"ביטול המצעד - הסכם כניעה"

"ביטול המצעד - הסכם כניעה"

"ביטול המצעד - הסכם כניעה"
נכתב ע"י: עידן יוסף

גורמים בקהילה ההומו-לסבית מותחים ביקורת על החלטת הבית הפתוח להמיר את המצעד בהפגנה סגורה * גדולי הרבנים קיבלו את הצעת הפשרה שהתקבלה

מארגני מצעד הגאווה מהבית הפתוח הודיעו רשמית על ביטול המצעד מנימוקים ביטחוניים. במקומו של המצעד תתקיים הפגנה באיצטדיון האוניברסיטה העברית בגבעת-רם. בהודעה לציבור החרדי, קראו אנשי הבית הפתוח לגלות גם כן אחריות, ולהימנע מעימותים אלימים המכבידים על כוחות הביטחון.

בבית הפתוח הסבירו כי ההחלטה נועדה להבטיח את שלום המפגינים מחר, מחד-גיסא, "ולאפשר לקהילה הגאה בירושלים לקיים אירוע פומבי ונראה", מאידך-גיסא. אולם החלטה זו כבר סופגת ביקורת מצד גורמים בקהילה ההומו-לסבית, שרואים בכך כניעה, וזאת עוד קודם לפסיקת בג"צ בנושא, וקראו להחלטה "הסכם כניעה".

המשטרה שמעה את עמדת העדה החרדית ותגובתה לפשרה קודם שתחליט האם לשנות את ההיערכות הנרחבת שתוכננה למחר. השר לביטחון פנים כינס בלשכתו את נציגי שני הצדדים על-מנת לנסות לתאם הסכם פשרה. זאת לאחר שהחל מהשעה 11:00 דנו בבד"ץ עדה החרדית באשר לפשרה המסתמנת. לדיון הצטרף מפקד משטרת ירושלים, ניצב אילן פרנקו, שביקש לשמוע את עמדתם. במסגרת המאמצים, הגיעו בכירי העדה החרדית לביתו של הפוסק הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב. בסופו של דבר, הרבנים עובדיה יוסף ויוסף שלום אלישיב החליטו לקבל את הצעת הפשרה, ולבטל את כל ההפגנות נגד מצעד הגאווה. הרב אלישיב פנה למשטרה בדרישה לשחרר ממעצר את העצורים שנעצרו בהפגנות במהלך השבוע האחרון. כמו כן ביקשו מהמשטרה התחייבות שבשנה הבאה לא יתקיים מצעד כזה בעיר.

ההפגנה שתהיה, תכלול דוכנים ומוזיקה, ונאום של אדם דוד-רוסו, שנפצע במצעד הגאווה בירושלים אשתקד, ושל ח"כ זהבה גלאון (מרצ).

מפקד מחוז ירושלים, ניצב אילן פרנקו, נועד הערב עם הרב מרדכי אליהו, וביקש ממנו לבטל את "מצעד העוזוהענווה" שנועד למחות מחר נגד המצעד. הרב נעתר לבקשתו, והורה לבטל את המצעד.

הערב הודיעה המדינה לבג"צ, באמצעות עו"ד ערן אטינגר מהפרקליטות, כי המשטרה קיימה דיאלוג עם אנשי הבית הפתוח וסיכמה עימם לקיים מחר אירוע חליפי, באיצטדיון גבעת רם, שלא יכלול תהלוכה, באופן שיאפשר הקצאה מצומצמת יותר של כוחות משטרה. המדינה ביקשה בשם המשיבים כי ההכרעה הסופית בעתירות שהוגשו תינתן בהקדם האפשרי, שכן הכרעה זו נדרשת למשטרת ישראל לצורך היערכותה.

עתירה: לבי"ד רבני הסמכות להוציא את המצעד מהעיר


עתירה דחופה יוצאת דופן הוגשה הבוקר לבית הדין הרבני בירושלים בבקשה כי יוציא צו נגד קיום מצעד הגאווה בעיר. בעתירה אותה הגיש מנחם כהן, תושב ירושלים שאינו דתי, באמצעות עו"ד ניסן שריפי, נטען כי על-פי חוק הקיים עוד מימי המנדט, לבית הדין הרבני יש את הסמכות להוציא צו שימנע את קיום המצעד בעיר הקדושה, משום שדינה כהקדש, והחוק קובע, כי "לבתי הדין הרבנים של העדה היהודית שיפוט יחיד בכל עניין הנוגע ליצירתו או להנהלתו הפנימית של ווקף או הקדש דתי".

