בנט מספר על נזקי בר סימן טוב ושות'

אגב, נתניהו כבר לפני חודש וחצי דיבר על 30000 בדיקות ביום

כיום לא עושים ביום אפילו רבע מזה.
 

צורי80

New member
בנט מוכיח שוב שאין ראוי ממנו לרשת את נתניהו

אחרי 120 של נתניהו. יחד עם זאת, הייתי רוצה לשמוע ממשרד הבריאות מדוע הם מתנגדים, אני מניח שהסיפור מורכב.
 
כי לבכירי משרד הבריאות הכי קל לדרוש סגירות והסגר

בדיקות נרחבות לא משרתות את מדיניות ההסגר שלהם. הם לא רוצים תחליפי הסגר, הם רוצים הסגר, כי זה הכי קל להם. הם מסתכלים נטו על הקורונה ולא מעניינים אותם היבטים אחרים. כיצד הכי קל להתמודד עם הקורונה? להכניס את כל הציבור למעצרי בית... בלשונו של בנט - הם לא מעוניינים באמצעי פינצטה. הם רוצים את הפטיש.
 

צורי80

New member
אבל זה לא משרת את האינטרס שלהם

ברור גם להם שאי אפשר עכשיו חצי שנה להישאר בבית, אני חושב שהסיפור יותר מורכב.
 
אני חושב שזו עדיין השפעה חזקה מאוד של הגישה הנוקשה של

בר סימן טוב. משרד הבריאות זקוק לרוח חדשה ולפתיחות מחשבתית. התפקיד שלהם לא לסגור את המדינה אלא למצוא פתרונות בסביבה של חיים פתוחים במדינה. מחשבתית, הם עדיין בשלב ההסגרים וכנראה ישתחררו מזה רק כאשר מנכ"ל המשרד יתחלף בפועל. יש כבר שינוי מסויים בגלל השינוי ברוח בממשלה ובגלל הגישה השונה של שר הבריאות החדש, אבל בפקידות הבכירה עדיין רוח בר סימן טוב מרחפת חזק. ככל שיתחלף מהר יותר כך ייטב.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אושר מינוי מחליפו של בר סימן טוב: "מקווה שמחול השדים נגמר"

מעתה הוא יהיה הפנים של המאבק בקורונה: ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה אישרה את מינוי פרופ' חזי לוי למנכ"ל משרד הבריאות, על אף פרסומים על דו"ח ביקורת חמור על התנהלות בית החולים ברזילי שאותו ניהל. לוי: "גם אם היו טעויות אז דברים נמצאים בתהליך תיקון"
 

דיברגנט חדש

Well-known member
היום הוא יומו האחרון בתפקיד

על עתידו: "הולך לנוח בבית. אין לי יעד מסומן"
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מה לעשות שהם צודקים

שבדיה שלא עשתה הסגר, יצאה קרחת מפה ומשם, כי כלכלתם נפגעה בדיוק כמו כלכלת שכנותיה שכן עשו הסגר.
 
הם לא צודקים כיום. אין היום בישראל מצב שמצדיק הסגר

נוח להם הסגר על כל המדינה כי זה יותר קל להם. במקום שהם יצטרכו לספק פתרונות לחיים עם הקורונה ולהתמודד איתה, נוח להם להכניס את כל הציבור למעצרי בית. ברור שכאשר הציבור חי הם צריכים לעבוד יותר קשה כדי להתמודד עם הקורונה, אבל בשביל זה הם עובדים במשרד הבריאות - כדי לשרת את הציבור, לא כדי שהציבור ישרת אותם. כשהם יהיו חצי שנה בחל"ת ללא משכורות, שידרשו מעצרי הבית מהציבור. הם לא מקבלים משכורת בשביל לסגור את הציבור בבתים. אם זה הפתרון היחיד שהם יודעים לספק - לא צריך אותם. בשביל להיות סגורים חודשים או שנים בבתים לא צריך את משרד הבריאות. את משרד הבריאות ואת כלל משרדי הממשלה צריך בשביל לאפשר לציבור חיים נורמלים. מי שלא יודע לספק את זה - שיתפטר.
 
