במצעד ייאלץ להפוך להפנינג

שמנתולה

New member
גטו קוראים לזה

לא משהו ששווה לנסוע עד ירושליים בשבילו. חבל, דוקא תכננתי.
 
את כרגיל בהחלט

ברורה ומשכנעת... ולי מאוד יד לא נעים בבטן האם המחוייבות שלי היא בכל מחיר? האם לא לבוא זה לשים פס על הדמוקרטיה .. כי הרי מי שהוביל קיבל החלטה וכל העת איפשרנו את ההובלה הזו ופתאום לא מתאים לי אז איזו משמעות יש לדמוקרטיה שבשמה זעקנו עד כה? ובכל זאת..חסרות לי החלטות תקדימיות בסוגיות שעלו בשבועות האחרונים.. חסרה לי האמירה הברורה שלא רוצים להיות בארון אם בכל זאת החליט מי שהחליט שהמאבק יתנהל בתוככי דמוי ארון... חסר לי הדו שיח בתוך הקהילה ואולי זאת עוד אחת מתוך הסיבות שבשלן לא ניתן עדיין לייצר דו שיח חיצוני כן ואת צודקת אבל לי זה עדיין מרגיש רע.. קשה לי עם האמירה הסופית ומהי אומרת לגבי העתיד.. והכי הכי ההרגשה שצעדנו כמה צעדים אחורה מבלי משים.. מרגישה שנעשה בנו שימוש זול וציני.. ולא אין לי תשובות אבל יש לי הרבה יותר שאלות ממה שהיו לי אתמול...
 

טל קר

New member
רציתי להגיד ששכנעת אותי לבוא,

והצבתי חלק מהודעתך גם בפורומים נוספים (כמובן עם לציין שזו את כתבת בפורום הזה) כדי לשכנע עוד אחרים לבוא, וגם דיברתי עם עוד אנשים בטלפון שיבואו, אז תודה לך, כי בהתחלה מעצבים רציתי לא לבוא כמחאה, ובזכותך הבנתי שבעצם, אם לא אבוא לא אספר כמי שמוחה על התנהלות הבית הפתוח וההתקפלות, אלא לא אספר בכלל, כאילו אין לי שום נגיעה לענין.
 

שמנתולה

New member
לא מסכימה איתך

את החשיפה כבר קיבלנו, בשבועיים האחרונים. לא בשביל החשיפה אני אסע עד ירושלים. כן הייתי נוסעת לממש את זכותי הדמוקרטית להפגין את נוכחותי בצעדה, על אפם ועל חמתם של אלה שלא נאה בעיניהם הדבר. אבל בשביל שיסגרו אותי באיצטדיון? מה, אני מופע בידור? איפה ההפגנה פה? לא אשקיע מזמני ומכספי בשביל זה. לא נאה בעיני. במקום זה אני אסתובב בעפולה עם אשתי וילדי, בסידורים ה"חיוניים" של עריכת קניות וביקור בבנק אני אשיג יותר ניראות לקהילה מאשר בהשתתפות ב"פשרה" העלובה שתתקיים בירושליים ושאין בה שום כבוד לקהילה והניראות היחידה שבה מראה תמונה לא מחמיאה שלנו.
 

טל קר

New member
איזו אכזבה + לא נשארת בבית

אני מסכימה עם דבריך ועם דברי שמנותלה שלא יעלה על הדעת שהיו עושים דבר כזה לכל קבוצה אחרת, ושזו כניעה להומופוביה ושזו פגיעה בדמוקרטיה. אבל במצב המחורבן הנתון, לדעתי עדיף להגיע מלא להגיע, כי מי שנשארת בבית לא 'נספרת' כ'מי שבתור מחאה נשארת בבית' אלא פשוט לא נשמעת בשום אופן, כאילו אין לה שום נגיעה לענין. אני חושבת שמאוד חשוב להגיד את מה שאת ושמנותלה אומרות, לא רק לקראת מה שיהיה מחר, אלא גם אחרי, וגם לקראת יוני הקרוב, אבל אחרי שהתעוררתי משינה ראיתי תחדשות וחשבתי כמוך, קראתי את ההודעה של פרח והסכמתי, שהדבר הכי טוב לעשות במצב הלא טוב הנתון זה להגיע, ולא להשאר בבית. אני אשמח אם יהיו כאלו שימחו על הביטול היום, מחר, כל יום, מחר מחוץ לאצטדיון, מחר בתוך האצטדיון, בצדק בעיני הן ימחו. אבל להשאר בבית בשקט כאילו מה לי ולזה, זו לדעתי האופציה הגרועה מבין הקיימות בפועל.
 

שמנתולה

New member
אני לא אבוא לעשות הצגה לתקשורת

ממילא הם ימצאו אתהמפגין הכי הזוי ושולי כדי לייצג את ה"מיצג" בתקשורת. על דעת הקהל אני משפיעה יותר ביום-יום בהתנהלותי הרגילה, התקשורת בעניין הזה רק שמה לנו מקלות בגלגלים. ואני גם לא צריכה את דעת הקהל, אני צריכה את הכרת המחוקק ואת זה ממילא לא אשיג כך מחר.
 

