בנו של יעקב שחר שוחרר למעצר בית

בנו של יעקב שחר שוחרר למעצר בית

בנו של יעקב שחר שוחרר למעצר בית

אור שחר, בנו של נשיא מכבי חיפה, שעובד באחת החברות שלו, חשוד דגם הוא במעורבות בפרשת הריגול התעשייתי שמסעירה את המדינה. עוזי מור, סגן נשיא המועדון, נעצר. גם בכירי מודיעין אזרחי חשודים


בשבוע האחרון סערו הרוחות במכבי חיפה ובעולם התקשורת והכלכלה בעקבות פרשת ריגול תעשייתי, עליה הוטל צו איסור פרסום גורף שהוסר היום. מה הקשר בין חיפה לבין משחקי ריגול לכאורה? עוזי מור וחברת "מאיר", בבעלותו של נשיא המועדון, יעקב שחר ושותפו לעסקים, ישראל קז. היבט "ספורטיבי" נוסף בפרשה הוא מעורבותה לכאורה של חברת מודיעין אזרחי, העובדת שנים ארוכות עם ההתאחדות לכדורגל ובין השאר ניהלה את החקירה בשערורית נערות הליווי ומשחק השרוכים.

במהלך היום נודע כי גם בנו של שחר, אור, נעצר בשל חשד למעורבותו בפרשה. מאוחר יותר הוא שוחרר למעצר בית והמשטרה תבקש להאריך את המעצר למספר ימים נוספים. אנשים שראו את שחר, סיפרו כי הבוס של מכבי חיפה, ואחד האנשים החזקים ביותר בספורט הישראלי "נראה שבור".
לפי החשד, חוקרים ומשרדי חקירה שונים השתמשו בתוכנת וירוס מחשב השותלת `סוס טרויאני` כדי לשאוב נתונים מחברות שונות ולהעביר את המידע לחברות אחרות. בצד הקורבנות של הפרשה ניתן למצוא חברות כמו הוט ואורנג` ובצד שהשתמש לכאורה במידע חברות לא פחות גדולות וידועות כמו יס, סלקום ופלאפון.
האיש של שחר בחיפה
מור, החשב של הקבוצה, יד ימינו של שחר והאיש שמלווה אותו בכל עסקיו, נעצר ביום חמישי בחשד למעורבות בפרשת הריגול. מחר הוא יובא להארכת מעצר. לפי החשד, שאבה `מאיר`, היבואנית של רכבי וולוו, מידע על חברת `צ`מפיון מוטורס`.
מור מטפל בחוזים של שחקנים במכבי חיפה, במו"מ עימם, בהכנת התקציב של המועדון ובעצם בכל הרובד העסקי-ניהולי-אסטרטגי של הקבוצה. קשה להמעיט בחשיבותו למערכת של האלופה
גורמים בחיפה התייחסו להשפעתה האפשרית של הפרשה על שחר ועל המועדון: "כרגע עדיין לא ידוע מה יש בכל הסיפור ומה מידת מעורבותו, אם בכלל, של שחר. יחד עם זאת, אם חס וחלילה שחר כן יימצא מעורב, תהיה לכך השפעה שלילית גדולה ביותר על הקבוצה".
שחר: משוכנע ביושרו של מור
מור, המשמש גם כמנכ"ל חברת הרכב "מאיר", חשוד שהזמין מחברת מודיעין אזרחי מידע עסקי, שהושג לכאורה בדרכים בלתי כשרות. פרקליטו של מור, עו"ד גיורא אדרת, הכחיש בשם מרשו את הטענה ומסר כי החברה והמנכ"ל פעלו כחוק וללא רבב.
בחקירה שיתף מור פעולה עם חוקריו והסביר כי חברת "מאיר" עובדת עם מודיעין אזרחי כעשר שנים וכי מודיעין אזרחי התחייבה במפורש ובכתב לפעול אך ורק באמצעים כשרים וחוקיים. שחר עצמו שוחח עם המשטרה בנושא אך לא הוזמן לחקירה. הוא מסר כי הוא משוכנע מעל לכל ספק ביושרו המקצועי והאישי של מור.
ליאת פרל, דוברת משטרת מחוז תל אביב, מסרה: "יעקב שחר אינו קשור כרגע באופן רשמי לחקירה, הוא לא נחקר ולא נגבתה ממנו עדות". במשטרה מאשרים ששוחחו איתו.
החוקר הפך לנחקר
כאמור, מודיעין אזרחי שהוקמה ב-1972 עובדת מזה שנים רבות עם ההתאחדות לכדורגל וניהלה עבורה חקירות ברוב הפרשות שהסעירו את עולם הכדורגל הישראלי. בין הפרשיות הידועות היו שערורית נערות הליווי לפני משחק ההצלבה מול דנמרק, "משחק השרוכים" בו גברה בית"ר ירושלים על בית שאן וכן פרשת שופטים באדום ועוד נסיונות וחשדות להטיית משחקים. יצחק רט, אייל אברמוביץ`, אסף זלוטובסקי וחיים זיסמן - ארבעה מבכירי החברה, נעצרו בעקבות הפרשה.
לקוראינו ממדור הכלכלה
הריגול עצמו, לפי החשד, התבצע באמצעות תוכנות "סוסים טרויאניים" שהושתלו במערכות מידע של חברות, לכאורה על ידי מודיעין אזרחי ועוד גופי חקירה. מלבד חברת "מאיר" חוצה הפרשה חברות ענק במשק, כמו הוט, אורנג`, שטראוס-עלית שהיו קורבנות הריגול, וחברות כמו יס, פלאפון וסלקום שלכאורה היו בצד שקיבל את המידע החסוי. גם חברת יחסי הציבור של רני רהב ומשרדי פרסום מהמובילים במשק היו מטרה לסוס הטרויאני.
הפרשה החלה להתגלגל באופן בלתי צפוי כבר בנובמבר 2004, כאשר הסופר אמנון ז`קונט התלונן כי חלקים מספר שכתב וטרם יצא לאור, הופיעו באינטרנט. חוקרי מפלג ההונאה בדקו את מחשבה של ורדה רזיאל ז`קונט ומצאו כי הותקנה עליו תוכנה מסוג `סוס טרויאני`, אשר איפשרה למעפיל התוכנה לחדור למחשב מרחוק, לקרוא את תכניו ולשלוט בו. מכאו החלה החקירה להסתעף, כאשר החוקרים התחקו אחרי החברה שפיתחה את התוכנה וחברות החקירה שקנו והשתמשו בתוכנה. אופן החדרת הוירוס התבצע על פי רוב שתי דרכים: באמצעות אי-מייל שנשלח לחברה או על ידי שליחת תקליטור תמים עם הצעה עסקית, שלמעשה חשף את החברה לוירוס ברגע שהופעל.

