בלונדון כל קווי הלילה מתחילים באות N וכך קל לזהות אותם.

luisluis

Active member
למה זה לא ככה בארץ? במיוחד בתחנות עמוסות שיש בהן כל כך הרבה קווים זה ממש מקל שיש קווים שאפשר "לפסול" מראש כי הם לא מתאימים. אנחנו אומנם בעידן האפליקציות אבל יש מלא אנשים שעדיין משתמשים בהסברים ולוחות זמנים שמוצגים בתחנות.
 
למה זה לא ככה בארץ? במיוחד בתחנות עמוסות שיש בהן כל כך הרבה קווים זה ממש מקל שיש קווים שאפשר "לפסול" מראש כי הם לא מתאימים. אנחנו אומנם בעידן האפליקציות אבל יש מלא אנשים שעדיין משתמשים בהסברים ולוחות זמנים שמוצגים בתחנות.
כי משום מה היא אפשר לרושם בלוח האלקטרוני יותר מ3 ספורת
 

connex

Active member
אני חושב שהיום כבר אפשרי. ראיתי אוטובוס עם שילוט 8888 בדיקה לפני כמה זמן
 
למה זה לא ככה בארץ? במיוחד בתחנות עמוסות שיש בהן כל כך הרבה קווים זה ממש מקל שיש קווים שאפשר "לפסול" מראש כי הם לא מתאימים. אנחנו אומנם בעידן האפליקציות אבל יש מלא אנשים שעדיין משתמשים בהסברים ולוחות זמנים שמוצגים בתחנות.
לא מדוייק.

רק הקווים הפועלים רק בלילה במסלול ייחודי.
יש רשימה ארוכה של קווים שפעילים 24 שעות שלא ממוספרים בצורה מיוחדת.

בלונדון יש מערכת שמאפשר הוספת אות (לא רק N).
בגדול - למרות שיש זליגה לשימוש במקדם 7XX, בדיוק כמו המספור של קווי השבת השונים, ניתן לתת את הקידומות 7 לקווים ייחודים (זמניים, לילה, שבת, אירועים מיוחדים וכדו').
אני בגדול בעד שימוש באותיות (לא רק N), אבל במדינות שאינם משתמשות באותיות לטיניות (לא רק ישראל), למרות עולם גלובלי/ דיגיטלי זה לא כזה פשוט.
העובדה היא ששימוש באותיות לא נפוץ כמעט באף מערכת בעולם.
 

Ccyclist

Well-known member
לא מדוייק.

רק הקווים הפועלים רק בלילה במסלול ייחודי.
יש רשימה ארוכה של קווים שפעילים 24 שעות שלא ממוספרים בצורה מיוחדת.

בלונדון יש מערכת שמאפשר הוספת אות (לא רק N).
בגדול - למרות שיש זליגה לשימוש במקדם 7XX, בדיוק כמו המספור של קווי השבת השונים, ניתן לתת את הקידומות 7 לקווים ייחודים (זמניים, לילה, שבת, אירועים מיוחדים וכדו').
אני בגדול בעד שימוש באותיות (לא רק N), אבל במדינות שאינם משתמשות באותיות לטיניות (לא רק ישראל), למרות עולם גלובלי/ דיגיטלי זה לא כזה פשוט.
העובדה היא ששימוש באותיות לא נפוץ כמעט באף מערכת בעולם.
קידומת האות הלונדונית - C11, W5, W7 למשל מסמנת אוטובוס כקו מקומי משני. היא טובה כי בדרך כלל מדובר בצירוף קצר יחסית. האות נגזרת משמו של חניון האוטובוסים או מוקצית לאזור הפעלה מסויים.

