בנוגע לתאונת רכבת אתמול:

3Style

New member
בנוגע לתאונת רכבת אתמול:

ראיתם את התירוץ של העו"ד? ..."סניגורו: "מחפשים לעצור את האזרח הקטן, לפני שבודקים את מעורבות הרכבת בתאונה" מה קשור,מה? הייתי מייעץ לו להחליף פרקליט.
 

h a j b i

New member
זוכרים את הפרסומת?

"הכי בטוח, הכי יעיל, הכי מהיר...רק רכבת..."
 

3Style

New member
היה שם S2000 בפרסומת

אפילו היא עוקפת את הרכבת כבר...
 

h a j b i

New member
לא בדיוק

ה-S2000 נתקעת בפקק ואז הפרסומת נגמרת. לפי דעתי ההמשך הראוי הוא שה-TMAX עוקף את הפקק ובהמשך עוקף את הרכבת אחרי שהיא מתרסקת באיזה מפגש.
 

Mr BIG Biker

New member
היתה אודי TT בפרסומת...

 

mj

New member
נכון בטוח

עם כל הצער כמה הרוגים היו בשנים האחרונות ברכבות ביחס למספר הנוסעים (בטח פחות מאופנוענים...). אז אל תדבר שטויות
 

h a j b i

New member
לא בטוח שאתה צודק

את החישוב צריך לעשות ביחס לקילומטראז שרכבת עושה ולא למספר נוסעיה והקילומטראז שלה הוא זעום ביותר. כמות המפגשים הבעיתיים בין מסילות לכבישים והעובדה שנהג רכבת לא מצליח לעצור אפילו עם התראה של מספר דקות לא עושה את הרכבת כל כך בטוחה כמו שהם מבטיחים.
 

DevilMan

New member
לא בטוח לגבי חפותו של הנהג

אבל לדעתי התאונה נגרמה באשמת נהג הקטר. מה שבטוח זה שצריך לחקור את הנושא.
 

T0MERKE

New member
התאונה לא נגרמה באשמת הקטר

לפי מה שאמרו, הוא קיבל את ההודעה על הרכב שתקוע על המסילה מאוחר מידי..
 

DevilMan

New member
אז בדיוק בגלל זה,

שוב, לפי דעתי, כן? הוא לא פעל נכון. הוא קיבל את המידע מאוחר כך שהוא ידע שהוא לא מספיק לעצור ולמנוע את ההיתנגשות אז הוא בולם בכל הכח ומה שנוצר זה, הקטר בולם, כל הקרונות לוחצים עליו לחץ אדיר מאחורה ובמצב כזה מספיקה מכה\היתנגשות קטנה בשביל להרים את הקטר מהמסילה וכמובן גם את כל הקרנות אחריו. לפי דעתי הוא היה צריך לבלום כמה שאפשר עד מרחק מסוים ואז להאיץ בשביל לחזור לחלוקת המשקלים הנורמלית ולהיכנס ברכב תוך כדי האצה, במהירות הכי נמוכה שאפשר אבל תוך כדי האצה ובשום מקרה לא תוך כדי בלימה, מה שנראה לי שקרה שם. רכב שוקל פחות מ 2 טון ורכבת יותר מ 300. במצב רגיל הרכבת הייתה חותכת או מעיפה את הרכב בלי שום בעיה, וכבר היו מקרים. להיות נהג קטר זה לא רק לעשות שלום מהחלון לרכבים במחסום אלא זו תורה לא קטנה ועד כמה שאני מכיר את הענף יש הרבה נהגים שהם חברים של או דודים של ובטח שהם לא מספיק מאומנים... אני לא מצדיק את נהג הרכב חלילה, הוא היה צריך לפנות את הרכב בכל מחיר ומיד אבל השורה תחתונה זה שחמישה אנשים נהרגו וצריך לתת למשפחותיהם תשובות, אז נקווה שהנושא יחקר לעומק והאשמים יענשו.
 

3Style

New member
חלוקת משקל? אתה צוחק נכון?

