בניית מנהרה או גשר - מה עדיף?
בניית מנהרה או גשר - מה עדיף?
הנה כמה סיבות טובות מדוע מנהרה עדיפה על גשר....
1. ביטחונית - גשרים הם מטרה נוחה מהאוויר בשעת מלחמה, לעומת זאת מנהרות יאפשרו לרכבות או לכבישים לעבור במנהרות תת קרקעיות ויאפשרו להעביר אמצעים ולא להיות תחת מצור.
2. סביבה - הרכבת/הכביש לא יפגעו במרחבים פתוחים של בעלי חיים, לא תייצר רעש שיאלץ להבריח את ההולכים על ארבע, וישמור על נפלאות טבע שמעברי גשר יהרסו אותם לתמיד. כמוכן חיבורי חשמל וטלפון יכולים לעבור אף הם מתחת לקרקע.
3. תלות טופגרפית - מנהרה יכולה לקצר טווחים במקום בו גשר נשען על גובהה השטח מולו. המנהרה ישרה לרוב ויכולה לחצות בקו ישר את הדרך כך שתמקסם את ההספק ע"י קיצור הדרך, בעוד מערכת גשרים ארוכה ארוכה תהא תלויה בפיתולי הדרך.
וגשר? זול יותר, לא מצריך חפירת עומק, מאפשר השתלבות בנתיבים קיימים וכמובן מאפשר (בהתבוננות מהחלון) "פשוט להנות מהדרך"...
בניית מנהרה או גשר - מה עדיף?
הנה כמה סיבות טובות מדוע מנהרה עדיפה על גשר....
1. ביטחונית - גשרים הם מטרה נוחה מהאוויר בשעת מלחמה, לעומת זאת מנהרות יאפשרו לרכבות או לכבישים לעבור במנהרות תת קרקעיות ויאפשרו להעביר אמצעים ולא להיות תחת מצור.
2. סביבה - הרכבת/הכביש לא יפגעו במרחבים פתוחים של בעלי חיים, לא תייצר רעש שיאלץ להבריח את ההולכים על ארבע, וישמור על נפלאות טבע שמעברי גשר יהרסו אותם לתמיד. כמוכן חיבורי חשמל וטלפון יכולים לעבור אף הם מתחת לקרקע.
3. תלות טופגרפית - מנהרה יכולה לקצר טווחים במקום בו גשר נשען על גובהה השטח מולו. המנהרה ישרה לרוב ויכולה לחצות בקו ישר את הדרך כך שתמקסם את ההספק ע"י קיצור הדרך, בעוד מערכת גשרים ארוכה ארוכה תהא תלויה בפיתולי הדרך.
וגשר? זול יותר, לא מצריך חפירת עומק, מאפשר השתלבות בנתיבים קיימים וכמובן מאפשר (בהתבוננות מהחלון) "פשוט להנות מהדרך"...