בנט מספר על נזקי בר סימן טוב ושות'

בנט מספר על נזקי בר סימן טוב ושות'

[URL]https://twitter.com/naftalibennett/status/1267804892548206594[/URL] " איך ממשלת ישראל הצליחה להחריב את פרויקט מכון וייצמן לביצוע 60,000 בדיקות קורונה ביום. תהיו כאן איתי. כפי שאתם כבר יודעים, יש שתי חלופות להתמודד עם גל קורונה שני: חלופה א׳ ״פטיש״—סגירה מחדש של מערכת החינוך, עסקים. מסיבות עיתונאים וכו׳—יעיל, אך משמיד פרנסה של מיליוני ישראלים. חלופה ב׳ ״פינצטה״ - ממשיכים להפעיל כלכלה (כמעט) כרגיל, אך מאתרים, ״שולפים״ ומבודדים את נשאי הנגיף באופן יומיומי, וכך קוטעים את שרשראות ההדבקה, ומונעים אובדן שליטה. אך תנאי יסוד למימוש תפיסת ה״פינצטה״—ביצוע הרבה בדיקות בכל יום. כ50,000 ביום. במחוז וואן (עם כ11מיליון תושבים—דומה לישראל) ביצעו חצי מיליון בכל *יום*. צריך הרבה בדיקות, מהירות, ואמינות. זה אפשרי. אך בשביל זה צריך לעבוד. צריך להגדיל קיבולת בדיקות ופיענוח. והנה הסיפור שני מדענים נפלאים ממכון וייצמן, הפרופסורים עידו עמית וערן אלינב החליטו להירתם למשימה הלאומית. הם הסבו רובוט מיוחד במכון, וביצעו מספר פריצות דרך, כך שכל רובוט כזה מסוגל לפענח כ15,000 בדיקות ביום, ברמת אמינות גבוהה מאד. כאלה רובוטים יש 7-8 בישראל. אז מספיק 5 כאלה בשביל להגיע ל75,000 בדיקות ביום. נשמע מושלם? אז זהו. פקידים במשרד הבריאות עשו *הכל* כדי לחבל, להקשות ולתקוע מקלות בגלגלים. בתחילה סירבו לאשר למכון וייצמן גישה לנגיף, אח״כ מיררו חייהם בעוד דרישות הזויות, לכלכו עליהם בתקשורת לאורך כל הדרך, ממשרד הביטחון סייעתי להם להתגבר על הקשיים. איפשרנו ליטול דגימות מחיילים, סייענו להם בציוד, במשאבים, ועוד. ירדתי למכון מספר פעמים. כל מה שהיה צריך ממשרד הבריאות הוא *אישור*. כן. רק אישור. כשראיתי שמיציתי את כל האפשרויות, העליתי את הנושא ישירות לראש הממשלה שכמובן התלהב מאד מהפרויקט, אך ההתלהבות לא הפכה למעשה. בסוף, אנשי מכון וייצמן התייאשו. ״מה אנחנו צריכים את הבלאגן הזה? רק רצינו לעזור. לא רוצים, לא צריך״. וזהו. ירדו מזה. לגמרי אפילו חיברתי להם את אנשי סיירת מטכ״ל, הבאתי לשם את מנכ״ל המשרד שלי וגם את כל הגורמים בצה״ל. אבל בלי אישור משרד הבריאות, הכל תקוע. זהו. ישראל איבדה אפשרות לבצע 60,000 בדיקות ביום, ועדיין עושה כמה אלפים בודדים, באיחור ניכר, בחוסר דיוק, חולים ממתינים ימים ארוכים בבית. וכאן אנחנו נמצאים. זו רשלנות, עצלנות, קיבעון. אך לא מאוחר. אני קורא לראש הממשלה, להפעיל את כוחו, להעיר מחדש את הפרויקט, לפקוד על משרד הבריאות להתנפל מחדש על הפרויקט. זה אפשרי! זה בדיוק תפקיד דרג מדיני. החלופה של לסגור מחדש עסקים היא רשלנות קיצונית. אתם הממשלה, תמשלו! "
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מה, לדעתך, עלות של התענוג לעשות חצי מיליון בכל *יום*?

