בניית מערכת - שנה א' - חשבונאות וכלכלה

PhoenixSuns

New member
בניית מערכת - שנה א' - חשבונאות וכלכלה

אני מניח שכמו רוב תלמידי שנה א', נכנסתי לפורטל בניית המערכת ואין לי שמץ מי נגד מי ומאיפה להתחיל :)

אשמח לעצות מועילות בבניית המערכת, מרצים מומלצים, איזה קורסים כדאי להשאיר לסמסטר ב' וכו'..

מבין שהבקשה כללית מדי לכן אשמח לכל טיפ גם אם הוא כללי..

ושתי שאלות ספציפיות:
- האם עליי לבחור בקורסי "אבני פינה"?
- איזה חוג עדיף לדרג בעדיפות ראשונה? חשבונאות או כלכלה?
- ישנם קורסים מעבר לקורסי החובה שעליי לבחור?
- מקריאת השאלות נפוצות אני מבין שבאיזשהו שלב אצטרך לבחור איזה פקולטה תהיה אחראית עליי. איזה עדיפה, הפקולטה למנע"ס או למדעי החברה?

רב תודות!
 

Gallos

New member
כמה תשובות..

1. אתה לא חייב לבחור אבני פינה, אתה צריך לעשות את החובות שלך באבני פינה במהלך כל התואר. אם המערכת שלך לא יותר מידי עמוסה ויש לך אפשרות אז סבבה. אבל ממש לא חייב

2. כדאי לך לדרג בעדיפות ראשונה את הקורס שהוא יותר משפיע לך על המערכת. מה הכוונה? ---> אם נגיד יש בכלכלה הרבה בחירה ובחשבונואות הרוב זה שיעורים בלי הרבה אפשרויות בחירה, אז עדיף לדרג את כלכלה במקום הראשון כדי שיהיה סיכוי גבוה יותר שתקבל את הבחירה הראשונה שלך..

3. קורסים מעבר לקורסי בחירה? אממ אני יודע שבכלכלכה יש קורס בחירה באקסל שהוא ממש קל, ויש בו ציונים גבוהים אז שווה לבחור אותו. מעבר לזה ני לא מכיר את המערכת של חשבונאות.

4. אם אני לא טועה, אתה לא בוחר איזה פקולטה אחראית עלייך אלא אתה משתבץ אוטומטית לאחת מהפקולטות ואם אתה רוצה אתה יכול להחליף (אבל רק פעם אחת במהלך התואר) בתכלס אין שום חשיבות לאיזה פקולטה אתה משתייך. חוץ מזה אני כמעט בטוח שמנע"ס זה תחת הפקולטה של חברה. אני לא חושב שהם נחשבים לפקולטה נפרדת, אבל יכול להיות שבזה אני טועה
 
תשובות

א. בהצלחה אצל יובל במכינה :)

ב. מבדיקה שעשיתי בפקולטה עולה כי על תלמידי חשבונאות – חברה חלה חובת לימוד אבני פינה.
תלמידים שהחלו בתשע"א - חייבים ב- 4 נ"ז
תלמידים שהחלו בתשע"ב - חייבים ב- 4 נ"ז
תלמידים שהחלו בתשע"ג - חייבים ב- 4 נ"ז
תלמידים שהחלו בתשע"ד - חייבים ב- 8 נ"ז

בקיצור, כל הבאסה אבל תברר עם המזכירה בחשבונאות, אני הבנתי שהיא נלחמת על זה שתעשו רק 4 נ"ז...

חברה = כלכלה, שייך לפקולטה למדעי החברה. בקיצור, אתה צריך 4 נ"ז ו-4 נ"ז ניסויי. אני מאוד ממליץ לך לקחת השנה 4 נ"ז לפחת כי שנה ב' עמוסה מאוד וגם שנה ג'.

ג. כן. אתה צריך קורס בחירה באנגלית בתוך החוג שלך לכלכלה. כלומר, חוג שההרצאות שלו מועברות בשפה האנגלית. זה דרישה לכל אחד שלומד חוג ב-"חברה".

ד. זה לא משנה רק שתדע שאתה יכול פעם אחת לשנות במהלך התואר. אני הייתי אומר לך ללכת איפה שרוב הנ"זים שלך - כלומר - חשבונאות וגם כי תואר בחשבונאות וכלכלה בפקולטה למדעי החברה פחות מסתדר לי מאשר תואר בחשבונאות וכלכלה בפקולטה למנהל עסקים למרות שאין לזה שום חשיבות.

לגבי עניין הדירוג, זה לא משנה כי ב-2 החוגים שלך המבחנים זהים בכל מרצה שלא תרשם אליו...אילו לא, הייתי אומר לך לדרג 1 את החוג "התחרותי" יותר...

בהצלחה
 
למעלה