ביצה/תרנגולת-התשובה היתה שם כל הזמן

Knuckles

New member
ביצה/תרנגולת-התשובה היתה שם כל הזמן

כל כך הרבה זמן דנים בשאלה והתשובה (שחלק יראו בה כמתחכמת) היא כמובן שתרנגולת היתה הראשונה: אלוהים ברא את העופות!
 

charry15

New member
תזכור שזה רק לפי

היהדות... לגבי הנצרות או האיסלאם, למשל- זה לא תקף... אין את אלוהים שבורא בשבעה ימים, יש את המפץ הגדול... קח לתשומת ליבך...
 

Knuckles

New member
זה למה ציינתי שחלק יאמרו שהיא

מתחכמת, אולי ניסחתי לא טוב
 

אמרלין

New member
?

שתי הדתות : איסלם ונצרות משתמשות באותו ספר כמקור לבריאת העולם. אצל הנוצרים זה נקרא "הברית הישנה", והוא הוא התנ"ך שלנו. מדע מודרני , שחושב ש"אולי" ! היה מפץ גדול , אינו דת.
 

avocumber

New member
ותשובת האתאיסטים היא: הביצה, כי...

ביצים היו גם לדינוזאורים. ואלה, כידוע, היו הרבה לפני שהיו תרנגולות. לך תתווכח עם מדע...
 

gershon17

New member
איפה יש מפץ גדול בנצרות ובאיסלם?!

אני לא יודע לגבי האיסלם, אבל הנצרות על זרמיה מאד רגישה בכל מה שנוגע לענייני בריאה. בארצות הברית עדיין יש מדינות שאסור ללמד בהן אבולוציה בבתי הספר (אבל לא צריך לצקצק בהתנשאות, גם אצלנו יש מערכות חינוך שאסור להזכיר בהן את האבולוציה).
 
אין מדינות כאלה.

אולי יש בתי ספר של זרמים מסויימים אבל אחרי משפט הקופים נקבע שחוק מדינה שקובע שאסור ללמד אבולוציה הוא נוגד את החוקה.
 

gershon17

New member
אני ממש לא בטוח

מה גם שמשפט הקופים לא נערך בבית-משפט פדרלי, ואני לא יודע מה ההשלכות שלו על מדינות אחרות.
 
שו?

האיסלאם והנצרות הולכות לפי המפץ הגדול? לפי האבולוציה, אכן הביצה היתה קודם, כי האפרוח שיצא ממנה היה מוטציה של אמא שלו. (בוא לאמא, מוטציה)
 

ailag

New member
איזה דנים? התשובה ידועה

הביצה באה קודם, כי ביצים יש לא רק לתרנגולות. אז למה שקדם לתרנגולות אנחנו אולי לא יודעים אם להגדיר אותו כתרנגולת, אבל הביצים שלהם היו ביצים. פשוט לא ביצי תרנגולת.
 

LeeCooper69

New member
אבל....

מישהו צריך לדגור ולטפל בביצים, לא
אז היתה קודם תרנגולת, שדגרה על הביצים- וכשהגוזלים בקעו, היא טיפלה בהם.
 

gershon17

New member
והנה שוב הגענו לבעיתיות שבשאלה

יצורים חד תאיים היו לפני הביצה הראשונה ולפני התרנגולת הראשונה. השאלה מה התפתח קודם - ביצה שממנה בקע יצור, או יצור שהטיל ביצה. בגלל שהיו יצורים לפני שהיו ביצים, הרי שדי ברור שקודם היה יצור שהטיל ביצה. כך שהכסף שלי פה הוא על התרנגולת. אבל רגע! היצור הזה לא היה תרנגולת, וגם הביצה שהוא הטיל לא היתה ביצה של תרנגולת! כך שאולי זו לא התשובה. נמשיך הלאה ונראה... היו יצורים שהטילו ביצים מהן בקעו יצורים אחרים. מתי הגיעה התרנגולת הראשונה? התרנגולת הראשונה בקעה מביצה, כמובן, רק שאת הביצה הטילה ציפור שהיא רק דומה לתרנגולת אבל לא ממש תרנגולת (השילוב של הגנום של הציפור אמא והציפור אבא, ואולי איזו מוטציה אקראית או שתיים - הם שגרמו ליצור שבתוך הביצה להיות תרנגולת למרות שהאמא והאבא שלו לא היו תרנגולים). כך שבמקרה הזה, הביצה של התרנגולת קדמה לתרנגולת, והכסף שלי הוא על הביצה. אבל אולי לא נגיד שהביצה הזו היא של תרנגולת, כי הטילה אותה ציפור שהיא לא תרנגולת, ואז שוב הכסף שלי הוא על התרנגולת. ההוווויייי, אני חושב שיותר פשוט לבחור את הספל שמולי.
 

murmur

New member
אבל מי אמר שהתרנגולת היא אכן

תרנגולת במובן של היצור-הזה-בלול-שמקרקר-והולך-נהדר-עם-קטשופ-ופירורי-לחם?
 

אריאל1

New member
מה קדם למה

הRNA או החלבון. שאלת הביצה והתרנגולת הזו היא הרבה יותר חשובה ועקרונית. התשובה דרך אגב היא שכיום נראה שהRNA קדם לחלבון מכיוון שיש בנמצא RNA שיכול לזרז תהליכים.
 
למעלה