במשמרת היום התקשרה מישהי

במשמרת היום התקשרה מישהי

בגלל בעיה באינטרנט. כן מתקשרים אלי לגבי בעיות באינטרנט אבל מה שקרה היום הרתיח אותי. לשם שינוי אני לא מאשים את הלקוחה וגם לא את החברה שלנו שנותנת לה חשבון אינטרנט וגם לא את ספקית התשתית שלה. מי שאשם זה אותו נוכל שקורא לעצמו "טכנאי" שטיפל לה במחשב אחרי שקיבל וירוס. זוכרים את הטכנאי זב החוטם הידוע לשמצה? הלוואי שהיה לה אחד כזה במקומו. הבן אדם הזה הוא פשוט פושע. אין לי מילים אחרות לתאר אותו. וזה ממש הרתיח אותי. הכל התחיל בזה שללקוחה היה וירוס במחשב. קורה. אז היא פנתה לשכן שלה, להלן הפושע למשך המשך הודעה זו, תיכף תבינו למה. הפושע פירמט לה את המחשב והתקין ווינדוז 2000 , בלי רישיון כמובן אבל פה תגידו שיש עוד אלפים כמוהו שמסתובבים להם חופשיים. סבבה. אז יש. הוא לקח לה על זה 400 שקל. 400 שקל! לקחת 400 שקל ? סבבה. אז שים XP עם פיירוול מובנה. למי שלא מכיר, פיירוול= הגנה נגד וירוסים שאנטיוירוס לא מספק דבר קריטי בווינדוז 2000 אחרת תוך דקה מהחיבור לאינטרנט זהו יש וירוס במחשב. אז הוא התקין לה את הווינדוז, לא שם פיירוול והלך. כולה השאיר אחריו איזה אנטיוירוס מעפן שלא מגן על המחשב בכלל מול כל מה שיכול לקרות לווינדוז אחרי החיבור לאינטרנט. כלומר ככה סידר לעצמו שעוד כמה זמן היא תחזור אליו כי המחשב הלך לעולמו בגלל וירוסים, שהוא , הפושע יכל למנוע מראש, והוא יכול לדפוק עוד קופה של 400 שקל על חשבונה בגלל "הוירוס" שנכנס לה למחשב ככה משום מקום" לעשות פני תמים ולחייך בלב על זה שהוא עושק אותה. טוב, עד כאן אתם אומרים בטח עבריין מחשבים קל,אבל למה לקרוא לו פושע? מה שמעלה את הבן #### הזה לדרגת פושע זה מה שקרה היום. היום הלקוחה התקשרה אלי לקבלת עזרה. אחרי שהיא דיברה עם כל העולם, היא הגיע אלי במקרה. תחקרתי אותה לגבי מה שהיה, עשיתי בדיקות מקיפות, דיברתי עם החברת תשתית שיעשו את הבדיקות שלהם, והמסקנה שלי מכל הבדיקות היתה שכנראה מדובר בתוכנות ריגול ווירוסים. אז הדרכתי את הלקוחה להוריד תוכנה נגד תוכנות ריגול ופיירוול בתקווה שזה יעזור למחשב שלה. היא אמרה שהיא לא יודעת אבל היא תיעזר בטכנאי שלה שיתקין לה וידריך אותה. טוב, היא אמרה שהיא תחזור יותר מאוחר אלי אחרי שהיא תסיים איתו. אחרי כמה שעות היא מתקשרת המצב רק החריף (כנראה בגלל הוירוסים והתוכנות ריגול). שאלתי אותה אם הטכנאי, סליחה הפושע, עזר לה. התשובה שלה היא שהוא אמר שהתוכנות האלה מיותרות לחלוטין והוא שם לה הגנה מספיק טובה שמכסה את כל התוכנות האלה. עכשיו אני יודע מה הוא שם לה ומה הוא לא שם והאנטי וירוס המעפן הזה (AVG למי שמתעמק) הוא לא תחליף לשאר ההגנות בשום צורה!. טוב, אז לסיום הוא לקח ממנה עוד 170 על הטרחה של להגיע אליה. 170!!! והוא שכן שלה! גר איזה כמה קומות מעליה! על מה 170? בטח עשה את עצמו בודק דברים ברג'יסטרי או בbios או מי יודע איפה, ככה שלמי שלא מבין זה נראה מאוד רציני ומתוחכם ומרשים, אמר שהכל תקין במחשב והתקלה אצלנו ולקח על זה 170!!! ולא התקין לה את התוכנות! הפושע הזה, גנב לה 570 שקלים חדשים והשאיר אותה עם מחשב לא תקין. אותי זה מרגיז, הלקוחה מרגישה מרומה, אני מרגיש חסר אונים כי אני לא יכול באמת לעזור לה כי זה לא במסגרת התפקיד שלי ורק הפושע שמח לו עם הכסף שלה. אוף אני כל כך מתעצבן כשאני חושב על זה! למה אין חוק נגד אנשים שהם לא טכנאים, מתחזים לכאלה, ועושים עבודה ממש גרועה ולוקחים על זה ים כסף?
 
