ביטול תכניות ברכבת-עכשיו בוואלה

  • פותח הנושא FDA
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

FDA

New member
ביטול תכניות ברכבת-עכשיו בוואלה

ביטול תכניות ברכבת-עכשיו בוואלה
עכשיו ראיתי בוואלה כתבה על ביטול 4 תכניות פיתוח ברכבת {אני חושב שזה לא חידוש גדול} קו לב"ש דרך שדרות נתיבות אופקים ,הקו רכבת העמק ,הקו לכרמיאל והכפלת הקו נהריה -עכו,אבל נשאר הקו המהיר לירושלים קו ראשון -אשדוד,עד שהתחילו להזיז משהו ברכבת -עכשיו חוזרים אחורה.
 

felixr

New member
ביטלו את בל אלה!? למה?

ביטול תכניות ברכבת-עכשיו בוואלה
עכשיו ראיתי בוואלה כתבה על ביטול 4 תכניות פיתוח ברכבת {אני חושב שזה לא חידוש גדול} קו לב"ש דרך שדרות נתיבות אופקים ,הקו רכבת העמק ,הקו לכרמיאל והכפלת הקו נהריה -עכו,אבל נשאר הקו המהיר לירושלים קו ראשון -אשדוד,עד שהתחילו להזיז משהו ברכבת -עכשיו חוזרים אחורה.
ביטלו את בל אלה!? למה?
גם את הקו לכרמיאל? לא התחילו לעבוד עליו כבר? זה סופי שמבטלים? אפשר קישור לכתבה?
 

FDA

New member
שלום

ביטלו את בל אלה!? למה?
גם את הקו לכרמיאל? לא התחילו לעבוד עליו כבר? זה סופי שמבטלים? אפשר קישור לכתבה?
שלום
אני לא יודע לצערי לעשות קישור.זה באתר וואלה בחדשות ,ובחדשות זה איפה שכתוב-בארץ. ולא כתוב ביטלו אלא הוקפא ואין לי מושג מה זה אומר.{לכמה זמן?}
 
מי שגולש כאן בפורום הראשי

שלום
אני לא יודע לצערי לעשות קישור.זה באתר וואלה בחדשות ,ובחדשות זה איפה שכתוב-בארץ. ולא כתוב ביטלו אלא הוקפא ואין לי מושג מה זה אומר.{לכמה זמן?}
מי שגולש כאן בפורום הראשי
בשבילו זאת "חדשה" ישנה. אבל, תודה על ההפניה לכתבה.
 
האמת שאם חייבים לקצץ, קוצצו הקווים

מי שגולש כאן בפורום הראשי
בשבילו זאת "חדשה" ישנה. אבל, תודה על ההפניה לכתבה.
האמת שאם חייבים לקצץ, קוצצו הקווים
הנכונים. אני לא רואה רווחיות גדולה בקו ב"ש-אשקלון וגם ברכבת העמק (לפחות בכל הקשור בחלק שמעפולה ומזרחה). הקו לכרמיאל יכול להיות רווחי אבל הוא צריך קווי הזנה טובים מצפת ומק"ש ועמק החולה בשביל להמריא. הקפאת הכפלת הקו לנהריה הכי מעצבנת אותי מבין כל ההקפאות, דווקא מי שסבל הכי הרבה מהקטיושות נאלץ לסבול מההקפאה הנ"ל וחבל כי לא נראה לי שמדובר בפרוצדורה גדולה מדי. סך הכל 10 ק"מ בשטח מישורי ופתוח ברובו שברגע שיסודרו יאפשרו לשדרג את השירות מנהריה לחיפה ולמרכז.
 

raminec

New member
../images/Emo45.gif

האמת שאם חייבים לקצץ, קוצצו הקווים
הנכונים. אני לא רואה רווחיות גדולה בקו ב"ש-אשקלון וגם ברכבת העמק (לפחות בכל הקשור בחלק שמעפולה ומזרחה). הקו לכרמיאל יכול להיות רווחי אבל הוא צריך קווי הזנה טובים מצפת ומק"ש ועמק החולה בשביל להמריא. הקפאת הכפלת הקו לנהריה הכי מעצבנת אותי מבין כל ההקפאות, דווקא מי שסבל הכי הרבה מהקטיושות נאלץ לסבול מההקפאה הנ"ל וחבל כי לא נראה לי שמדובר בפרוצדורה גדולה מדי. סך הכל 10 ק"מ בשטח מישורי ופתוח ברובו שברגע שיסודרו יאפשרו לשדרג את השירות מנהריה לחיפה ולמרכז.