בעתירה, המופנית נגד ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, דורש העותר מראש העיר להורות לפקחי העיריה לפעול בתוקף למנוע את קיום המצעד.

כהן טען עוד, כי בסמכותו של ראש העיר על-פי חוק עזר עירוני להוציא או שלא להוציא היתר לחגיגות או טקסים. ולכן, עליו לאסור את קיום המצעד המהווה מטרד ומחלל את קדושת העיר.

בהמות בלב ירושלים


במהלך היום היו אירועי מחאה נגד המצעד, בהם הפגנה גדולה של חסידי סאטמר בניו-יורק ו"מצעד כבהמות נדמו", תהלוכת בהמות וחיות שתתנהל במסלול בו אמור היה להתקיים המצעד.

הבוקר היו התפרעויות במזרח ירושלים בעקבות אירועי בית חנון, שבמהלכן נפצעו שני שוטרים, ולמרות ההכחשות לקשר בינן לקיום המצעד, נמצאו כרזות בערבית באזור הר הבית בגנות המצעד. במקביל, נדחתה בקשת ועד רבני יש"ע לקיים היום תפילת מחאה המונית על הר הבית, והוועד הודיע כי יעתור על כך לבג"צ.

עודכן ב- 09/11/2006 18:44:00
 
פשוט לא להאמין, נעצר המצעד

ולמרות זאת אני חושבת שעל אפם וחמתם של החרדים, השנה כולם היו מעורבים יותר ויודעים יותר אם מצעד הגאווה בירושלים היה מתנהל ללא כול האלימות הפיזית והמילולית זה היה עובר כעוד ידיעה בחדשות של שעה 8 אבל עכשיו הרבה אנשים יותר מודעים לעולם הגאווה ולא יתעלמו ממנו או ישנאו כי הרבה יותר אנשים יודעים וגם זה צעד אחד קדימה זכותו של כול אדם להביע את דעתו ואמונתו בצורה שתכבד אותו.
 

הMפצח

New member
נכון...

זכותם של ההומואים והלסביות לעשות מיצעד בירושלים, בידיוק כמו שצריך ליהיות מותר ליהודים לעלות להר הבית. לא יכול ליהיות בקטע הזה מוסר כפול.
 

eoli

New member
../images/Emo6.gifיש לי הצעת פשרה.

שכל הדתיים ירכבו על גבם של ההומולסבים, וביחד בשירת התקווה יעלו להר הבית.
 

eoli

New member
אז מה שאת

אומרת,שלא יהיו יותר מצעדי גאווה ? יש אלוהים.
 

SimsY

New member
משפריצה שמחה גזענית אה ?

ואף אחד לא מבין למה העם היהודי כל כך שנוא בקרב הגויים - כי בעצמו לא יכול לקבל את השונה והאחר בתוכו או שמא זה סתם חלאות גזעניות בתוכו וזהו כאן את טועה - רק בגלל המצב הבטחוני המצעד בוטל לא יותר שנה שעברה נחזור בדיוק כמו שנה הזאת - ואנשים כמוך יכולים ללכת לגלח את הראש ולקרוא קריאות גזעניות - אוי שכחתי בעצם שאת יהודייה...... נו טוב זה לא עוצר אותך בעצם מלהיות גזענית שכחתי.
 

eoli

New member
השמאל הרדיקלי משפריץ

ומקיא שינאה ליהודים מאד קום המדינה. ואף אחד לא מבין למה העם היהודי כל כך שנוא בקרב הגויים - כי בעצמו לא יכול לקבל את השונה והאחר בתוכו או שמא זה סתם חלאות גזעניות בתוכו וזהו כאן אתה טועה - המצעד יבוטל לא רק השנה,אלא לתמיד,ואנשים כמוך יכולים ללכת לגלח את הראש ולקרוא קריאות גזעניות - אוי שכחתי בעצם שאת יהודי..... נו טוב זה לא עוצר אותך בעצם מלהיות גזענית שכחתי.
 

SimsY

New member
../images/Emo6.gif גדול!!!

שוב אתה מראה כמה אתה בור ועם הארץ ובסה"כ סתם איזה מישהו שזחל מאיפשהו ולא מבין מהחיים שלו. כמובן שלא קראת את ההודעות שלי בשנים האחרונות כאן בפורום אז אתה יכול להשפריץ עובדות שהן בכלל לא נכונות אם מישהו כאן התבטא בימניות בתקופה האחרונה זה אני - מעניין שלא ראית את זה..... נו טוב לא ציפיתי ממך להרבה.
 

