בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ

מצב
הנושא נעול.

yehuda7K

New member
עפ"י "רכבת ישראל" זמן הנסיעה המתוכנן לאילת
מתל אביב הוא כשלוש שעות. מעבר לזה כל הכבוד לתכניתך. אבל שוב זמן הנסיעה המתוכנן הוא כשלוש שעות ועל פניו זה נשמע אפשרי בהחלט. לא נותר אלא להמתין להקמת הקו לאילת. יש דעות חלוקות באשר לכדאיות של הקו. לדעתי יש קווים בעדיפות גבוהה יותר, כמו קווי רכבת מהירים לירושלים (ולא במקרה כתבתי בלשון רבים ולא יחיד). אבל עדיין הכרחי, שתהיה רשת רכבות לאורכה של כל מדינת ישראל מהגליל העליון ועד לאילת.
למה הכרחית רשת רכבות בכל הארץ?
אורי404 כתב: אבל עדיין הכרחי, שתהיה רשת רכבות לאורכה של כל מדינת ישראל מהגליל העליון ועד לאילת. למה הכרחי? רכבות הם רק חלק מתחבורה ציבורית. הכדאיות של כל קו מתוכנן נשקלת מול האלטרנטיבה.בהרבה מקרים הרכבת היא ביזבוז כספי ציבור. ראה מאמר ב"הארץ" על הכדאיות" http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100207_1147937 ועוד מאמר על החויה http://www.haaretz.com/hasite/spages/1129042.html יהודה
 

easylivin

New member
הנה הצעתי (בת יותר מ-5 שנים...)
אם (מפאת גילה) ההצעה לא מעודכנת - אז עמכם הסליחה. שימו לב שגם אם הנתיב המוצע הוא בסקיצה בלבד, התמונה עצמה היא ברזולוציה גבוהה למדי.
דבר אחד, שאני מקווה שלקחת אותו כבר בחשבון:
לפי הצעתך, רכבות המשא יחד עם רכבות הנוסעים יצטרכו לעבור במנהרה באורך 12 ק"מ עם שיפוע של כ-2%, מה שיחייב לבנות את המסילה כמחושמלת מראש, ואין כאן שום אופציה אחרת(!) וזה הדבר היחיד שאני חושש לגביו בהצעתך. הדרישה לחישמול הקו מראש עלולה במציאות שלנו להביא לדחייתו לשנים רבות. ואני אומר זאת, למרות שאני תומך בחישמול כל קווי הרכבת בישראל, אבל יחד עם זאת מנסה להסתכל על הדברים במבט מציאותי... לכן אני גורס, שמוטב יהיה לבנות את המסילה לאילת במסלול הלא-ממונהר והלא-מחושמל בשלב הראשון, במיוחד אם עד לתחילת הבנייה הקו לבאר-שבע לא יהיה מחושמל עדיין. ניתן יהיה לשדרג ולקצר את המסילה בעתיד, בהתאם לנסיבות הפוליטיות והכלכליות שייווצרו. אני מסכים גם לדברים של אורי, שהמסילה לאילת לא תיבנה כנראה לפני שיסתיימו כל הפרוייקטים "הדחופים" יותר, שחלקם כבר נמצאים בשלבי ביצוע מוקדמים או מתקדמים. מדינתנו עדיין לא מסוגלת לבצע מספר כה רב של פרוייקטים גדולים בשלב זה, לצערנו, למרות חשיבותם הרבה.
 

בועז ל

New member
בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ
בימים אלה מתנהל המו"מ בנוגע למכונת ה-TBM שתשמש לכריית המנהרות בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים-A1. ככל הנראה, צפויה המכונה להגיע לארץ ברבעון האחרון של שנה זו, או בתחילת 2011. המועד המדויק של הגעת המכונה לארץ יקבע בימים הקרובים. המכונה תגיע לארץ יחד עם צוות מומחים ומהנדסים שירכיבו אותה, ויפעילו אותה לצורך כריית המנהרה הארוכה בארץ. ותזכרו איפה שמעתם את המידע הזה לראשונה!
זו בדיוק ההערכה שפורסמה בפורום לא מכבר
כאן.
 

easylivin

New member
בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ
בימים אלה מתנהל המו"מ בנוגע למכונת ה-TBM שתשמש לכריית המנהרות בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים-A1. ככל הנראה, צפויה המכונה להגיע לארץ ברבעון האחרון של שנה זו, או בתחילת 2011. המועד המדויק של הגעת המכונה לארץ יקבע בימים הקרובים. המכונה תגיע לארץ יחד עם צוות מומחים ומהנדסים שירכיבו אותה, ויפעילו אותה לצורך כריית המנהרה הארוכה בארץ. ותזכרו איפה שמעתם את המידע הזה לראשונה!
 

