בנושא תגבורי הרכבות שיצאו לאחרונה

מנחם403

Active member
לאחרונה תוגברו רכבות רבות:
*קו רחובות תל אביב מתוגבר ברכבת שלישית לשעה לא רק בשעות העומס אלא גם בין 9 ל14 בשונה ממה שהיה עד היום.
*קו דימונה באר שבע- רכבת נוספת לכל כיוון בשעות הבוקר המאוחרות (אגב- משרד התחבורה לא תיגבר בהתאם את ההגעה לרכבת בקו 12, שנשאר פעיל רק בלו״ז שהיה עד היום, מה שהופך את הרכבת המתוגברת לפחות אפקטיבית).
*קו העמק (בית שאן) מתוגבר בשעות הבוקר ב2 רכבות לשעה (במקום 1).

בקרוב גם תגבור של 4 נסיעות בשעה מתל אביב לירושלים ונסיעה נוספת בשעה לקו קריית גת באר שבע (מבלי שפורסם לעת עתה מה יהיו תחנות הביניים).


השאלה שלי היא כזאת:
הייתה תקופה די ארוכה רכבת ישירה מראשון לציון משה דיין לתל אביב, ללא תחנות ביניים בחולון ובת ים. מה עתידה? לא מצאתי באינטרנט כרגע. (נראלי בוטל בתחילת המלחמה או אף לפני זה)

שאלה נוספת בנוגע לתכנון עתידי:
האם קו ראשון לציון משה דיין-מעויין שורק-רמלה דרום דרך תחנת הראשונים תבטל את קו ראשונים לוד?
(להזכיר שקו ראשונים לוד התחיל בהתחלה כקו ראשונים תל אביב דרך לוד, ובוטל ב2018 מבלי שעזר הבג״ץ בנושא.)
 
נערך לאחרונה ב:

מיקלוש77

Well-known member
אני אענה על מה שאני יודע:

אכן תגבור רכבת כך שמרחובות יש עכשיו 3 בשעה בכל שעות היום (עד עכשיו היו רק 2 בשעה בין 9 בבוקר ל 2 אחה"צ). זה נעשה כחלק מההפעלה המחודשת של המקטע בין שדרות לאשקלון.

ברכבת העמק יש 2 רכבות בשעה לחיפה בין 6 ל 9 במקום בין 6 ל 8. ברכבת מדימונה לבאר שבע והפוך הוסיפו עוד רכבת אחת לכל כיוון בבוקר.

הקו מרעננה לראשל"צ משה דיין (רכבות 3xx) בוטל כמעט לחלוטין מאז המלחמה. במקום 2 רכבות בשעה בכל שעות השיא ו 1 בשעה בשפל, יש עכשיו רק 2 רכבות בודדות ביום לכל כיוון. זה בעצם מה שגרם להורדת התדירות בקו האיילון הדרומי מ 4 בשעות השיא ל 2 בשעות השיא. מאוד מקווה שיחזירו את זה כי זו פגיעה משמעותית בכל התחנות לאורך הקו ובפרט בחולון ובבת ים, שגם עכשיו יש דילוג עליהן על ידי רכבות ה 6xx מאשקלון.

לגבי תגבור של הקו לירושלים מ 2 בשעה ל 4, דובר על זה שזה יקרה בתחילת 2024 אבל זה עדיין לא התבצע, אולי בגלל המלחמה ואולי סיבה אחרת. בוואלה פורסם שזה יקרה ב 2026. היה על זה פוסט בפורום לא מזמן. נקווה שזה יקרה ב 2025, כי מזמן כבר אמרו שהתשתית החדשה של האיתות מוכנה הן על המסילות והן ברכבות עצמן.

לא שמעתי על נסיעה נוספת בשעה בקו לבאר שבע דרך קריית גת, זה ממש מתבקש! אפשר קישור אם יש לך?

לגבי קו הראשונים-לוד, אני לא יודע מה יעלה בגורלו כשתיפתח מסילת 431. מקווה שיחזירו אותו לפעילות עוד לפני שהמסילה החדשה תיפתח וגם שהוא ימשיך לעבוד אחר כך, ושיאריכו אותו לפחות עד ת"א. אגב, רוב המקטע מחושמל חוץ מקטע קצר מאוד בין הראשונים למסילת לוד רחובות, שאליה מתחברת השלוחה לפני באר יעקב.
 

