בנוגע לתאונת רכבת אתמול:

dobison

New member
תגיד לי.......

ממתי כולם מומחים גדולים לרכבות????יאללה תפסיקו כן נסע מהר לא נסע מהר,כמות נוסעים אחוזי תאונות,כולם גיבורים על אחרים.תאחלו החלמה לפצועים,ותנחומים למישפחות ההרוגים,זה ניראה לי יותר מכובד מאשר להיתעסק בדברים שאנו לא מבינים.
 

3Style

New member
שיח ציבורי חשוב לדעתי.

לא רוצה להשתתף? לא חייב.
 

Agent5

New member
אני חושב שמטוס יותר אמין.. ../images/Emo13.gif

אבל עכשיו ברצינות, כמה רכבות עוברות ביום על המסילה? כמה ק"מ הן עושות. יכול להיות שהן בטוחות אבל בוא נגיד שיש המון לאן לשאוף לעומ אירופה, יפן וכו'. אני לא מאשים רק את הרכבת, יש תחושב שכל הרשויות כאן מזלזלות בחיי אדם.
 
../images/Emo163.gif ע"פ דעתי .....כדאי לקרוא

!!!!! רכבת ישראל אשמה בתאונה - כלומר : "נהג" הקטר ה - פסי$^@$ דפק ברקס של ה"אמא שלו כדי לעצור מרחק שלא היה לו סיכוי , מה שגרם לבלימה שהוציאה את הקרונות מהמסילה , דבר זה גם מראה על איזו שהיא בעיה בברקסים של אחד הקרונות שכניראה לא עצר ובכן דחף את הקרון שלפניו. מה אני הייתי עושה, במקום נהג הקטר ? אנני ממש מבין ברכבות ויחסי כח הפועלים בבלימת פתע , אך לאור העובדה שהקרונות יצאו מהפסים המסקנות שלי כ אדם שלא מבין : א. לעצור במתינות לא משנה מה ממתין לך במסילה ב. מחדל גרוע של רכבת ישראל אשר הברקסים של אחד הקרונות לא פעלו קשורה ובכך גרמו להוצאת הקרונות מהמסילה. 2 . מדי פעם אנו נתקלים בנהגים שחוסר המזל נפל עליהם בכך שאבדו שליטה סטייה מנתיב (בשל לדג' נסיון לראות מה רשום בפלאפון) לא עצרו ו\או נתקעים במעבר מסילת ברזל... למה אני קרא לזה חוסר מזל לאותם נהגים ? כי לכל אחד מאיתנו יכול לקרות תאונה ובאשמתנו !!! כל אחד מאיתנו מרפה לפעמים לשברירי שניות את צומת הלב מהנהיגה לטובת 1001 סיבות אחרות (פלאפון,סגריה,רדיו,דיבור,מבט לכיוון כוסיות :) .... ) רק שלנו לא קרה שום תאונה במהלך חוסר תשומת הלב באותו פרק זמן קצר , לסיכום כרוכב אופנוע ובעצם לכל אחד שנוהג נסו להמנע מההרגל המטומטם הזה שעם השנים מתעצם(DVD מול הנהג) נא להתרכז אך ורק בנהיגה ולהמנע כמה שיותר מאותן שברירי שניה.... כי בסוף זה עלול לתפוס גם אותך !!!!!!!
 