למרות שבאופן כללי כל הקווים צריכים להיסלל בשלב כזה או אחר. אני מקווה שההקפאה לא תישאר לאורך זמן.
 

fireman

New member
אתה יכול להיות ספקן

האמת שאם חייבים לקצץ, קוצצו הקווים
הנכונים. אני לא רואה רווחיות גדולה בקו ב"ש-אשקלון וגם ברכבת העמק (לפחות בכל הקשור בחלק שמעפולה ומזרחה). הקו לכרמיאל יכול להיות רווחי אבל הוא צריך קווי הזנה טובים מצפת ומק"ש ועמק החולה בשביל להמריא. הקפאת הכפלת הקו לנהריה הכי מעצבנת אותי מבין כל ההקפאות, דווקא מי שסבל הכי הרבה מהקטיושות נאלץ לסבול מההקפאה הנ"ל וחבל כי לא נראה לי שמדובר בפרוצדורה גדולה מדי. סך הכל 10 ק"מ בשטח מישורי ופתוח ברובו שברגע שיסודרו יאפשרו לשדרג את השירות מנהריה לחיפה ולמרכז.
אתה יכול להיות ספקן
אבל הסיבה שאלו הפרוייקטים שנדחו היא בגלל שהם טרם עברו את נקודת ה"אל-חזור" אם ברכבת ישראל היו חושבים שקו ב"ש אשקלון לא יהיה רווחי לא היו מתכננים מסילה כפולה מלכתחילה, כנרא שברכבת ישראל יש מי שחושב הפוך לגמרי ממך. הקו לנהריה הוא קו מאוד עמוס שגם בו קטע המסילה מהקריות עד לנהריה זקוק להכפלה ובדחיפות.
 

mucool2

New member
לגבי קטע עכו-נהריה -

אתה יכול להיות ספקן
אבל הסיבה שאלו הפרוייקטים שנדחו היא בגלל שהם טרם עברו את נקודת ה"אל-חזור" אם ברכבת ישראל היו חושבים שקו ב"ש אשקלון לא יהיה רווחי לא היו מתכננים מסילה כפולה מלכתחילה, כנרא שברכבת ישראל יש מי שחושב הפוך לגמרי ממך. הקו לנהריה הוא קו מאוד עמוס שגם בו קטע המסילה מהקריות עד לנהריה זקוק להכפלה ובדחיפות.
לגבי קטע עכו-נהריה -
משהו ששאלתי כבר פעם, ועדיין לא ברור לי: איך ייתכן שפרויקט הכפלה פשוט-יחסית ובאורך 21 ק"מ בלבד עולה מיליארד ש"ח? לשם השוואה, זאת גם עלותו הצפויה של קו מסילת העמק המחודש, הארוך בהרבה ונטול התהשתיות, וגם באותו סדר-גודל כמו קווים חדשים קשים הרבה יותר לביצוע (ובאורך דומה) כמו הקו למודיעין ולכרמיאל, שכוללים מנהרות.
 

mucool2

New member
*התשתיות

לגבי קטע עכו-נהריה -
משהו ששאלתי כבר פעם, ועדיין לא ברור לי: איך ייתכן שפרויקט הכפלה פשוט-יחסית ובאורך 21 ק"מ בלבד עולה מיליארד ש"ח? לשם השוואה, זאת גם עלותו הצפויה של קו מסילת העמק המחודש, הארוך בהרבה ונטול התהשתיות, וגם באותו סדר-גודל כמו קווים חדשים קשים הרבה יותר לביצוע (ובאורך דומה) כמו הקו למודיעין ולכרמיאל, שכוללים מנהרות.
*התשתיות
 

