מתאים לאיש מים...סיפור על..
שנים רבות אני דייג כזה..שנות ילדותי והקרבה למקורות מים כנראה שהשפיעו על אהבתי לדיג.ובכל השנים שהייתי דג עם חכה בקישון שבתקופה ההיא היו מימיו זכים ונקיים בזרימתו שליד השכונה שלנו..קרפיונים זהובים ענקיים,בורים צרי גזרה ואפורים,וסרדינים מסוגים שונים..אלה היו דגי נוף ילדותי.בצבא כבר הייתי מדופלם יותר וציוד הצלילה הפך לחלק ממני,ולמרות הכל עזבתי את הדברים הכבדים והתעסקתי בדיג שינור רגיל[שנורקל]אהבתי את דגי השונית והסלעים המעניינים,הצמחיה ונופי הריף עניינו אותי יותר ממימי העומק הכהים.ואמר לי פעם דורון המציל מאכזיב שאני יותר מביט על הדגים מאשר לוכד אותם,ובהחלט יש בזה משהו. בוקר אחד ואני לבד..בפארק של אכזיב מקום קבוע ואהוב שלי לדיג,וקצת לכיוון מועדון הים התיכון.וככה אני מחנה שם את הרכב בצד שליד הכניסה..ומתפשט שם..והשעה שש בבוקר ואין שם נפש חיה.לובש את בגד הים,את הסנפירים השחורים והכבדים,המסיכה ההיא והשינור האדום..וביד רובה הגומיות הישן הזכור לטוב.והופ...למים הקרים.מבט חטוף לסביבה ומתחיל לשחות במים הרדודים שם בין סלעי החוף החדים ומלאי הצמחיה.מבט נוסף מהיר על דג מימין ואני מגלה משמאלי את הטריגון הארסי והדי נדיר בסביבה הזאת,הכתמים הסגולים שעל גבו נראים קצת זוהרים בשעת בוקר זו של טרם קיץ.ובלי הרבה מחשבות מכוון את הרובה וטראח...החץ נתקע בגבו והוא מפרפר.אולי היתה לי מחשבה לייבשו ולהציגו ככה על הקיר בבית,אבל כגודל הציד הזה..כגודל החרטה להתנתק ממנו ולעזוב אותו,וכבר היה מאוחר מדי.גודלו היה כארבעים ס´מ ובהנפתו על הסלע כשהוא עדיין והחץ בגבו היה מעשה שטות..ובהנף מהיר כברק..תקע בי את המחט השחורה והכואבת שבקצה זנבו..וחמק מהרובה תחתי ונעלם.פרץ עז ואדום ניתז מהחיבור הזה שבין הבוהן לכף היד,ובעוד אני אוסף את הרובה והסנפירים וכל כולי מבוהל מהדקירה ההיא..והדם ממלא את חלקת המים סביבי והכל אדום שם..מחזיק את מקום הדקירה וחוסם את פרץ הדם שממשיך לזרום.ובעוד אני מכרכר בין הסלעים בשעת הבוקר המוקדמת הזאת ועם כל הציוד אני רץ לאוטו...זורק הכל וניגש למועדון הצלילה של דני שכבר ער בשעה כזאת ומבקש עזרה..אני מקבל איזה סמרטוט ואינפורמציה מקובלת שאסע מהר הביתה ואניח את היד במים חמים כדי להפיג את ארס הדג הזה הארסי,והוא עוד מוסיף לי מרחוק שאמהר..כי היד תפסיק להגיב ולא אוכל להעביר הילוכים,הוא צדק! לקראת הרמזורים של עכו היד היתה צפודה כבר לגמרי,כל שורש כף היד התנפח למימדי בלון ממש והאצבעות כמעט ולא נראו.ונשארתי בהילוך שני עד הבית...אשתי מילאה פיילה קטנה עם מים חמים,וישבתי שם ככה סובל מכאב איום עד הערב..ובלילה רק התחילה הנפיחות לרדת,והכאב שכך.לאחר ימים ארוכים היד חזרה לדמותה הטבעית,והיום אחרי עשר שנים כמעט אני עדיין מוגבל בתנועת הבוהן.