מנחם403

Active member
אני אענה על מה שאני יודע:

אכן תגבור רכבת כך שמרחובות יש עכשיו 3 בשעה בכל שעות היום (עד עכשיו היו רק 2 בשעה בין 9 בבוקר ל 2 אחה"צ). זה נעשה כחלק מההפעלה המחודשת של המקטע בין שדרות לאשקלון.

ברכבת העמק יש 2 רכבות בשעה לחיפה בין 6 ל 9 במקום בין 6 ל 8. ברכבת מדימונה לבאר שבע והפוך הוסיפו עוד רכבת אחת לכל כיוון בבוקר.

הקו מרעננה לראשל"צ משה דיין (רכבות 3xx) בוטל כמעט לחלוטין מאז המלחמה. במקום 2 רכבות בשעה בכל שעות השיא ו 1 בשעה בשפל, יש עכשיו רק 2 רכבות בודדות ביום לכל כיוון. זה בעצם מה שגרם להורדת התדירות בקו האיילון הדרומי מ 4 בשעות השיא ל 2 בשעות השיא. מאוד מקווה שיחזירו את זה כי זו פגיעה משמעותית בכל התחנות לאורך הקו ובפרט בחולון ובבת ים, שגם עכשיו יש דילוג עליהן על ידי רכבות ה 6xx מאשקלון.

לגבי תגבור של הקו לירושלים מ 2 בשעה ל 4, דובר על זה שזה יקרה בתחילת 2024 אבל זה עדיין לא התבצע, אולי בגלל המלחמה ואולי סיבה אחרת. בוואלה פורסם שזה יקרה ב 2026. היה על זה פוסט בפורום לא מזמן. נקווה שזה יקרה ב 2025, כי מזמן כבר אמרו שהתשתית החדשה של האיתות מוכנה הן על המסילות והן ברכבות עצמן.

לא שמעתי על נסיעה נוספת בשעה בקו לבאר שבע דרך קריית גת, זה ממש מתבקש! אפשר קישור אם יש לך?

לגבי קו הראשונים-לוד, אני לא יודע מה יעלה בגורלו כשתיפתח מסילת 431. מקווה שיחזירו אותו לפעילות עוד לפני שהמסילה החדשה תיפתח וגם שהוא ימשיך לעבוד אחר כך, ושיאריכו אותו לפחות עד ת"א. אגב, רוב המקטע מחושמל חוץ מקטע קצר מאוד בין הראשונים למסילת לוד רחובות, שאליה מתחברת השלוחה לפני באר יעקב.
תודה רבה על המידע הרב 🙏 בנוגע לקישור- בפורום בפוסט על הרכבת הנוספת לירושלים, כתוב באותה כתבה שפורסמה שם שתתוגבר על המסילה הרביעית באיילון גם קו באר שבע קריית גת לוד.

אני מניח שצמצמו ברכבות לבת ים וחולון בגלל ביקוש יחסית נמוך שלא מצדיק יותר מ3 רכבות בשעות השיא. (ביחס לקווי ירושלים מודיעין ובאר שבע- הביקוש של אשקלון יותר נמוך בהרבה או במידה בינונית)

אני כן בעד להחזיר את הקו הישיר מראשון לציון משה דיין לתל אביב בלי מעבר בבת ים וחולון שהרבה פחות מבוקשות מראשון לציון, וכן כמובן בעד להחזיר את קו לוד ראשונים להאריכו עד תל אביב (לפחות תל אביב ההגנה אך יותר מתבקש עד סבידור)
 

מיקלוש77

Well-known member
נראה לי שזו סתם כתבה לא מקצועית. כי כשתהיה המסילה הרביעית יהיו הרבה יותר רכבות מאשר רק רכבת נוספת לבאר שבע. יכול להיות שהם התכוונו שם לשלב שבו תופעל מערכת האיתות החדשה? המערכת תאפשר 3 רכבות נוספות בשעה לכל כיוון באיילון - ואז באמת מדובר על עוד 2 לירושלים ועוד אחת לבאר שבע. וזה אנחנו מקווים יקרה ב 2025 אחרי עיכוב ארוך מתחילת 2024.

