במסגרת חיסול החמץ הכנתי היום

רותי410

New member
במסגרת חיסול החמץ הכנתי היום

מקרוני אנד צ'יז. מעדן. ממש טעים. אמנם לא צילמתי, כי הצלחתי לשבור את בית הסוללות במצלמה, אבל תאמינו לי שמדובר במנה טעימה מאוד. אם אספיק לפני פסח - אכין עוד פעם. אם לא - אחרי החג בלנ"ד. ותודה למי שהביא את המתכון לפורום מתכונים. מצטערת שלא זוכרת במי מדובר. (נדמה לי שזה גרגר, אבל אני לא בטוחה)
 

רותי410

New member
מקרוני אנד צ'יז - מתכון.

(ההערות שלי, רותי, בסוגריים) המצרכים 2.5 כוסות פסטה קצרה כ-50 גרם חמאה 2 פרוסות לחם (כחצי פיתה) 400 מ"ל חלב (כוס ו-2/3) 2.5 כפות קמח 150 גרם גבינת צ'דר (שמתי כל מיני גבינות שהיו לי בבית: קשקבל, עמק, מוצרלה ופטה) תבלינים: 1/4 כפית מוסקט (שמתי תבלין פיצה), 1/4 כפית פלפל שחור גרוס, 1/2 כפית מלח. ההכנה 1. לחמם תנור לטמפרטורה של 190 מעלות. לשמן תבנית פיירקס קטנה עם מעט חמאה. (השתמשתי בתבנית חד פעמית בינונית קטנה) 2. להסיר את הקרום משתי פרוסות לחם. לחתוך לקוביות בגודל של מעט יותר מ-1ס"מ x 1 ס"מ. לערבב עם כף חמאה מומסת ולהניח בצד. 3. לחמם בסיר קטן 400 מ"ל חלב. בזמן שהחלב מתחמם, בסיר אחר, להמיס שתי כפות חמאה ולאחר ההמסה להוסיף שתיים וחצי כפות קמח. לבשל תוך כדי ערבוב עוד דקה. לצקת את החלב החם לרביכה ותוך כדי ערבוב מתמיד כדי למנוע גושים. להמשיך לבשל עוד שמונה דקות. 4. להסיר האש ולהוסיף רבע כפית מוסקט (תבלין פיצה), רבע כפית פלפל שחור גרוס, חצי כפית מלח ומאה גרם גבינת צ'דר מגורדת (התערובת שלי). לערבב היטב ותקן תיבול. 5. נבשל במשך שלוש דקות (שש דקות) שתיים וחצי כוסות פסטה קצרה בסיר עם מים רותחים ומומלח קלות. נסיר מהאש, נסנן, נשטוף את הפסטה תחת מים זורמים ונסנן היטב. 6. נערבב את הפסטה עם רוטב הגבינה וניצוק לתבנית המשומנת. נבזוק 50 גרם גבינת צ'דר (תערובת שלי) ונפזר באחידות את קוביות הלחם. 7. נאפה במשך 30 דקות עד להשחמת המאפה. 8. בתיאבון הייתי מכפילה את הכמות. משתמשת בחצי שקית לפחות פסטה ומוסיפה עוד קצת רוטב. אבל יצא טעיםםםם. פחד!!!
 

רותי410

New member
תודה, אושרת. חמודה, תמיד מפרגנת.

ובאמת טעים מאוד. אני מאלה שאף פעם לא מרוצים ממה שהם מכינים, אבל הפעם גם אני אהבתי את זה. השבוע הכנתי גם מג'דרה מבורגול (שוב, במסגרת חיסול החמץ), אני לא התלהבתי, אבל מי שאכל התלהב ברמות. אז כמו שנאמר, על טעם וריח וכו'... שבוע טוב ומבורך לכולם
 
למעלה