במה לבחור?

Martinu

New member
במה לבחור?

חדש בפורום הנ"ל. שאלה למבינים. אני מתכוון להיכנס לנושא הרפלקס הדיגיטלי. עד כה צילמתי בקנון G5 (לפני כן המון שנים באולימפוס OM1 עם כמה עדשות). בהנחה שאני מתחיל מערכת מאפס - האם הפיתוי של סוני עם מערכת הפחתת הרעידות של האלפא-100 שלהם שווה את המאמץ? מה עדיף - קאנון או ניקון? ואולי אולימפוס? מה דעת הפורום המאד מכובד..
 

boren

New member
לא הייתי הולך על אף אחת מהן

ל-A100 יש ביצועי ISO גבוה נחותים משמעותית מהמצלמות המקבילות של קנון (400D) ובמיוחד ניקון (D80). למרבה ההפתעה, ההבדל קיים גם ב-RAW, וזאת למרות שהסוני והניקון משתמשות באותו חיישן. המייצב של הסוני הוא יתרון משמעותי, אבל בניגוד לדגמים קודמים שבהם הוא היה קיים בנוסף ל-ISO גבוה איכותי, כאן הוא מגיע במקום. מאוד מאכזב. המצלמה גם מרגישה צעצועית למדי ביד, וממשק המשתמש שלה פחות טוב מה-5D שאותה היא מחליפה (אין יותר כפתורים ייעודיים ל-ISO ו-WB). בשאר מצלמות ה-DSLR שנמכרות בארץ אין מייצב מובנה בגוף וזה חיסרון משמעותי. כאחד שמשתמש במינולטה 7D אני יכול להעיד שזה תענוג להשתמש במצלמה שכוללת ISO 3200 שמיש ומאפשרת להשתמש בעדשה מהירה מאוד (למשל 50/1.7) מבלי לוותר על המייצב. שום מצלמת DSLR עכשווית מבין אלה שנמכרות בארץ לא נותנת את השילוב הזה, שלא לדבר על הממשק של ה-7D שהוא באמת ראש וכתפיים מעל כל מצלמת DSLR אחרת (ושיחקתי עם רובן). לגבי עיניות, זאת של הסוני בינונית, הקנון והאולימפוס קטנות, והניקון (שזוכה לשבחים רבים) אמנם גדולה, אבל כהה יחסית. לא יצאתי מגדרי. מבחינת תחושה ביד (עניין אישי כמובן), הניקון נוחה מאוד אבל הכפתורים שלה מרגישים ספוגיים ולא נעימים. הקנון מרגישה די צעצועית ועל הגריפ הקטן שלה כבר נכתבו אין ספור מילים. האולימפוס E500 מרגישה טוב מאוד וסביר שה-E330 מרגישה אפילו טוב יותר, אבל לא יצא לי לשחק איתה עדיין. מנגנון ניקוי אבק. לא קיים בניקון ובעיני זה חיסרון גדול. בסוני ובקנון קיים מנגנון כזה, אבל מביקורות בפורומים הוא כנראה פחות אפקטיבי מהמנגנון של אולימפוס. אין לי צל של ספק שה-DSLR הבאה שלי תכלול מנגנון כזה - ולא בגלל שהבעיה כל כך חמורה, אלא בגלל שאני מתגעגע לשקט הנפשי שהיה לי בזמן החלפת עדשות בימי הפילם. נמאס לי מהאקרובטיקה ומחישובי כיווני הרוח שפעולה כזו דורשת במצלמת DSLR שאינה כוללת מנגון כזה. אני גם די מתגעגע לאפשרות להשתמש בצמצמים סגורים באמת ללא חשש שאבק על החיישן יתחיל להופיע. עדשות. כל עדשות הקיט ה‏זו‏לות בינוניות ומטה. הניקון והאולימפוס טובות מהממוצע והקנון פחות טובה מהממוצע. תתכונן לסגור לצמצם 11 כדי לקבל איכות באמת טובה (כמו שאתה רגיל לקבל בצמצם 4 ב-G5 שלך). פיצ'רים נוספים. אולימפוס E500 מגיעה עם קיט שכולל שתי עדשות (טובות למדי) שמכסות ביחד טווח של 28 עד 300. ל-E330 יש מסך LCD מסתובב כמו בקומפקטיות. הסוני היא היחידה (בארץ) שכוללת גם מייצב וגם מנגנון נגד אבק. לקנון ולניקון יש מערכות גדולות עם הרבה ציוד יקר ואקזוטי. כפי שאתה מבין מהכותרת של ההודעה, אף אחת מהמצלמות האלה לא הייתה גורמת לי לפתוח את הארנק. מה כן היה גורם לי? המצלמה הזו. אמנם כדאי לחכות לביקורות, ונושא השירות בארץ עשוי להיות מהטריד, אבל על פניו המצלמה הז‏ו מציעה סט של תכונות שמקדים את כל המתחרים בהפרש גדול. נחכה ונראה אם לא מדובר בעוד מקרה דומה ל-A100 של סוני - מצלמה שמבטיחה יותר מאשר היא מסוגלת לקיים.
 
למעלה