לגבי בת ים וחולון - לדעתי הביקוש שם נמוך רק בגלל שהתדירות כל כך עלובה - 1 בשעה בחלק מהתחנות ו 2 בשאר. אם היו 4 רכבות בשעה כל היום בכל התחנות, הרבה מאוד נוסעים היו מזמן מצביעים ברגליים ועוברים לרכבת. אבל כשיש רכבת אחת בשעה אף אחד לא רוצה לקחת את הסיכון לפספס אותה, ואז נשארים לנסוע באוטובוסים לנצח. משרד התחבורה לא מבין את הפספוס האדיר הזה כי יש שם פקידים שלא מבינים ברכבות, וגם לא ממש באוטובוסים, וכנראה גם לא ממש משתמשים בהם.

אני אמנם לא גר בבת ים אבל במשך כמה חודשים ארוכים במהלך 2024 נאלצתי לנסוע כל בוקר מבת ים לתל אביב, ועוד מאזור שממש צמוד לאיילון בבת ים, וקרוב לתחנת הרכבת! אבל בגלל שהרכבת הייתה כל כך לא אטרקטיבית מבחינת תדירות, נסעתי בקו 240 של דן או 171 של אגד, שזה שני קווים זוועתיים שעומדים בפקקים קשים בקיבוץ גלויות וברחוב חרש והמסגר. וזה מכעיס, כי יכולתי לעשות את הדרך בנוחות ובזמן קבוע, אם רק הייתה תדירות מתבקשת לקו פרברי, של כל 15 דקות (כלומר גם אם פספת רכבת, תחכה לכל היותר 15 דקות).
 

EHP12

Well-known member
כשאתה הורג קו גם מספר הנוסעים בו יורד. אם זה היה קו עד תל אביב שפועל פעמיים בשעה היו בו עשרות אלפי נוסעים ביום. תחשוב על זה שהוא צמוד ללא מעט שכונות גדולות בראשון, שבמקום הרכבת צריכים לנסוע בכל מיני קווים קיקיוניים כמו 190 / 193 / 194 או 277. ואני כותב על זה מניסיון כי מ 2022 עד 2024 נסעתי המון המון בקווים האלה מראשון לתל אביב. זאת עיר עם תחנה במיקום לא רע שהרכבת הרגה אותה במו ידיה, והעירייה ומשרד התחבורה לא נקפו אצבע (שוב אומר; מי שלא נוסע בתחב"צ לא נלחם בשביל שלתושבים והאזרחים יהיה תחב"צ טוב).
זאת התשובה גם לגבי התדירות הנמוכה של בת ים. כל עוד אין מסילה רביעית באיילון, הרכבת לא יכולה למשוך לשם את הרכבות. הקווים שציינת הם ממש לא קיקיוניים. הם נוסעים במסלולים הדומים לאלו של רכב פרטי בנתיב המהיר ובנת"צ באיילון צפון בהתאמה. גם אם כל הפיתוח סביב ראשונים, לרוב משתמשי התחצ בראשון היא ממש לא במרחק הליכה מהבית. גם בגלל ריבוי התחנות בחולון-בת ים. 190 בקטע רכבת משה דיין-רכבת ההגנה ברוב המקרים יהיה מהיר מהרכבת.
לגבי בת ים וחולון - לדעתי הביקוש שם נמוך רק בגלל שהתדירות כל כך עלובה - 1 בשעה בחלק מהתחנות ו 2 בשאר. אם היו 4 רכבות בשעה כל היום בכל התחנות, הרבה מאוד נוסעים היו מזמן מצביעים ברגליים ועוברים לרכבת. אבל כשיש רכבת אחת בשעה אף אחד לא רוצה לקחת את הסיכון לפספס אותה, ואז נשארים לנסוע באוטובוסים לנצח. משרד התחבורה לא מבין את הפספוס האדיר הזה כי יש שם פקידים שלא מבינים ברכבות, וגם לא ממש באוטובוסים, וכנראה גם לא ממש משתמשים בהם.

אני אמנם לא גר בבת ים אבל במשך כמה חודשים ארוכים במהלך 2024 נאלצתי לנסוע כל בוקר מבת ים לתל אביב, ועוד מאזור שממש צמוד לאיילון בבת ים, וקרוב לתחנת הרכבת! אבל בגלל שהרכבת הייתה כל כך לא אטרקטיבית מבחינת תדירות, נסעתי בקו 240 של דן או 171 של אגד, שזה שני קווים זוועתיים שעומדים בפקקים קשים בקיבוץ גלויות וברחוב חרש והמסגר. וזה מכעיס, כי יכולתי לעשות את הדרך בנוחות ובזמן קבוע, אם רק הייתה תדירות מתבקשת לקו פרברי, של כל 15 דקות (כלומר גם אם פספת רכבת, תחכה לכל היותר 15 דקות).
למעט בת ים יוספטל, שאר התחנות של חולון בת ים ממוקמות גרוע. ולכן כמויות הנוסעים בהן נמוכות יחסית גם בתקופות בהן הייתה תדירות יותר גבוהה.
 

