בלזק - בחירה טובה :)

zippa

New member
בלזק - בחירה טובה :)

אחרי ההתלבטות בין בלזק ל"לה טרה פרומסה" נפל הפור על הראשונה, מכיוון שאחי הצטרף והדרך לגת נראתה רחוקה מדי.
בשורה התחתונה, אני מאד מרוצה מהבחירה. רציתי לאכול בבלזק כבר הרבה זמן, ואני לא ממש מגיעה לאזור. מצד שני, אני לא רואה את עצמי מגיעה שוב לשם במיוחד. יש מספיק מקומות מעניינים בתל אביב, ואני לא מרגישה שבבלזק מציעים משהו מיוחד. קצת חבל לי, כי אני כן רוצה שהמקום יצליח והייתי שמחה לתרום להצלחה. מצד שני, עושה רושם שהוא שורד גם בלעדי :)

במקום מציעים תפריט עסקי גם בימי שישי – במחיר המנה העיקרית מקבלים גם מבחר מנות ראשונות, שמוגשות לשולחן בלי אפשרות בחירה (אם כי אני בטוחה שאפשר להשפיע על ההיצע). עכשיו כשבחנתי את התפריט באתר, ראיתי שבמסגרת העסקית מוצעות כמה מנות עיקריות שלא מופיעות בתפריט הרגיל, אבל לא להיפך. מרשים.
השירות היה נעים וחביב, אם כי לקח קצת זמן עד שהאוכל הגיע לשולחן. היה לנו הרבה על מה לדבר ונהנינו יחד, אז זה לא ממש שינה לנו, אבל יכול להיות שלאחרים זה יפריע.
המקום הרבה יותר קטן משחשבתי, והופתעתי לראות שהוא נמצא ממש בליבה של שכונת מגורים. העיצוב כפרי וצנוע (שולחנות עץ כבדים, תאורה חמה).

היינו 4 אנשים וקיבלנו 6 מנות ראשונות, כולן נדיבות ביותר. יש משהו נעים בלקבל מנות בלי שמזמינים אותן מפורשות, זה גרם לי להרגיש שמפנקים אותנו. אולי עוד מסעדות צריכות לאמץ את הנוהג הזה.
אז מה היה לנו (תמונה מצורפת)?
• פוקצ'ה עם טחינה וממרח חצילים – לאחרונה אני משתדלת להימנע מגלוטן, כך שלא עטתי על הפוקצ'ה למרות שהיא נראתה מפתה עד מאד. הטחינה היתה מצוינת וכך גם החצילים. ביס קטן שבכל זאת הרשיתי לעצמי גילה שהפוקצ'ה היתה מהזן המוצק והכבד, אולי אפילו קצת יותר מדי. אני גם מאד רגישה לנוכחות בולטת של שמרים, כך שגם אלמלא ההימנעות שגזרתי לעצמי סביר להניח שלא הייתי זוללת יותר מדי מהפוקצ'ה.
• ריזוטו ארטישוק ירושלמי – כאמור, מנה נדיבה בגודלה. עם זאת, מאחר שמדובר בריזוטו עשיר עד מאד, כנראה שגם מנה קטנה יותר היתה מספיקה לנו. אפילו בשלב המוקדם של הארוחה, בעודנו בשיא תיאבוננו, לא הצלחנו בין ארבעתנו לסיים יותר מחצי מהמנה. הארטישוק הירושלמי הורגש, אבל לא מספיק לדעתי. היה לריזוטו גם טעם חמצמץ קצת, אבל לא כזה של לימון, אם אני לא טועה. זה היה טעים, אבל היה קשה לאכול יותר מכמה ביסים.
• סלט עגבניות – כמה פשוט, ככה טעים. היה מאד מרענן, במיוחד לצד הריזוטו.
• פטה כבד – זה כבר היה תענוג של ממש. אכלתי את הפטה כמו שהוא, עם הריבה שהגיעה איתו (לא טרחתי להתעמק באיזו ריבה זו היתה. אולי משמשים?), בלי הטוסטונים. המנה הראשונה שסיימנו עד תום.
• טרין ירקות – עוד מנה מצוינת. לכל ירק היה טעם מובחן, אבל הם השתלבו נהדר אחד עם השני, עם הגבינה העדינה, ועם צ'אטני הפלפלים שטופטף בנדיבות על הצלחת. לא היה קשה לאכול הכל.
• מחבת פטריות – בשלב הזה כבר היינו מוכנים לעיקריות, אבל המלצרית החמודה הגיעה עם המחבת והכריזה ש"נתי השתגע". אני לא זוכרת את כל סוגי הפטריות שהיא מנתה, אבל ללא ספק היו שם שמפיניון ופורצ'יני, ולפחות עוד שני סוגים. גם מפטריות אני נמנעת בדרך כלל (מטעמי בריאות בלבד), אבל הרשיתי לעצמי להתפרע, ונהניתי עד מאד. עוד מנה שסיימנו בלי בעיה.
• אנטרקוט 300 גר' ברוטב פלפלת ושמנת (109 ₪) – מכיוון שחלקנו גם את המנות העיקריות, אחי ואני וויתרנו לאמא, וביקשנו את הסטייק מדיום ולא מדיום-רייר. המלצרית כנראה היתה קשובה להתלבטות שלנו, כי קיבלנו נתח שמספיק ממנו היה מדמם כהלכה. אחרי האכזבה שחוויתי כמה ימים מפילה שאכלתי במסעדה אחרת, האנטרקוט הזה היה כל מה שייחלתי לו ויותר מכך. בשר מצוין ורב טעם, שהלך מצוין עם הרוטב איתו הוא הגיע, וגם עם השאריות ממחבת הפטריות. הסטייק הגיע עם פלחי תפו"א בתנור, שנראו טעימים, אבל העדפתי להשאיר מקום להמשך.
• קונפי שוק אווז במשמשים מיובשים וג'ין (88 ₪) – אני לא זוכרת באיזו מסעדה אכחתי קונפי אווז שנחקק בזכרוני (יכול להיות שבקופי בר), אבל מאז שזה קרה אני לא יכולה שלא להזמין את המנה הזו כשאני רואה אותה בתפריט. למרבה הצער, הזיכרון כנראה חזק יותר מכל דבר אחר, כי מאז אותה פעם ראשונה, אני רק נוחלת אכזבות (מה שגורם לי לתהות מתי אלמד את הלקח ואפסיק להזמין את המנה הזו). זה לא שהמנה היתה לא טעימה, אבל היא היתה משמעותית מוצלחת פחות משאר המנות. הבשר היה קצת צמיגי, והרוטב היה מתוק ומרוכז מדי. הפירה עליו הונח הבשר היה טעים, אבל אני חושבת שתוספת אחרת היתה מתאימה לו יותר.
• שרימפס בחמאת לימונים טריים, כבושים ומיובשים (93 ₪) – בהכירנו את אהבתנו לשרימפס, לקחנו שתי מנות. הן היו האחרונות שהגיעו לשולחן, ובדיעבד מבחינת כמות ממש לא היינו צריכים שתי מנות, אבל לא יכולנו לדעת שהמנות הראשונות תהיינה נדיבות עד כדי כך. השרימפס היו שמנמנים ועסיסיים, על סף המתיקות (כמו שאני אוהבת). הרוטב היה מצוין, וגם אחרי שסיימתי לאכול, המשכתי לדוג ולנשנש את חתיכות הלימון הכבוש. גם השרימפס הגיע על גבי פירה. מדובר בשילוב קצת מוזר, לדעתי, אבל בכל מקרה די נמנענו מפחמימות לאור כמות האוכל.

