בית מלון לנשים לאחר לידה

בתור מפונקת מדופלמת

שמאוד שונאת בית חולים ומתחלחלת מחוסר הפרטיות ששם. עדיין - לא הייתי הולכת למלונית שכזאת. הייתי מוציאה את הכסף על עזרה בתשלום בבית - בעיקר בעבודות הבית ובבישול.
 

תמי29

New member
הולכת גם הולכת

שונאת כל רגע, בורחת די מהר, אבל הרבה ברירות אין לי, כבר ניסתי את האופציות האחרות,מעדיפה לצאת בעצמי מאשר לפזר את הילדים, עם ביבי סיטר הם לא רצו ללכת, בלידה האחרונה היתי 3 ימים עם גיחה אחת הביתה לארגן את הכביסות, סה"כ מחוץ לבית כולל האישפוז-שבוע+יומים.
 

עינבלית

New member
אני שאפילו לא הסכמתי להשאר לאשפוז

ושמונה שעות אחרי הלידה כבר הייתי בבית שלי (והייתי מוכנה ללכת כבר אחרי שעתיים הביתה!) לא הייתי מוכנה, גם לא תמורת תשלום, לחזור למקום אחר מלבד ביתי שלי. כתבת: "בית מלון זה יאפשר ליולדת לנוח בחדר לבד לנפוש בהתאם ולקבל שירות רופאים או סיוע ב טיפול בתינוק " הדבר האחרון שיולדת (שהיא אני) צריכה- זה לנפוש בחדר לבד ושיטפלו לה בתינוק. לארוז בגדים לתקופה, אפילו ללידה זה סיפור. לחשוב על כל האלמנטים הנוספים- חיתולים, חיתולי בד, סטריליזטור ועוד ועוד. לארח חברים? מבקרים? למה מה קרה? מבקרים יודעים שאת אחרי לידה, והגוף והנפש אחרי לידה בין אם את בבית או בבית חולים או במלן. אחרי לידה צריך מיטה- המיטה שלך. ואפשרות לקום איך שאת רוצה ומתי שאת רוצה. את יודעת מה, בואי ניקח את הרעיון שלך שלב אחד קדימה. במקום בית מלון- שירותי עזר ליולדת במחיר שווה לכל נפש: קייטרינג לבית היולדת-
אחות שתבוא לשעתיים ביום לעזור
עוזרת בית שתגיע פעם בשבוע ותנקה
וכל זה בדיל של נגיד 500 שקלים לחודש הראשון אחרי הלידה- סבבה, מבקשים את הדיל הזה מתנה מהמשפחה. אה, ושיש אופציית בריחה- אם אין קליק בין האחות/עוזרת/ האוכל למשפחה- אז יש אופצייה להחליף. וגם אפשרות להתאים את אופי המזון לפי העדפות בני הבית. אבל- וזהמה שחשוב- המקום בו יולדת צריכה להסתגל למצב החדש ולהכיר את התינוק זו הסביבה הטבעית שלה. הבית שלה.
 
../images/Emo142.gif את יודעת למי זה מתאים?

להורים לפגים או לילודים חולים. עופרי היה שלושה שבועות בפגיה - הלוואי והיה לי חדר שהייתי יכולה להשכיר (ולא משנה כמה כסף זה היה עולה) ולהיות קרוב לבית חולים. אני עוד גרתי קרוב לבית החולים ושלושה שבועות זה לא הרבה זמן יחסית - אבל יש משפחות שגרות בכפר סבא והילדים בפגיה בחדרה וכל יום צריך לעשות את הנסיעות.
 

שִירָה

New member
לא הייתי הולכת

גם מבית החולים יצאתי לאחר לילה אחד. לא התאים לי להשאיר את בנימין בבית בלעדיי עוד רגע אחד נוסף.
 

אלינה12

New member
לא

לדעתי בזבוז כסף, עדיף כמה שיותר מהר לחזור הביתה למיטה שלי, לאמטיב שלי. ואם כבר לצאת לנופש אז כמה חודשים אחרי, כדי לצבור כוחות.
 

דפנה מי

New member
רק אני נהניתי כ"כ במלונית בתה"ש?

