ביקורת בונה, האם "יש דבר כזה"?

ת מ ר11

New member
ביקורת בונה, האם "יש דבר כזה"?

מדברת ביחסי מעביד ועובד. אנסה למקד את שאלתי מעט יותר. האם כתף קרה שאנשים יכולים לקבל במקום העבודה שלי עשויה לדרבן על מנת להשתפר בנקודות החלשות? או לדכא? (האחרון זו הרגשתי) האם יש "דבר כזה" בקורת בונה? (יודעת שיש הבדל בין ביקורת מעליבה ומסרסת לבין ביקורת עניינית ו"בונה") אבל מבקשת לדעת את התיחסותכם לבקורת כזו, האם בקורת בונה - טובה אמנם? תודה מאד על התשובה אני מנסה לראות באיזו גישה, קו חשיבה כדאי שאשמע את דברי המעביד שלי.
 

inbal76

New member
בוודאי שיש דבר כזה

אבל צריך לדעת איך לתת אותה, וצריך לדעת גם לקבל אותה. אבל ברור שביקורת (בונה כמובן) היא טובה, ולא רק שטובה, היא הכרחית. במיוחד בעבודה. אם עובד לא עושה את עבודתו טוב, הרי זה יכול להשפיע לרעה על שאר העובדים, על העסק עצמו, וכמובן על המנהל שלו. וזה תפקיד המנהל להעיר לו על כך. אחרת איך משהו ישתנה? ויש הבדל תהומי בין "כתף קרה" לביקורת בונה. אולי תנסי לתת דוגמאות? יכול להיות שהמנהל שלך הוא מאלה שלא יודעים איך לתת ביקורת בונה...
 
אמת? שאלה טובה!

במיוחד הסייפא. כשאת אומרת שאת מנסה לראות באיזה קו חשיבה (עמדה או גישה) לשמוע את מה שהמעביד אומר לך - את כבר שמה את עצמך במקום שמוכן לשמוע ורוצה להבין. גם כנראה באיזה מקום את קולטת ש"עלבון" הוא באזני מי ששומע אותו. מה שלרוב נכון, אגב. ההבדל בין ביקורת בונה לבין ביקורת מעליבה קשור ביכולת שלך לשמור על "שמיעה עניינית" להבדיל מ"שמיעה אישית". כשאת מצליחה לשמוע מה לא בסדר ומה טעון שיפור ולא ישר מפרשת זאת כביקורת עליך כבן אדם - הצלחת לעבור את המשוכה וקיבלת ביקורת בונה. אחרי שאת מבינה מה לא בסדר את גם יכולה ללמוד מכך דבר או שניים ולתקן או לשפר את ביצועייך לשביעות רצונו של המעסיק. ואם המעסיק לא יודע להעביר ביקורת בונה והוא מדבר עליך במקום על העבודה שאת עושה - שאלי את אותו מה צריך להשתנות בפועל כדי שיהיה לשביעות רצונו. בקשי שיספר לך איך הוא רואה את התפקיד ומה הוא חושב שצריך לעשות. שמרי על עצמך מלהעלב ע"י כך שאת לוקחת אחריות על השיחה הזו והופכת את המשוב למשוב ענייני. בהצלחה!!
 
למעלה