בייסיק בשפה מומצאת גגה

BravoMan

Active member
תגיד לו לפתוח דרך QBASIC.EXE

למה חשבון הדוא"ל שלך שולח קוד למורה שלך??? אין לך טלפון משלך?
 

BravoMan

Active member
אני לא בטוח שיש לי QBASIC.EXE. זה מה שהיה לי קודם ככל שאני זוכר, אבל אתה העברת אותי לRAR.
אני לא העברתי אותך ל-RAR. מאפה הוצאת RAR בכלל?

זה מסביר למה ראית מסך שאומר שצריך לשלם על רישיון בעוד 40 יום, תוכנת RAR אכן מציגה כזה (למרות שהיא ממשיכה לעבוד לעד בלי כסף).

אבל אני שלחתי לך קובץ ZIP, לא RAR!
Windows פותח קבצי ZIP בלי שום תוכנה חיצונית.

היית צריך לפתוח את קובץ ZIP, להוציא ממנו basic2dos.exe להריץ, וזה היה מתקין לך QBASIC.EXE.

אם עשית משהו אחר ולא קשור אני לא יכול לעזור לך...

אבל אתה תמיד יכול לנסות לחיצה ימנית על קובץ BAS, ולבחור "פתח באמצעות" ואז לחפש QBASIC...
 
העברת אותי לזיפ וזיפ העביר אותי ישירות לBASIC2DOSBox ולRAR. לא יודע איך זה קרה. אולי כי לפני כן ניסיתי להפעיל OLDDOS. אולי גם התקנתי בטעות RAR לפני כן ואני לא מצליח למחוק אותו. לא מצאתי באפשרויות של "פתח באמצעות" את QBASIC.
 
נערך לאחרונה ב:

BravoMan

Active member
האם הרצת את ה-EXE שהיה בתוך ה-ZIP?
האם ראית את החלון ששמתי לך תמונה שלו פה בשרשור?
 
העתקתי לגוגל את הכתובת ששלחת לי ולחצתי עליה, הופיע לי סימן למטה של BASIC, פתחתי אותו ומיד נפתח לי RAR.
 
אני חושב שבפעם הראשונה לפני שהגעתי ישירות לRAR, ראיתי את המסך עם ההגדרות ובחרתי את ההגדרות שציינת לי. לא יודע אם עזר.
 

BravoMan

Active member
אתה כותב בינה מלאכותית, אבל אתה לא מצליח להפעיל תוכנה הכי פשוטה בעולם עם מסך אחד?

הנה עוד פעם הצעדים שאתה צריך לעשות:
1. תחלץ EXE מתוך הזיפ.
2. תריץ את ה-EXE שחילצת.
3. תסמן QBASIC 1.1
4. תלחץ NEXT.

אם יש פה צעד שאתה לא מבין, תגיד.
 
עכשיו שלחצתי על הקישור שלך, היה כתוב לי שזה מפרסם לא ידוע. לא רוצה להסתכן. הבינה שלי אמנם אולי מאוד חזקה, אבל היא פשוטה. בסך הכול ארבעים קילובייט. היא מבוססת בעיקר על מילון אנגלי אנגלי ביסיק של כשבע מאות מלים, שהמצאתי בעצמי והכתבתי למחשב. יש לי שכל בענייני מלים. יש בבינה עוד פונקציות חוץ מהמילון. המחשב הופך את ההגדרות לתנאים ארוכים ולומד איך ליישם את התנאים האלה.
 
נערך לאחרונה ב:

BravoMan

Active member
אין פה שום סיכון.
אתה לא צריך ללחוץ שוב על הקישור.
כבר הורדת את הקובץ ופתחת אותו, אם היה שם ווירוס, המחשב שלך כבר מזמן היה נשרף.

אם לא תעשה את זה, לעולם לא תסיים את הבינה שלך...
 
אני לא רואה בשולחן העבודה שום קובץ או קיצור דרך, שמובילים לבייסיק שפתחתי בעבר. לפני כן הקישור שלך העביר אותי ישירות לRAR, עכשיו ביקשתי שימחקו לי את הRAR.
 
נערך לאחרונה ב:
תוכנת הבינה מבוססת על מילון אנגלי אנגלי שמתחיל במלה NO ובונה כל הגדרה על מילים שונות שלפניה. התוכנה עוברת על המילון ויוצרת לכל מילה קובץ בשם המילה ובו תנאי אחד ארוך בבייסיק. יש קובץ בסיס שמתחבר לכל המילים, ובו פעולות כמו: לימוד ליישם פעולות בעזרת הצורה IF SHOULD, לולאת ניחוש מספרי X, וזיהוי תכונת המושג בעזרת המלה CHARACTER שפירושה TRUTH IN THING.

אחר כך יש תוכנת חשיבה שקולטת שקוראת קובץ עם רצף קבצים ומוציאה ממנו שמות קבצים לפתיחה. מהקבצים האלה היא קוראת תנאים שונים ומקשרת ביניהם. אחר כך היא מוסיפה את המסקנות לקובץ חדש שמוסף גם בהמשך הרשימה בקובץ הרצף.

אחר כך יש תוכנת רגש עם מערך ערכים מספריים ומילוליים שמשפיעים זה על זה בלי הרף. קצה המערך לא משנה את הערך המילולי בגלל הערך המספרי, והוא מקושר לקבצים חיצוניים כמו המילון. אפשר ליצור פעולת רצון, שבה גם ערך בתוך המערך מקושר לקבצים חיצוניים.

אחר כך יש תוכנה גרפית שמבוססת על צורות. כל צורה היא מערך אחר, שהרצף בו נבנה לפי רצף הנקודות המצוירות בצורה. אפשר להפעיל על הצורות פונקציות עיוות עם רצף מספרים שקובעים איך תעוות הצורה. יש גם אפשרות של שמות לצורות, שבה לפי השם יקרא המחשב לצורה.

אחר כך יש מעבד תמלילים שמתכנת את עצמו. יש בו ערכי מסך שקשורים גם לכתיבה וגם לפעולות חיפוש וקפיצה, והם משתנים לפי הכתיבה ולפי ערכים שונים בקשר לפעולה. אפשר להגדיר לפעולה מהירות אפס, ואז פירושה יהיה לחכות שנגיע בכתיבה למקום שהתנאי מתקיים בקשר לחיפוש או לקפיצה. הגדרות מקרו מורכבות זו בתוך זו מקשרות בין הפעולות. המיוחד במעבד הזה שהכול ניתן להגדרה כלחיצה, גם המלל הנכתב וגם הפעולות מוגדרים תוך כדי כתיבה כרצף של ערכי הקשות על המקלדת.

בסוף התוכנה יש קובץ שמתרגם מחשבות לדיבור בכך שהוא קורא את התנאים בקבצי המילים ומשווה בין כמויות התנאים השונים בקובץ הנקרא של מחשבה ובין כמויות תנאים דומים במילים שונות.
 
למעלה