מיקלוש77

Well-known member
אני לא בטוח שאנחנו מדברים על אותו דבר. הקו הנוכחי מראשונים ללוד, גם אם היה מוארך עד תל אביב, לא עובר בחולון בת ים. אורך הנסיעה עד תל אביב: 9 דקות עד לוד ועוד רבע שעה עד תל אביב. סה"כ 24 דקות - מנצח את רוב הקווים בשעות העומס ואולי גם בשעות השפל. אם אתה מרוצה מקווי האוטובוס מראשון לתל אביב אז אשריך, סליחה אם דיברתי בשם עצמי. אני זוכר אותם לרעה, כמובן שהם יותר טובים מקו 71 אבל הם עדיין סובלים מהפקקים ופחות נוחים מרכבת. ואני עדיין טוען שיש הרבה מאוד תושבים בראשון שקרובים לראשונים או ברגל או בנסיעה קצרה באוטובוס.

הקו גם לא מצריך מסילה רביעית באיילון. יש בקרוב 3 סלוטים חדשים כאמור, 2 שמורים לירושלים ואחד לבאר שבע אבל היה אפשר גם לשקול אחד לראשונים במקום אחד מהם.

לגבי התחנות בבת ים, אני מכיר בעיקר את יוספטל, וגם בה הפוטנציאל לא ממומש. אגב, זה שהתדירות ירדה מ 4 ל 2 בשעה לא פוגע רק בבת ים וחולון אלא גם בראשון משה דיין, וכמובן גם בכפר סבא, הוד השרון וראש העין (לא מזכיר את פתח תקוה ורעננה בכוונה, להן יש אלטרנטיבות בצורת רכבת עם החלפה או רכבת קלה). גם הן מן הסתם איבדו 2 רכבות בשעה וירדו מ 4 בשעה ל 2 בשעה. בקיצור - אין שום הצדקה לא להחזיר את התדירות שהייתה לפני המלחמה ולהשיב את רכבות ה 3xx לפעולה.
 

toto9

Active member
למעט בת ים יוספטל, שאר התחנות של חולון בת ים ממוקמות גרוע. ולכן כמויות הנוסעים בהן נמוכות יחסית גם בתקופות בהן הייתה תדירות יותר גבוהה.
שאר התחנות באמת בעייתיות,
תחנת קוממיות נמצאת יחסית בשולי העיר וסמוך אליה בית קברות גדול כך שכנראה שלא יהיה פיתוח סמוך אליה.
לתחנת וולפסון אפשר אולי לשפר נגישות אבל הכיכר הענקית שם מקשה על הגעה לתחנות האוטובוס.
צומת חולון בכלל לא באזור העירוני אבל לאחר שיבנה הקו הירוק והמטרו היא תהיה טובה
להגעה לחולון לנוסעים אשר הגיעו מצפון לחולון.

וכמובן יש את הבעיה של לתקוע את המסילה בתוך כביש מהיר מה שמקשה על הגעה ופיתוח.

ייתכן ויבנו תחנה במחלף דב-הוז, כקילומטר צפונית ליוספטל, זאת יכולה להיות תחנה מוצלחת.
 

EHP12

Well-known member
ייתכן ויבנו תחנה במחלף דב-הוז, כקילומטר צפונית ליוספטל, זאת יכולה להיות תחנה מוצלחת.
אין שום תכנית לתחנה כזאת. גם המרחק בין יוספטל לדב הוז קצר מדי (פחות מקילומטר)
 