להזכירך, אתה רוצה להציל את הכלכלה ולא לקבור אותה עוד יותר, שקול לפתיחת עסק שההוצאות שלו גוברות על הכנסותיו.
 
מי מדבר על חצי מליון בכל יום?

מאיפה הבאת את המספר הזה? מדברים על עשרות אלפים לא על חצי מליון... חצי מליון זה 500000... 40000 זה לא חצי מליון 50000 זה לא חצי מליון 60000 זה לא חצי מליון 70000 זה לא חצי מליון 75000 (המספר הגבוה ביותר שבנט רשם) זה לא חצי מליון התגובות שלך מתחילות להיראות פייק ניוז מתוכנן. עליי השיטה הזו לא עובדת. עוד לא הבנת את זה?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ציטטתי אותך כשכתבת שאנו צריכים להיות כמו מחוז וואן הדומה לנו

במס' הנפשות.
 
אני לא כתבתי כלום, הכל ציטוט של בנט

אבל כבר ידוע שאתה לא יודע להבחין בין ציטוט של מישהו אחר לבין מה שאדם כותב בעצמו... תנסה להתאמן בשיפור האבחנות וההבנות שלך... בנט ציין כמה ביצעו בוואן אבל הוא כתב במפורש כמה צריך לבצע בישראל והוא לא כתב שצריך לבצע חצי מליון בדיקות ביום. אתה מתייחס באופן מעוות רק למה שנוח לך כדי להטריל.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
עשירית מזה לא ייתן לך הרבה, כי רובנו לא נוכל לעשות אותה

עשירית מזה שקולה ללסמן V שיש בדיקות, פופוליסטי נטו וחסר תועלת.
 
גישת ה"שחור לבן" מכה שנית...

חצי מליון - אוי ווי...הכלכלה חמישים אלף - לא יתן הרבה הגיון גישת השחור ולבן: חמישים אלף לא יתן הרבה אם לא עושים חצי מליון, אז בואו נישאר עם חמשת אלפים, זה בטח יתן יותר... לפי הגישה שלך לא צריך לעשות בדיקות בכלל... זו גישה טפשית. צריך לעשות בדיקות לפי סיכונים. למשל: בבתי חולים, בבתי אבות, בקרב העובדים הזרים ולפי מה שרואים בימים האחרונים: במערכת החינוך. זה יתן הרבה מאוד לטפל באופן יעיל במוקדי סיכון ידועים ובמוקדי סיכון שמתגלים. ויש מוקדים שבהם צריך לבצע בדיקות באופן שוטף ומחזורי. כפי שאוספים מודיעין על איומים בטחוניים כך צריך לערוך בדיקות בקרב איומי תחלואה. לא פופוליסטי בכלל ועם הרבה מאוד תועלת.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אתה מזכיר לי בחורה שרוצה, מכונית מגניבה, מזגן מעולה, חסכונית

בדלק וכל זאת ב-10000 ש"ח ובמילים אחרות, חייה בללה-לנד. &nbsp אני מציע לך לא להיות כמו אותה בחורה ולעשות ש.ב. ואנחה אותך, כדלקמן: האם ידוע לך כמה תלמידים לומדים במסגרות החינוך? כמה חולים מאושפזים וחולים במרפאות חוץ בבתי חולים? כמה זקנים ועובדים יש בבתי אבות? כמה עובדים זרים יש? &nbsp לאחר שתשיב על השא' האלו, אולי תבין, למה הכמות בדיקות שבנט הציע היא לעג לרש.
 
