בלאגן, חוסר רצון להתרחץ, סדר מבולגן

בלאגן, חוסר רצון להתרחץ, סדר מבולגן

אני אמנם עדיין לא אמא למתבגרים, אבל יש לי שאלה: האם ילדים מבולגנים-שלא רוציםלהתרחץ (כולל פנים ושיניים)-שכל דבר צריך להזכיר להם מליון פעם, גדלים למתבגרים כאלה או שיש מה לעשות? הילדה שלי בת 8 פלוס, וכל יום היא משגעת אותי: החדר שלה יכול להיות מבולגןברמה שלא תאמן אם אני לא אסדר לה או אצעק עליה: בגדים מתחת למיטה, על הרצפה, גרב בארון הספרים, אם היא הכינה תיק (עוד דבר שצריך להזכיר לה) אז הספרים והמחברות מהיום שעבר נשארים על השולחן במקום על המדף, שנמצא מול העיניים, כמובן. צעצועים ומשחקים פזורים, וכמובן חלקים שנאבדו או שאני מוצאת בכל מיני חורים. וגם בעינייני נקיון: אם אני לא אזכיר לה לשטוף פנים/שיניים/ידיים כשהיא קמה או לפני השינה, לפעמים היא הולכת ימים עם אותם תחתונים (שמלאים ב***), לא עושה אמבטיות אלא אם אקדח על הרכה (בצחוק כמובן) או לפני אירוע חשוב (וגם זה שאני אומרת לה),לפעמים, אלוהים יסלח לי, יש לה ריח נוראי. ולא פעם העירו לי על זה (הוריי, אחי, אמא של חברה שלה). בקיצור: מה לעשות? ניסיתי מדבקות והפתעות קטנות, כמובן צעקות, הסברים על חיידקים ומה לא! אפילו פניתי למורה שלה, שדיברה איתה בפרטי (יש לה מורה מדהימה, שעוזרת לי ועזרה לי הרבה והרגשתי נוח לספר לה את זה והילדה לא נעלבה, אבל גם לא השתפרה). פשוט לא יודעת מה לעשות!??? האם היא תמיד תהיה כך? זה אופי? משהו בילט אין? האם כשיגיע היום שיהיה לה חשוב מבנים ויחסים זה יהיה לה חשוב? עזרה!!!!!!!
 
מכל הסיפורים שלך יש לך הרבה מאוד בעיות איתה

ואני אומרת למה להילחם קומי ותעשי. היא כנראה עדיין לא בשלה לזה שאת תזכירי לה כדי שהדברים יעשו ולכן את צריכה לקום ולקחת אותה לצחצח איתה ביחד שיניים לרחוץ אותה עם צריך עד שהיא תפנים שהיא גדולה ויכולה כבר לבד - העיקר שיהיה ריח טוב לא מחליפה בגדים - לא בבית ספרנו - מורידים לה אותם איך שהיא מגיעה מבית הספר מקלחים אותה על המקום ושמים ביגוד נקי ומריח טוב. אני מבטיחה לך שתוך כמה שבועות היא בעצמה תרגיש כמה יותר נעים להיות נקיה וריחנית בכל התהליך של הנקיון כל הזמן לתת לה מחמאות להגיד לה כמה כייף לחבק אותה שיש לה ריח טוב, או כמה יפה היא נראית כשהיא נקייה ועוד. ועכשיו המלחמה השניה - סדר נקיון בלגן: גם פה לא לצעוק את רואה בעצמך שזה לא מוביל לשום מקום מלבד שהעצבים שלך מרקיעים שחקים ועדיין הבלגן חוגג ולכן - לוקחים אותה ביחד איתך ואוספים אחד אחד, אם צריך אפילו מפרקים משימות, את יכולה לקחת אפלו את הסידור צעד אחד רחוק יותר וממש לשחק איתה בנוסח של בואי נראה כמה מהר את מסוגלת להביא את כל החלקים של הלגו, או מי אוספת יותר מהר את כל הבגדים לכביסה ועוד. ובאשר לאופי והתנהלות לעתיד אם תתחילי מעכשיו כשהיא תגדל היא תפנים ותהיה פחות בלגניסטית מלוכלכת ומסריחה.
 

