ביטול פיצול בין תשתית לספק, חרפת אפל, אפליקציות 2021

SHERME

Member

סוף לטרטור הצרכני: משרד התקשורת מקדם את רפורמת ביטול הפיצול בין התשתית והספק בשוק האינטרנט​

בעוד 3 חודשים תיכנס לתוקף הרפורמה בנוגע לתשתית חברת בזק והצרכנים ירכשו אינטרנט כמוצר אחד מחברה אחת​



משרד התקשורת מתקדם במתכונתו לסיום הפיצול בין התשתית והספק בשוק האינטרנט הנייח ועובר לשלב האחרון היערכות החברות, הרפורמה שתיכנס לתוקף ב3.4.22 תאפשר לצרכן הישראלי כתובת אחת לרכישת אינטרנט ולפתרון תקלות

שר התקשורת יועז הנדל: אינטרנט הוא מוצר אחד הפיצול גרם לסרבול מול לקוחות וכדרור של צרכנים בין חברות במקרה של תקלה, הרפורמה תסייע גם בעצירת תופעת המנויים הרדומים עשרות מיליונים שיצאו מכיסם של אזרחים לשווא ותתקן עיוות שפגע בצרכנים רבים

מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין: הגענו לקו הסיום של הרפורמה שתשים סוף לטרטור ולבלבול של צרכנים רבים בישראל, בעוד שלושה חודשים המבנה החדש של שוק האינטרנט יאפשר לצרכנים ליהנות משירותים איכותיים בכתובת אחת, ובמקביל יקדם את השוק הסיטונאי באופן שיבטיח את התחרות על ליבו של הצרכן

משרד התקשורת הודיע (ב') לחברות התקשורת כי הרפורמה לביטול חובת הפיצול בין התשתית לספק מתקדמת לשלב האחרון ולפיו בעוד שלושה חודשים לא תתאפשר יותר מכירה מפוצלת של שירותי אינטרנט למנויים חדשים על גבי תשתית חברת בזק, לפני כחצי שנה משרד התקשורת הודיע על החלטת שר התקשורת יועז הנדל לבטל את החובה שחלה על בעלות התשתית לפצל בין התשתית לספק וזאת בסיומו של הליך שימוע שקיים המשרד, תחילתו של השלב האחרון מתאפשרת לאחר שחברות התשתית ביצעו לבקשת המשרד התאמות שיבטיחו שלמתחרים תהיה גישה שוויונית ובלתי מפלה לשירותים שהן מספקות במסגרת השוק הסיטונאי

עד כה היה ניתן היה לרכוש את השירות בצורה מפוצלת באופן שבו הצרכן רכש שירות תשתית אינטרנט בנפרד ושירות ספק אינטרנט בנפרד, הסדר זה פגע באיכות השירותים לצרכן בישראל צרכנים שסבלו מתקלות פעמים רבות טורטרו בין חברת התשתית לספק והתפתחה בשוק תופעת מנויים רדומים של המשך תשלום לא מודע לחברת התקשורת למרות הפסקת קבלת השירותים ממנה

בשלב זה מדובר לגבי תשתית חברת בזק בלבד (ובשלב הבא גם לגבי תשתית חברת הוט) תשפר את מצבם של הצרכנים ושל התחרות בשוק האינטרנט באופן הבא:

1) שיפור בשירות שיקבל הצרכן בתחומי האינטרנט באמצעות יצירת כתובת אחת חברה אחת שממנה מקבל הצרכן שירות מלא
2) הפסקת תופעת זריקת האחריות שהתפתחה כתוצאה מההפרדה בין חברת התשתית לספק בנושאי תקלות ושירות
3) מזעור תופעת המנויים הרדומים שגרמה לפי ההערכות לכ-50 מיליון ₪ תשלומים עודפים של הצרכנים בישראל בשנה על מוצר שלא השתמשו בו, בשנה האחרונה המשרד הוביל לצמצום של למעלה מ46% מהמנויים שסבלו מהתופעה וממשיך לפעול בנושא