ממש לא. לא צריך לבדוק כל יום את כולם

גם לא צריך לבדוק בכל בתי הספר. גישת "הכל או לא כלום" שלך טפשית לחלוטין. צריך לבצע בדיקות במוקדי סיכון. אם למשל יש התפרצות בבתי ספר בירושלים אז צריך לבצע בדיקות נרחבות בבתי ספר בירושלים. אם היו מבצעים בזמן בדיקות במשען בבאר שבע, כנראה היו חוסכים לא מעט חיים שאבדו. ולא צריך לבצע עשרות אלפי בדיקות של אותם אנשים בכל יום. ביום אחד בודקים 30 אלף, למחרת 30 אלף אחרים, למחרת 30 אלף נוספים וכן הלאה. ובמוקדים כמו בתי חולים ובתי אבות - ביצוע בדיקות מחזוריות. זה לא לעג לרש ולא ללה-לנד. התגובות שלך פשוט מופרכות, כמו התגובות של בכירי משרד הבריאות שכדי להצדיק מדיניות מוטעית שלהם מגיבים בצורה מופרכת. ההקצנה שאתה עושה בכוונה, בגישת השחור ולבן שלך, כדי להקטין את החשיבות של דרישות נכונות, לא משכנעת בכלל. אתה חלש מאוד בניהול סיכונים. הגישה הכי גרועה בניהול סיכונים זו גישת השחור ולבן. במקום לשלוח אותי לעשות שיעורי בית. תעשה אתה שיעורי בית. בנט אגב עשה הרבה מאוד שיעורי בית. מעניין שכשהיה לך נוח מאוד שיבחת אותו. כעת פחות נוח לך אז "ללה לנד" ו"לעג לרש"... וכמובן שלא הגבת על השלושים אלף של נתניהו - כי לא נוח לך...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בינתיים, בתי ספר לא מחכים לא למשרד החינוך ולא למרד הבריאות

לטענתם, משרד הבריאות מפקיר אותם, זה בניגוד מוחלט למה שכתבת שהתנהלותו בצורה מופרכחת.
 
זה בסדר שבתי ספר ינהגו מיוזמתם בזהירות, אבל להחליט לסגור

את כל המערכת בכל המדינה זה מופרך. בתי ספר שיש הם אפשרות לקיים למידה מרחוק או למידה בקבוצות קטנות יותר זה בסדר גמור. בכירי משרד הבריאות מתנהלים בצורה מופרכת כי הם חושבים שהם יכולים לשעבד את כולם לנוחיות שלהם במקום להתאים את עצמם לכך שהמדינה תוכל לפעול והציבור יוכל לחיות. מדובר באנשי משרד ממשלתי של המדינה לא במדינה של אנשי המשרד הממשלתי. התפקיד שלהם למצוא פתרונות למניעת התפשטות נרחבת של התחלואה עם חיים לצד הקורונה ולא לעצור את החיים כדי שהם לא יצטרכו לעבוד קשה למצוא פתרונות. הם צריכים לשרת את החיים במדינה, לא לעצור אותם.
 

צורי80

New member
זה פי עשר יותר טוב מהיום, גם אם ההצעה לא באה מתוך הליכוד

אנשים, בואו נבחן כל דבר לגופו ולא האם הרעיון בא מהליכוד או לא מהליכוד.
 
הנה ציטוט מלא יותר של מה שבנט כתב שלא מתייחס מגמתית וחלקית

רק למה שנוח לך: "אך תנאי יסוד למימוש תפיסת ה״פינצטה״—ביצוע הרבה בדיקות בכל יום. כ50,000 ביום. במחוז וואן (עם כ11מיליון תושבים—דומה לישראל) ביצעו חצי מיליון בכל *יום*. צריך הרבה בדיקות, מהירות, ואמינות. זה אפשרי. אך בשביל זה צריך לעבוד. צריך להגדיל קיבולת בדיקות ופיענוח." שאלה הבנת הנקרא פשוטה: כמה בדיקות בנט כותב שצריך לבצע ביום?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
יש הבדל בין המצוי לרצוי ומי שספר היא לא קללה, יודע לקרוא בין

השורות, מה הוא רוצה שיהיה, אך מבין שזה לא אפשרי.
 
מה לא אפשרי? נתניהו דיבר כבר באפריל על 30000 בדיקות ביום

למשרד הבריאות, לפי דברי אנשיו, יש היום אפשרות לבצע כ-15000 בדיקות ביום. הם מבצעים בקושי שליש מזה. מה שבנט כתב מאוד מצוי, פשוט בכירי משרד הבריאות מתנגדים לכך לכל האורך. מתחילת המגפה הם נגד ביצוע בדיקות נרחבות. היכולת קיימת אבל לא מנוצלת.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא טענתי שלא מצוי, אלא שלא שונה בהרבה ממה שיש כיום

ראה הרחבה בתגובתי לפני דקתיים.
 