יומטוב5

New member
אני אולי בגלל שבן ה9

הוא הקטן בבית וגם יש לו בעית קשב אני צריכה לבקש ולחזור ולבקש וכל בוקר מזכירה לצחצח שינים להתלבש להביא ילקוט בקיצור כל פעולה אני מזכירה שוב ושוב אבל אין לי צפיות בנתיים למשהוא מאד שונה כי כמו שאמרתי הוא הקטן שלנו והוא ילמד אני מקווה אם הזמן הוא רק בן 9
 
דווקא הבן שלי עם קשב וריכוזוממש מאורגן

הוא בא הביתה, מחליף תלבושת אחידה, מארגן תיק, בערב מצחצח שיניים ורוחץ פנים, מלביש פיג'מה והכל בלי שארמוז אפילו. הכל מתוקתק אצלו, ודווקא היא לא מאורגנת ומסודרת. היום היא איבדה חוברת מולדת, ואני לא מתפלאה, הרבה פעמים מצאתי מחברות ודברים חשובים שלה בכל מיני חורים, והחזרתי לה. את החוברת לא מצאנו.
 

לנושנוש

New member
נישמה כמו בעיות קשב...

הייתי ילדה לא נקיה ופעם אחד בדקו בבית ספר את הראש שלי והזדעזאו מרוב שהיה מלוכלך. אותו דבר לגבי החלפת בגדים. כנראה שהיא באמת לא בשלה כרגע. אמא של דפנה יעצה לך דברים מצוינים לגבי נקיון הגב. לסיכום... בימינ אני שומרת על נקיון סביר++ אישי ובבית. בילדותינ היו לי כמה שנים מלוכלכות ומבולגנות למדי.
 

יונית7

New member
אבל...היא רק בת 8!!!

אל תכעסי שאני אומרת, אבל לדעתי אם ילדונת בת 8 מגיעה למצב שיש לה ריח רע...זאת פאשלה שלך.
 
ומה אני עוד יכולה לעשות חוץ מהלזכיר

לה? לגרור אותה בכוח לאמבטיה? אני אומרת לה, מלווה אותה לשירותים, מה עוד אני יכולה לעשות? זה לא שאני מזניחה את הבעיה, זה מאד מפריע לי!
 
בגיל 8?

בואי נניח שהיא הייתה בת 3 או 4 מה היית עושה? נכנסת איתה למקלחת,מקלחת אותה, שוטפת את הראש מהשמפו ,מסרקת אותה מחליפה לה בגדים, עוזרת לה ללבוש את הנקיים ואת המלוכלכים לוקחת לכביסה . אותו דבר עם בת ה-8. היא כנראה עדיין לא בשלה לעצמאות ניקיון אישי. (הבן שלי בן 12 כמעט ואני מזכירה לו מדי יום לצחצח שיניים ולהסתרק, וגם מפקחת על כך שהזיכרון שלו לא ילך לאיבוד בדרך) לגבי ניקיון החדר ,החפצים האישיים היי שותפה שלה הפכו את זה למשימת היום המשותפת של ניקיון וסדר לחדר שלה. תני לה חיזוקים חיוביים על גילוי עצמאות והתארגנות לבד. אבל בגיל 8 להגיע למצב שהיא לא מחליפה תחתונים, או לא מתקלחת ואת רק מתרגזת ומשדרת איזשהו חוסר אונים ממנה,חבל. נ.ב. כשהייתי ילדה, לאחותי הקטנה הייתה בעיה קריטית של עצירות.היו אצל טובי המומחים שלא מצאו סיבה. ואז בשיחה אקראית התברר כי היא מפחדת לשבת בשירותים לאורך זמן שמא הבן של השכנים יעלה דרך הצינור של הביוב ויציץ לה. אולי גם לילדונת שלך יש איזשהם פחדים מחדר אמבטיה? רעש המים ? קולות השאיבה של הביוב?-לך דע איך הראש הקטן הזה עובד.
 

יונית7

New member
כשהילדים שלי היו בגיל הזה...

