בית דין לתביעות קטנות

sirpad

New member
בית דין לתביעות קטנות

קטנות מאוד אפילו. אמזון עשו טעות, ולא מילאו את הקבלה כראוי לפריט שקניתי מארהב. זה הוביל לזה שUPS ייבאו את המוצר על המאזן של מקום העבודה שלי, שהיה רק כתובת המשלוח, ולא כתובת הקונה/משלם. UPS רוצים 100 דולר כדי להעביר את הייבוא מהחברה אלי פרטי. UPS מראים לי שאמזון לא ציינו בפניהם שיש הבדל בין כתובת הקונה לכתובת המשלוח, וציינו רק את כתובת המשלוח. בקבלה שאמזון שלחו לי, ושקיימת באתר שלהם, מופיע בבירור שיש כתובת משלוח, וכתובת לBILLING, שהיא הכתובת הפרטית שלי בבית. הגשתי תלונה על זה לאמזון, אבל היה ואם הם מורחים אותו ואומרים ללכת לחפש, האם יש לי משהו לעשות נגדם? קבילות ציבור? תביעות קטנות? משהו? מיותר אבל אולי בכל זאת כדאי להוסיף, שכבודו לא חי בארהב.
 
הם מרחו אותך, או שאתה שואל מראש?

הנסיון שלי עם אמזון עד כה הראה שכל טעות - אפילו של פיפס קטן - טופלה לשביעות רצוני המלאה.
 

sirpad

New member
שואל מראש

כי מנסיוני לדבר איתם זה כמו לדבר למכונת קופי פייסט של תשובות מוכנות מראש.
 
זה באמת לדבר עם מכונת קופי פייסט

אבל עד כה נראה שהם הכינו תשובות מוכנות מראש להרבה מאוד מצבים. סביר להניח שזה יסתיים בזה שאתה תסרב לקבל את החבילה מ-UPS, אלו מצידם יחזירו אותה לאמזון, ושם ישלחו לך אותה שוב עם חשבונית מתוקנת. לפחות לזה אתה צריך לכוון.
 

sirpad

New member
אז זהו שזו לא אופציה

החבילה הגיעה, והמכתב מUPS עם כל הטררם של המעמ והמכס הגיע שבוע וחצי אחרי. גם מסתבר שהחברה שאני עובד בה רשומה כיבואנית, ולכן הכל התקתק כלכך יפה ורטרואקטיבית. אבל UPS אמרו לי, שאם אמזון היו כותבים 2 כתובות בקבלה שהם קיבלו מאמזון, אז הם לא היו מקשרים את הייבוא לחברה אלא אלי. ומכיוון שאני כן ציינתי באתר של אמזון 2 כתובות שונות למשלוח ולחיוב, אני אמור להיות מכוסה.
 

סלסרו

New member
קודם כל, תשכח מתביעות קטנות.

איך תוכל לתבוע חברה אמריקאית בעודך בדנמרק הדוויה? לא הבנתי מה בדיוק הבעיה. החברה לא רוצה לשלם את המע"מ והמכס? למה שאתה לא תשלם וחסל סידור פסח?
 

sirpad

New member
הייבוא לא חוקי

צריך לתקן את מסמכי הייבוא, כדי לא לעבור על החוק. תיקון מסמכי הייבוא עולה על פי UPS מאה דולר. למה שאני אשלם מאה דולר, כי אמזון לא העבירו את כל המידע לUPS?
 
בקריאה שניה

נראה שמי שלא בסדר כאן הם UPS. אמזון לא חייבים לרשום את שתי הכתובות על תעודת המשלוח. תעודת המשלוח מכילה שם וכתובת. UPS הגדילו ראש, והניחו שהמקבל הוא שם החברה, כי היא רשומה אצלם במאגר הממחושב. אם, לעומת זאת, השם שלך מופיע על תעודת המשלוח, אז UPS צריכים לתקן את עצמם, לזכות את החברה ולהוציא לך חשבונית מעמ ומכס חדשה. אם על תעודת המשלוח לא מופיע השם שלך, אז הבעיה היא באמת אצל אמזון (בהנחה שכתובת המשלוח שנתת כוללת את השם שלך).
 

Woking

New member
וואי איך אתה מסבך

זה בדיוק כמו ההוא שנתקע אם האוטו באמצע המדבר ומחליט שהיחיד שהבית היחיד שנמצא בסביבה הולך לדפוק אותו. כבר החלטת ש-Amazon לא הולכים לעזור לך? קודם כל רק בגלל ש-UPS אומרים שאתה צריך לשלם, זאת לא סיבה להלחץ. השאלה מה המכס אומר. בבריטניה הייתי קודם כל מרים טלפון ל-civil service, איפה שעובדים בשבילי, ומברר את המצב החוקי. תסריט א' - אתה בכלל לא עברת על חוקי המכס. הייתי מבקש את זה בכתב מהרשויות, שולח העתק ל-UPS, ומברך אותם לשלום. תסריט ב' - שלא ברצונך, בגלל רשלנות של צד שלישי, עברת על חוקי המכס. הייתי שולח מכתב רשום למחלקה המשפטית של UPS ושל Amazon (ולא לשירות לקוחות), ומודיע להם שהם שבשל רשלנות מצדם אתה עברת על חוקי המכס. הייתי דורש מהם להחזיר את החבילה למקורה בהקדם האפשרי, ומודיע להם שאני רואה בהם כאחראים לכל נזק כספי שיגרם לך, או קנס שתצטרך לשלם.
 

