בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ

מצב
הנושא נעול.

mishmesh

New member
בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ
בימים אלה מתנהל המו"מ בנוגע למכונת ה-TBM שתשמש לכריית המנהרות בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים-A1. ככל הנראה, צפויה המכונה להגיע לארץ ברבעון האחרון של שנה זו, או בתחילת 2011. המועד המדויק של הגעת המכונה לארץ יקבע בימים הקרובים. המכונה תגיע לארץ יחד עם צוות מומחים ומהנדסים שירכיבו אותה, ויפעילו אותה לצורך כריית המנהרה הארוכה בארץ. ותזכרו איפה שמעתם את המידע הזה לראשונה!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ
בימים אלה מתנהל המו"מ בנוגע למכונת ה-TBM שתשמש לכריית המנהרות בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים-A1. ככל הנראה, צפויה המכונה להגיע לארץ ברבעון האחרון של שנה זו, או בתחילת 2011. המועד המדויק של הגעת המכונה לארץ יקבע בימים הקרובים. המכונה תגיע לארץ יחד עם צוות מומחים ומהנדסים שירכיבו אותה, ויפעילו אותה לצורך כריית המנהרה הארוכה בארץ. ותזכרו איפה שמעתם את המידע הזה לראשונה!
תודה רבה על הסקופ!
 

באג2003

New member
בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ
בימים אלה מתנהל המו"מ בנוגע למכונת ה-TBM שתשמש לכריית המנהרות בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים-A1. ככל הנראה, צפויה המכונה להגיע לארץ ברבעון האחרון של שנה זו, או בתחילת 2011. המועד המדויק של הגעת המכונה לארץ יקבע בימים הקרובים. המכונה תגיע לארץ יחד עם צוות מומחים ומהנדסים שירכיבו אותה, ויפעילו אותה לצורך כריית המנהרה הארוכה בארץ. ותזכרו איפה שמעתם את המידע הזה לראשונה!
אי אפשר לחכות!
חיפשתי מידע בנושא הזה רבות, מצאתי מעט. לפי מה שאני הבנתי (ותקנו אותי אם אני טועה) החברה שתספק את ה-TBM היא Herrenknecht הגרמנית (מצורף קישור). באיזה מנהרות יעשה שימוש ב-TBM? בכולם? בכל מקרה הייתי מעוניין לראות את התוואי הממונהר על גבי מפה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אי אפשר לחכות!
חיפשתי מידע בנושא הזה רבות, מצאתי מעט. לפי מה שאני הבנתי (ותקנו אותי אם אני טועה) החברה שתספק את ה-TBM היא Herrenknecht הגרמנית (מצורף קישור). באיזה מנהרות יעשה שימוש ב-TBM? בכולם? בכל מקרה הייתי מעוניין לראות את התוואי הממונהר על גבי מפה.
חתיכת מכונה עם טכנולוגיה מדהימה.
 
אי אפשר לחכות!
חיפשתי מידע בנושא הזה רבות, מצאתי מעט. לפי מה שאני הבנתי (ותקנו אותי אם אני טועה) החברה שתספק את ה-TBM היא Herrenknecht הגרמנית (מצורף קישור). באיזה מנהרות יעשה שימוש ב-TBM? בכולם? בכל מקרה הייתי מעוניין לראות את התוואי הממונהר על גבי מפה.
השימוש ב-TBM ייעשה רק בזוג מנהרות אחד
באורך של כ-11 ק"מ. שאר המנהרות ייחפרו בשיטה קונבנציונלית. מפות פורסמו בעבר בפורום, וצריך לחפש אותן. מה שכן, יש הדמיה של המסילה, כולל המנהרות. וחוץ מזה, עוד משהו.
 

luckydude

Active member
השימוש ב-TBM ייעשה רק בזוג מנהרות אחד
באורך של כ-11 ק"מ. שאר המנהרות ייחפרו בשיטה קונבנציונלית. מפות פורסמו בעבר בפורום, וצריך לחפש אותן. מה שכן, יש הדמיה של המסילה, כולל המנהרות. וחוץ מזה, עוד משהו.
כבר קמה התנגדות תושבים
שדורשים TBM במקום כרייה קונבנציונלית במקטע נוסף. וכמו תמיד, תמיד אנשים נזכרים בדברים האלה אחרי שכל התוכניות כבר מאושרות.
 