אני לא מתעלם מהמסקנות של שבדיה, המצב בשבדיה לא דומה

למצב בישראל. הם מלכתחילה ניסו להשיג חסינות עדר. זה לא מה שקורה בישראל. בישראל הטילו הסגר כולל במשך חודש וחצי. מצב התחלואה בישראל לא קרוב למצב בשבדיה. כיום אין שום הצדקה להטיל הסגר בישראל. אם בר סימן טוב, גרוטו וסדצקי רוצים הסגר של חודשים ארוכים שיואילו לוותר על כל השכר שלהם ועל כל ההטבות הנלוות לשכר לכל משך ההסגר שהם רוצים ויתרמו אותו לציבור שהם רוצים לכלוא לחודשים ארוכים ללא פרנסה וללא חיים. וכמובן שיכלאו גם את עצמם לכל התקופה. שישמשו דוגמה. אם הם לא יכולים לעשות את זה, שלא ידרשו מהציבור לעשות את זה. הסגר על אוכלוסיה זה לא אמצעי נוחות של פקידים ממשלתיים. כדי להטיל הסגר על הציבור צריכות להיות לכך סיבות רציניות מאוד שמגובות בנתונים. במרץ ואפריל היו סיבות כאלה. כיום אין סיבות כאלה. אזרחי מדינת ישראל אינם נתינים של בר סימן טוב, גרוטו וסדצקי. בר סימן טוב, גרוטו וסדצקי הם משרתים של אזרחי מדינת ישראל והם צריכים לשרת את אזרחי מדינת ישראל, לא לדרוש מאזרחי מדינת ישראל לשרת את הנוחיות שלהם. אם הקורונה תהיה פעילה עוד עשור, אז לדעתך צריך להיות עשור בהסגר? תפקיד משרד הבריאות להכין את מדינת ישראל לחיים עם הקורונה, לא לקורונה ללא חיים. יואילו בר סימן טוב, גרוטו וסדצקי לעשות את זה. שמשרד הבריאות יתמקד בהנחיית הציבור כיצד לחיות עם הקורונה וביצירת סביבה שתאפשר חיים עם הקורונה ולא במניעת חיים מהציבור. בשביל הסגרים ומעצרי בית לא צריך את משרד הבריאות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
טוענים שעכשיו המצב גרוע יותר מהנקודה שנכנסנו לסגר

אתה לא מבין שיש מצבים שהם בינאריים, גם אם לא נעים לך לשמוע את זה. גם כשאין סגר מצד הממשלה, יוצרים סגר, כמו הבתי ספר שלא חיכו למשרד החינוך: "החלטנו לא להישמע להנחתות מטופשות". ראינו את זה גם בשוק, שראיינו את הרוכלים והם אמרו שאף אחד לא בא לשם והם מחוייבים לפתוח ומשחקים שש-בש עם שכניהם. כך שלא יעזור לך, הבריאות חשובה לאנשים יותר מהכלכלה. מי שלא יודע ללמוד להתגלח על זקנם של אחרים הוא בן אדם מסכן וטוב שברסה כן לומד מהעולם למרות הריקושטים של אנשים כמוך. אגב, הראתי לך גם שכבר נחצה אחד הקוים האדומים של נתניהו של מס' החולים ביום (118 כאשר הרף היינו 100), שבגינו צריך לחשב מסלול מחדש.
 
