בנית HTPC - התייעצות

eyalron

New member
בנית HTPC - התייעצות

שלום חברים, אחרי שקראתי בקפידה עשרות הודעות בנושאי HTPC בפורום זה ואף שקדתי על מאמרי האתר מאוד שמח יש לי כמה שאלות לגבי בניה של HTPC. אשמח להערותיכם/הארותיכם כללי: מטרת המחשב - חיבור למסך פלאזמה בסלון ולמערכת קולנוע ביתי לצפיה בסרטים, האזנה לmp3 ושיפור איכות התמונה (?! - שאלה בהמשך) דרך הממיר. חלקי המחשב: (חלק גדול/רוב מהרכיבים יילקחו מהמחשב הביתי שלי שישודרג באותה הזדמנות - בעצם החלק היחיד שייקנה זה המארז ומקלדת עכבר אלחוטיים) 1. מארז: Ahanix D5 http://www.ahanix.com/ahanix_product.asp?pid=8 2. לוח אם - asus p4p800 deluxe http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=12&l3=0&model=177&modelmenu=1 3. מעבד intel pentium 2.8Ghz 4.זכרון - 1GB - crossair - DDR 5. כונן קשיח - 120GB - SATA - מקסטור 7200 6. כונן DVD (אין צורך בצורב במחשב זה מבחינתי) 7. כרטיס רשת אלחוטי G - לחיבור לרשת הביתית הקיימת 8. כרטיס קול עם יציאת קואקס 9. כרטיס מסך ATI Radeon 9800PRO - AGP / ASUS המחשב לא ישמש כPVR - כיוון שברשותי yes max עכשיו לשאלות: א. האם מבחינת מפרט - תהיה לי איזשהי בעיה בצפיה בתכני וידאו ובתכני HD ב. האם מחשב כזה יכול לשמש כפרוססור ולשפר את איכות התמונה היוצאת מהממיר של YES לפני שהיא מגיעה לטלויזיה (כמובן שאני אצטרך לקנות כרטיס טלויזיה כדי שהאות יגיע למחשב) ג. איזו מערכת הפעלה הייתם ממליצים להתקין על מחשב כזה? ד. האם יש לכם המלצה לשלט מתאים ה. האם למישהו יש נסיון עם המארז הנ"ל? אשמח לתגובותיכם תודה
 

YlAoAlKeOvV

New member
מומלץ לך לבדוק, אם הספק כוח מספיק

חזק עבור P4 2.8GHz, כי מדובר בספק mATX, ולא בספק ATX סטנדרטי שניתן בקלות להחלפה עם ספקים חזקים יותר בשוק. כמו כן המאווררים שמסופקים עם המארז הנ"ל הם חלשים, המעבד עלול לסבול מהתחממות יתר, אם צלעות הקרור והמאוורר של המעבד לא מרמה טובה. מצ"ב סקירה על המארז הנ"ל מאתר החומרה anandtech.com. יעקב.
 

goldistan

New member
המחשב מוגזם

היות ומטרת המחשב היא *רק* צפיה בסרטים והאזנה ל-MP3, ולא הרצת משחקי מחשב, הרי שרוב רכיבי המחשב מיותרים: 1. סלרון 2.4 בהחלט יספיק לפרישת הוידאו וה-MP3, כל מעבד חזק יותר זה פשוט מיותר. 2. לא צריך 1GB זכרון. 256M יספיקו. השימוש היחיד בזיכרון במחשב זה הוא buffering של הסרט. 3. לא צריך דיסק 7200, דיסק 5400 יותר אמין ופחות מרעיש. 4. כרטיס מסך 3D הוא *מיותר לחלוטין* ובכלל לא יפעל במצב 3D בצפיה בסרטים. אני ממליץ להתקין windows XP בשל הקלות שבשדרוג מקודדי וידאו מהאינטרנט. לינוקס דורשת מהמשתמש ידע במחשבים ואינה מומלצת.
 

eyalron

New member
נכון אבל....