לכתבות נוספות >
 
זה רק חלק מרשת גדולה במשק הישראלי

שכחו לציין חחח. בהחלט פרשה שדי תזעזע את כל העסק המדינה. הולך להיות שמח.
 
../images/Emo88.gifנמחקו כאן הודעות

שמכפישות את שמו של שחר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים. אוהדי הפועל חיפה- אני מאוכזב. עם כל השנאה ליריבה העירונית שלכם, הייתי בטוח שדווקא אתם אמורים לדעת מה אדם יכול לעשות אם מכפישים את שמו קצת מעבר לגבול הטעם הטוב.
 

שחר .ו

New member
Red Underdog יקר

אף אחד לא לוקח ממך את זכות המחאה ואת עניין ה "לא לשכוח" ליעקב שחר. אבל אפשר לעשות את זה גם בלי כרזה של "מבוקש חי או מת"...מצטער- זה פשוט לא עובר בפורום הזה.
 
אפשר לחשוב...

ברור לך שה"חי או מת" זה בצחוק... ה"שלט" הזה ידוע ועשו כזה לעוד כמה"מכובדים" כמו י.כ ועוד רבים.. לא צריך להסחף...
 

שחר .ו

New member
גם הכרזה של רבין עם הכאפיה היתה

"בצחוק". לא שאני חושב שמישהו בפורום ירצח את יעקב שחר אבל יש פה כללים ברורים שלא נתונים לפרשנות ולויכוח בכלל, בפורום של הפועל חיפה אתם יכולים לעשות מה שבא לכם על אחריות המנהלים שם, לא פה..
 

Red Underdog

New member
קצת חוש הומור לא יזיק לך

אבל אני יכול להבין את החשש שלך בתור מנהל הפורום שיעקב שחר ירדוף אותך אישית...
 

kakoon pt

New member
בטוח שאתה יודע את הכללים בפורום

הרבה יותר טוב ממני... אבל ה-"כרזה" הזאת, היא סתם בדיחה כלל עולמית
אני כבר רואה את אלדד מתפרץ למשרדו של שחר לבוש במעיל שחור ועם M-16 טעון
 

dar feldman

New member
הכתבה לא מדברת על נושא חשוב לא פחות

הרי חברת מודיעין אזרחי מועסקת על ידי התאחדות הכדורגל. בנוסף מסתבר וזה מידע חדש שלא ידעתי עד כה שחברת מודיעין אזרחי מועסקת גם על ידי יעקב שחר בחברת הרכב שלו "מאיר". הרי אם חברת מודיעין אזרחי שמועסקת על ידי ההתאחדו תשלח לחקור אי אילו חשדו תששי לגביי חיפה או לגבי ניהולו של יעקב שחר האם אנחנו באמ תאמורים לחשוב שהחקירה תתנהל כהלכה הרי חברת "מיאר וולבו" היא חברה מכובדת שמשלמת הרבה כסף למודיעין אזרחי ואם הם יתפסו בעבירה את שחר הם הפסידו בעצם לקוח שמן... אז האם הם באמת יבצעו את עבודתם כהלכה? תרשו לי לפקפק. ההתאחדות לכדורגל חייבת למצוא חברת חקירו תאחרת נקייה יותר ללא שחיתויות ועבירות פליליות ושלא קשורות לבעלי קבוצות אחרות. אין ספק שעל כל הפרשה כתוב בגדול "מסריח" וזה מצטרף לרמת הכדורגל הירודה של משחקי הכדורגל בארץ גם עליהם ניתן לומר ..
 
למעלה