יחד עם קפה לאבא וקנקן לימונדה החשבון הסתכם בסביבות 420 ₪ (לא זוכרת את הסכום המדויק). משתלם עד מאד ל-4 אנשים, הן מבחינת כמות והן מבחינת איכות.
אם אתבקש להמליץ על מסעדה באשדוד, בהחלט אמליץ על בלזק. אבל בביקור הבא שלי (עוד 20-30 שנים, בהתבסס על ניסיון העבר) נראה לי שאנסה את אידי או אולי את גמברינוס.
 
נשמע מצוין, אבל החשבון לא הגיוני

רק המנות העיקריות היו 383 שקלים בחישוב מהיר. לא נראה לי ש-4 מנות ראשונות פלוס פוקצ'ה פלוס מנת הפטריות (שאני משער שהייתה ע"ח הבית) + קנקן לימונדה + קפה עלו 37 שקלים :)

עדיין נשמע מצוין, אבל המחיר ודאי קרוב יותר ל 650.
 

zippa

New member
מה שהיא אמרה


 

marina1911

New member
קונפי אווז

מנה מצויינת של שוק קונפי אווז יש בג'וז ודניאל במושב בני ציון.
 

bruno01

New member
נשמע כמו ארוחה כיפית ומשתלמת.

מנת השרימפס עם הלימונים נשמעת ממש טוב.

כנראה שהדיווחים הבעייתים משבוע שעבר באמת קשורים לשבוע ה"שף תאכל" וחבל. אני חושב שזו אמורה להיות דרך להזמין לקוחות חדשים ולא לפספס אותם.

חוץ מזה, תמיד כיף לקרוא את הדיווחים שלך


דרך אגב, איזו סיבה בריאותית יש להמנעות מפטריות? (סתם מסקרנות)
 

zippa

New member
תודה :)

ולגבי ההימנעות מהפטריות - לפני כמה שנים היתה תקופה ארוכה שהרגשתי לא טוב, והתחלתי לקרוא על כל מיני רגישויות ומחלות אפשריות. עשיתי כמה ניסויים תזונתיים על עצמי, וראיתי שהימנעות מפטריות עשתה לי טוב.
לפי עקרונות רפואה הסינית והיפנית וגם זו האנתרופוסופית מומלץ שלא לאכול פטריות, אבל אני לא ממש מאמינה בשאר העקרונות של התורות האלה, אז אני לא אפנה אותך אליהן ;)
 
למעלה