את האוכל של ביה"ח לא סבלתי ולא רציתי להתחיל לטרטר ולהביא אוכל מבחוץ ובטח שלא התחשק לי לאפות ובשר, אז אכלתי שם מרק פטריות חם ופשטידות ומלא שתייה ומקרר בחדר והיה נפלא. כשאכלתי עדי היתה בתינוקיה והייתי שקטה ואכלתי בשקט וסבלנות. הבעל היה בסידורים וארגן את הבית והכל והיה פנוי לענייניו ולא דבוק אליי וגם שהה בנינוחות איתי. הדריכו אותנו (בצורה גרועה) לטפל בעדי, אבל לפחת הדריכו וכיוונו. המיטה היתה נוחה, עדי איתי ואנחנו לראשונה בהשגחה עם צוות ברקע לכל שאלה, פנייה, בעיה, יועצת הנקה. נתן לי הרבה בטחון להיות שם יומיים אחרי שעדי היתה 4 ימים ביחידת מעבר ואני יומיים מתוכם סבלתי קשות במחלקה ויומיים בבית - כן! חזרתי להיות עם עדי ביחד במלונית ושבנו הביתה מחוזקות (במיוחד עם כל האי שקט שכבר התחלתי לפתח...)
 

She Dolphin

New member
גם אני נהניתי במלונית בתה"ש ../images/Emo9.gif

אחרי הלידה הראשונה. כל כך נהנינו שאפילו נשארנו עוד יום אחד והרגשנו שהיה שווה כל שקל. אבל לי זה התאים רק בלידה הראשונה. בלידה השניה (וכך יהיה גם בשלישית) ילדתי קל"ב בליס, ושחררתי את עצמי אחרי 12 שעות מהלידה כדי לעשות מלונית בבית עם המשפחה הקרובה והאוהבת. לא היה (ולא יהיה) מצב להתרחק מתומר יותר מהמינימום הנחוץ, או לחילופין להוציא אותו מהמסגרת שלו ולתקוע אותו בבית מלון משעמם.
 

debby12

New member
מנהל
גם במהלך הלידה עדיף להיות בבית שלי

-- אם כבר שאלתן לדעתי המעניינת בנושא
 

פלגיה

New member
דווקא יכול להיות מעניין

ללדת בבית ואז ללכת למלון. או לחילופין - למה לא ללדת במלון? בטוח המנהלים ישמחו
 

debby12

New member
מנהל
עזבי המנהלים - מסכנות החדרניות ../images/Emo3.gif

בכל זאת זה קצת בלגן לנקות אחר כך
האמת היא שבלידת בית מציעים את המיטה פעמיים. פעם אחת סדינים נקיים, ומעליהם שעוונית אטימה לנוזלים ובלגנים, ומעליה שוב סדינים נקיים. ברגע שמסיימים ללדת מקלפים את הסדינים העליונים ואת השעוונית והיידה מסתערים על הסדינים הנקיים.
 

debby12

New member
מנהל
אוי וייי. ואיך היתה לה החוויה בעצם?

אני יודעת איך זה מרגיש כשיולדים בבית חולים למרות שמתכננים לידת בית (רמז: זוועה). אבל לא חשבתי על ההיפך: איך מרגישה לידת בית למישהי שתכננה לידת בית חולים? דווקא נשמע לי כיף ליילוד לצנוח היישר לתוך פוך
<דבי מעוותת את השרשור לכיוונים אחרים>
 

פלגיה

New member
זה יצא נורא מצחיק

האמת היא שלא ברור בכלל למה היא לא תכננה לידת בית לכתחילה, כי כבר בלידה הקודמת שלה אחרי ששיכנו אותה במסדרון היא קיפלה את עצמה והלכה הביתה 3 שעות אחרי הלידה. מניסיון לידות קודמות היא ידעה שיש לה המון שעות של צירים, והחליטה לשם שינוי להעביר אותם בבית, רק שבאיזה שהוא שלב היא קלטה שהיא כבר בלידה. בעלה פאראמדיק במד"א, הזניק אמבולנס, אבל בעצם הוא היה המיילד (מה שנראה לי חוויה בפני עצמה) ואנשי האמבולנס רק סיעו לו. אחר כך הם העירו את הילדים, וכל אחד חיבק את התינוק הקטן. הם נסעו לבית החולים בשביל להירשם ולהיבדק, וחזרו הביתה. הרופא בבית החולים ראה כמה הם מבסוטים מלידת הבית, אז הוא לא האמין שהם לא תיכננו את זה מראש. כך הגעתי גם לפורום "לידות בית" או יותר נכון לחבלי הלידה של הפורום הזה.
 

פלגיה

New member
באמת סיפור נהדר

כששמעתי אותו חשבתי גם על עצמי. אבל אצלי זה לא יעבוד כי: א. באופן פרדוקסלי אני מרגישה משוחררת יותר לצעוק ולהשתולל בבית חולים ולא בטריטוריה שלי ב. אין סיכוי שתתחיל לידה וכל הילדים שלי ימשיכו לישון. הם חשים אותי בצורה מופלאה, ולכן ברור שהם יתעוררו.
 
למעלה