Gillius

New member
צודק 100% הסבר אופנועני../images/Emo61.gif../images/Emo26.gif

כמו אסון וורסאי, מבחינת אשמה, אפשר להסתכל על זה מאיזה כיוון שרוצים, אני אסתכל מנקודת מבט של אופנוען, לא אשמה, אחריות. רכבת ישראל הוא כמו ילד צעיר יחסית, ששנים נסע על גרוטאות (רותצחתתת!!??) ופתאום הביאו לו איזה ZZR1400. התחיל לספר כמה מהר הוא עושה את ת"א-חיפה, ואיך הוא מודרני. לאחר מכן, הוא הפיק סרטון דאווין של איך הוא לוקח מכונית ספורט ואופנוע (הילד קצת מתלהב, אז הוא לא הבין שמדובר במגה סקוטר) הוא גם הפיק סרטון נוסף של עצמו, ואיך הכלי שלו מאסיבי, שוקל המון טונות, אלפי כוחות סוס,(ע"ע "אתה לא רוצה להתקל בי בצומת"), הרבה אדום, הרבה שוטים של פלדה בפוזות קינטיות, והפיירינג, איזה פיירינג... רק מה, הילד הזה לא ידע מה שכל אופנוען בארץ יודע. צמתים הם אף פעם לא דבר בטוח. אין דבר כזה להתקרב לצומת בלי יכולת לעצור. (אני לא מדבר על זה שלקטר אין אפשרות לחפש נתיב מילוט) מה שמוזר לי בכל הסיפור זה שאיכשהו הצליחו להשריש באנשים שקטר זה דבר שפשוט לא עוצר. למה בעצם? נקודת חציה תמיד, אבל תמיד מהווה סיכון. מפעיל כלי כלשהו, לא יכול להתקרב לנקודה זו מבלי שתהיה לו יכולת להגיב במקרה שהסיכון מתממש. אי אפשר שלא לראות שמדובר בשיקול כלכלי נטו. יתכן שדרישה כזו תהפוך את הרכבת ללא כדאית, והם כבר לא יוכלו להשוויץ בכמה זמן הם "סוגרים" ת"א-חיפה. כשניגשו לפרוייקט השדרוג, הלכו וקנו צעצועי פלדה חדשים ושריריים, ולא חשבו בדיוק איך להטיס אותם לאורך הארץ במהירות תלת ספרתית בלי להתפוצץ (לפוצץ בעצם). אנחנו כבר יודעים שזה אפשרי, אבל דורש עירנות, אה, וגם יכולת חמיקה, או לפחות יכולת היגוי כלשהי. הקטרים המודרניים זה קצת כמו אופנוע עתיר סוסים. לא כל מקום יתאים על מנת לשחרר את הסוסים הנ"ל. מדובר בכלים שיוצרו לסטנדרטים בינלאומיים, והתשתית (החומרית והאנושית) היא כזו שלא מאפשרת ניצול אמיתי של הכלי.(נשמע מוכר?) או בקיצור, רכבת ישראל, עד שתצברי נסיון, ותוכיחי שאת נוסעת חלק, ללא שגיאות, ועד שהתשתית תשתפר, קצת להירגע עם הגז. גם אנחנו עושים את זה, מומלץ, באמת. כל העולם יכול להיות אשם, אבל רק הנהג/רוכב/קונדקטור אחראי (ובמקרה האחרון, גם הממונים עליו)
 

רמי בר1

New member
לפי ידיעות מהיום,הרכב היה תקוע על

המסילה שש דקות עד התאונה. נהג הרכב שהיה מעורב בתאונה קודם באיקאה ולא רצה למסור את הפרטים[באיקאה] טען שלא חשב שזה מה שיקרה,הוא חשב שהרכבת תעיף את הטנדר ותמשיך בנסיעה. לי זה נראה כמו תקוה לטוטאלוס. לפי אותה כתבה נהג הקטר זיהה את הרכב מאוחר,וגם לטענתו לא חשב שזה מה שיקרה,אלא חשב שהקטר יעיף את הרכב מהמסילה. אים זה נכון מה שכתוב ,שהרכב היה שש דקות על המסילה,נהג הקטר היה אמור להבחין בו כשנכנס לישורת,וזה נראה יותר ממאתיים מ'. סוג הרכבת במעורבת בתאונה מאיצה רק במשיכת הקטר ובולמת בכל הגלגלים לאורך הרכבת.בשונה מסוג הרכבות שמכונות בסלנג הרכבת "חללית" שבהן כל הגלגלים בכל הקרונות מניעים ובולמים. נראה שזו היתה תאונה שאפשר היה למנוע.היה די זמן לדחוף או למשוך את הרכב מהמסילה,ואם נהג הקטר היה יותר עירני למה שקורה היה פוגע ]אם בכלל] ברכב במהירות נמוכה בהרבה ,מה שהיה משפיע על חומרת התוצאה.
 
למעלה