בלוקים "פומיס"

bsb051

New member
בלוקים "פומיס"

מה ההבדלים בין בלוק פומיס מתוצרת טרמודן לעמת בלוק פומיס מתוצרת אבני נגב?
 

Z ליאור

New member
המקור של הפומיס חייב

להיות מאזור מסוים של האי יאלי שביוון ולכן פומיס קונים רק מיצרנים גדולים ומכובדים תרמודן , וקיבוץ רביד .(אולי יש עוד ...)
 

YNL1

New member
בלוק השלום נחשב כיצרן גדול?

הקבלן שאני מתכוון לבנות איתו רוכש את בלוקי הפומיס מ"בלוק השלום" בכפר קסם. היצרן טוען כי כל ה"פומיס" מגיע באותה אוניה ומפוזר בין היצרנים השונים. היצרן הראה לי את אישור מכון התקנים לבלוק (0.7) יש למישהו מידע על היצרן? האם אפשר לרכוש ממנו בלב שלם?
 
כן בהחלט

בניתי איתו את כל הבית. מספק הכל בזמן, מחירים סבירים. אין טענות.
 

Z ליאור

New member
הפומיס הוא חומר ...

שנוצר בהתפרצות געשית ,הוא גם חומר בעל קרינה רדיואקטיבית(לא להיבהל נמוכה ובתקן ) , ככל שזמן ההתפרצות רחוק יותר כך יורדת רמת הקרינה ולכן חשוב תו התקן (גם אותו מזייפים ) וחשוב עוד יותר שהמקור לחומר הגלם יהיה באי יאלי שביוון שם רמת הקרינה לחומר הנמוכה ביותר . אני מניח שאינך בונה עם בלוק 7 (חוץ ) אלא עם בלוק 20 או 22 תחייב את הקבלן לעבוד או עם רביד או עם תרמודן(לא מכיר אחרים) כך תהיה בטוח שאתה מקבל פומיס ממקור ידוע ולא ....
 

mister500

New member
ליאור

כדאי שתזהר שהחברות שמייבאות או מייצרות פומיס לא יתבעו אותך על עצם הזכרת רדיואקטיביות בפומיס זהו נושא נפיץ ורגיש מאוד לחברות הללו , והערה לא אחראית ( יש לך נתונים ? עשית מחקר ? חוץ מאשר להעלות נתונים בגוגל ? ) יכולה לגרום נזק רב לעסקיהם. מה עוד שיש חברה שלא אזכיר את שמה שדואגת להפיץ נתונים שליליים כנגד הפומיס.
 

msvnk

New member
למה לדבר סתם

כל בלוק הוא רדיואקטיבי. כל חומר בנייה הוא רדיואקטיבי. גם הצמנט בבטון בחגורות קורן וגם האדמה שיש לך בחצר היא קורנת, השאלה באיזו מידה. העניין הוא שלגבי הפומיס היו טענות שהוא רדיואקטיבי יותר מבלוקים אחרים. כנראה שיש בכך משהו והוא אכן קורן יותר מבלוקי הבטון ובלוקי האיטונג אבל הכל במסגרת התקן. לגבי מקור המחצב, אז אני יודע שיש שני מקומות, נדמה לי מיוון ומאיטליה ואילו שפחות קורנים ועמדים בתקן (שכן מתיר קרינה רק עד רמה כלשהי) הם מאחד מהם, נדמה לי ממה שליאור אמר אבל אני לא יודע בוודאות. נדמה לי שקראתי פעם גם שמותר בכלל לייבא את המחצב רק מהמקום הבטוח.
 

mister500

New member
msvnk

הכותרת שלך מנותקת מגוף התגובה , כי התגובה שלך מוכיחה שלא " דברתי סתם " בניגוד אליך למשל..שמדקלם ציטטות מגוגל כמו תוכי . העיקר לנפוח כותרת מרעישה אני בספק אם ראית פעם במו עיניך בלוק פומיס. ובמיוחד השורה הזאת.... "אז אני יודע שיש שני מקומות, נדמה לי מיוון ומאיטליה ואילו שפחות קורנים ועמדים בתקן " אז אתה י ו ד ע ? או שרק נ ד מ ה לך ? אין לך מושג כלל וכלל איזה מלחמת עולם מתנהלת סביב העניין בין החברות שהזכרת למעלה. כשכל אחת מהחברות " מושכת " את התקן לתועלתה האישית על ידי מחקרים " מטעם" אז למי שהיו טענות שהפומיס יותר רדיואקטיבי..תן לו לשטוח את טענותיו בעצמו .
 