SimsY

New member
ברוכים הבאים למחנה ריכוז רם

העם היהודי - אני מתבייש בך ! אני שונא אותך ומבין בדיוק למה כל השנים רדפו אותך והתנהגו אלייך בזלזול - כי ככה אתה מתנהג לשונים בתוכך - אז למה שהעמים האחרים כשהיית שונה בתוכם לא יתנהגו אותו הדבר ?
 

SimsY

New member
../images/Emo6.gif גדול !!!!

יהודים מכריזים שלצורך טיהור ירושלים יש לבער את ההומואים מתוכה - בני אדם !!! זה בסדר מבחינתך - על זה לא אמרת כלום יהודים עושים מצעדי בהמות עם דגלי גאווה עליהם כמו שעשו הפשיסטים בשנות ה-30 רק עם מגני דויד - זה בסדר על זה לא אמרת כלום ההסתה גוברת עם הצהרות על "ניקיון ירושלים" ועוד כל מיני.... ועל זה לא אמרת כלום - וכל זה בא מהיהודים - אותם יהודים שסבלו מזה לפני 70 שנה ..... על זה לא אמרת כלום - אלא נתפסת למה שאני אמרתי - צביעות גדולה מזאת טרם ראיתי - אבל מצד שני לא ציפיתי ממך להרבה.
 

הMפצח

New member
ותיראה איך בסוף הכול ניגמר בסדר

נתנו להם לעשות כינוס במקום סגור (איפה זה היה ?) והכול ניגמר כמו שצריך.
 

SimsY

New member
אז אתה בעד לסגור הומואים במקומות

סגורים ? אוקיי.... רק 70 שנה עברו מאז שסגרו יהודים במקומות סגורים - איך קראו לזה ??? תזכיר לי ? אה גטו .... כן שכחתי.
 

tWiS tEd

New member
תתחיל להיות מוסלמי,

כי כל שכנינו מוסלמים, אז למה להיות שונה ?
 
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo127.gif../images/Emo127.gif

ככה ניראה האיצטדיון רם >>>>
מישהו הזכיר "מחנה ריכוז" ?
 

eoli

New member
../images/Emo6.gif האם לשמוח

שהמצב הבטחוני שביר ? שמעווווו ! הזוי ביותר.
 
לא בשביל זה היהודים באו לכאן!

ארץ ישראל זאת ארץ הקודש, אין מקום למנהגי גוים, הגוים בזים ליהודים שלא מכבדים את מורשתם הם לא מכבדים את אלה שהם בעד ההומואים והלסביות. חברת הכנסת לשעבר ממפלגת העבודה יעל דיין רוכבת על גבם, יעל דיין הוציאה אותם מהארון בשביל צרכים פוליטים שלה, היא חיפשה איזה גימיק תקשורתי שמושך פרסום בתקשורת, יעל דיין אחרי הכנסת נבחרה למועצת העיר ת"א מטעם מרצ והפכה להיות סגנית ראש העיר היא הרוויחה מהגימיק הזה, וכך שרדה למעלה מ עשר וחצי שנים בכנסת. הומואים ולסביות זה מחלה קשה, זה כנראה לאותם זכרים יש חוסר אמון בנשים, ולאותם נשים יש חסר אמון בגברים, אז בגלל זה התופעה המעוותת הזאת הם אנשים מסכנים שהם חיים כך, העם היהודי שרד 2000 שנים בגולה למרות הרדיפות, הפוגרומים והשואה והעם שמר על ייחודו, מצעד מסוג כזה זה דריסה על קדושתה של ארץ ישראל וזה מעשה זול, ועוד בירושלים מתנגדים לזה לא רק העם היהודי, גם הדתות הגדולות הנצרות והאיסלאם, האפיפיור מתנגד לזה, הגוים יבוזו לנו, כי הגוים מצפים מהעם היהודי שיכבד את עברו ומורשתו, אך כשיש כאן, אלימות, פשע, סמים, וזנות, חילולי שבת, חזיר, הפקרות איומה, אפילו יותר גרוע מהגוים במדינות שונות בארה"ב האזרחים הצביעו נגד נישואים חד מינים, אך פה בג"ץ מכיר בזה, וגם בשתי אימהות לילד אחד. כשהיהודים התחילו במרכזה של אירופה להתבולל, אז צצה המפלגה הנאצית, הגוים רתחו וזעפו יותר על היהודים שנכנסו בתוך החברה שלהם, כן אתם לא מבינים את זה, הגוים ראו בזה איום כשהיהודים מתחתנים עם הבנות, והבנות מתחתנים עם הגוים, היהודים זה עם סגולה, לא עם ככל הגוים, ואומה שלא מכבד את עצמה, אז למה שאומות העולם יכבדו אותה.
 
למעלה