מי טוען שעכשיו גרוע יותר? כל מי שדיבר על זה אמר שיש עליה

בתחלואה אבל לא ברמה של תחילת המגפה. מי שסבור שזה מצב בינארי שיסגור עצמו הרמטית בביתו. אם "ברסה" סבור כך, שיסתגר בביתו ויוותר למשך כל תקופת ההסגר על משכורתו. לא מגיעה לו משכורת על השבתת חיי אזרחי המדינה כדי שלו יהיה יותר קל. ומה זה ללמוד להתגלח על זקנם של אחרים? האם אתה ממליץ לישראל ללמוד להתגלח על הזקן של שבדיה? האם שבדיה זו הדוגמה שישראל צריכה ללמוד ממנה? ישראל פעלה במרץ-אפריל טוב יותר משבדיה. להשתמש עכשיו בשבדיה כסיבה להכניס את אזרחי המדינה שוב למעצרי בית הרמטיים, כשבר סימן טוב ממשיך לקבל משכורת מלאה, זו חוצפה. לבר סימן טוב הבריאות יותר חשובה מהכלכלה? שיוותר מיידית על המשכורת שלו שמשולמת על חשבון אזרחי המדינה. שבר סימן טוב לא יתגלח על אזרחי ישראל ויאמר להם במפורש מה הצפי שלו לחיי אזרחי המדינה בשנה הקרובה. אם הצפי שלו זה מעצר בית - שיעזוב את תפקידו מיידית. בר סימן טוב צריך לפעול למען חיים לאזרחי ישראל, לא למעצרי בית מיותרים. כל מי שמעוניין במעצר בית - יכול לעצור את עצמו. זה שהאזרחים בעצמם נוהגים בזהירות (ואין לך מושג כיצד אני עצמי נוהג) - זה בסדר גמור. כך צריך. אבל לבר סימן טוב, גרוטו וסדצקי אין זכות להכניס את אזרחי המדינה למעצרי בית לפי הגחמות שלהם. אם הקורונה תהיה עוד חמישים שנה, נהיה בהסגר חמישים שנה? נורא קל להגיד שצריך להיכנס להסגר. אבל מי שלא יודע לומר גם כיצד יוצאים מהסגר ולא מכין תוכניות מגובשות לחיים אחרי היציאה מההסגר מאבד את זכותו המוסרית לדרוש הסגר. כל כניסה להסגר חייבת להיות מלווה בתוכנית סדורה וברורה ליציאה ממנו. כשבר סימן טוב מכניס את המדינה להסגר מאותו רגע העדיפות העליונה שלו צריכה להיות פעילות למען הוצאת המדינה מהסגר. בר סימן טוב לא פועל כך. הוא טוב בהכנסה להסגר אבל אין לו מושג בגיבוש תוכניות להוצאה מהסגר ולכן לא הוא האדם המתאים להכניס את המדינה להסגר. הוא איבד את הזכות המוסרית שלו לדרוש הסגרים. מבחינתו הסגר זה האמצעי לפטור את עצמו מכל פעילות לטובת אזרחי המדינה. במקום שהוא יעבוד בשביל האזרחים הוא חושב שהם צריכים לעצור את חייהם בשביל שלו יהיה קל יותר. מי שסבור שחייבים להיכנס להסגר שוב שיציג תוכנית מסודרת ליציאה ממנו, עם לוחות זמנים משוערים.
 
וזה בדיוק ההבדל הגדול בין מה שבר סימן טוב מייצג למה שבנט

מייצג בר סימן טוב מייצג דרך ללא מוצא לתוך הסגר. בנט מייצג מתחילת המגפה חשיבה על היציאה מההסגר והחיים אחריו. לבר סימן טוב יש רק דרך אחת לשכנע בצורך להיכנס להסגר שוב: להציג נתונים מבוססים ובמקביל להכנסה להסגר להציג תוכנית מפורטת, ברורה ומדוייקת ליציאה מההסגר. מכיוון שהוא לא יודע לעשות את זה, לא הוא האדם שיכול להכניס את המדינה שוב להסגר. אם המנכ"ל החדש של משרד הבריאות יטען שיש צורך בהסגר, אולי אאמין לו יותר. תלוי מה בדיוק יציג.
 
בית ספר מכיר את כל התלמידים שלו ואת הוריהם ויכול לקבל

החלטה אופטימלית שמתחשבת ברוב, אם לא כל, התלמידים. אם אתה לא יודע להבדיל בין בית ספר אחד למדינה שלמה, קטונתי מלהסביר לך את זה. אבל זה לא מפתיע, כי אתה גם לא יודע להבדיל בין מדינה אחת לעולם כולו. מצד אחד אתה מנסה להקניט אותי בכותרת שלך על בית ספר ואזרח. מצד שני מבחינתך אזרח, בית ספר, מדינה והעולם כולו חד הם. משרד הבריאות לא עושה, כי הוא כבר לא יכול לעשות. בגלל הנוקשות החד-גונית של בר סימן טוב לכל אורך המשבר, מידת ההשפעה שלו ושל בכירי משרד הבריאות על ההחלטות כבר נמוכה למדי. מי שלא ידע להטוות נתיב לחיים עם הקורונה, החיים מאלצים אותו לקבל חיים עם הקורונה. משרד הבריאות צריך לגבש בתוכו רעיונות למפת דרכים לחיים עם הקורונה. עם בר סימן טוב זה כנראה לא יכול לקרות.
 
למעלה