sirpad

New member
דיברתי גם עם המכס

הם טוענים שייבוא לא חוקי, ושעלי ליישר את ההדורים עם UPS. דיברתי עימם בעילום שם, ולמרות שהם על פניו אדישים למצב, יכול להיווצר מצב שרואה חשבון שיסתכל לחברה שלי בציציות יימצא משהו בנושא ואז זה מאוד לא נעים. בינתיים אמאזון ענו לי וכמו תמיד הם לא הבינו את הבעיה, אז הסברתי להם שוב פעם, נראה מה הם יבינו הפעם.
 

sirpad

New member
אמאזון יצאו מגדרם

כמעט. הם קודם כל אמרו שהם אף פעם לא שולחים את 2 הכתובות לחברת המשלוח. ואז אמרו, שחד פעמית הם יזכו את החשבון שלי במאה דולר, כדי שזה יתקזז עם הסכום שאני צריך לשלם לUPS כדי ליישר את הניירות במכס. למה כמעט? כי הם עדיין מאמינים שהם היו בסדר בסיפור, מעניין כמה פעמים זה קורה בשנה? אני עדיין לא יודע מה לעשות להבא, כדי שזה לא ייקרה שוב. הרי לא ייתכן שאני לא יכול לשלוח חבילות לכתובת העבודה שלי, מבלי שהייבוא ייכנס על שמם. בכל מקרה, ראוי לציין פה שהם לא ברחו מאחריות, ח"ח לאמזון.
 

סלסרו

New member
נראה לי שהם יצאו 100% בסדר.

בין השורות אתה לא יכול שלא להתמרמר עליהם, אבל בנאדם, נתנו לך זיכוי של 100 דולר. מי יודע, אולי לא כתבת את השם נכון - אולי למשל שמת את שם החברה והוספת את שמך כ C/o או להפך, או מי יודע. סה"כ הכל נעשה בצורה ממוחשבת, לא ידנית, וקשה להאמין שפרטי המשלוח יהיו שונים ממה שאתה הזנת.
 

sirpad

New member
הם אמרו לי שלחברת השילוח הם מספקים רק כתובת

משלוח, ושאת כתובת הבילינג הם נותנים לחברת האשראי לווידוא פרטים. מנגד ups אומרים שכשנותנים להם כתובת בילינג הם מייבאים לפי הכתובת הזו ולא לפי המשלוח. כך שאם אמאזון רוצה שזה לא ייקרה שוב, הם צריכים לציין את שתי הכתובות לחברת השילוח. אני לא יכול לעשות כלום בנידון, אני בכלל לא יודע אם זה ups או חברה אחרת שמבצעת את השילוח בעת ההזמנה. אין גם ספק בכלל שאמאזון פה יצאו הכי בסדר, כי גם ups היו יכולים לשנות ניירות מכס על חשבון הבית, אני בטוח שזה עולה להם הרבה פחות ממאה דולר, מי שהכי נדפקים פה זה אמאזון, שהרוויחו בעצם 39 דולר על קינדל, שזה אולי מה שעולה לייצר אותו? אז שאפו אמאזון, רק חבל שלא מצאנו פתרון להבא.
 
כצפוי

אמזון יצאו גדולים. מה שאני לא מבין הוא למה הכאב ראש צריך להיות שלך או של אמזון. UPS הגדילו ראש ועשו טעות, ומסרבים לתקן אותה. זאת בעיה של UPS, לא שלך. החברה שלך פשוט צריכה לסרב לשלם את המכס, וצריכה לסרב לשלם עבור תיקון המסמכים. לא היא הנמען עבור המשלוח ולכן היא איננה צד בעניין בכלל. אתה אמור לסרב לשלם ל-UPS עבור ההוצאות של הפקת המסמכים מחדש, משום שהמשלוח (אליבא ד-UPS) לא היה מיועד לך. כאשר UPS יתעשתו ויוציאו לך חשבונית תקינה על הסכום שאותו אתה אמור לשלם, תשלם את המכס וזהו. אני פשוט לא מבין איך UPS הצליחו לגלגל את הכאב ראש שלהם אליך. לי היה פעם סיפור הזוי של מכס עם חברת משלוח מהיר בארץ. הם היו כל כך מטומטמים וכל כל סירבו להכיר בטעויות שלהם, שזה נגמר בזה שסירבתי לקבל את החבילה והוריתי להם להחזיר אותה לשולח. כאשר החבילה הוחזרה, השולח זיכה אותי על הסכום, ועשינו את כל התרגיל מחדש, הפעם דרך חברת משלוחים אחרת. רק שבמקרה שלי, מי ששילם על הטעות היתה חברת המשלוחים שהיתה צריכה להחזיר את המטען על חשבונה.
 
למעלה