בנגב ייבחן העם בישראל... והרוכבים גם

בנגב ייבחן העם בישראל... והרוכבים גם

בעוד ארבעה חדשים יוצא לדרך מסע האופניים טור דה-תרום והפעם בסימן נגב. מסע בן ארבעה ימים ולמעלה מארבע מאות ק"מ. מטרת הרכיבה: הזדהות ותמיכה בציבור הנכים העוסקים בספורט וגם גיוס כספים למען מרכז הספורט השיקומי לילדים נכים בר"ג. בכל יום שני מסלולים: קצר> 50-60 ק"מ וארוך> 100 ק"מ ומעלה כולל עליות. במסע רוכבי אופניים לצידם של רוכבי אופני-יד ורוכבי טנדם. משתתפים בו רוכבים בעלי כושר גבוה כמו גם רוכבים בעלי כושר בינוני. המסלול הארוך: יום א 17.10 מסלול מעגלי באזור צאלים, אזור שטוח יחסית. יום ב 18.10 צאלים> כרם שלום> צומת ניצנה> הר-חריף> מצפה רמון (כ 140 ק"מ של מסלול יפהפה כולל טיפוס להר חריף ולמצפה רמון) יום ג 19.10 מצפה רמון> מכתש רמון> המישר> צומת קטורה (אחרי כל ירידה יש עלייה...) יום ד 20.10 מצפה רמון> ירוחם פרטים מלאים על המסלולים והרשמה באתר המסע אני ממליץ בחום רב לכל רוכב שמעוניין להתנסות ברכיבה אינטנסיבית במשך מספר ימים ברצף לבוא למסע. זוהי חוויה ספורטיבית מאתגרת ולצידה חוויה בין-אישית מרגשת וגם הזדמנות לתרום. כל רוכב המגיע למסע מתחייב לתרום ואו לגייס כסף למען מרכז הספורט. ביום הראשון ישתתפו קרוב ל 400 רוכבים ובשאר הימים קרוב ל 100 רוכבים. זוהי הזדמנות לרכב בקבוצה, בקצב שמתאים לכם, עם ליווי משטרתי וטכני מלא, תחנות ריענון ואירוח בבתי הארחה ברמה טובה. בואו לרכב לפחות יום אחד... מובטחת לכם חוויה מיוחדת.
 
עלויות וגיוס תרומה

לפני הפרטים אני מבקש להסביר את העיקרון: כל רוכב מתחייב לכסות את הוצאות המסע ובנוסף לתרום ואו לגייס סכום כסף שנקבע מראש. הוצאות המסע כוללות בין השאר: אירוח בבתי הארחה ברמה טובה, כל הארוחות, ביטוח, הסעה, ליווי רפואי (אמבלנס צמוד), ליווי טכני (לטיפול מיידי בכל תקלה באופניים), ליווי משטרה, תחנות ריענון בעת הרכיבה, חטיפי אנרגיה, הסעה ואפילו מסאג' בסוף היום. רוכב שמגיע לארבעה ימים: ישלם 1470 ש"ח לכיסוי ההוצאות הנ"ל וכן יתרום או יגייס מקרב חבריו, מכריו, מקום עבודתו... וכו' עוד 5,000 ש"ח שהם תרומה למרכז הספורט. רוכב שמגיע ליום אחד ישלם 750 ש"ח. כמחצית מסכום זה לכיסוי הוצאות והשאר לתרומה. FAQ שאלות נפוצות: 1 . שאלה: למה זה כל כך "יקר"? תשובה: החלק של ההוצאות נובע מכך שמדובר במסע ובאירוח מקצועי ואיכותי, זה עולה כסף. החלק של התרומה נקבע כך ע"מ לקבוע רף תחתון לגיוס או תרומה. 2. שאלה: איך אפשר לגייס סכומים כאלה? תשובה: מנסיון של מאות רוכבים וחמש שנים, זה אפשרי. קודם כל צריך לרצות לתת ולתרום ולסייע. אחרי שהחלטת אתה תוכל למצוא מקורות מימון. אוכל לסייע לך בכך. 3. שאלה: למה זה לא עולה כמה עשרות שקלים כמו רכיבות אחרות? תשובה: ראה סעיף 1. המסע הזה שונה מרכיבות אחרות והוא מאורגן בדרך אחרת וברמה אחרת. זהו מסע של כמה ימים ברצף המחייב התארגנות נאותה.
 

aabramovich

New member
אוסיף ואומר גם אני שמקובל מאוד בעולם הגדול

לבצע איסוף כסף לתרומה במסגרת תחרויות/אירועים שכאלו. למשל - המקומות למרתון לונדון נחטפים. מתוך כ 30K המקומות עדיין נשמרים מקומות שמיועדים לאירגוני צדקה. אם ברצונך לרוץ את המרתון אתה יכול להכנס אם תגייס X פאונדים עבור האירגון. לא גייסת? תשלם מכיסך. מנהל בית הספר של הילדים שלי הצליח לגייס 4500 פאונד עבור 4 וחצי שעות של עונג במרתון לונדון. הוא קרע ת'תחת באימונים קצת יותר מאשר בנסיונות לאסוף כסף. קרן הצדה החביבה עליו (סוכרת נעורים) היתה מאושרת. מרתון ניו-יורק: קרן הצדקה ברנרדו'ס תממן לך כרטיס טיסה + שהיה במלון + דמי הרשמה אם תגייס 3000 פאונד. אם תגייס חצי מזה הם יממנו לך את ההרשמה ויבטיחו את מקומך. לשני האירועים הללו למשל קשה מאוד להכנס. חצי המרתון הגדול בבריטניה ה Great North Run רואה כל שנה כמה עשרות אלפי רצים. חלק ניכר שמור עבור אירגוני צדקה. כמה צריך לגייס כדי לרוץ? כ 500 פאונד לאדם. כל חצי מרתון שאני השתתפתי בו משתף פעולה עם כל אירגוני הצדקה ומעודדים אותך לאסוף כסף לתרומה עבור הריצה שלך. לקוח של החברה שלי מקיים כל שנה ריצה מסניף לסניף. כל רץ מתחייב לגייס מאה פאונד עבור הזכות לרוץ כ 5 מייל. 5000 זה הרבה כסף. 6450 עוד יותר. מאידך - אני משוכנע שאם אנשים יפנו אל מקומות העבודה שלהם ועוד הם יצליחו לגייס. אנחנו תמיד נוטים ל"סחוט" את העבודה בכמה "גרושים" ואח"כ לסחוט רגשית את כל החברים. 10 פאונד פה 20 פאונד שם ומגיעים לסכומים מאוד יפים (לפני שלוש שנים הגענו, 7 חבר'ה, לכמעט 3000).
 

aabramovich

New member
ושאלה (2) לאידוב:

1. נניח הבוס שלי הסכים לתרום 1000 שח. הוא רק מבקש קבלה כדי שיוכל לקבל זיכוי במס. איך זה קורה? 2. איזו תמיכה אני מקבל על מנת לגייס את הכסף? יש יעוץ? יש חוברת? יש משהו רישמי? וזה מתקשר גם לשאלה הראשונה שלי.
 
תשובות

לכל תרומה מתקבלת קבלה מסודרת ואכן התרומות הללו מוכרות לצורך מס. הכסף עובר למרכז הספורט ובו במקום תישלח קבלה. התמיכה בגיוס הכסף מתבטאת בייעוץ (המבוסס על נסיון) ובחומר כתוב ומוכן מראש שתוכל לעשות בו שימוש, בסרטוני הסברה קצרים המתארים את המסע ואת מרכז הספורט והפעילות בו. חברות שתורמות יוכלו להביא את העובדים שלהם לסיור במרכז הספורט ולהתרשם מהפעילות במקום ואף לקבל סדנא שבה מפעילים את העובדים ובאמצעותה הם יוכלו לחוות מעט מהאתגר שאיתו מתמודדים נכים העוסקים בספורט. לדעתי זוהי משימה חברתית מהמעלה הראשונה. עזריאל, תודה מקרב לב על ההסבר המפורט. אתה בהחלט צודק, גיוס הכסף הוא משימה אפשרית בהחלט. אני מציע לכל מי שמעוניין לרכב איתנו לבוא ולא לסגת בשל עניין גיוס הכספים. מנסיון של מספר שנים, זו בהחלט משימה אפשרית והיא נושאת פרות נהדרים... הרכיבה במסע היא חוויה מיוחדת במינה - הרבה מעבר לחוויה הספורטיבית. בשנים האחרונות נהוג לעשות שימוש רב במילה "העצמה", מלשון עוצמה. הרכיבה במסע הזה היא בהחלט חוויה מעצימה לכל הצדדים. מרכז הספורט וציבור הנכים כולו זוכה לתמיכה מוראלית והזדהות. הרוכבים במסע זוכים להכיר אנשים שאינה נותנים למגבלות הפיזיות שאיתם הם מתמודדים לעמוד בדרכם. הם מגיעים להשגים ספורטיביים משמעותיים וכן להשגים בכל תחום אחר בחיים. זוהי חוויה מעצימה במלוא מובן המילה. ויותר מכל, המסע הזה הוא מסע של הנאה, של חברויות שמתפתחות, של אנשים שבאים לרכב יחד למען מטרה ראויה, מתמודדים עם רכיבה מאתגרת ובדרך נהנים מאד. זהו מסע של אהבה במובן הפשוט והחם של העניין, מסע של אהבה והנאה. שבת שלום.
 

Trif

New member
גם בארה"ב

ארועי ספורט הם אמצעי מקובל לגיוס תרומות בארה"ב. השיטה מקובלת הכל טווח הפעילויות - החל בארגוני סטודנטים המארגנים ארועי ריצה כאשר דמי ההשתתפות מועברים לקרן צדקה כלשהי וכלה בטורנירי גולף מקצועיים המגייסים מליוני דולרים. באריזונה נערכת מידי שנה רכיבת MS-150 שכל רוכב מתבקש לתרום $300 לקרן למלחמה בטרשת הנפוצה. ברוב הארועים מהסוג הזה בארה"ב הארוע מופעל באמצעות תרומות. לדוגמה: ספק הקייטרינג מספק הזנה בעלות X ומקבל קבלה לפי המחיר אותו הוא גובה כרגיל עבור שרות דומה שהוא גבוה בהרבה וזוכה בהטבת מס נכרת, כנל לגבי חולצות, דיור, שירותי חילוץ וכדומה. דרור
 
למעלה