EHP12

Well-known member
לגבי קו הראשונים-לוד, אני לא יודע מה יעלה בגורלו כשתיפתח מסילת 431. מקווה שיחזירו אותו לפעילות עוד לפני שהמסילה החדשה תיפתח וגם שהוא ימשיך לעבוד אחר כך, ושיאריכו אותו לפחות עד ת"א. אגב, רוב המקטע מחושמל חוץ מקטע קצר מאוד בין הראשונים למסילת לוד רחובות, שאליה מתחברת השלוחה לפני באר יעקב.
את תחנת הראשונים צריך לסגור עד שיקרו אחד מהדברים הבאים:
* תפתח לולאת 431 במלואה שתאפשר נסיעה מראשון לירושלים.
* תפתח המסילה הרביעית באיילון. לא סתם קיצרו ללוד
אין סיבה להשאיר פתוחה תחנה שמשרתת רק 250 עולים ביום.
 

scooby5

Member
את תחנת הראשונים צריך לסגור עד שיקרו אחד מהדברים הבאים:
* תפתח לולאת 431 במלואה שתאפשר נסיעה מראשון לירושלים.
* תפתח המסילה הרביעית באיילון. לא סתם קיצרו ללוד
אין סיבה להשאיר פתוחה תחנה שמשרתת רק 250 עולים ביום.
אפשר להאריך את הקו לתל אביב, דרך נתבג, ולייצר ככה קישור בין ערי הדרום לנתבג בלי כניסה לתל אביב והחלפת רכבת.
 

מיקלוש77

Well-known member
נכון, ובגדול כל הרכבות שעוברות בלוד (ולא עוצרות אח"כ בכפר חב"ד ו/או בלוד גני אביב) יכולות גם להיכנס לנתב"ג בדרך לתל אביב ההגנה. זה מאריך קצת את הדרך אז לפחות אפשר שחלק מהרכבות יעשו את התוספת הזו.

אגב, פעם הרכבות בין באר שבע לתל אביב בימי שישי היו עוצרות בנתב"ג, והיו גם את רכבות הלילה מההגנה לבאר שבע דרך נתב"ג. אני מניח שאת רכבות הלילה לא יחזירו בקרוב בגלל עבודות החישמול.
 

scooby5

Member
נכון, ובגדול כל הרכבות שעוברות בלוד (ולא עוצרות אח"כ בכפר חב"ד ו/או בלוד גני אביב) יכולות גם להיכנס לנתב"ג בדרך לתל אביב ההגנה. זה מאריך קצת את הדרך אז לפחות אפשר שחלק מהרכבות יעשו את התוספת הזו.

אגב, פעם הרכבות בין באר שבע לתל אביב בימי שישי היו עוצרות בנתב"ג, והיו גם את רכבות הלילה מההגנה לבאר שבע דרך נתב"ג. אני מניח שאת רכבות הלילה לא יחזירו בקרוב בגלל עבודות החישמול.
גם רכבת בוקר אחת מבאר שבע עברה בנתבג.
 

Ccyclist

Well-known member
נכון, ובגדול כל הרכבות שעוברות בלוד (ולא עוצרות אח"כ בכפר חב"ד ו/או בלוד גני אביב) יכולות גם להיכנס לנתב"ג בדרך לתל אביב ההגנה. זה מאריך קצת את הדרך אז לפחות אפשר שחלק מהרכבות יעשו את התוספת הזו.

אגב, פעם הרכבות בין באר שבע לתל אביב בימי שישי היו עוצרות בנתב"ג, והיו גם את רכבות הלילה מההגנה לבאר שבע דרך נתב"ג. אני מניח שאת רכבות הלילה לא יחזירו בקרוב בגלל עבודות החישמול.

כשהיו רכבות כאלו התגובות באתרי החדשות היו מלאות בתלונות של תושבי באר שבע שהכניסה לנתב"ג האריכה להם את הנסיעה לתל אביב ב 5 דקות.

בעתיד הקרוב יהיו 6 רכבות בשעה מהאיילון לנתב"ג אז ההחלפה לא תהיה נוראית כל כך.

מה שבאר שבע צריכה הוא שירות אמין של 3 רכבות בשעה למרכז כפי שהסלוטים העתידיים באיילון יאפשרו לה. אם זה יפוזר באופן אמין של כל 20 דקות - מה טוב. לדעתי צריך ליצור שירות באר שבע - הרצליה לשעות שלא מוצדק להפעיל את הקו לכרמיאל. המצב שבו מנתקים את הרכבת השניה של באר שבע למרכז בגלל כרמיאל אינו מוצדק בעיניי. הצבע הכתום במפת הרכבת שייך במקור לקו באר שבע סבידור.
 