שונה מאוד, כי יש יכולת לא מנוצלת וגם יש צורך, אבל

בכירי משרד הבריאות לא מוכנים להודות במדיניות שגויה שלהם ודבקים בקריטריונים מגוחכים שהם קבעו. גם שר הבריאות החדש הבין שהם טועים, אבל הוא עוד לא הצליח לשנות את מה שקורה בפועל בשטח, כי בכירי משרד הבריאות כמו גרוטו לא ממש משתפים איתו פעולה. אפשר לקחת את מקרי משען בבאר שבע והגמנסיה העברית בירושלים כדי להבין כמה מדיניות הבדיקות של משרד הבריאות מוטעית. ולהודעה השניה שלך כבר הגבתי. אתה מנסה להצדיק משהו שאני בספק אם אתה בעצמך מאמין למה שאתה כותב...
 
לבכירי משרד הבריאות הרבה יותר נוח לדרוש לסגור לגמרי

מאשר לשנות את מדיניות הבדיקות שלהם. מה איכפת להם להשבית את מערכת החינוך? העיקר שלהם יהיה קל יותר... זה ההגיון שלהם. לבדוק יותר בבתי הספר? לא מה כן? לסגור את כל חטיבות הביניים והתיכוניים במדינה. מזל ששרי הממשלה כבר לא מוכנים ללכת שבי אחרי בכירי משרד הבריאות צרי הרואי. הגיון פשוט: יותר פתוח - יותר סיכון - צורך ביותר בדיקות גם מומחים לבריאות הציבור ולאפידמיולוגיה טוענים את זה. אבל בכירי משרד הבריאות מעדיפים לסגור במקום לבדוק. זה היה מקובל עד לפני חודש. לא מקובל יותר וגם לא יהיה מקובל. בכירי משרד הבריאות יצטרכו להתאים את עצמם לצרכי הציבור ולצרכי המדינה ולא לדרוש להתאים את הציבור ואת המדינה לנוחיות שלהם. הם משרתים את הציבור ואת המדינה, לא להיפך. "המנכ"ל - קידם סגירה כוללת, השר - סירב לקבל" https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5741179,00.html בינתיים, המינוי של יולי אדלשטיין לשר הבריאות זה הדבר שאני הכי מרוצה ממנו בממשלה החדשה. סופסוף שר מתפקד, סופסוף שר שלא משאיר את הזירה כולה למנכ"ל שלו בעקיפה של השר ישירות מול ראש הממשלה וסופסוף שר עם ראייה מערכתית כוללת ולא ראייה צרה כמו של בכירי משרדו, שמעמיד אותם במקומם.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אתה מצחיק, כי מצד אחד אתה טוען שלא לסגור את בתי הספר אך

מצד שני, זה בסדר מבחינתך שבעיר ת"א כל הבתי ספר נסגרו וחוזרים ללמידה מרחוק. &nbsp למען הסר ספק, אין שוני בין היכולת של ת"א ללמידה מרחוק ליכולת של ערים מסביבתה ובכל זאת הם החליטו לסגור ואני מניח שעוד ערים ילכו בעקבותיה כבר משבוע הבא.
 
לא כל בתי הספר בתל אביב נסגרו. בתי ספר מחליטים בעצמם

ורובם לא נסגרים אלא משלבים למידה מרחוק ולמידה בקבוצות קטנות יותר בבתי הספר. כן, זה בסדר שבתי ספר ינקטו באמצעים מיוזמתם ומשרד הבריאות לא צריך להנחית סגירה מוחלטת של כל בתי הספר במדינה. אבל בעל גישת שחור ולבן כמוך לא יכול להבין את זה ולכן זה מצחיק אותך. בגישת שחור ולבן אין גמישות. יש או הכל או לא כלום. או הכל פתוח לגמרי או הכל סגור לגמרי. הגישה הזו כבר לא מקובלת, לא על ידי הציבור ולא על ידי שרי הממשלה. בהתמודדות עם קשיים ועם משברים צריך לדעת לחשוב ולהתנהל בגמישות. החיים אינם בינאריים. מי שהמחשבה שלו בינארית ולא גמישה לא יכול להתמודד טוב עם משברים, לא יכול לנהל סיכונים ולא יכול להנהיג את הציבור בעת משבר.
 
למעלה