אני מודה שאפילו לא עבר לי בראש לתת להם להסתדר לבד במקלחת, ובטח שלא ציפיתי שיתקלחו מיוזמתם... אני אולי הגזמתי לכיוון השני. מה שבטוח: ילדה בת 8 לא מסוגלת לחפוף לבד את השיער, במיוחד אם יש לה שיער ארוך. ואם היא כן תחפוף לבד, אל תצפי שהשיער יהיה נקי. אני לגמרי מבינה את הרצון שלך שהיא תהיה כבר עצמאית, אבל...סבלנות. אני חושבת שהדרך עוד די ארוכה...
 

יומטוב5

New member
בגיל שמונה הם עדין צעירים

ושוב הבן שלי מאד חכם אבל הראש שלו בנקומות אחרים או לא מספיק בוגר אני לא יודעת מה ההגדרה אבל אני יודעת שאני צריכה לדאוג לכל דבר ומקלחת זאת בטוח החריות שלי לפעמים הוא מבקש לעשות אמבטיה הוא מישומה מתחשק לו אז להתרץ אז אני נותנת לו אבל את המקלחות הקבועות זה תמיד אני תני לה את הזמן שלה היא ילדונת (למרות שבשקט לפעמים בבוקר שאני ממהרת והוא מרחף בעולמות אחרים אני משתגעת ממנו )
 
היא עושה את זה לבד ולא רע

חוץ מלהוציא כינים, שאני עושה לה כל יומיים (ואוהבת את זה!) היא יכולה לעשות הכל לבד, כולל לחפוף, לבחור בגדים, הכל! היא רק לא רוצה ולא חושבת שזה הכרחי.
 

יונית7

New member
תני לה לגדול בקצב שלה,

(אני מניחה שהיא הבכורה שלך). תהני מזה שהיא עדיין ילדה קטנה, שאת יכולה לטפל בה. עוד כמה שנים תתגעגעי לזה... וגם אם היא כזאת מוצלחת כמו שאת מתארת, ומסוגלת אפילו לחפוף לבד (?)...לא יקרה כלום אם תעזרי לה מידי פעם. נראה לי שזה מה שהיא רוצה. ו...זה נכון מה שכתבת? שאת אוהבת להוציא לה כינים??
 

גליה12

New member
תכניסי את זה לסדר יום קבוע

הבן שלי היה סרבן מקלחת והנהגנו את זה שיום יום בשעה קבועה- מקלחת- וישר למיטה- ואז שם היה הכיף שלו (גם בגיל הזה) סיפור ורגעים שלווים עם אחד ההורים- היום, כשהוא בן 16, אני צוחקת על זה. כי הוא יכול להתקלח 3 פעמים ביום ולהחליף בגדים כל שעתיים.
 
עצה

הבן של היה כזה עד שלמדתי , כל הפניה שהיא מסריחה שיגידו לה וזה באיזה שלב תתביש כמו כן הבן שלי לא רצה להתרחץ ביום חמסין. כאשר ויתרתי לו הוא התחיל ללכת כמו תרנגולת אם שפשפת. ואמרתי לו שזה עונש לרשאים. תאמיני שזה עזר.
 

גליה12

New member
עונש לרשעים- לא הגזמנו קצת? ../images/Emo3.gif

ואגב התמונה שלך בכרטיס- הביקור אולי היא עונש לרשעים?
 

נירה63

New member
גם אצלנו זה קורה...

הבן שלי אוהב לאכול שום ובצל בכמויות בינלאומיות החל מגיל שנה וחצי. כיום כמעט בן 13. מה אגיד לכם, אם אין בבית שום, בצל לבן, סגול ובצל ירוק המשוואה אין אוכל בבית. לא חשוב כמה ומה אבשל, הבצל והום הם חברי ובני בית. והמתבגר אוכל בלי חשבון כמעט והפ]ה שלו מסריחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח, כל בקשותי לצחצח שיניים להתקלח יותר לא הואילו עד ש.............. הפסקתי להגיד, שילך מסריח . לפתע....החל לצחצח שיניים שלוש פעמים ביום, ביקש שאקנה חומר לשטיפת פה, מתרחץ ומקפיד על הגיאנה. מה קרה??? החברים העירו לו, הכיר ילדה נחמדה בכיתה שאמרה לו.... בקיצור עזבו...שיסריחו עד שיהחברים יגידו ואז ירוצו להתקלח.
 
למעלה