מיקלוש77

Well-known member
נכון מאוד. אפשר וצריך להפעיל 2 רכבות בשעה, כל היום כבר עכשיו, ובשעות השפל לסיים באזור המרכז מבלי להמשיך עד כרמיאל. כמובן שלפני כן צריך לתקן את העיוות בלוח הזמנים מבאר שבע, כי רכבת אחת יוצאת ב xx:28 והשניה ב xx:42.

בהמשך השנה (בתקווה) כשתופעל מערכת האיתות החדשה שתאפשר עוד 3 סלוטים באיילון ותהיה אפשרות לעוד רכבת בשעה מבאר שבע, אז צריך שידאגו ברכבת שלוח הזמנים הוא כל 20 דקות כמו שכתבת.
 
כשהיו רכבות כאלו התגובות באתרי החדשות היו מלאות בתלונות של תושבי באר שבע שהכניסה לנתב"ג האריכה להם את הנסיעה לתל אביב ב 5 דקות.

בעתיד הקרוב יהיו 6 רכבות בשעה מהאיילון לנתב"ג אז ההחלפה לא תהיה נוראית כל כך.

מה שבאר שבע צריכה הוא שירות אמין של 3 רכבות בשעה למרכז כפי שהסלוטים העתידיים באיילון יאפשרו לה. אם זה יפוזר באופן אמין של כל 20 דקות - מה טוב. לדעתי צריך ליצור שירות באר שבע - הרצליה לשעות שלא מוצדק להפעיל את הקו לכרמיאל. המצב שבו מנתקים את הרכבת השניה של באר שבע למרכז בגלל כרמיאל אינו מוצדק בעיניי. הצבע הכתום במפת הרכבת שייך במקור לקו באר שבע סבידור.
הרכבת לכרמיאל ממילא לא פועלת כל היום אלה רק בשעות השיא בוקר/צהריים ותמיד מלאה. הרכבת עושה את הקו כמו שאתה מציע עד הרצליה ואז ממשיכה לכרמיאל, מה הבעיה בזה? ואיזה קישור במקום יהיה לתושבי הגליל למרכז?
 

Ccyclist

Well-known member
הרכבת לכרמיאל ממילא לא פועלת כל היום אלה רק בשעות השיא בוקר/צהריים ותמיד מלאה. הרכבת עושה את הקו כמו שאתה מציע עד הרצליה ואז ממשיכה לכרמיאל, מה הבעיה בזה? ואיזה קישור במקום יהיה לתושבי הגליל למרכז?

התכוונתי לשעות שהרכבת לכרמיאל אינה פועלת.

בשעות אלו כרמיאל מקבלת רכבת לחיפה, תחנות עכו והקריות נהנות מ 3 רכבות שמקורן בנהריה.

בבאר שבע יורדים בשעות אלו לרכבת אחת לשעה.

מה שאני אומר זה שבשעות שאין רכבת מבאר שבע לכרמיאל - אותו הסלוט באיילון צריך להיות מנוצל לרכבת שניה מבאר שבע לפחות עד הרצליה. לבאר שבע מגיעות 2 רכבות בשעה למרכז בכל שעות היום גם אם אין הצדקה לחיבור לגליל.
 

קו 415

Active member
התכוונתי לשעות שהרכבת לכרמיאל אינה פועלת.

בשעות אלו כרמיאל מקבלת רכבת לחיפה, תחנות עכו והקריות נהנות מ 3 רכבות שמקורן בנהריה.

בבאר שבע יורדים בשעות אלו לרכבת אחת לשעה.

מה שאני אומר זה שבשעות שאין רכבת מבאר שבע לכרמיאל - אותו הסלוט באיילון צריך להיות מנוצל לרכבת שניה מבאר שבע לפחות עד הרצליה. לבאר שבע מגיעות 2 רכבות בשעה למרכז בכל שעות היום גם אם אין הצדקה לחיבור לגליל.
אני אגיד יותר מזה, קו כרמיאל באר שבע צריך לפעול כל היום.
הקו שצריך לקבל מנוחה בשעות השפל הינו קו כרמיאל חיפה.
זה באמת מה שיעניק קישור קבוע ואמין בין הפריפריה והמרכז
 

Ccyclist

Well-known member
אני אגיד יותר מזה, קו כרמיאל באר שבע צריך לפעול כל היום.
הקו שצריך לקבל מנוחה בשעות השפל הינו קו כרמיאל חיפה.
זה באמת מה שיעניק קישור קבוע ואמין בין הפריפריה והמרכז

לטעמי משום שיש 3 רכבות מתל אביב לחיפה הגיוני יותר שקו כרמיאל חיפה יפעל פעמיים בשעה בשעות שאין הצדקה לקו כרמיאל באר שבע.