בועז ל

New member
כבר קמה התנגדות תושבים
שדורשים TBM במקום כרייה קונבנציונלית במקטע נוסף. וכמו תמיד, תמיד אנשים נזכרים בדברים האלה אחרי שכל התוכניות כבר מאושרות.
ויש להם סיכוי לא רע לקבל TBM במקום מופע
פירוטכני רגיל.
 

Rubim88

New member
אי אפשר לחכות!
חיפשתי מידע בנושא הזה רבות, מצאתי מעט. לפי מה שאני הבנתי (ותקנו אותי אם אני טועה) החברה שתספק את ה-TBM היא Herrenknecht הגרמנית (מצורף קישור). באיזה מנהרות יעשה שימוש ב-TBM? בכולם? בכל מקרה הייתי מעוניין לראות את התוואי הממונהר על גבי מפה.
סביר להניח שהיא תהיה הספקית..
 

luckydude

Active member
בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ
בימים אלה מתנהל המו"מ בנוגע למכונת ה-TBM שתשמש לכריית המנהרות בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים-A1. ככל הנראה, צפויה המכונה להגיע לארץ ברבעון האחרון של שנה זו, או בתחילת 2011. המועד המדויק של הגעת המכונה לארץ יקבע בימים הקרובים. המכונה תגיע לארץ יחד עם צוות מומחים ומהנדסים שירכיבו אותה, ויפעילו אותה לצורך כריית המנהרה הארוכה בארץ. ותזכרו איפה שמעתם את המידע הזה לראשונה!
תודה על הדיווח.
לדעתי מדובר בשתי מכונות לפחות. תלוי בקצב ההתקדמות, הן יוכלו לכרות את המנהרה הארוכה (בעצם שתי מנהרות מקבילות) בשנתיים-שלוש. בחישוב גס, אם שתי מכונות יתחילו את הכרייה באמצע 2011 אז שנתיים וחצי לכרייה פלוס נגיד שנתיים וחצי לדיפון, גימור, והתקנת מסילות, איתות וחישמולת פלוס חצי שנה עיכובים ארץ-ישראליים טיפוסיים אזי שתאריך ריאלי לסיומן הסופי הוא תחילת עד אמצע 2017. צריך לזכור שיוכלו להיות גורמים מעכבים נוספים בלתי צפויים... הזמנת ציוד חשמלי למשל וגם את העובדה שיהיה צורך לחשמל את המסילות דרך נתב"ג ועד ת"א אוניברסיטה לפחות.
 

Golf Bravo

New member
תודה על הדיווח.
לדעתי מדובר בשתי מכונות לפחות. תלוי בקצב ההתקדמות, הן יוכלו לכרות את המנהרה הארוכה (בעצם שתי מנהרות מקבילות) בשנתיים-שלוש. בחישוב גס, אם שתי מכונות יתחילו את הכרייה באמצע 2011 אז שנתיים וחצי לכרייה פלוס נגיד שנתיים וחצי לדיפון, גימור, והתקנת מסילות, איתות וחישמולת פלוס חצי שנה עיכובים ארץ-ישראליים טיפוסיים אזי שתאריך ריאלי לסיומן הסופי הוא תחילת עד אמצע 2017. צריך לזכור שיוכלו להיות גורמים מעכבים נוספים בלתי צפויים... הזמנת ציוד חשמלי למשל וגם את העובדה שיהיה צורך לחשמל את המסילות דרך נתב"ג ועד ת"א אוניברסיטה לפחות.
למה כל כך הרבה זמן?
בגוטהרט, בתנאי קרקע קשים, המכונה עושה 30 מטר ביום עבודה לא מזהיר. לפי הדיווחים של החברה, ב-19 ביולי 2009 אחת המכונות קבעה שיא של 56 מטר מנהרה ב-24 שעות. במנהרות, כידוע, אין יום ואין לילה, וגם מזג האוויר לא משתנה באופן משמעותי. אין מניעה לעבודה של שלוש משמרות ביום. לכן, ניתן להשלים חפירת 11 ק"מ מנהרה בכשנה, בהנחה שהם מביאים את הפועלים שלהם. עם צוות כרייה ישראלי אכן לוח הזמנים יכול להיות שונה.
 