אכן פושע

אבל אני לא מאמינה שאחרי הפעם הראשונה שלא היה שינוי היא חזרה אליו... fooled you once shame on him fooled you twice shame on you אגב איך זה הסתיים?
 
זה עוד לא הסתיים

הייתי חייב לסיים את המשמרת ונתתי למישהי אחרת להמשיך את הטיפול בתקלה אבל אני יודע שהיא לי תוכל לסדר לה את המחשב מכל הוירוסים שנכנסו פנימה בגלל שהפושע הזה עבד עליה. היא רק אולי תחזיר לי את החיבור לאינטרנט, אבל בלי יכולת לגלוש רוב הסיכויים. מחר אני עובד אז הלקוחה אמרה שהיא תיצור איתי קשר (ממש נקשרנו אחרי החוויות הטלפוניות שלנו) אם היא תזדקק לעוד משהו, אבל תכל'ס במצב הנוכחי כבר מאוחר מדי בשביל תמיכת אינטרנט כי המחשב לא תקין. היא אמרה לי בסוף השיחה שהיא תפנה לטכנאי מחשבים אחר שהיא סומכת עליו בחנות שבה היא רכשה את המחשב. נקווה שאצלו יהיה טוב. דיווחים נוספים על הדרמה/טרגדיה בבית הלקוחה ברגע שיהיו לי פרטים נוספים! הסיפור הזה הוא עוד סיבה להתחיל להריץ את חוק הרישיון לאינטרנט! תזכרו שזה לא רק בשבילנו נציגי השירות, זה גם ובעיקר עבור הלקוחות. אני מזכיר לכם לכתוב לח"כ האהוב עליכם עוד היום!
 
אני לא בטוחה בעניין רשיון האינטרנט

זה עניין שהוא הרבה יותר אינדיבידואלי מה שכן הייתי מכניסה למערכת החינוך שיעורי נימוסים, הליכות ואנושיות כדי שלא יצאו מפלצות כמו שיש היום, ברברים וגנבים ובכל מקרה להתחיל ללמד מחשבים באופן יותר נרחב זה הרבה יותר עדיף אחי הקטן יודע לתפעל מחשב מגיל 4 בערך בצורה מדהימה אגב כשאני לא מבינה בנושא מסויים כלשהו אני הולכת ובודקת, לרוב אני אעדיף לשלם יותר כסף ולשכור שירותים של חברה גדולה ומוכרת לי או מישהו שמוסמך לעבוד תחת החברה הגדולה והמוכרת לי מאשר לקחת את חאפר או ילד זב חוטם
 
אם היא הייתה מזמינה טכנאי אמיתי

אם היא היתה לוקחת טכנאי מהחברה שלנו שהיא מוכרת וידועה+קונה דיסק מקורי עם רישיון של ווינדוז מחנות מחשבים, אז היא היתה מגיעה לסכום שהיא שילמה בערך לפושע, והיא היתה מקבלת מחשב שמתפקד יותר מדקה אחרי שהוא התחבר לאינטרנט ותמיכה במידת הצורך אם יש תקלה בווינדוז ממייקרוסופט. אני מבין במידה מסויימת את הגישה של לא לשלם על תוכנות חוקיות, כי לשלם על מערכת הפעלה+אופיס+אנטיוירוס זה יכול להגיע להשתוות למחיר המחשב, ולא להרבה אנשים זה קל להוציא אלפי שקלים על תוכנות. לכן פונים לטכנאי שעושה את הכל בצורה לא חוקית ב400 שקל. אבל במקרה שלנו הפושע הזה לא ראוי להיות אפילו טכנאי שעובד מתחת לשולחן. אינשאללה ישרף לו הספק כוח, יבער לו המארז בצורה ספונטנית ויקבל הרבה מסכים כחולים במחשב שלו אמן.
 

יניב95

New member
אני במקומה

הייתי דורש את הכסף חזרה מהטכנאי ואם הוא היה מסרב הייתי תובע אותו על זה שהוא התקין לי תוכנה לא חוקית.. או מלשין עליו ל BSA.
 
מעשייה בלקוחה ופושע: הסוף?

