בניית אתרים - שיקולים בבחירת שם דומיין

kiryatech

New member
אחד השלבים החשובים בתהליך של בניית אתרים הוא השלב של בחירת דומיין לאתרים הללו. שם דומיין של אתר אינטרנט חייב להיות כזה שייצג וישקף את האתר ואת מטרותיו, שם דומיין של אתר שהוא בלוג אישי יהיה שונה כמובן משם דומיין של אתר עסקי מסחרי כלשהו שמטרותיו להשיג יעדים מסחריים כלשהם.

בחירת שם דומיין.jpg
להלן סקירה של השיקולים החשובים הקשורים שיש לקחת בחשבון בבחירת שם דומיין.

בחירת שם עם סיומת ישראלית או בינלאומית​


במהלך פרויקט של בניית אתר יש להתייחס לסוגיה של סיומת שם הדומיין. אתר שרוב קהל היעד שלו הוא ישראלי רצוי שיבחר בשם דומיין עם סיומת IL, ואילו אתר שרוב קהל היעד שלו מגיע מחו"ל מומלץ לו לבחור בסיומת COM, כך יוכל לחשוף את האתר בפני קהל יעד שלו הנמצא רחבי העולם כולו. כשמדובר על בניית אתרים לעיריות, למוסדות ציבור שונים או למוסדות ממשלתיים, הסיומת האופיינית ולכן המומלצת היא GOV או כמובן GOV.IL כשמדובר בארץ.


בחירת שם דומיין שישקף את שם העסק​


במהלך בניית אתרים כאשר מגיעים לשלב של בחירת שמות דומיין לאתרים, חשוב לבחור שמות דומיין המשקפים את תחומי העיסוק של העסקים. שם דומיין שיהיה קשור לתחום העיסוק של האתר יעניק לאתר יתרון על פני אתרים אחרים משום שמנועי החיפוש יתנו לאתר דירוג גבוה היות ויש לו שם דומיין שהוא רלוונטי לתחום העיסוק של האתר. בנוסף, שמות דומיין הבאים מן התחום, מתקשרים אינטואיטיבית לתחום אצל הגולשים, ועל כן הם זכירים יותר. אם מדובר על בניית אתרים לעסקים במגזר הפרטי כדאי להתמקד בתחום המסוים ובשם העסק, אם מדובר על אתרים למוסדות ממשלתיים, שם הדומיין צריך לכלול את שם המוסד או קיצור שלו, וכן הלאה.


בחירת שם דומיין קל לזכירה ומתקשר עם העסק​


כל מי שעומד בפני השלב של בחירת שם דומיין חשוב שינסה לבחור שם דומיין שיהיה דומה כמה שיותר לשם העסק הממשי, כמו גם קליט, קצר ולא מסורבל, על מנת שהגולשים יוכלו לזכור אותו בקלות. בניית אתרים עם שמות דומיינים שאינם קליטים וזכירים עלולה להחטיא את המטרה ולגרום לכך שבעלי האתרים לא ישיגו את מטרותיהם משום שהגולשים ישכחו את שמות האתרים במהירות ויתקשו מאוד לחזור אליהם.


יש היום דרכים שונות לרכוש שמות דומיין. יש מי שירכוש שמות דומיין מחברות העוסקות מחברות אינטרנט העוסקות במכירת שמות דומיין, ויש מי שירכוש שמות דומיין מחברות שיווק Inbound המציעות ללקוחותיהן מעטפת שלמה של שירותים הכוללת בתוכה גם את השירות של רכישת שם דומיין. אפשרות נוספת היא לרכוש שם דומיין מהחברה לאחסון אתרים שתספק שירותי אחסון לאתר, או לרכוש שם דומיין שהוא יד שנייה. כל האפשרויות טובות, כל עוד מקפידים על השיקולים החשובים בבחירתו של שם הדומיין.
 
למעלה