בימינו חש גם את ה SL של הסופרלופ, רשת קווים מהירים בפרברים שמנסים לתת טבעת חיצונית חדשה מעבר לזו של רשת האוברגראונד באזורים 2 ו 3.
 

connex

Active member
למה זה לא ככה בארץ? במיוחד בתחנות עמוסות שיש בהן כל כך הרבה קווים זה ממש מקל שיש קווים שאפשר "לפסול" מראש כי הם לא מתאימים. אנחנו אומנם בעידן האפליקציות אבל יש מלא אנשים שעדיין משתמשים בהסברים ולוחות זמנים שמוצגים בתחנות.
הבעיה שלעיתים גם קווים רגילים מופיעים על לוח התחנה אבל לא במפות והתדירות שלהם נמוכה. פעם הייתה הערה "בוקר בלבד" או משהו מהסוג הזה. היום לא כתוב וכאמור גם בגלל שזו תדירות נמוכה גם הקו לא מופיע בשילוט הפנימי עם המפות
 

Ccyclist

Well-known member
למה זה לא ככה בארץ? במיוחד בתחנות עמוסות שיש בהן כל כך הרבה קווים זה ממש מקל שיש קווים שאפשר "לפסול" מראש כי הם לא מתאימים. אנחנו אומנם בעידן האפליקציות אבל יש מלא אנשים שעדיין משתמשים בהסברים ולוחות זמנים שמוצגים בתחנות.

לא בדיוק. N זו קידומת לקווי לילה מובהקים, לעיתים גירסה מוארכת לקו יום כמו, N25, N8, קו ייחודי ללילה כמו N20 ו N5 או קו רפאים כמו N271 ששרד רק כקו לילה אחרי שגירסאת היום שבקה חיים לכל חי - ואני חושב שהיא ממשיכה צפונה מתחנת הקצה של הקו המנוח.

במקביל יש קווי 24/7 שהמספר שלהם מסומן ככזה על המפות ובשלטי התחנה. דוגמאות לכך הם קווים כמו 134 ו 43. קווים אלו היו קווי יום עם גירסאת N אבל משום שהגירסה היתה זהה הוחלט לעשות להם מיתוג מחדש.

בשנת 2000 מרבית קווי הלילה התחילו בכיכר טאפלגר במרכז העיר. במקרה של N43 המנוח הוא עשה מקטע שהיה שונה מגרסאת היום שמסתיימת בתחנת לונדון ברידג'. קו ה 24/7 עושה את מסלול הקו הרגיל כי כיום גם הסיטי ומזרח העיר (במקרה זה - שוק באראה שבסמוך ללונדון ברידג' נחשבים מוקדים ראויים לשירות.

בתמונה דגל תחנת אוטובוס עם קווי N וקווי 24/7
 

קבצים מצורפים

  • london-bus-stop-uk-july-sign-whitehall-horseguards-avenue-there-stops-198244780.jpg
    london-bus-stop-uk-july-sign-whitehall-horseguards-avenue-there-stops-198244780.jpg
    KB 149.7 · צפיות: 3

Shayjack

Member
לא בדיוק. N זו קידומת לקווי לילה מובהקים, לעיתים גירסה מוארכת לקו יום כמו, N25, N8, קו ייחודי ללילה כמו N20 ו N5 או קו רפאים כמו N271 ששרד רק כקו לילה אחרי שגירסאת היום שבקה חיים לכל חי - ואני חושב שהיא ממשיכה צפונה מתחנת הקצה של הקו המנוח.

במקביל יש קווי 24/7 שהמספר שלהם מסומן ככזה על המפות ובשלטי התחנה. דוגמאות לכך הם קווים כמו 134 ו 43. קווים אלו היו קווי יום עם גירסאת N אבל משום שהגירסה היתה זהה הוחלט לעשות להם מיתוג מחדש.

בשנת 2000 מרבית קווי הלילה התחילו בכיכר טאפלגר במרכז העיר. במקרה של N43 המנוח הוא עשה מקטע שהיה שונה מגרסאת היום שמסתיימת בתחנת לונדון ברידג'. קו ה 24/7 עושה את מסלול הקו הרגיל כי כיום גם הסיטי ומזרח העיר (במקרה זה - שוק באראה שבסמוך ללונדון ברידג' נחשבים מוקדים ראויים לשירות.

בתמונה דגל תחנת אוטובוס עם קווי N וקווי 24/7
מענין שלקו 53 שהוא קו לילה בלבד לא הוסיפו את האות N
 

Ccyclist

Well-known member
מענין שלקו 53 שהוא קו לילה בלבד לא הוסיפו את האות N

לפי אתר TFL מדובר בקו יום שנסיעתו האחרונה אחרי חצות ולוקחת כשעה . הנסיעות הראשונות שלו ב 4:30 שזו תחילת היום של TFL אז אולי הסקת מנסיעה כזו שמדובר בקו לילה.

 
למעלה