היום שוב עבדתי והפעם משמרת לילה, הלקוחה התקשרה ודיברה איתי. ביקשתי ממנה עדכון על מה שעבר מאז אתמול. הלקוחה סיפרה לי את ההתפתחויות. מסתבר שהתומכת שדיברה איתה אחרי ניסתה לעזור לה והצליחה לחבר אותה לאינטרנט אבל המחשב לא גולש מן הסתם. הפושע הגיע לקראת סוף השיחה והתווכח עם התומכת שהתקלה היא אצלנו. אחר כך הוא ניסה לעשות משהו על המחשב במשך כמה זמן לא ברור לי מה, השאיר ללקוחה כמה דיסקים לא ברור לי למה ואמר שהוא יחזור אליה היום. היום הוא הודיע לה שקשה לו לעזור לה היום כי כואב לו הגב והוא לא יכול לשבת מול המחשב בגלל זה ושתנסה לטפל במחשב לבד עם הדיסקים שהוא השאיר לה ??!! שאלתי אותה מה מצב המחשב כרגע ומסתבר שהוא במצב סופני- מופיעות לה שגיאות של מערכת ההפעלה וכל המחשב נתקע. הלקוחה אמרה שהטכנאי אמר לה שהשגיאות האלה הן גם תקלה אצלנו. ואלו שגיאות של הווינדוז! מדהים כמה שבן אדם יכול להמשיך לשקר. מסתבר שהפושע עדיין לא לקח לה את ה170 שקל הנוספים אלא אמר לה שבפעם הבאה כשהוא יגיע מחר הוא יחייב אותה על זה. אמרתי לה שבשום אופן לא תשלם לו את ה170 ושלא תיתן לו לגעת בחיים במחשב שלה, ושהוא לא מבין מהחיים שלו ושהוא אומר לה דברים לא נכונים ולא יודע מה הוא עושה. אז אמרתי לה לכבות את המחשב, לסיים את היום ולקחת את המחשב מחר לטכנאי נורמלי אמיתי. זה סוף הסיפור כרגע, רק חבל לי שהיא למדה את הלקח הזה בדרך הקשה.
 
לא חסרים אנשים כאלה

שמנצלים את היעדר הידע של אנשים במחשבים ועובדים עליהם ככה. מזלי שיש לי אבא ואח שמבינים במחשבים.
 
ומה עושה

מי שאין לו בן משפחה שמבין? שואל בן משפחה שלא מבין מי מטפל לו במחשב אני בכלל לא מפרסם עצמי-מגיעים אלי מלקוח ללקוח-המלצות וזה בעקבות שרות הוגן ומחירים הוגנים
 
בטוח בזה שאתה לא מפרסם את עצמך?

כי כתבת על עצמך שבחים בהודעה, בחתימה ציינת לטובה את היחס שלך ללקוחותיך שעד כאן זה טוב ויפה, אבל טרחת גם לציין את איזור מגוריך ומספר הטלפון שלך. לא יודע מה איתך אבל השילוב של כל הפרטים הללו,בשיא הכנות-לי זה נשמע כמו פרסום וסתירה של האמירה "אני בכלל לא מפרסם עצמי"...
 

nbw1

New member
זה פשוט ביזיון

עזוב פה את עניין הבורות הגמורה של אותו "טכנאי" ואותה לקוחה שמתקשרת להתלונן במקום הלא רלוונטי (וזה שקול ללקוח שמתקשר להתלונן על סניף הבנק שלו אחרי ששדדו אותו ברחוב), הבן אדם הוא פשוט נבזה. בחיים לא הייתי חושב לבקש כסף על עזרה במחשב לשכן..זו פשוט התנהגות מבזה, והוא עוד לקח לה 600 ש"ח על כלום..יפה מאוד. מזכיר לי את כל אותם טכנאים בשקל שהייתי ועודני מדבר איתם לפעמים: אתה מנסה לרוץ איתם קדימה והם לא מבינים איפה זה לוח הבקרה ומה קשור כתובת IP לזה שאתה לא מצליח להתחבר..
 

יניב95

New member
היה לי מקרה דומה

טכנאי גם כנראה טכנאי צעצוע היה אצל לקוח שלא מבין כלום ובמקום להגדיר ללקוח את הראוטר כמו שצריך התעקש להגדיר חייגן בכל המחשבים- כי הסברתי לו שאנחנו לא נותנים חיבור קבוע. הטכנאי ניגן לי על המצפון שבגללי הלקוח משלם על כל שעה 150 שקל תוך כדי שהוא משחק אותה שיש תקלות לא הגיוניות- או למשל טוען שהחייגן של הכבלים בא בקובץ ZIP והוא לא יכול לפתוח אותו למרות שהוא בא ישר בצורה של EXE מוכן להתקנה. בקיצור לא חסרים כאלה הדרך הכי טובה לטפל בכאלה מקרים זה לפנות ישירות ללקוח ולהגיד לו שהוא יכול להתסדר ללא טכנאי ושאתה כנציג תוכל להדריך אותו מה לעשות- אני לא מתכוון על להיכנס לכסאח עם הטכנאי ולהגיד לו שהוא לא מבין כלום אלא לדבר עם הלקוח ולהסביר שהטכנאי אינו נחוץ כאן( להיות פוליטיקלי קורקט). גם לא חסרים טכנאים של הכבלים שמתקשרים ומאשימים את הספק בזמן שהם בהתקנה הראשונית לא מצליחים להגיע למצב אצל הלקוח שהם רואים את האתר של HOT.
 

JaneLame

New member
אם הייתי טכנאי הייתי מתביישת

להתקשר לקבל תמיכה טכנית.
 

JaneLame

New member
כשבא אלייך מדביר הביתה,

לא תבדוק אם יש לו אישור ממשרד הבריאות? אולי הוא מפזר לך אזבסט בחדרים. תראה לי לקוח אחד שדורש תעודת טכנאי מוסמך מהטכנאי שלו. אם הלקוח יפגין אסרטיביות הוא לא יישקע בבוץ.
 
למעלה