בן שנה וחודש שלא ממש לועס

גילור

New member
בן שנה וחודש שלא ממש לועס

בני, בן שנה וחודש בדיוק. הוא אוהב להתנסות במגוון מזונות חדשים ומבקש לטעום כל מה שאנחנו אוכלים. זה מצויין כמובן. אבל הוא לא יודע ללעוס ופשוט בולע חתיכות שלמות ועושה קולות של הקאה (למרות שבפועל אינו מקיא), או לחילופין פשוט יורק החוצה את החתיכות. בטיפת חלב המליצו לי להפסיק לתת לו לגמרי טחון כדי שילמד ללעוס (הן טוענות שלמידת לעיסה מגיעה רק מתוך התנסות). ניסיתי לתת קציצות במגוון סוגים (ניסיתי מבושלות ברוטב אדום, ניסיתי מטוגנות ואפילו ניסיתי לתת לו בשר של ספגטי בולונז ומילוי בשרי עם אורז של ממולאים) אבל הילד ממש לא יכול לסבול את הבשר הטחון. או שהמרקם לא נעים לו או שהטעם של הבשר הטחון. חשוב לי מאוד שהוא יאכל בשר כי הוא אנמי ומקבל תוספת ברזל. חזה עוף או עוף שאינו טחון אני חוששת לתת לו כי הוא לא לועס. כשאני נותנת לו מרק טחון הוא אוכל מנה יפה בהנאה רבה. מה עושים? האם להחזיר אותו לטחון בצהריים? ושאלה נוספת: סדר היום שלו מבחינת אוכל נראה בערך כך: בבוקר - בקבוק סימילאק אח"כ 2-3 פירות (לא מרוסקים). צהריים - חזרנו כאמור למרק עם מגוון ירקות, עדשים אדומים ומנת עוף או הודו. אחה"צ - יוגורט ולפעמים גם 2 ביסקוויטים ערב - ביצה, גבינה, עגבניה, כריך, פשטידה, לביבות ירק (כל פעם משהו אחר כמובן). לפני השינה לרוב לוקח עוד בקבוק סימילאק עם מעט דייסת דגנים מעורבים. האם זה נשמע מספיק מאוזן או שכדאי להוסיף עוד משהו? (יש לציין שעידו רזה מאוד). ותודה כמובן על תגובתך
 

מחשבות

New member
בטיפת חלב שמים את כל הילדים בסד

וחושבים שהסד מתאים לכולם. אני מציע לחזור ומיד לטחון משום שאכילת מזון בעל ערך תזונתי גבוה עדיף על אכילת מזון לא טחון ולעיסה. עוד לא ראיתי מבוגר אוכל טחון. צריך קצת היגיון וזה לא תמיד נמצא בטיפת חלב. התפריט של בנך נראה עשיר ואם הוא רזה רק טוב יצא לו מזה למשך שארית חייו.
 

גילור

New member
הופהההה שלום באמת../images/Emo13.gif מה שלומך?

בחיי שטוב לראותך (ולא בציניות!!!)
 

גילור

New member
לגבי "עוד לא ראיתי מבוגר אוכל טחון"

דווקא אני כן...בגיל מסויים חוזרים להיות תינוקות (שלא נדע)
 

גילור

New member
מקפיצה לתשובתה של הדיאטנית

הגב' יפה שיף. חשוב לי לשמוע מה דעתך.
 
נשמע מצוין

סך הכל בנך מתנסה באכילת מזונות מוצקים. אין מה לדאוג אם יתחיל לאכול בשר בצורה לא טחונה רק עוד חודש או חודשיים. תמשיכי כך תמשיכי לנסות אפילו רק חלקים מארוחת צהריים פעם בכמה ימים.
 
למעלה