד לא קלטתי, כולם משחקים בו, גם תלמיד שלי שאח שלו היה בכתה של גל מחובר אליו בורידים. טלפונים אצלנו גם בשעה 23:00, דבר לא מקובל אצלי.
 

נירה63

New member
חני המשחק הוא מדהיםםםםםםםםםםםםםםם

קוראים למשחק מייפל-סטורי , זהו משחק עולמי שאליו נכנסים ילדים מכל העולם. כך למשל בימי המלחמה הבן שלי שיחק כל ערב עם ילד מצפון בירות ונוצרו בינהם קשרים מיוחדים בימי המלחמה, מעניין מאוד היה... במשחק עצמו נכנסים ילדים מכל העולם, עוברים בין מדינות ומקומות ואמורים לעבור מכשולים שונים, לגלות ערים ומקומות ועוד כל מיני משימות...ובין לבין מדברים וכותבים באנגלית. מעניין מאוד אבל דורש מהם להיות מרותקים למחשב שעות.
 

חני ב

New member
נירה, זו היתה שאלה רטורית

לא ראית כמה פעמים כתבתי על המשחק הזה בחודשיים-שלושה האחרונים?
 

נירה63

New member
עוד משהו שקרה...

בשעה 20:00 אמרתי לבן שלי: עליך להכנס להתקלח הערב. בסדר ענה לי. הזכרתי לו: מה עם המקלחת? לא היום ענה לי,לא מתחשק לי להתקלח היום. מה??????????? הרמתי את הקול. גם אתמול לא התקלחת המשכתי והוספתי, גש למקלחת ומיד!!! לא רוצה, כן רוצה, לא היום, כן היום, אבל... אחר כך.... חשבתי שאני מתפוצצת עליו....צרחתיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי כל כך צעקתי שהחתול נכנס מתחת למיטה....והתוקי התחיל לחזור על דברי... בית משוגעים.... בסופו של דבר אחרי שאמרתי שאנתק את המחשב ולא יהיה מחשב....הילד נכנס להתקלח ואני נשארתי עם דפיקות לב חזקות והרבה עצבים.... למה זה קורה תגידו לי? ולא להגיד לי גבולות כי הגבולות ברורוים לילד...כל יום אותו סיפור, לא רוצה להתקלח וכשהוא נכנס למקלחת הוא לא יוצא משם...עד שאני מסבירה שיש עוד אנשים בבית שרוצים להתקלח... ועכשיו שקט בבית, אבל זה שקט אחרי הצעקות וזה לא משהו שאני אוהבת בכלל... ומחר...יום חדש , לא אוהבת כך לסיים יום וכך ללכת לישון.
 

חני ב

New member
כי הוא מצפצף עלייך

וסליחה על הביטוי (זה קורה במשפחות הכי טובות). ממחר תאמרי לו שאם עד שעה X הוא לא נכנס למקלחת, המחשב מוחרם.
 

חוה 1

New member
אצלנו אין התמכרות כזו למחשב

ובכל זאת הוא לא רוצה להתקלח . עכשיו יש לי משפט שעובד מצוין. "אתה רוצה להכנס להתקלח עם ויכוח או בלי ויכוח?" ומשום מה זה מכניס אותו להתקלח.
 
גם אצלנו זה היה ככה אבל בלי הצרחות

אני עומדת על שלי והיא נכנסת להתקלח. היא בת 13. ואצלי היא מתקלחת מיד כשמגיעה מהלימודים. זה חוק. אם היא שוכחת אני מזכירה לה. רק לעיתים רחוקות זה מגיע למה שתארת שאני צריכה בכוח להכניס אותה או לאיים.
 
נירה אני מסכימה עם ההמלצה של חני ו

מוסיפה: דברי איתו היום בשקט תגידי לו שגם את הרגשת לא טוב, אבל יש דברים שאת עומדת עליהם ואז תאמרי שאם הוא לא מתקלח עד שעה מסוימת את מחרימה לו את המחשב. סביר להניח שהוא ינסה אותך, אז בלי צעקות, פשוט מנעי ממנו גישה למחשב.
 

מירי,

New member
מ'זה פשוט?

אפילו עם בן ה-7.5 שלי זו בעיה- או שאני "נכנסת" לקריזה שאז הם מבינים שאני רצינית או שפיזית אני צריכה להתעמת איתו
והמנעות מעימות פיזי אומר אין ספור איומים עתידיים
 

חוה 1

New member
טוב, אז מבחינה חברתית את לא בבעיה

אבל את בבעיה מבחינת ההגבלה. קצת קשה להגביל את הילד אם כל החברים שלו משחקים יחד, מיד הם חושבים שאת אמא מפלצת. מה שמפריע לדעתי שהילדים לא יודעים לתקשר בינהם. מענין מה קורה כשיש הפסקת חשמל?
 
למעלה