בכל צחוק יש טיפה (או יותר) של האמת?

CrazySheep1

New member
בכל צחוק יש טיפה (או יותר) של האמת?

זה יכול להיות שרשור ספקולציות וסביר להניח שככה גם יהיה. אבל האם יש פה מישהו עם רקע לימודי בעניין? באחת מההברזות שלי לסיפריה בבית ספר, פתחתי איזה ספר פסיכולוגיה אקראי שכל מה שהיה בו טוב יותר מהאחרים בעיני היה השם שלו. זה היה מזמן ואין לי מושג איזה ספר זה היה, אבל אני מתכוון לחפש ולבדוק שוב, רק בשביל להשיג קצת רקע לספקולציה הזאת. אז למה אני מספר את זה? כי אני זוכר שבאותו הספר היה פסיכולוג מפורסם (יכול להיות פרויד, אבל אני לא עד כדי כך בטוח כדי לחתום על זה) או מדען, שטען שכן, וגם נימק את זה (זה מה שאני מחפש). ככה גם אני נוטה לחשוב, מה אתם חושבים?
 
לא יודעת מי אמר את זה אבל זה נכון

ההנחה היא שהדרך המקובלת להגיד את האמת מבלי לנסות לפגוע זה ע"י הומור. יחד עם זאת, לא צריך לחשוד שבכל צחוק יש כוונה אמיתית, לפעמים צחוק הוא נטו לצחוק (אה
)
 

CrazySheep1

New member
אני מסכים איתך, אבל בכל זאת עדין מטרידה אותי

השאלה: אם כך, איך אפשר לעשות את האבחנה מתי צחוק או נטו צחוק, ומתי כמו שאמרת זאת דרך מקובלת להגיד את האמת מבלי לפגוע? אז כשניסיתי לחשוב על זה עוד קודם, הדבר היחידי שיכולתי לחשוב עליו זה אפיונה של האימרה, שכשאשר היא מרמזת על מראו או על אופיו של אדם כנראה זה עוד ניסיון לרמוז על האמת. אבל זאת רק השערה שלי.. יש דרך כלשהי לעשות את האבחנה באופן מוכח?
 

22ק ו ס ם

New member
זו אמירה מאוד כוללנית

אולי תתחיל קודם בלהגדיר, למה אתה מתכוון כשאתה אומר "צחוק"?
 
למעלה