תגובה
ביטוח מנהלים
אני לא בטוחה שזה המקום לשאול את השאלה הזו, אבל אני אנסה בכ"ז: מה ההבדל בין ביטוח מנהלים לקרן פנסיה? במידה והיה לי ביטוח מנהלים ועזבתי את מקום העבודה, האם במקום העבודה החדש חייבים לקבל את הביטוח שהיה לי?
תגובה
השנויים שנעשו בשנים האחרונות בשני סוגי הביטוחים טשטשו את מרבית ההבדלים ביניהם, ויצרו הרבה הבדלים בתוך כל אחד מסוגי הביטוחים אבל בכל זאת נותרו מספר הבדלים: 1. בביטוח מנהלים הלקוח יכול לקבוע בנפרד איזה חלק מהכסף ילך לחסכון ומה יהיה סכום הביטוח למקרה מות או לאובדן כושר, בקרן פנסיה מוגדר יחס קבוע בין הרכיבים השונים. 2. בביטוח מנהלים , רכיב ביטוח החיים מבטיח סכום הוני חד פעמי גדול המשולם למוטבים שהוגדרו ע"י בעל הפוליסה, בקרן פנסיה, מובטחת קצבה חודשית לתלויים (בן זוג וילדים מתחת לגיל 18) . 3. ביטוח המנהלים הוא חוזה שהחברה לא רשאית לשנות באופן חד צדדי, קרןפנסיה מנוהלת לפי תקנון והיא יכולה להרע את התנאים, בתנאי שזה יעשה לכל המבוטחים באופן אחיד וגורף ויאושר ע"י המפקח על הביטוח, לא מדובר במשהו תאורטי בלבד, זה כבר קרה בקרנות הפנסיה הותיקות וצפוי לקרות בעוד 10 עד 20 שנה גם בקרנות החדשות, עקב העליה בתוחלת החיים. 4. דמי הניהול שגובה חברת הביטוח בביטוח החיים גבוהים יותר מאלו שנגבים בקרן פנסיה. תקנות חדשות שהוציא האוצר בסוף 2005 מחייבות את המעסיק לאפשר לעובד לבחור את קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים בו הוא רוצה לבטח את עצמו , התקנות אינן מחייבות את המעסיק לתת לעובד ביטוח כלשהו ואת אחוזי ההפרשה לביטוחים השונים וזה נתון עדיין להחלטת המעסיק ו/או למו"מ בין הצדדים. למעסיק נותרה הזכות לבחור את סוכן הביטוח דרכו יועברו הכספים לביטוחים השונים של עובדיו. אסור למעסיק לקבל עמלה או החזר דמי ניהול וכדומה מהסוכן.