amit1270

New member
בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ
בימים אלה מתנהל המו"מ בנוגע למכונת ה-TBM שתשמש לכריית המנהרות בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים-A1. ככל הנראה, צפויה המכונה להגיע לארץ ברבעון האחרון של שנה זו, או בתחילת 2011. המועד המדויק של הגעת המכונה לארץ יקבע בימים הקרובים. המכונה תגיע לארץ יחד עם צוות מומחים ומהנדסים שירכיבו אותה, ויפעילו אותה לצורך כריית המנהרה הארוכה בארץ. ותזכרו איפה שמעתם את המידע הזה לראשונה!
תודה רבה על הידיעה הבלעדית
 

Golf Bravo

New member
בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ
בימים אלה מתנהל המו"מ בנוגע למכונת ה-TBM שתשמש לכריית המנהרות בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים-A1. ככל הנראה, צפויה המכונה להגיע לארץ ברבעון האחרון של שנה זו, או בתחילת 2011. המועד המדויק של הגעת המכונה לארץ יקבע בימים הקרובים. המכונה תגיע לארץ יחד עם צוות מומחים ומהנדסים שירכיבו אותה, ויפעילו אותה לצורך כריית המנהרה הארוכה בארץ. ותזכרו איפה שמעתם את המידע הזה לראשונה!
נראה שבחרו את החברה הנכונה
הפרוייקט הזה, הוא פרוייקט קטן יחסית בשביל חברה שחופרת את מנהרת הבסיס במעבר גוטהרד, פרוייקט המנהור הגדול בעולם, עם יותר מ-150 ק"מ מנהרות. אגב, יש מקרים שבהם שקלול אורך החיים של ה-TBM, לעומת העלות של חילוצו מאתר סיום העבודה, מוביל למסקנה שעדיף לנטוש את המכונה באתר העבודה. כך למשל, אם אינני טועה, ה-TBM שחפר את מנהרת התעלה קבור אי-שם במעמקי המנהרה. אני בספק אם כך יקרה גם כאן.
 

באג2003

New member
נראה שבחרו את החברה הנכונה
הפרוייקט הזה, הוא פרוייקט קטן יחסית בשביל חברה שחופרת את מנהרת הבסיס במעבר גוטהרד, פרוייקט המנהור הגדול בעולם, עם יותר מ-150 ק"מ מנהרות. אגב, יש מקרים שבהם שקלול אורך החיים של ה-TBM, לעומת העלות של חילוצו מאתר סיום העבודה, מוביל למסקנה שעדיף לנטוש את המכונה באתר העבודה. כך למשל, אם אינני טועה, ה-TBM שחפר את מנהרת התעלה קבור אי-שם במעמקי המנהרה. אני בספק אם כך יקרה גם כאן.
גם לי היה זכור שהמכונות נקברו
אבל נבירה קצרה הראתה שהמכונות הצרפתיות פורקו והושבו. והמכונות הבריטיות נקברו בצד התעלה. אותי יותר מעניין לדעת אם ב-A1 יהיה שימוש ב-2 מכונות או יותר כמו שבוצע בחפירת מנהרת התעלה. אני מניח שנגלה זאת בימים הקרובים!
 

david80

Member
בלעדי לפורום: הגעת מכונת ה-TBM לארץ
בימים אלה מתנהל המו"מ בנוגע למכונת ה-TBM שתשמש לכריית המנהרות בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים-A1. ככל הנראה, צפויה המכונה להגיע לארץ ברבעון האחרון של שנה זו, או בתחילת 2011. המועד המדויק של הגעת המכונה לארץ יקבע בימים הקרובים. המכונה תגיע לארץ יחד עם צוות מומחים ומהנדסים שירכיבו אותה, ויפעילו אותה לצורך כריית המנהרה הארוכה בארץ. ותזכרו איפה שמעתם את המידע הזה לראשונה!
מכונה אחת? למה לא ארבע?
חשבתי שהולכים לכרות מנהרה כפולה משני כיוונים בו זמנית (חשבתי עוד על מכונה חמישית שיבצע את המנהרות הקצרות). האם זה הסיבה למה הקו יהיה מוכן רק בעוד עשר שנים?
 

amit1270

New member
מכונה אחת? למה לא ארבע?
חשבתי שהולכים לכרות מנהרה כפולה משני כיוונים בו זמנית (חשבתי עוד על מכונה חמישית שיבצע את המנהרות הקצרות). האם זה הסיבה למה הקו יהיה מוכן רק בעוד עשר שנים?
לא זאת הסיבה לעוד חמש שנים
עשר שנים זה בגלל העיכובים שאינם תלויים בציוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה