בנות, צריכה את עזרתכן..

בנות, צריכה את עזרתכן..

ביום חמישי הייתי בבדיקה שגרתית בבית חולים אחרי שעברתי את התאריך המשוער. בדקו פתיחה, מחיקה וכו'.. פתיחה-3 ומחיקה-70% אבל.. אין צירים ולכן שיחררו ואמרו לבוא כשהיו ובכל מקרה לחזור ביום ראשון שוב לבדיקה לראות מה התפתח.. יום שישי נפתח הפקק הרירי (והוא עדיין יוצא יש לציין) ועדיין- אין צירים. אני צריכה לעשות בדיקה ב"מאיר" עכשיו שוב ואני כל כך פוחדת שיגידו לי שיש כבר ממש פתיחה וחייבים לעשות לי זירוז ולא ישחררו אותי.. אני לא רוצה זירוז בשום אופן. אין אני מביאה את הצירים באופן טבעי?
 

אשכר ש

New member
לדעתי את לא צריכה לעשות כלום.

הלידה מתקרבת. תני לה לקרות מעצמה. בזמן שהכי נכון לגוף שלך ולתינוק. בבדיקת מעקב הריון עודף אין שום צורך לבדוק פתיחה ומחיקה- נהפוך הוא, זה ממש מיותר. ותתפלאי אבל אפשר לסרב לבדיקה כזו. כדאי לעשות בדיקת לח"ד, מוניטור ואפשרי לעשות אולטרסאונד. אם כל המדדים תקינים ואת רק בשבוע 40+ באמת שאין שום סיבה לזרז את הלידה וגם לא באמצעיים טבעיים. יכולים להציע לך לעשות זירוז, אבל רק לך יש את הזכות להחליט. ביטחי בגופך!
 

אשכר ש

New member
ועוד משהו קטן לידיעה

את כותבת זירוז בכדי להביא את הצירים. למעשה, גופך עושה עבודה נהדרת ואפילו בלי שתרגישי! מטרת הצירים בשלב הראשון של הלידה (עד לפתיחה מלאה) הוא לגרום למחיקה ולפתיחת צוואר הרחם בכדי שראש התינוק יוכל לצאת משם. צוואר הרחם שלך כבר מתחיל להפתח ואפילו הפקק הריר נושר. משמע שיש לך צירים רק הם לא מורגשים. לא הייתה מתרחשת פתיחה של צוואר הרחם אם לא היו לך צירים (ציר לא חייב להיות כואב, בטח שלא בשלב הזה של הלידה). אני מובנת?
 
מובנת, בטח מובנת.. ממש תודה.../images/Emo24.gif../images/Emo140.gif

ידעתי שפה אני אוכל למצוא תשובה שתרגיע אותי וקצת תכניס אותי לפרופורציות הנכונות עם כל הלחץ הזה שמכניסים לך בבתי החולים..
 
אישית - לא הייתי עושה כלום.

האם יש איזו סיבה אובייקטיבית לזרז? שבוע מתקדם מאוד, שליה מזדקנת, מצוקת עובר, מצב רפואי מסוכן? פשוט הייתי נמנעת מלגשת שוב לביה"ח. בשביל מה את צריכה עוד בדיקות? בדיקה פנימית, כפי שאת רואה, לא מעידה על שומדבר (את יכולה להגיע גם לפתיחה מתקדמת בלי להרגיש כלום ובלי להיות בלידה פעילה). מה עוד הם רוצים לבדוק?
 

kohavb

New member
נחה

זה יביא את הצירים יופי. לא הייתי מציעה לך לעשות שומדבר. רק לצבור כוחות לקראת הלידה, לנוח, לאכול טוב ולשתות הרבה ולנצל כל רגע, כל שניה שעוד אפשר לפני המאמץ של הלידה. בהצלחה!
 
תודה רבה. יש לי עוד שאלה על לניאדו..../images/Emo4.gif

אחרי היחס המזעזע שקיבלתי במאיר (ממילדת שחיברה אותי למוניטור וכששאלתי אותה אם אפשר לראות את החדרים הטבעיים היא אמרה לי במילים האלו- "הריון ראשון? חמודה.. בואי נגיע לשלב שיתחילו הצירים ואז נדבר על לידה טבעית, טוב?!" ורופאה שבדקה אותי ושאלה אותי למה הגעתי היום אם הם כתבו בפירוש לבוא מחר ואמרה-"אני מבינה שאת לא יודעת לקרוא"
חצופה.. לא רציתי להגיד לה שאני כנראה באמת לא יודעת לקרוא אם אני עוד לא בת 25 ואוטוטו מסיימת תואר שני בפסיכולוגיה ואומנות..) בכל מקרה, קלטתי שהם לא בדיוק מעודדים לידה טבעית ומזלזלים ביולדות והלב שלי פתאום אמר לי שזה לא המקום בשבילי.. האמת ששמעתי מעוד כמה יולדות על חוויות לא נעימות שהיו להם במאיר וזה עוד יותר חיזק לי את העיניין.. אז האפשרות השניה היא לניאדו. מישהי יכולה להגיד לי איך שם? איך החדרים הטבעיים וכמה זה עולה? האם המחיר שווה את זה או לא? (פחות חשוב לי החדר, יותר חשוב לי שיבינו שאני לא רוצה אפידורל ולא מוכנה ללדת על הגב ויזרמו איתי עם העיניין..) אשמח לתשובות תודה
-צוף-
 