הרפורמה מייצרת מנגנונים שיבטיחו שגם שחקנים קטנים וחדשים יוכלו לפעול באופן אפקטיבי שוויוני ותחרותי אל מול בעלי התשתית במסגרת השוק הסיטונאי, בעלי התשתית יחתמו על הסכמים מחייבים עם חברות המבקשות לעשות שימוש בתשתית הכוללים הסדרי פיצוי על הפרת תנאי ההסכם
משרד התקשורת
 
נערך לאחרונה ב:

SHERME

Member
ככה מייצרים אייפון 13 PRO MAX עם זיכרון 1TB





מה באמת קורה במפעלים שמייצרים את האייפון?
המפעל של חברת פוקסקון בהודו שבו מיוצרים חלק מהמכשירים של אפל נסגר לאחר מחאה קשה בעקבות מזון נגוע במחלות ותולעים שהביא למחלתן של 250 עובדות המפעל, פעולות המחאה של העובדות שופכות אור על תנאי המחיה והעבודה במפעל הענקי שמעסיק 17 אלף עובדים ומהווה חלק מרכזי בשרשרת האספקה של אפל

המחאות הקשות שאירעו במפעל מתקיימות בתקופה עמוסה שבה אפל מורה על הגברת הייצור של סדרת אייפון 13 האירועים מעוררים חשש בקרב בעלי המניות של אפל שדוחפים את החברה לספק שקיפות מלאה לגבי תנאי העבודה המצויים במפעלי הספקים שלה

החשש לשלמותם ולתנאי ההעסקה של עובדי המפעלים אינו מפתיע היות וזוהי איננה הפעם הראשונה שבה נחשפים תנאי העבודה הקשים במפעלי הספקים של אפל, לפני כמעט עשור 14 עובדי מפעל של פוקסקון בסין שמו קץ לחייהם על רקע תנאי העסקה קשים במיוחד, פוקסקון היא לא הספקית היחידה שעלתה בכותרות בנושאים אלה, בשנה שעברה דווח כי אלפי סטודנטים סינים שעבדו במפעלים של חברת פגטרון הטייוואנית ספקית מרכזית נוספת של אפל הועסקו בתנאים קשים במיוחד ובניגוד לחוק

המחאה הנוכחית הינה התקרית הגדולה השנייה בתוך שנה בה מעורב ספק של אפל בהודו, בדצמבר 2020 אלפי עובדי קבלן שעבדו במפעל של הספקית וויסטרון השמידו ציוד וכלי רכב וכן בזזו מכשירים רבים מהמפעל לאחר שטענו שהמפעל לא שילם להם כראוי הנזק בעקבות המהומות הוערך בכ60 מיליון דולר


מבדיקה שנערכה על ידי סוכנות הידיעות רויטרס ששוחחה עם שש נשים שעבדו במפעל פוקסקון שבהודו עולה שגם הפעם תנאי המחיה של העובדים היו ירודים במיוחד, עובדות המפעל טוענות שהן נאלצו להשתכן בהוסטלים ישנים ומסכני חיים שבהם שוכנו בחדר אחד בין שש ל30 נשים בצפיפות שיא שנאלצו להשתמש בשירותים מקולקלים ללא מים זורמים

לאנשים שגרים בהוסטלים תמיד הייתה מחלה כזו או אחרת כאבי חזה אלרגיות קשות בעור ומקרים רבים של הרעלת מזון סיפרה אחת העובדות צעירה בת 21 שעזבה את המפעל בעקבות המחאה: בהתחלה לא עשינו מזה עניין גדול כי חשבנו שזה יסתדר אבל עכשיו זה כבר השפיע על יותר מדי אנשים זוהי לא הפעם הראשונה שקרו מקרים של הרעלת מזון

תקרית הרעלת המזון הובילה לאשפוזן של 159 נשים ששהו באחד המעונות בבית חולים לצד 100 עובדות נוספות שנזקקו לטיפול רפואי אך לא אושפזו, לאחר מכן החלו לצוץ שמועות שלפיהן חלק מעובדות המפעל שהורעלו מתו כשלא התייצבו לעבודה במפעל יומיים לאחר התקרית, עקב האירועים וחוסר הטיפול בהם החליטו עובדות המפעל לצאת במחאה על תנאי העבודה הקשים כשבהמשך הצטרפו למחאה גם עובדים גברים וכן עובדים נוספים ממפעלים סמוכים

