בלבלות של בוגר תואר ראשון היוצא לשוק העבודה..

נוש22

New member
בלבלות של בוגר תואר ראשון היוצא לשוק העבודה..

לילה טוב, הייתי שמח לקבל הכוונה וייעוץ בנוגע להמשך קריירה לאור מצב של חוסר הבנה עם עצמי "פניי לאן". אני (בן 26) בוגר תואר ראשון במדעי ההתנהגות וניהול משאבי אנוש בציון 83. חזרתי ארצה לאחר שהות של שנה וחצי בצפון אמריקה ואני בוחן את המשך דרכי המקצועית. עבדתי בחו"ל בתפקידי מכירות רבים והפתעתי את עצמי בהצלחה, שכן חשבתי כי אני כלל לא אצליח בכך ולא "בנוי" לעבודות מכירה ושכנוע. התחברתי במהלך לימודיי יותר ל"פן הטיפולי", כלומר לקורסים אשר עסקו באנקדוטות פסיכולוגיות ופחות ב"פן הניהולי", משמע במקצועות השיווקיים והניהולים. אני מוכרח לומר כי מאז ומעולם הייתי הומני, ייעוצי (אף עבדתי כיועץ אקדמי ארבע שנים במוסד אקדמי), תומך (בחברים, ידידות) וחובב עיתונות וכתיבה. אני מאוד אוהב לכתוב ולקרוא עיתונות ומכאן שחשבתי להמשיך ללימודי תקשורת (תואר שני), אלא שאז שוב הועלתה השאלה ו"מה אעשה עם סיום התואר"...?... נקודה נוספת מעניינת היא שאני עוסק בספורט כל חיי ומתאמן בחד"כ כשלוש שנים באופן סדיר (אף בזמן שהותי מעבר לים טרחתי להמשיך והתאמנתי בחדרי כושר רבים הן בקנדה והן בארה"ב). אני מאוד אוהב ספורט וחשוב לי מאוד נושא התזונה. אני קורא רבות על חידושים בתחום, קורסים שונים, תזונה וכדומה.. מעבר להתעמלות המכשירים אותה אני עושה. אי לכך, התחלתי לברר על קורס מאמני כושר, אלא שאז ההורים הרימו גבה בטענה של: "מה, זה הייעוד שלך כעת? לשמש כמאמן בחד"כ?"... ואני ניסיתי להראות צדדים אחרים בתפקיד.. הן כלכלית (נישה של אימונים אישיים המשלבים הדרכה וייעוץ שלי את המאומנים שלי - מדדים אותם אני אוהב ובהם אני טוב) והן מקצועית - בהמשך להמשיך בלימודי תזונה כתואר שני או תחום קרוב לו. אני ממש אובד עיצות ומבולבל.. מסלול של ספורט ותזונה, ניהול (ייעוץ ארגוני - הנחיית קבוצות), טיפול (לימודי משפחה למשל), או שמא תקשורת וכתיבה/עיתונות - בהנחה ויש חיה כזו.. אודה לכם על הכוונה וייעוץ כלשהו.. ולו המזערי ביותר, אשר יכוון אותי ומעט יפקס אותי. אלפיי תודות
 
תשובה בוא נתחיל מתגובת הוריך לעניין מאמן חדר כושר-חשוב שתעשה מה שאתה רוצה ולא מה שהוריך קבעו לך (בכל זאת חיים שלך). מסיום קורס בוינגייט אתה לא חייב להיות מאמן חדר כושר כל חייך, אתה יכול לעשות באימון אישי, בתזונת ספורט, בייעוץ ובתחומים רבים אחרים הקשורים בספורט-יש כאן גם חיבור לפן הטיפולי, חברי שבך. בקשר ללימודי תקשורת, אתה לא חייב להמשיך ללמוד, אתה יכול פשוט לנסות להתמקצע בעבודה בתקשורת, לנסות להשתלב בעיתון (לשלוח להם מכתב מקדים וכתבות לקריאה). לימודי תקשורת לתואר שני מוסיפים לך ידע תיאורטי ואולי יעזרו לך להתקדם בעתיד לעבודות ציבוריות (כמו אמיר גילת, מנכ"ל רשות השידור אשר התחיל כעיתונאי). בשני הכיוונים האלו ובכיוונים אחרים יש בסיס של יכולת מכירה ושכנוע.
 

נוש22

New member
אלפיי תודות עופר.. עזרת לי מאוד (חשיבתית) : )

בברכת חג שמח וגמר חתימה טובה.
 

לידול

New member
היי

למדת ניהול משאבי אנוש. זה נראה לי תפקיד מתאים לך להיות איש משאבי אנוש בחברה גדולה (או גם בחברה קטנה). אתה צריך למכור את החברה למועמדים. להיות תומך כלפי עובדי החברה. לארגן ימי כיף פעם בשנה. לייעץ בגיוס מועמדים. רק ספורט לא קשור למשאבי אנוש. אולי אתה יכול לעבוד בחדר כושר רק משמרת אחת בשבוע נגיד בשישי. סתם בשביל הכיף? הם מסכימים לדברים כאלו? כיוון אחר זה מכירות בחברות הייטק. זה מכירות אבל של מכונות גדולות. אתה נוסע לחברות ברחבי העולם ומוכר להם המוצרים של חברת ההייטק. למכור, אתה כבר יודע. בחברות הייטק, אתה נשאר בקשר עם הלקוח גם אחרי המכירה, ותהליך המכירה הוא יותר ארוך.
 
למעלה