כיוון שאלה הרכיבים שיש ברשותי... ובמילא אני מוציא אותם מהמחשב הביתי לטובת שדרוג משמעותי, אז עדיין עדיף להשתמש בקיימים במקום לקנות חדשים, זה הכל תודה על התשובות
 

Raffael

New member
חולק עליך

לצפיה בHD, לא בטוח שגם הפנטיום 2.8 יספיק. 256 מגה זכרון זה מרשם בדוק לעגלה, בלי קשר לHTPC. לפני מספר ימים הוספתי 512 מגה, ל256 שכבר היו לי על המחשב שלי, שאינו HTPC, אבל לפעמים חוטא גם בשימוש הזה. באופן כללי, השינוי הוא כמו החלפה לפלטפורמה חדשה. זה פשוט לא יאמן. ציפיתי להבדלים מסוימים, אבל אל לדבר כזה. גם הפעולות השגרתיות והפשוטות ביותר, מתבצעות פי כמה מהר יותר. אגב, המחשב שלי, עם 256 מגה שלפני השדרוג ועם פנטיום4 במהירות 2.6, מציג HD של 720 ברמה סבירה, אבל מגמגם עם 1080 ברמה שלא מאפשרת צפיה בסרט. לא בדקתי אחרי השדרוג.
 
תשתמש בPOWERDVD

או תכנה דומה, תפעיל hardware acceleration, ותראה איזה מחשב אדיר יש לך ... הAMD 1800 שלי מריץ 1080I ב 60%CPU בעזרת RADEON 9000.
 
חיפוש קליל בגוגל מרמז שכן..

אין איפשהו בתפריט האופציות ? ככה זה נראה בPOWERDVD (לא קיבלת אותו עם הכרטיס?)
 

Raffael

New member
יש כל מני דברים על המחשב, שבאו איתו

חלקם (כמו הWINDVD) בגרסאות מוגבלות. במחיר ששילמתי תמורת מחשב חדש, אין לי מקום להתלונן. בינתים לא מצאתי תפריט בנגן הזה שלי. אבל יש לי פה עוד נגנים על המכונה, אני לא מאבד תקווה. תודה.
 

רומן ט

New member
איזו גירסה של WINDVD יש לך?

ב-WINDVD 6 יש ב-Setup, תחת לשונית ה-Video, בחירה של Hardware Decode Acceleration ב-MPC, לך ל-Options, ושם ל- Playback-Output. איזה אפשרויות מסומנות אצלך?
 

Raffael

New member
בMPC: בשלושת הראשונים: DEFAULTS

ב VMR7/9: מסומן BILINEAR אח"כ DEAFAULT לאודיו והקוביה האחרונה מסומנת גם היא (LOCK BACK BUFFER). יש לי WDVD4. מסומנת שם האצת חומרה. לאור כמות החומר שבה אני צופה דרך המחשב, לא הקדשתי לכך יותר מדי תשומת לב. הקטעים שלך היו היחידים שניסיתי לראות ב HD. 720 עבדו בסדר, כאמור. 1080 (BR) צלע קשות.
 
עוד דבר:

RADEON מפסיק להאיץ אם מפעילים אותו בקונפיגורציית DUAL MONITOR , מה שנקרא Extend my desktop to this monitor. אם אתה מחובר גם למסך וגם למקרן, תוודא שאתה מפעיל אותם במצב REPLICATE.
 

bizbuzy

New member
../images/Emo45.gif

ההערה הקטנה הזאת היתה הערת השנה בשבילי !
 

Croc

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo47.gif../images/Emo47.gif../images/Emo47.gif../images/Emo47.gif../images/Emo47.gif../images/Emo41.gif

 

knappertsbusch

New member
../images/Emo46.gif מעתיקן

עד עכשיו חשבתי שאני היחיד עם המספר המופלא 768! אגב, ההבדלים שציינת תקפים גם אצלי - המחשב זריז יותר בכל פרמטר.
 

רון ו

New member
חולק חזרה

בדיוק אתמול שידרגתי מ 256 ל 512 אמנם win2k ולא הורגש שיפור. למעשה הסיבה היתה ברבוי משימות כמו עריכה של וידאו במקביל לגלישה ועוד. פשוט בודקים בtask manager כמה משאבים נדרשים. יתכן ו ה xp שונה בניצול זכרון כמו cache חכם יותר?
 
למעלה