צודק 100% הסבר אופנועני../images/Emo61.gif../images/Emo26.gif
כמו אסון וורסאי, מבחינת אשמה, אפשר להסתכל על זה מאיזה כיוון שרוצים, אני אסתכל מנקודת מבט של אופנוען, לא אשמה, אחריות. רכבת ישראל הוא כמו ילד צעיר יחסית, ששנים נסע על גרוטאות (רותצחתתת!!??) ופתאום הביאו לו איזה ZZR1400. התחיל לספר כמה מהר הוא עושה את ת"א-חיפה, ואיך הוא מודרני. לאחר מכן, הוא הפיק סרטון דאווין של איך הוא לוקח מכונית ספורט ואופנוע (הילד קצת מתלהב, אז הוא לא הבין שמדובר במגה סקוטר) הוא גם הפיק סרטון נוסף של עצמו, ואיך הכלי שלו מאסיבי, שוקל המון טונות, אלפי כוחות סוס,(ע"ע "אתה לא רוצה להתקל בי בצומת"), הרבה אדום, הרבה שוטים של פלדה בפוזות קינטיות, והפיירינג, איזה פיירינג... רק מה, הילד הזה לא ידע מה שכל אופנוען בארץ יודע. צמתים הם אף פעם לא דבר בטוח. אין דבר כזה להתקרב לצומת בלי יכולת לעצור. (אני לא מדבר על זה שלקטר אין אפשרות לחפש נתיב מילוט) מה שמוזר לי בכל הסיפור זה שאיכשהו הצליחו להשריש באנשים שקטר זה דבר שפשוט לא עוצר. למה בעצם? נקודת חציה תמיד, אבל תמיד מהווה סיכון. מפעיל כלי כלשהו, לא יכול להתקרב לנקודה זו מבלי שתהיה לו יכולת להגיב במקרה שהסיכון מתממש. אי אפשר שלא לראות שמדובר בשיקול כלכלי נטו. יתכן שדרישה כזו תהפוך את הרכבת ללא כדאית, והם כבר לא יוכלו להשוויץ בכמה זמן הם "סוגרים" ת"א-חיפה. כשניגשו לפרוייקט השדרוג, הלכו וקנו צעצועי פלדה חדשים ושריריים, ולא חשבו בדיוק איך להטיס אותם לאורך הארץ במהירות תלת ספרתית בלי להתפוצץ (לפוצץ בעצם). אנחנו כבר יודעים שזה אפשרי, אבל דורש עירנות, אה, וגם יכולת חמיקה, או לפחות יכולת היגוי כלשהי. הקטרים המודרניים זה קצת כמו אופנוע עתיר סוסים. לא כל מקום יתאים על מנת לשחרר את הסוסים הנ"ל. מדובר בכלים שיוצרו לסטנדרטים בינלאומיים, והתשתית (החומרית והאנושית) היא כזו שלא מאפשרת ניצול אמיתי של הכלי.(נשמע מוכר?) או בקיצור, רכבת ישראל, עד שתצברי נסיון, ותוכיחי שאת נוסעת חלק, ללא שגיאות, ועד שהתשתית תשתפר, קצת להירגע עם הגז. גם אנחנו עושים את זה, מומלץ, באמת. כל העולם יכול להיות אשם, אבל רק הנהג/רוכב/קונדקטור אחראי (ובמקרה האחרון, גם הממונים עליו)