אוהד11

New member
בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ
בימים אלה מתנהל המו"מ בנוגע למכונת ה-TBM שתשמש לכריית המנהרות בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים-A1. ככל הנראה, צפויה המכונה להגיע לארץ ברבעון האחרון של שנה זו, או בתחילת 2011. המועד המדויק של הגעת המכונה לארץ יקבע בימים הקרובים. המכונה תגיע לארץ יחד עם צוות מומחים ומהנדסים שירכיבו אותה, ויפעילו אותה לצורך כריית המנהרה הארוכה בארץ. ותזכרו איפה שמעתם את המידע הזה לראשונה!
על הדיווח
 
בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ
בימים אלה מתנהל המו"מ בנוגע למכונת ה-TBM שתשמש לכריית המנהרות בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים-A1. ככל הנראה, צפויה המכונה להגיע לארץ ברבעון האחרון של שנה זו, או בתחילת 2011. המועד המדויק של הגעת המכונה לארץ יקבע בימים הקרובים. המכונה תגיע לארץ יחד עם צוות מומחים ומהנדסים שירכיבו אותה, ויפעילו אותה לצורך כריית המנהרה הארוכה בארץ. ותזכרו איפה שמעתם את המידע הזה לראשונה!
מי יהיה הבעלים של המכונות הללו?
אני מתכוון - האם לאחר שיסיימו את המנהרות ב-A1, האם ניתן יהיה לגייס את המשאב הנדיר הזה לכל מיני פרוייקטים מדהימים אחרים? לדוגמא: ההצעה המצורפת ששלחתי לפני שלוש שנים למשרד התחבורה (ונענתי בשלילה, כמובן), או קיצור דרמטי של הקו לאילת בדרך לירידה לבקעה). או לרכבת תחתית אמיתי בגוש דן... אני בטוח שאפשר לחשוב על עוד כמה תוואים ראויים למנהור (רכב / רכבת / אחר).
 

luckydude

Active member
מי יהיה הבעלים של המכונות הללו?
אני מתכוון - האם לאחר שיסיימו את המנהרות ב-A1, האם ניתן יהיה לגייס את המשאב הנדיר הזה לכל מיני פרוייקטים מדהימים אחרים? לדוגמא: ההצעה המצורפת ששלחתי לפני שלוש שנים למשרד התחבורה (ונענתי בשלילה, כמובן), או קיצור דרמטי של הקו לאילת בדרך לירידה לבקעה). או לרכבת תחתית אמיתי בגוש דן... אני בטוח שאפשר לחשוב על עוד כמה תוואים ראויים למנהור (רכב / רכבת / אחר).
סביר שיוחזרו לבעלים שלה לאחר שתפורק.
יש מספר סוגים של מכונות מהסוג הזה, תלוי בסוג החומר שחופרים או חוצבים בו וקשה לי להאמין שהמכונה שתובא לחציבה בסלע הקשה של ההר תתאים לחול של תל אביב או לאבן הרכה הרך של הדרום. אגב, מקורות גם מתכוונת להביא מכונות כאלו לארץ בעתיד הלא רחוק כדי לחצוב את קו המים החדש לירושליים.
 

luckydude

Active member
סביר שיוחזרו לבעלים שלה לאחר שתפורק.
יש מספר סוגים של מכונות מהסוג הזה, תלוי בסוג החומר שחופרים או חוצבים בו וקשה לי להאמין שהמכונה שתובא לחציבה בסלע הקשה של ההר תתאים לחול של תל אביב או לאבן הרכה הרך של הדרום. אגב, מקורות גם מתכוונת להביא מכונות כאלו לארץ בעתיד הלא רחוק כדי לחצוב את קו המים החדש לירושליים.
ובנוסף...
דין רוחב מנהרת רכבת אינה כדין רוחב מנהרת רכב והמכונה בנוייה מראש לרוחב (ז"א לקוטר) מסויים.
 

באג2003

New member
סביר שיוחזרו לבעלים שלה לאחר שתפורק.
יש מספר סוגים של מכונות מהסוג הזה, תלוי בסוג החומר שחופרים או חוצבים בו וקשה לי להאמין שהמכונה שתובא לחציבה בסלע הקשה של ההר תתאים לחול של תל אביב או לאבן הרכה הרך של הדרום. אגב, מקורות גם מתכוונת להביא מכונות כאלו לארץ בעתיד הלא רחוק כדי לחצוב את קו המים החדש לירושליים.
למכונה ראש מקדח מסתובב מותאם לסוג
הגיאולוגיה במקום החפירות. כלומר תאורטית אפשר להחליף את ראש הקידוח ולהתאימו לפרוייקטים מסוג אחר. עם זאת קוטר המנהרה שאליו הותאם ראש הקידוח לא יתאים לפרוייקטים אחרים. בנוסף כפי שצוין ככל הנראה הציוד מפורק ונשלח חזרה לחברה.
 

