בלמי דיסק ותיקונים אודות בלמי רכבות
בלמי דיסק
שלום רב, רציתי לשאול מהם בלמי דיסק, שלפי מיטב הבנתי משמשים לבלימת הרכבות קומתיים.
בלמי דיסק ותיקונים אודות בלמי רכבות
מאוד בקצרה - בלמי דיסק מורכבים מדיסקים גדולים ממתכת, שמחוברים לציר אותו רוצים לבלום, ומיחידות חיכוך שמחוברות למנגנון הפעלה קבוע. כאשר מפעילים את המנגנון (ברכבות זה בדרך כלל ע"י בוכנה בלחץ אוויר) הוא מצמיד את היחידות החיכוך אל הדיסק המסתובב (זה שמחובר לציר) והחיכוך ביניהם גורם להאטת סיבוב הציר המדובר, ולבסוף לעצירה. ועכשיו לתיקון של כמה טעויות שהיו לי בתשובות הקומות בנושא זה: 1. על כל ציר של קרון קומותיים (ארבעה צירים בכל קרון) יש שלוש יחידות בלימה, שכוללות כל-אחת שתי יחידות חיכוך (אחת מכל צד של כל יחידת בלימה), כלומר ישנן בסך הכל 12 יחידות חיכוך בכל קרון כזה. 2. לפחות בקרונות הקומותיים, הפעלה של בלימת החירום ע"י נוסעים ממש מפעילה את מערכת הבלימה בעוצמה חזקה (אם כי לא מלאה).