בעקבות המחאה וההפגנות ביקרו פקחי בטיחות המזון בהוסטל שבו התרחשה הרעלת המזון הקשה שסגרו את מטבח המפעל באופן מיידי לאחר שמצאו חולדות בכל רחבי המטבח לצד תנאי ניקוז לקויים

המשטרה בתגובה למחאות ביצעה מעצרים רבים ואף פגעה בחלק מהעובדים הגברים באופן פיזי וקיימה מרדפים גדולים אחרי כמה מהעובדות המעורבות, בסך הכל עצרה המשטרה 67 עובדות ועיתונאי מקומי אחד החרימה להם את הטלפונים ואף חייגה להורים של חלק מהעצורות במטרה להזהיר אותם שבנותיהן עומדות לעמוד לדין, מפיקוד המשטרה הבכירה במחוז נמסר כי הם מכחישים באופן גורף את הטענות הללו והוסיפו: כי דבקנו בקפדנות בהנחיות וכיבדנו את זכויותיהם של אלה שנעצרו כאשר כל הכללים נשמרו




תגובות:
מצידו השני של המאבק המעסיקות אפל ופוקסקון טוענות שהן הכירו בתנאי המחיה הקשים של העובדים והחליטו על תקופת מבחן למתקן ולמפעל שבו שהו העובדים

מאפל נמסר שהיא מבטיחה שתדאג לעמוד בסטנדרטים המחמירים שלה בכל הקשור לתנאי העסקת העובדים לפני שהמפעל ייפתח מחדש, יחד עם זאת נוסח התגובה של אפל אינו מפרט את השיפורים שהיא מתכננת לבצע כך שאין לדעת מה יהיה המצב בשטח עם פתיחת המפעל מחדש

מפוקסקון נמסר שהיא מארגנת מחדש את צוותי הניהול המקומיים שלה ומבצעת צעדים מידיים לשיפור המתקנים ואיכות החיים והעבודה בהם, כשכל העובדים ימשיכו לקבל שכר באופן שוטף גם בתקופה הנוכחית שבה המפעל סגור על מנת לבצע את השיפורים הנדרשים, יש לציין שעובדות המפעל מרוויחות כ140 דולר בלבד בכל חודש (10,500 רופי הודי) כשחלק מהסכום הזה משולם לקבלני פוקסקון עבור מגורים ומזון בעת שהייתן של העובדות במפעל, יחד עם זאת ועל פי הנחיות הממשלה מדובר בשכר הנחשב גבוה יותר בשליש משכר המינימום המשולם עבור עבודות מסוג זה רוב העובדים הם בין גילאי 18 ל22 המגיעים מהאזורים הכפריים של טמיל נאדו מדינה הממוקמת בדרום הודו
YNET
 
נערך לאחרונה ב:

SHERME

Member

סיכום 2021 באפליקציות:​



בסיכום 2021 מובילה טיקטוק בקטגוריית הרשתות החברתיות ב18 מדינות אותן מנתחת App Annie: אוסטרליה אינדונזיה ארגנטינה ארה"ב ברזיל גרמניה טורקיה מלזיה מקסיקו סין פרו צ'ילה קולומביה קנדה רוסיה ותאילנד
רק ב12 מדינות הובילו אפליקציות אחרות

ב2021 זינק מספר השעות הממוצע שמבלים משתמשים באפליקציה מדי חודש מ13.3 ל19.6 עלייה של כ47.5%, זאת בעוד פייסבוק גם היא הגיעה לאותו מספר שעות חודשיות אך אצלה מדובר בעלייה זניחה לעומת 19.5 ב2020, וואטסאפ הגיעה בשנה החולפת ל18.6 אך אצלה מדובר בירידה לעומת 19.4 ב2020, אינסטגרם עלתה מ10.3 ב2020 ל11.2 ב2021

בתמונה הכללית רשמה טיקטוק ניצחון: היא מובילה גם בכמות ההורדות העולמית ב2021 וגם בכמות הכסף שמשתמשים משלמים לה
בטבלת ההורדות מגיע אחרי טיקטוק רצף אפליקציות של מטא: אינסטגרם במקום השני: פייסבוק בשלישי: ואילו וואטסאפ ברביעי: למקום החמישי מתברגת טלגרם שהמריאה בשנה האחרונה בעיקר בעקבות זעם על שינוי תנאי הפרטיות של וואטסאפ: ואחריה סנאפצ'ט שהיתה פופולארית מאוד לפני כ5 שנים דעכה מעט ונראה שבשנה האחרונה ביצעה קאמבק מפתיע: במקום השביעי מסנג'ר של מטא: במקום השמיני זום: במקום התשיעי אפליקציית עריכת הווידאו CapCut: במקום העשירי אפליקציית המוזיקה ספוטיפיי





במספר המשתמשים הפעילים אלה שכבר יש להם את האפליקציה והם נכנסים אליה באופן קבוע: עדיין שולטת מטא ביד רמה כאשר פייסבוק במקום הראשון: וואטסאפ בשני: מסנג'ר בשלישי: ואינסטגרם ברביעי :האפליקציה הראשונה ברשימה שאינה של מטא היא אמזון במקום החמישי: ואחריה טיקטוק במקום השישי: המתחרה הגדולה ביותר של וואטסאפ טלגרם במקום השביעי: במקום השמיני נמצאת טוויטר: ושתי אפליקציות הסטרימינג הגדולות סוגרות את העשירייה ספוטיפיי שירות הזרמת המוזיקה הגדול בעולם במקום התשיעי: בעוד נטפליקס המובילה בתחום הזרמת הווידאו במקום העשירי





הכנסות האפליקציות מהמשתמשים: למרות שמטא נמצאת בצמרת בשתי הרשימות האחרות כאן היא כלל אינה קיימת: מדובר בתזכורת לכך שמטא אינה משרתת את המשתמשים אלא מפרסמים

בעוד רוב האפליקציות האחרות מתפרנסות מהמשתמשים שמשלמים על מנויים או על סוגים שונים של שירותים בתוך האפליקציות גם כאן מובילה טיקטוק: כאשר אחריה שירות הווידאו של גוגל יוטיוב שמפתיע ומוכיח כי למרות שהוא נחשב לשירות שממומן בעיקר על ידי פרסומות החלטתה של גוגל להציע מנוי בתשלום תמורת הסרת הפרסומות היתה החלטה נבונה מאוד: במקום השלישי אפליקציית ההיכרויות טינדר: ברביעי שירות הזרמת הווידאו של דיסני+ למרות שמחירו ומספר המנויים שלו נמוכים מאלה של נטפליקס הסיבה היא ככל הנראה שבנטפליקס המנוי הוא התשלום היחיד בעוד בדיסני חלק מהתכנים דורשים תשלום ייעודי כגון סרטים חדשים שעולים 30 דולר לכל אחד: במקום החמישי נמצא שירות הזרמת הווידאו של הענקית הסינית Tencent: בשישי הפתעה נוספת Piccoma אפליקציה יפנית לתכני קומיקס: במקום השביעי HBO Max אפליקציית הווידאו של AT&T/וורנר: במקום השמיני Google One שירות המנויים של גוגל למשתמשי שירותי הענן שלה: במקום התשיעי אתר הזרמת המשחקים Twitch שבבעלות אמזון: ובמקום העשירי שירות הזרמת הווידאו הסיני/סינגפורי Bigo Live





ברשימה של הכנסות לפי החברות המפעילות את האפליקציות מובילה כאן היא גוגל: אחריה קבוצת Match (מפעילת טינדר ורוב אפליקציות ההיכרויות המוכרות האחרות): במקום השלישי Tencent הסינית: במקום הרביעי דיסני: ByteDance מפעילת טיקטוק במקום החמישי: במקום השישי אמזון כאשר רוב הכנסותיה מאפליקציות מגיעות לא מאפליקציית הקניות שלה אלא מאפליקציית הזרמת הווידאו: Twitch במקום השביעי AT&T: במקום השמיני החברה הקוריאנית-יפנית Kakao המפעילה את שירות הקומיקס Piccoma והמתחרה הגדולה של וואטסאפ ביפן KakaoTalk: במקום התשיעי חברה יפנית נוספת Line המתחרה הגדולה ביותר של וואטסאפ ביבשת אסיה: במקום העשירי Joyy הסינית המפעילה את שירות הסטרימינג Bigo Live
PC
 
למעלה