lionet

New member
רק על החדרים הטבעיים

אנ הבנתי שאת צריכה 'להתקבל' לשם לפני הלידה - ככה שאם את מעוניינת בהם כדאי לזרז ענינים ולדבר עם המרכז הטבעי שלהם כבר עכשיו. המחיר למרכז הטבעי בלבד (בלי מיילדת פרטית) - אלף ומשהו, נדמה לי אלף מאה. לא ילדתי שם בעצמי אבל ממה שהבנתי בעיקרון זה אמור להיות מובן מאליו שהלידה שם היא לידה פעילה ( כדי לקבל אפידורל את צריכה לעבור לחדרים הרגילים), בפועל ישנן מילדות שתנסנה להשכיב אותך על הגב. עדיין נראה לי שעדיף שם ממאיר (אני דווקא ילדתי בחדר הטבעי במאיר - לפני שנפתח המרכז בלניאדו) בהצלחה לידה טובה
 
לניאדו, או מאיר...

שלום לך, קראתי על היחס ה"חם" שקבלת במאיר וזה הזכיר לי את הלידה הראשונה שלי. הגעתי בשבוע 40 למאיר למעקב, לאחר שעברתי את התל"מ. כשהבעתי את רצוני ללדת בחדר לידה הטבעי, זכיתי בהערות מזלזלות, כגון : "..את תצרחי כמו תרנגולת שחוטה..." ועוד. כמובן שהם רצו להשאיר אותי ולתת לי זרוז, אבל סרבתי. הטעות שלי שחזרתי אליהם בשבוע 42, כדי ללדת. נתקלתי ביחס מזלזל מהרופאה שטיפלה בי, מרופא בכיר ומעוד רופא נוסף. היום, בדיעבד, אני יודעת שהכל היה יכול להיות אחרת. לא ארחיב בפרטים, מה שחשוב לאמר, שהיום אני לקראת לידה שנייה ושבעקבות החוויה הלא נעימה, היה לי מאוד חשוב לבחור בית חולים שבו יש צוות הרבה יותר נעים ולכן בחרתי בלניאדו. לשאלתך לגבי מחירים : 1,150 ש"ח, עלות המרכז הטבעי, ועם מילדת פרטית : 3,400 ש"ח. יש להירשם מראש, למלא טפסים, הכוללים תוצאות בדיקות וכד', את צריכה ליצור עמם קשר. בהצלחה ולידה קלה.
 
ללדת בדרך שלך

היי רציתי לחזק אותך עם הרעיון שאם את מרגישה שמזלזלים בך במקום כלשהו, אין שום סיבה שתחזרי אליו. לגבי לניאדו, דווקא בעניין החדרים הרגילים - בסה"כ זה בי"ח מאוד ידידותי למשתמשת עם צוות קשוב. כמובן שלא תמיד ולא כולם אבל האווירה הכללית מכבדת (ובטח לא מזלזלת) ואם את מרגישה שהמיילדת לא בראש שלך ומעיזה לבקש שתתחלף, סביר להניח שתימצא במשמרת מישהי שתתאים לכיוון שלך. את יכולה גם לראות בשרשור מיילדת פרטית בלניאדו בעמוד הזה שיש הרבה מיילדות חיוביות. לגבי המרכז הטבעי, הוא יפה ומסודר ושם את יכולה גם לקבל מיילדת פרטית. נראה לי שהכי טוב מראה עיניים. לידה טובה קלה ומעצימה, ענבל
 

POOH*

New member
אם את לא לוקחת מיילדת פרטית זה עניין של מזל..

כלומר התמיכה בלידה טיבעית ושיבינו ולא ילחצו על אפידורל וכו'. זה עניין של מזל על מי תפלי. גם בלניאדו וגם בכל בי"ח אחר. POOH
 

bluehorizon

New member
איזה כיף! פתיחה 3 בלי צירים!

אני לא הייתי עושה כלום חוץ מלנוח. במקסימום איזה טיפול מרגיע, מסאז', שיאצו או משהו, המשך ניטור הריון עודף כרגיל, סירוב לבדיקות וגינליות. שיבוא בזמנו ובטוב!
 
למעלה