luckydude

Active member
למכונה ראש מקדח מסתובב מותאם לסוג
הגיאולוגיה במקום החפירות. כלומר תאורטית אפשר להחליף את ראש הקידוח ולהתאימו לפרוייקטים מסוג אחר. עם זאת קוטר המנהרה שאליו הותאם ראש הקידוח לא יתאים לפרוייקטים אחרים. בנוסף כפי שצוין ככל הנראה הציוד מפורק ונשלח חזרה לחברה.
זה לא כ"כ פשוט
כי באזורים חוליים משתמשים במכונה מסוג אחר עם דופן מיוחדת למניעת קריסות וחדירת חול.
 

באג2003

New member
מי יהיה הבעלים של המכונות הללו?
אני מתכוון - האם לאחר שיסיימו את המנהרות ב-A1, האם ניתן יהיה לגייס את המשאב הנדיר הזה לכל מיני פרוייקטים מדהימים אחרים? לדוגמא: ההצעה המצורפת ששלחתי לפני שלוש שנים למשרד התחבורה (ונענתי בשלילה, כמובן), או קיצור דרמטי של הקו לאילת בדרך לירידה לבקעה). או לרכבת תחתית אמיתי בגוש דן... אני בטוח שאפשר לחשוב על עוד כמה תוואים ראויים למנהור (רכב / רכבת / אחר).
כיצד אתה מציע "לקצר דרמטית" את הקו לאילת?
http://www.del.co.il/projects/project.asp?id=13&catid=2
 

אורי404

New member
הנה הצעתי (בת יותר מ-5 שנים...)
אם (מפאת גילה) ההצעה לא מעודכנת - אז עמכם הסליחה. שימו לב שגם אם הנתיב המוצע הוא בסקיצה בלבד, התמונה עצמה היא ברזולוציה גבוהה למדי.
עפ"י "רכבת ישראל" זמן הנסיעה המתוכנן לאילת
מתל אביב הוא כשלוש שעות. מעבר לזה כל הכבוד לתכניתך. אבל שוב זמן הנסיעה המתוכנן הוא כשלוש שעות ועל פניו זה נשמע אפשרי בהחלט. לא נותר אלא להמתין להקמת הקו לאילת. יש דעות חלוקות באשר לכדאיות של הקו. לדעתי יש קווים בעדיפות גבוהה יותר, כמו קווי רכבת מהירים לירושלים (ולא במקרה כתבתי בלשון רבים ולא יחיד). אבל עדיין הכרחי, שתהיה רשת רכבות לאורכה של כל מדינת ישראל מהגליל העליון ועד לאילת.
 

yehuda7K

New member
עפ"י "רכבת ישראל" זמן הנסיעה המתוכנן לאילת
מתל אביב הוא כשלוש שעות. מעבר לזה כל הכבוד לתכניתך. אבל שוב זמן הנסיעה המתוכנן הוא כשלוש שעות ועל פניו זה נשמע אפשרי בהחלט. לא נותר אלא להמתין להקמת הקו לאילת. יש דעות חלוקות באשר לכדאיות של הקו. לדעתי יש קווים בעדיפות גבוהה יותר, כמו קווי רכבת מהירים לירושלים (ולא במקרה כתבתי בלשון רבים ולא יחיד). אבל עדיין הכרחי, שתהיה רשת רכבות לאורכה של כל מדינת ישראל מהגליל העליון ועד לאילת.
למה רשת רכבות הכרחית?
אורי404 כתב: אבל עדיין הכרחי, שתהיה רשת רכבות לאורכה של כל מדינת ישראל מהגליל העליון ועד לאילת. למה הכרחי? רכבות הם רק חלק מתחבורה ציבורית. הכדאיות של כל קו מתוכנן נשקלת מול האלטרנטיבה.בהרבה מקרים הרכבת היא ביזבוז כספי ציבור. ראה מאמר ב"הארץ" על הכדאיות" http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100207_1147937 ועוד מאמר על החויה http://www.haaretz.com/hasite/spages/1129042.html יהודה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה