בן 14 מאובחן על הספקטרום

יפית178

New member
בן 14 מאובחן על הספקטרום

היי.בעקבות האבחון של הקטנה ערכנו אבחון לבן הגדול.
הבעיות איתו התחילו בגיל שנה וחצי.כל הסימנים היו.קשר עין לא יציב.חוסר היענות לשם.גרייה .הכל. בהתפתחות הילד אמרו שיש לו חוסר וויסות חושי ועיכוב שפתי.מאז ערכנו לו אבחונים רבים.פסיכולוגי בגיל 7. פסיכו דידקטי בגיל 11.ולא רמזו אפילו על אוטיזם. אובחן במהלך השנים בקשב וריכוז ו ocd. עם הרבה התפרצויות זעם. עכשיו סוף סוף אובחן.כמובן ביוזמתי.
שאלתי- מה ניתן לעשות בגיל זה? כיצד מומלץ לטפל? כרגע לומד בחט"ב רגילה. מבחינה לימודית מצליח.מתוחזק עם הרבה שיעורים פרטיים....מבחינה חברתית חש דחייה. טוען שלא יודע להשתלב בשיחות של החברים.בעיקר מקשיב. טוען שמרגיש "שקוף". די בודד. לפעמים תוקפני.חטשב שפוגעים בו ואז תוקף חזרה.לרוב לא מבין סיטואציות חברתיות.
אשמח לקבל עצות.
 

TikvaBonneh

New member
מוכר, גם אצלי הגדול אובחן בגיל 15 בעקבות הקטן

האמת שבאיבחון הפסיכודידקטי כן רמזו לנו על אוטיזם. היא כתבה "הצד התקשורתי אינו הצד החזק שלו". לא הבנתי את הרמז.

כך שאת הקדמת אותי בשנה.
אני אספר לך מה אנחנו עשינו בעקבות האיבחון.
שלב ראשון
הכנסתי לבית הספר, כן, כן, לכיתה ט, משלבת ומשלב, לקחתי מנחה שילוב, הבאתי את עמליה עמית שהעבירה סדנת שילוב לילדים, החלפתי את הפסיכולוגית והפסיכיאטרית לכאלו שמתמחות בספקטרום.
בקיץ שלחתי אותו לקייטנות עם משלבות.

שלב שני
התחלנו תיכון. השילוב צלע. החלפתי מנחה שילוב. זה לא עזר. החלפנו תרופות. זה לא עזר. הורדנו מקצועות מהמערכת. זה לא עזר. המשלבות פחדו מהתפרצויות הזעם של הבחור המגודל. החרדות התגברו עד שלא היה מסוגל להכנס לכיתה וישב עם המשלבת בספריה.

שלב שלישי

אחרי שישב בבית כמה זמן, העברתי אותו לבית ספר חינוך מיוחד. שם, למרבה הפתעתי, התחיל לחיות חיי מתבגר טיפוסיים. לצאת עם בנות, לנסוע עם חברים לתל אביב, לעשות בלגנים למורים בבית ספר.

שלב רביעי
כשהיה בן 18 אמרנו שלום ולא להתראות למערכת החינוך, וכעת הוא בן כמעט 20, לומד במכינה קדם אקדמאית. יש לו חברה בלונדינית מהממת כבר שנתיים, יש לו הרבה חברים.

המסקנות שלי
1.הפן החברתי הוא הכי חשוב. לימודים תמיד אפשר להשלים.
2. לילדים בגיל ההתבגרות עוד יותר קשה לקבל את השונה מאשר למבוגרים. סיכוי קלוש לשילוב אמיתי.
3. אין תרופה לאוטיזם. כל התרופות רק גרמו לו נזק ונתנו לו בגלל איבחון לא נכון.
 

יפית178

New member
מתלבטים מאד האם לבקש קצבה

עד עכשיו די שרד את מערכת החינוך. חוששים ״להרוס״ לו את העתיד.... צבא...רישיון נהיגה.חוששים שלא יסלח לנו אם בעתיד יימנעו ממנו דברים.מילא,אם היינו מאבחנים מגיל צעיר.... איך אפשר בכלל לספר לנער שהוא אוטיסט?!
 

פופי2009

New member
רשיון נהיגה?

סליחה שנדחפת. באמת יותר קשה להוציא רשיון נהיגה כשאתה מאובחן כאוטיסט?
 

TikvaBonneh

New member
לא, אין בעיה להוציא רשיון נהיגה עם אבחנה של אוטיזם

הבעיה יכולה לצוץ אם הוא בטיפול פסיכיאטרי ולוקח תרופות אנטי פסיכוטיות שמשפיעות על הערנות שלו. זה כתוב באזהרות על התרופות שלא מומלץ לרכב על אופניים וכן הלאה.
 

TikvaBonneh

New member
ביטוח לאומי לא מעביר מידע רפואי לצבא ולמשרד הרישוי

הבן שלי קיבל צו ראשון כמו כולם.
לגבי איך לספר, רצוי שתעשו זאת אחרי שאתם תרגישו יותר בנוח עם האבחנה ותקבלו תמיכה.
הבן שלי השתתף בגיל 15 בתערוכה "יוצרים מהמסגרת", והראו שם סירטון שהיה מאוד מעצים עבורו ועבורנו.
מצרפת לך קישור לסירטון
בשני חלקים
https://www.youtube.com/watch?v=zB5UMaD92pQ
https://www.youtube.com/watch?v=BiUPPf0E2e4&feature=channel
 

alphadelta

New member
יעוץ עם איש מקצוע

שמכיר את הילד הספציפי. אנחנו עשינו את זה בליווי של אשת מקצוע מופלאה. והתגובה של הג׳וניור ( אז כבן 11) ״אה, אז עכשיו אני מבין״ זה הסביר לו כל כך הרבה דברים על עצמו.
 

iris511

New member
אני משהו לא מבינה, אם לילד אין בעייה לימודית והתנהגותיות

המשלבת היא רק לעניינים החברתיים בהפסקות?, האם מאשרים דבר כזה?.
האם המשלבת בעצם לא מעצימה את השוני של הילד?.
 

TikvaBonneh

New member
משלבת לילד בתפקוד גבוה

גם בשיעור וגם בהפסקה יש סיטואציות חברתיות שיכולות להיות קשות לילד בספקטרום האוטיסטי. נניח, לבן שלי הייתה נטיה מרגיזה להעיר לילדים שמפריעים בשיעור! לפעמים המורות משתמשות באמירות ציניות שהוא מפרש כפשוטן. המורה אמרה: "מי שלא באמת רוצה להקשיב, שיצא החוצה", והבן שלי פירש זאת כאישור לצאת באמצע השיעור ולשחק בחוץ.
לילד עם איבחון בספקטרום נעשית ועדת שילוב ומאשרים לו משלבת.
המשלבת צריכה לדעת איך לפעול נכון ולהתערב רק כשצריך ולא בצורה בוטה - לרמוז. בהפסקות היא צריכה להיות יותר פעילה, ואת ההפסקות שלה היא יכולה לקחת בזמן השיעורים.
 
למעלה