בגלל מבנה המערכת מכפיפים חיבורים אזוריים כמו כרמיאל חיפה או מודיעין תל אביב לצרכי מערכת ארצית גדולה יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
לאחרונה תוגברו רכבות רבות:
*קו רחובות תל אביב מתוגבר ברכבת שלישית לשעה לא רק בשעות העומס אלא גם בין 9 ל14 בשונה ממה שהיה עד היום.
*קו דימונה באר שבע- רכבת נוספת לכל כיוון בשעות הבוקר המאוחרות (אגב- משרד התחבורה לא תיגבר בהתאם את ההגעה לרכבת בקו 12, שנשאר פעיל רק בלו״ז שהיה עד היום, מה שהופך את הרכבת המתוגברת לפחות אפקטיבית).
*קו העמק (בית שאן) מתוגבר בשעות הבוקר ב2 רכבות לשעה (במקום 1).

בקרוב גם תגבור של 4 נסיעות בשעה מתל אביב לירושלים ונסיעה נוספת בשעה לקו קריית גת באר שבע (מבלי שפורסם לעת עתה מה יהיו תחנות הביניים).


השאלה שלי היא כזאת:
הייתה תקופה די ארוכה רכבת ישירה מראשון לציון משה דיין לתל אביב, ללא תחנות ביניים בחולון ובת ים. מה עתידה? לא מצאתי באינטרנט כרגע. (נראלי בוטל בתחילת המלחמה או אף לפני זה)

שאלה נוספת בנוגע לתכנון עתידי:
האם קו ראשון לציון משה דיין-מעויין שורק-רמלה דרום דרך תחנת הראשונים תבטל את קו ראשונים לוד?
(להזכיר שקו ראשונים לוד התחיל בהתחלה כקו ראשונים תל אביב דרך לוד, ובוטל ב2018 מבלי שעזר הבג״ץ בנושא.)

הרכבת המדלגת באיילון הדרומי היא זוועה שעדיף שלעולם לא תחזור. האיילון הדרומי זו מסילה פרברית מחושמלת. אפשר להריץ את ארבעת הרכבות המיועדות לה על לוח זמנים מותאם לחשמל, לחסוך כ 16 דקות בלו"ז מאשקלון הודות להאצה החשמלית, ולתת שירות תדיר יחסית של רכבת כל 15 דקות.

כמות הנוסעים שנפגעת מהחלטה עקרונית לעשות חור של חצי שעה בלוח הזמנים גבוהה בהרבה מכמות הנוסעים שבאמת צריכים לחסוך 5-10 דקות בזכות הרכבת המדלגת. בנוסף ישנה אפשרות שנוסעים מאשדוד ואשקלון היו יכולים להנות מהחיבור לתחנות האיילון הדרומי, בייחוד לתחנות בצמוד לבתי החולים וולפסון ויוספטל.
 
נערך לאחרונה ב:

מנחם403

Active member
הרכבת המדלגת באיילון הדרומי היא זוועה שעדיף שלעולם לא תחזור. האיילון הדרומי זו מסילה פרברית מחושמלת. אפשר להריץ את ארבעת הרכבות המיועדות לה על לוח זמנים מותאם לחשמל, לחסוך כ 16 דקות בלו"ז מאשקלון הודות להאצה החשמלית, ולתת שירות תדיר יחסית של רכבת כל 15 דקות.

כמות הנוסעים שנפגעת מהחלטה עקרונית לעשות חור של חצי שעה בלוח הזמנים גבוהה בהרבה מכמות הנוסעים שבאמת צריכים לחסוך 5-10 דקות בזכות הרכבת המדלגת. בנוסף ישנה אפשרות שנוסעים מאשדוד ואשקלון היו יכולים להנות מהחיבור לתחנות האיילון הדרומי, בייחוד לתחנות בצמוד לבתי החולים וולפסון ויוספטל.
הדילוג מוצדק, כי ראשון לציון ודרומה הם תחנות הרבה יותר מבוקשות מחולון ובת ים
 
למעלה