msvnk

New member
אני אבהיר

ולא אתן לך להינות מהספק כי כל מילה שלי נשקלה היטב לפני שנכתבה. אתה אמרת לליאור שדיבורים על עצם הרדיואקטיביות בפומיס עלולים לעצבן יצרניות. זה לא נכון. כי כמו שהסברתי אין ויכוח על כך שהם רדיואקטיביים, וזה בדיוק מה שכתבתי. בניגוד אליך ולעוד אחרים פה בסביבה, כאשר אני יודע משהו בוודאות אני מציג אותו כעובדה מבחינתי וכאשר יש לי מידע כלשהו שאני לא בטוח לגביו אני מסייג את דבריי כדי שילקחו בערבון מוגבל. מידע מסויים יכול לעזור גם כשהוא מסוייג. אין לי שום בעיה להגיד שאני לא בטוח בו. לעומת זאת רבים פה באים ומציגים את דעותיהם ואת שברי המידע שלהם כעובדות מוגמרות, וחבל שהם עושים כך ! במיוחד כשרבים מהם טועים ! אני בסה"כ העמדתי דברים על דיוקם. אם "חילוקי הדעות" בינינו נובעים כתוצאה מאיזשהו ליקוי בהבנה שלי את מה שאתה כותב ביחס למה שניסית לומר אולי כדאי שתעשה כמוני ותבחן היטב מה אתה כותב ותשקול את מילותיך ולא תיתן פרשנויות בדיעבד כי אנשים רבים לוקחים את העצות פה ברצינות מאוד. מישהו עלול להיכנס לפה ומישהו "רציני" יסביר לו בצורה קפדנית למה זה לא משנה איפה אתה קונה ושכל הפומיס אותו חרא והוא יקשיב לו ויאכל אותה.
 

mister500

New member
../images/Emo45.gif

צר לי , מגוחך אפילו להשיב לתגובתך המבולבלת , הלא עניינית , ואפילו לא ממוקדת .המושפעת משורת החיפוש בגוגל...ואל תהיה שומר הפורום לגבי העצות שאנשים טובים מנסים לעוץ מנסיונם האישי , תן קרדיט לשכלם של האנשים כאן לברור את המוץ מהתבן . וממש לא בא לי להתנצח איתך על נושאים שאינך מבין בהם.( רק שמעת ,או נדמה לך ) ולכן נתעלם האחד מהשני. שבוע מחוייך .
 

Z ליאור

New member
אני מאד מודה לך על הדאגה הכנה ...

אם זאת דע לך שבלוק הפומיס הוא בעל קרינה רדיואקטיבית, וכפי שאתה הזכרת מעלה השוק פרוץ ופרוע ולכן יש לרכוש פומיס מיצרניות גדולות וותיקות בעלות תו תקן ,הפומיס שיובא מאיטליה הוחשד מס' פעמים כפומיס בעל % קרינה גבוהים מהמותר בתקן ,ולכן אני ממליץ לוודא שמקור הפומיס הוא מהאי יאלי שביוון . אני בניתי את ביתי בפומיס זהב של קיבוץ רביד .
 

mister500

New member
מסכים איתך.

גם אני משתמש בפומיס זהב של רביד....אני מניח שאורית טיפלה בך כיאות....
 

mister500

New member
פומיס, נושא פרוץ

יש הרבה סוגי פומיס , תחליפי פומיס , וכאילו פומיס... אפילו בכפר קרע מייצרים " פומיס " הכי חשוב לבדוק ...חותמת על הבלוק עצמו המעידה על תו תקן . לבלוקים של קיבוץ רביד למשל יש חותמת כזאת .
 
למעלה