בת שחף

New member
מוזר מאוד

אנחנו באמת כל כך מפחידים/ות אותם, שהם מוכנים בכל פעם לצאת למלחמה רק כדי למנוע את מצעד הגאווה? קודם מלחמת לבנון השנייה שביטלה את המצעד הבינלאומי ועכשיו בית חנון - העיקר שההומואים והלסביות יישבו בשקט בבית ולא ירימו ראש? ומוזר עוד יותר מה שקורה עם הקרובים לנו - בני משפחה, חברים, עמיתים לעבודה - הם פשוט נעלמו בימים האחרונים. נמוגו אל תוך הדמדומים. אף מילה טובה, אף טלפון לעידוד, אף מייל של אנחנו איתכם. ושלא יהיה ספק, כולם איתנו ובעדנו, רק שזה לא נראה להם חשוב או שנדמה להם שזה לא נוגע להם. מין התעלמות כזאת. באמת מוזר. וכואב.
 

DarlingAdam

New member
אפשר לבוא

עם שלט שמבהיר את התחושה, שתומך במצעד באוויר הפתוח ולא בהתכנסות מפוחדת. אולי לעמוד ישר מחוץ לזהו עם השלט במשך כמה זמן.
 
אז מה את מציעה?

נכון זה מאכזב שלא יצא מה שרצינו, אבל בהתחשב בנסיבות- אני לא רואה מוצא אחר. לבטל לגמרי? לדחות שוב את המצעד האומלל הזה ולהמשיך את העימות עם החרדים? נשמע לי שזה המוצא הסביר היחידי. אני לא מבינה למה לצעוד ברחובות העיר זה בסדר ולעומת זו להתאסף באצטדיון זה הופך אותנו למופע בידור. אם כבר אז זה להפך. לדעתי דווקא מגיע "כל הכבוד" גדול לעוסקים בפעילות בבית הפתוח. הם עברו ימים לא קלים ומצליחים לנווט את המאבק המאוד מאוד קשה הזה בצורה מאופקת ומכובדת. סך הכל עובדים כל הזמן תחת לחץ ובחשיפה מאוד גדולה לתקשורת- זה מאודלא פשוט.
 

טרודי

New member
גם המחוקק סופר ראשים

כמה מנדטים יהיו היום באיצטדיון? לכמה אנשים באמת איכפת מהזכויות החוקיות של הלהט"ב?
 
במצעד ייאלץ להפוך להפנינג

כפי הנראה, בגלל צעדות מחאה בעקבות האסון בבית חאנון. החרדים ניצחו בסיבוב הזה (ולמען האמת איני רואה כיצד לא ינצחו גם באלה שאחריו)
 

שמנתולה

New member
אני לא מציעה

אני לא מאלה שמציעים, אני מאלה שנענים להצעות. לא רואה קשר בין הבעת כבוד לפועלם של אנשי הבית הפתוח (לא מכירה אותם אישית) ובין הבעת מורת רוח מהבזיון שעומד לקרות להם מחר. כל העניין היה בקיום מצעד גאווה בירושליים. שאלתך על ההבדל בין המצעד לבין המיצג מזכירה לי את תמיהתו של הציבור על ה"התעקשות" לצעוד דוקא שם ולא, כמקובל, בת"א - מצעד גאווה כשמו כן הוא, מיצג דומם ומקובע בשטח סגור זה פשוט לא זה, ועוד יותר לנוכח "הסכמתם" של החרדים, כך שלדעתי אם הם מסכימים אז הם השיגו את שלהם ובהשפלה זאת של הדמוקרטיה אני לא רוצה לקחת חלק.
 

שמנתולה

New member
הוא סופר רק בזמן ספציפי

וזה לפני בחירות, שאין בקרוב. וגם אז ממילא הקהילה נותנת קולה למפלגות שוליים שדקה אחרי "שוכחות" את מצען ההומולסבי בתמורה לתיק או ראשות ועדה או איזו הטבה כספית אחרת. לא כמו המפלגות של החרדים שיודעות להשיג עבור בוחריהן הכל, בדיוק כפי שהן מתחייבות ואף יותר מזה. יש לנו עוד הרבה מה ללמוד מהם, לי נראה שהם המיעוט הכי עתיר זכויות במדינה.
 
בדרך כלל כשפוסלים אפשרות

אחת זה כי יש אחרת שהיא לדעת המציע טובה יותר. אני מבינה מאוד את הרצון האישי שלא להיות שם, אבל לדעתי זה חשוב כן להיות. גם לי יש המון סידורים, לא ברור לי מי יהיה עם הילדים (אשתי?) וגם עוד אין לי איך להגיע (הצעות לטרמפים מאזור המרכז יתקבלו בברכה).
 
ניווט?

מקסימום אני יכולה לנווט לתרמוס הקפה או שקית הפיצוחים במושב האחורי. עם ההכרות שלי עם ירושלים אנחנו דוהרות בסערה אל תוך מאה שערים (ודקה אחרי כניסת השבת
). אבל כן, אני אשמח. אתקשר אלייך מאוחר יותר.
 
למעלה