בלאי סביר בחוזי שכירות

shaio

New member
בלאי סביר בחוזי שכירות

בנוסח של חוזה שכירות נכתב כי על השוכר חובה לתקן כל נזק/קלקול למושכר למעט נזק הנובע מבלאי סביר. ככל שמדובר בהגנה על השוכר, האם "בלאי סביר" מכסה את קשת המקרים, או שיש מקרים טיפוסיים נוספים שכדאי להוציא מגדר חובת התיקונים של השוכר? תודה מראש לעונים.
 
בדרך כלל

בלאי סביר זה מספיק. נתקלתי כבר במקרה בו מלבד בלאי סביר הצדדים הסכימו שהמשכיר יתקן כל קלקול במזגן/תריס חשמלי.
 

shaio

New member
מישהו שאל בפורום על נזקי גניבה

להבנתכ/ם זה כלול בבלאי סביר?
 
להבנתי

אם הרכוש שנגנב היה חלק מהמושכר, על המשכיר היה לדאוג לבטח אותו, בין אם בעצמו ובין אם באמצעות חיוב השוכר לרכוש פוליסת ביטוח. (והכל מבלי להכנס לשאלה האם היתה רשלנות שאיפשרה את הגניבה).
 
אין לדבר סוף

מכל מקום, גניבה אינה בלאי. מה אתה חושש שייגנב? אין זה סביר שיגנבו שולחן, כסאות, מקרר או מזגן. אבל אם קיים חשש כזה הכדאי לעשות ביטוח של פריטים כאלה? איני יודע שלא לאמר מסופקני.
 
לא טענתי שגניבה היא בלאי.

השאלה היתה אילו עוד הגנות רצוי לשים לטובת השוכר. וההנחה שלי היתה, לאור ההבהרה של shaio שמדובר במושכר עם ציוד מלא (טלויזיה וכו) השייכים למשכיר.
 

shaio

New member
אני זוכר כאן שאלה למשל

על מי מתקן את דלת הכניסה לדירה לאחר שהיתה בה פריצה. ואזי התברר שבלאי סביר זה קצת הגדרה מעורפלת מדי למצב הזה.
 
דעתי הבלתי מבוססת היא

שהמונח בלאי סביר מכוון לכך שאין הנזק נובע מרשלנות/מחדל של השוכר. על פי פרשנות זו - כל נזק שעלול להתרחש שלא ב"אשמת" השוכר, כגון נזק לדלת בשל פריצה לצורך גניבה (להבדיל מנזק לדלת עקב פריצה לצורך עיקול מטלטלי השוכר) תיקונו הוא על המשכיר.
 
ולמה אחריות זאת על המשכיר?

הרי הגניבה אירעה בעת היות המושכר בידי השוכר. בהנחה שאין רשלנות של השוכר ואין חיוב לפוליסת ביטוח, למה זה כל כך ברור שהמשכיר אחראי? מה אומר החוק?
 
למעלה