רואים שלא עברת קורס קטרות מונעת לאחרונה. מאיפה לך הידע הזה בכלל? אני נסעתי ברכבת לפני כ 4 שנים מחיפה לנתניה. הרכבת חצתה את הרציפים בעתלית ללא עצירה במהירות גבוהה (מעריך שמעל 120 קמ"ש , היינו מהירים מהרכבים על הכביש) אחרי עתלית יש מחסום. איך שעברנו אותו הרגשנו את הרכבת בולמת בחריקה מחרישת אוזניים ולא הבנו למה. חוץ מקצת ריח של בנזין וחצץ מתעופף מצידי הרכבת לא היה כל אינדיקציה לכך שלמעשה הרכבת נכנסה בשיא העוצמה במכונית. המכונית נראתה לאחר התאונה כמו פחית קולה שנמעכה עם הרגל והועברה במכונה לדחיסת חלקי מתכת.לרכבת הנוסעים שלום. נהגת הרכב מסתבר דיברה בפלאפון ללא דיבורית ועברה את המחסום המורד בלי ששמה לב שיש לכך סיבה במשקל כמה מאות טונות. אני חוזר, לא הרגשנו שהרכבת נכנסה במשהו בכלל. פתאום ברקס ו....
 

DevilMan

New member
שמע ידיד מהיר המקלדת

ואיטי המחשבה, תחסוך ממני את הבדיחות על קורסים מונעים, דווקא נראה כי לך לא היה מזיק איזה קורס או שניים כי מה שכתבת פה זו בדיוק דוגמה למה שאני אמרתי. "לא הרגשנו שהרכבת נכנסה במשהו בכלל. פתאום ברקס ו.... " הרכבת בלמה אחרי ההיתגשות ובגלל זה הרכב היה נראה כמו פחית מעוכה כהגדרתך ואף אחד לא נפגע. בתאונה זו, עדי ראייה סיפרו כי הרכבת בלמה ואז באה המכה זה ההבדל.
 

TShavit

New member
יש לך טעות בסיסית.

ברכבת, כמו במשאית עם נגרר למשל, הבלימה מתבצעת בכל הגלגלים בכל הקרונות. (גם ההנעה, אגב. קטר שמושך אחריו את כל הקרונות זה דבר ששייך למערב הפרוע). מה שדי שומט את הקרקע מהטיעון שלך... טל
 

Alfa156 GTA

New member
אגב, באמת מסקרנות אפשר הסבר יותר

מפורט על ההנעה/ בלימה של הרכבות (יוצא לי כל יום לנסוע, כולל בדיוק באותו המקום שהיתה התאונה...), ותמיד אני חושב איך היא מונעת / בולמת... :)
 
על סוסים, עגלות ופיזיקה פשוטה.

בסמיטריילרים לדוגמא נהוג לא להשתמש בבלמים של ה"סוס" אלא נותנים לטריילר לבלום. משהו עם מרכז כובד, ונקודת הפעלת כח הבלימה.
 

DevilMan

New member
לא בדיוק... עדיין כוח האנרציה

שמופעל על הקטר הוא עצום ועדיין כל בלימת חירום היא מצב מאוד מסוכן לרכבת ולסביבה ( בטח אם משהו תקוע על המסילה ). יש גם קטר אחורי (שכחת לציין) שגם בולם ואמור להפחית את העומס מהקטר הקדמי... כמו שאמרתי בהתחלה, זו דעתי לגבי המקרה שהיה וולדעתי אם הקטר לא היה בולם אז גם המקרה הזה היה נגמר כמו המקרה ש3סטייל כתב.
 

menyroth1

New member
אשמה תורמת לקטר

לרכבת כזו לוקח כ300-500 מטר לעצור . נהג הקטר הבחין ברכב התקוע במרחק 200 מטר (הכל לפי העיתונות ) כלומר אם היה בולם ייתכן והיה פוגע ברכב התקוע אבל רוב הסיכוי שהמסה הייתה קטנה בהרבה וכך גם כוחות הG ובהחלט ייתכן שלא היו עפים קרונות לקיביני מיני
 

T0MERKE

New member
אם כבר עיתונות..

מנכ"ל הרכבת אמר אתמול בראיון שבמהירות של 140 קמ"ש לוקח לרכבת לעצור כ 800 מטר.
 
למעלה