raminec

New member
הסבר פשוט

לגבי קטע עכו-נהריה -
משהו ששאלתי כבר פעם, ועדיין לא ברור לי: איך ייתכן שפרויקט הכפלה פשוט-יחסית ובאורך 21 ק"מ בלבד עולה מיליארד ש"ח? לשם השוואה, זאת גם עלותו הצפויה של קו מסילת העמק המחודש, הארוך בהרבה ונטול התהשתיות, וגם באותו סדר-גודל כמו קווים חדשים קשים הרבה יותר לביצוע (ובאורך דומה) כמו הקו למודיעין ולכרמיאל, שכוללים מנהרות.
הסבר פשוט
כל קשר בין הערכת העלויות לבין העלויות בפועל הוא מקרי בהחלט. לכן אפשר למצוץ מספרים מהאצבע ולומר לך שאלה תהיינה העלויות. אף אחד גם ככה לא שואל אותך אם אתה רוצה את הקו או אם אתה מעוניין לשלם עליו. מספרים לך סיפור בהתחלה ויספרו לך סיפור אחר בסוף. אם הזיכרון שלך טוב אתה תשים לב להבדל במספרים... אולי ההערכה של נהריה היא מציאותית בעוד שההערכה לעפולה היא חצי מהעלות האמיתית או אפילו שליש. לך תדע.
 

fireman

New member
לא יודע...

לגבי קטע עכו-נהריה -
משהו ששאלתי כבר פעם, ועדיין לא ברור לי: איך ייתכן שפרויקט הכפלה פשוט-יחסית ובאורך 21 ק"מ בלבד עולה מיליארד ש"ח? לשם השוואה, זאת גם עלותו הצפויה של קו מסילת העמק המחודש, הארוך בהרבה ונטול התהשתיות, וגם באותו סדר-גודל כמו קווים חדשים קשים הרבה יותר לביצוע (ובאורך דומה) כמו הקו למודיעין ולכרמיאל, שכוללים מנהרות.
לא יודע...
בקו לרמת חובב 13 ק"מ כמדומני, הקימו 11 גשרים ולא התקרבו אפילו לעלות הזו....לצורך העניין הקו עלה 160 מיליון ש"ח אאל"ט.
 
אל תשכח שר"י...

לא יודע...
בקו לרמת חובב 13 ק"מ כמדומני, הקימו 11 גשרים ולא התקרבו אפילו לעלות הזו....לצורך העניין הקו עלה 160 מיליון ש"ח אאל"ט.
אל תשכח שר"י...
לא הייתה היחידה שהשקיעה כסף בקו, חברת מכתשים הוסיפה סכום מאוד נכבד לפרוייקט
 

mucool2

New member
תיקון טעות:

לגבי קטע עכו-נהריה -
משהו ששאלתי כבר פעם, ועדיין לא ברור לי: איך ייתכן שפרויקט הכפלה פשוט-יחסית ובאורך 21 ק"מ בלבד עולה מיליארד ש"ח? לשם השוואה, זאת גם עלותו הצפויה של קו מסילת העמק המחודש, הארוך בהרבה ונטול התהשתיות, וגם באותו סדר-גודל כמו קווים חדשים קשים הרבה יותר לביצוע (ובאורך דומה) כמו הקו למודיעין ולכרמיאל, שכוללים מנהרות.
תיקון טעות:
אורך הקו עכו-נהריה הוא כ-10 ק"מ בלבד! לטעון שהכפלתו תעלה מיליארד ש"ח - זה כבר גובל באבסורד! (אם הבנתי נכון, בקטע קרית מוצקין-עכו כבר עובדים על ההכפלה, כך שיש להניח שרק הקטע הצפוני יותר אמור להיות מוקפא.) בקיצור, אני מזהה כאן שתי טעויות ענק - 1) הערכה מוזרה מאוד של עלות העבודות, 2) הקפאה תמוהה ביותר של פרויקט חשוב לצפון (ולתפקוד רשת הרכבות בארץ בכלל) דווקא בתקופה שהוא זקוק לחיזוק ולתוספת תקציבים. ככל שאני חושב על כך, אני מתקשה יותר ויותר למצוא הסבר הגיוני להקפאה התמוהה הזאת. זה פשוט לא מסתדר לי עם שום טיעון הגיוני!
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif

תיקון טעות:
אורך הקו עכו-נהריה הוא כ-10 ק"מ בלבד! לטעון שהכפלתו תעלה מיליארד ש"ח - זה כבר גובל באבסורד! (אם הבנתי נכון, בקטע קרית מוצקין-עכו כבר עובדים על ההכפלה, כך שיש להניח שרק הקטע הצפוני יותר אמור להיות מוקפא.) בקיצור, אני מזהה כאן שתי טעויות ענק - 1) הערכה מוזרה מאוד של עלות העבודות, 2) הקפאה תמוהה ביותר של פרויקט חשוב לצפון (ולתפקוד רשת הרכבות בארץ בכלל) דווקא בתקופה שהוא זקוק לחיזוק ולתוספת תקציבים. ככל שאני חושב על כך, אני מתקשה יותר ויותר למצוא הסבר הגיוני להקפאה התמוהה הזאת. זה פשוט לא מסתדר לי עם שום טיעון הגיוני!
 

אורי404

New member
ומה עם תושבי הנגב המערבי ואשקלון

האמת שאם חייבים לקצץ, קוצצו הקווים
הנכונים. אני לא רואה רווחיות גדולה בקו ב"ש-אשקלון וגם ברכבת העמק (לפחות בכל הקשור בחלק שמעפולה ומזרחה). הקו לכרמיאל יכול להיות רווחי אבל הוא צריך קווי הזנה טובים מצפת ומק"ש ועמק החולה בשביל להמריא. הקפאת הכפלת הקו לנהריה הכי מעצבנת אותי מבין כל ההקפאות, דווקא מי שסבל הכי הרבה מהקטיושות נאלץ לסבול מההקפאה הנ"ל וחבל כי לא נראה לי שמדובר בפרוצדורה גדולה מדי. סך הכל 10 ק"מ בשטח מישורי ופתוח ברובו שברגע שיסודרו יאפשרו לשדרג את השירות מנהריה לחיפה ולמרכז.
ומה עם תושבי הנגב המערבי ואשקלון
ומה עם תושבי כרמיאל והעמקים? כל אלה גם כן סבלו מקטיושות ומהמלחמה האחרונה. הזכרת את הגליל העליון. אז ככה, אם הכל היה מתוכנן טוב ובאופן מתקדם, אולי היינו רואים המשך של קו העמק לכיוון הצפון, כמו טבריה או את הקו של כרמיאל ממשיך צפונה לכיוון צפת וקרית שמונה. זה אם היה תכנון ארוך טווח ריאלי.
 

ה דרומי

New member
זה מה מצאתי בוואלה

ביטול תכניות ברכבת-עכשיו בוואלה
עכשיו ראיתי בוואלה כתבה על ביטול 4 תכניות פיתוח ברכבת {אני חושב שזה לא חידוש גדול} קו לב"ש דרך שדרות נתיבות אופקים ,הקו רכבת העמק ,הקו לכרמיאל והכפלת הקו נהריה -עכו,אבל נשאר הקו המהיר לירושלים קו ראשון -אשדוד,עד שהתחילו להזיז משהו ברכבת -עכשיו חוזרים אחורה.
זה מה מצאתי בוואלה
אלמונית ניסתה להתאבד על פסי רכבת סמוך להרצליה יום שני, 9 באוקטובר 2006, 0:42 מאת: מערכת וואלה! אלמונית ניסתה להתאבד הלילה כשנשכבה על פסי רכבת בין שפיים להרצליה. בגלי צה"ל דווח כי עקב כך הורגשו שיבושים רבים בתנועת הרכבות באזור המרכז.
 

שבלולקה

New member
זה עצוב.

זה מה מצאתי בוואלה
אלמונית ניסתה להתאבד על פסי רכבת סמוך להרצליה יום שני, 9 באוקטובר 2006, 0:42 מאת: מערכת וואלה! אלמונית ניסתה להתאבד הלילה כשנשכבה על פסי רכבת בין שפיים להרצליה. בגלי צה"ל דווח כי עקב כך הורגשו שיבושים רבים בתנועת הרכבות באזור המרכז.
זה עצוב.
http://news.walla.co.il/?w=//987478
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה